handdator

Visa fullständig version : Exell = flyktigt?


Björn S
2004-02-12, 21:22
Godagens,
Kom just in på ett nytt kilo exell..
Detta var det andra kilot på rad som var "flyktigt"..... när man öppnar påsen så typ ryker det ut protein, när man släpper ner det i mjölken från skopan så ryker det en massa. Det är lixom luftig/flyktigt/ej sammansatt.
Någon som fattar vad jag menar?

Detta är exelprotte från då kolo sålde ut den gamla varianten.

jag hade först 3 bra påsar som var bra, precis som allt mitt andra protein brukar vara.. men nu har jag haft två flyktiga påsar på rad här... ganska jobbit och så..

Någon som vet vad detta är eller något sånt? möjligen vad man kan göra? Har nämligen en 10kg till :-)

Tackar och så.

Garnax
2004-02-12, 21:51
har också exell protein fron kollo...jordgubb...

inge problem med det alls.

//garnax

TCOG
2004-02-12, 21:56
har också uppmärksammat det problemet , vet inte vad det var...är det dåligare då om det är så?

jag köpte min exell från kostilskottsbutik....

acidbl00d
2004-02-12, 21:56
Så är det nya excell... bara acceptera...

Langster
2004-02-12, 22:16
Om det "ryker" om proteinpulver har jag fått för mig att det är rätt hög kvalitet faktikst, små partiklar tas upp bättre av kroppen typ. Men det är bara min egna lilla teori...

Häll ner allt försiktigt i en burk istället.

HC77
2004-02-12, 22:26
Kan väl ha att göra med att de bytt proteinleverantör. Om proteinetet "ryker" så brukar det bero på att det inte är instantiserat. Hur är det med lösligheten?

Någon från Kolozzeum/Exell borde kunna svara på detta.

muskelbyggarn
2004-02-12, 22:36
Om det inte är instantiserat så borde det inte vara "lättblandat", verkar konstigt om man gått från instantiserat till icke instantiserat :nono:

>Langster
Du har missat att jag kör 10 000volt genom dina burkar innan leverans :D

Vänl,,,
Tobbe

DiZi
2004-02-12, 22:47
Originally posted by acidbl00d
Så är det nya excell... bara acceptera...

Vad heter den versionen? "Microsoft Excell 2005" ? :thefinger

abjorn
2004-02-12, 23:17
mitt är också väldigt finkornigt och "ryker" på rätt bra :smokin:. Men det smakar förfärligt gott :kickass:

Garnax
2004-02-13, 01:01
Originally posted by abjorn
mitt är också väldigt finkornigt och "ryker" på rätt bra :smokin:. Men det smakar förfärligt gott :kickass:

Mycket jobbigt när saker smakar förfärligt gott...
Tar du mycket lite pulver eller lite mycket?

Jobbigt det där när man inte vet vad man tycker något smakar...


Sorry men jag känner en inre röst som tvingar mig att driva med
sånna där saker :)

//garnax

Arwen
2004-02-13, 08:02
Originally posted by DiZi


Vad heter den versionen? "Microsoft Excell 2005" ? :thefinger

Nope, det är AST som lanserat en web-version tillsammans med Bill Gates, 30g vassle mailas till dig automatiskt i händelse av katabolism:angel:

Pez
2004-02-13, 08:18
Att det är annorlunda "konsistens" på pulvret är pg av att det är ny råvaruleverantör - Arla. I övrigt är Exell som vanligt.

/pez

psyko_bob
2004-02-13, 09:32
Nya exell(chocklad) är värdelöst att blanda med sked vilket gick utmärkt med det gamla.
Nästa gång det är dags för beställning blir det från US, dollarn och kosttillskottspriserna är snuskigt låga nu. Det populära 100% Whey Protein från ON kostar 47 dollar för 4,5kg, vilket blir ca 800:- (inkl. frakt!) direkt till dörren! Otroligt vilka priser de har, frakten är mycket dyrare en pulvert ändå blir ca 300:- billigare att beställa från US. Kanske dags för våra svenska kosttillskottförsäljare att sänka sina priser nu när dollarn är låg.

abjorn
2004-02-13, 10:35
Originally posted by Garnax


Mycket jobbigt när saker smakar förfärligt gott...
Tar du mycket lite pulver eller lite mycket?

Jobbigt det där när man inte vet vad man tycker något smakar...


Sorry men jag känner en inre röst som tvingar mig att driva med
sånna där saker :)

//garnax

:cheers:

EiseltUK
2004-02-13, 11:07
Originally posted by psyko_bob
Nya exell(chocklad) är värdelöst att blanda med sked vilket gick utmärkt med det gamla.
Nästa gång det är dags för beställning blir det från US, dollarn och kosttillskottspriserna är snuskigt låga nu. Det populära 100% Whey Protein från ON kostar 47 dollar för 4,5kg, vilket blir ca 800:- (inkl. frakt!) direkt till dörren! Otroligt vilka priser de har, frakten är mycket dyrare en pulvert ändå blir ca 300:- billigare att beställa från US. Kanske dags för våra svenska kosttillskottförsäljare att sänka sina priser nu när dollarn är låg.

Vi köper i stort sett inga råvaror i dollar, oturligt nog. :(

psyko_bob
2004-02-13, 11:15
Nä, inte ni Eiselt, men alla andra återförsäljare av tillskott från US.
Men jag är varken ekonom eller företagare så har ej koll på vilka andra faktorer som påverkar priserna. Vet bara att polarn som bor i US är hur glad som helst varje gång han beställer tillskott....

muskelbyggarn
2004-02-13, 11:16
Fast å andra sidan så är råvarupriserna lägre än slutprodukt så skillnaden med billig dollar blir inte så vansinnigt stor ändå.


Vänl,,,
Tobbe

Pez
2004-02-13, 11:33
Originally posted by psyko_bob
Nä, inte ni Eiselt, men alla andra återförsäljare av tillskott från US.
Men jag är varken ekonom eller företagare så har ej koll på vilka andra faktorer som påverkar priserna. Vet bara att polarn som bor i US är hur glad som helst varje gång han beställer tillskott....

Bor han i USA så påverkar ju inte dollarns kurs mot kronan honom... Sen att marknadsläget när det gäller tillskott är annorlunda där är en annan sak.

/pez

HC77
2004-02-13, 11:34
Hur är det egentligen med den "nya" proteinkällan i Exell, är det instantiserat? Jag har en bekant som jobbar med försäljning på Arla och han påstod att Arla enbart tillverkade vassle koncentrat som inte är instantiserat. Har Arla specialtillverkat Exells vassle?

psyko_bob
2004-02-13, 11:35
Han pluggar med svenskt studiemedel, därför han är extra glad:D

Dwag
2004-02-13, 11:42
Originally posted by psyko_bob
Nä, inte ni Eiselt, men alla andra återförsäljare av tillskott från US.
Men jag är varken ekonom eller företagare så har ej koll på vilka andra faktorer som påverkar priserna. Vet bara att polarn som bor i US är hur glad som helst varje gång han beställer tillskott....

Är du bara dum eller allmänt korkad ?

Hur mycket tror du svenska leverantörer lägger på ? En jävla massa kan jag lova dig!

Importerade kosttillskott som kommer från USA skall fraktas från andra sidan jorden, tullas , skattas osv. sen har Sverige högre moms.
Och endå kan dom importerade märkena från USA hålla samma pris som Svenska eller Europeiska produkter det säger väl en hel del om hur mycket påslaget Svenska tillverkare lägger på.


Sen kan du inte jämföra vad en burk Kosttillskott kostar i USA med tanke på att dom har helt annan moms och skatt! Fan vakna upp innan du skriver korkade inlägg blir så jävla trött på alla ”vetare” som sitter och muppar bakom sin skärm och bara gnäller på priser utan att veta vad i helvete dom pratar om!


Man får vad man betalar för.. herregud vet du hur många som ser ut som ett jävla skämt här ! Finns massor med bror duktig som sitter på Internet och kan och vet allt ! Fan när man ser dom sen så ser dom t som en påse med hundskit och ser inte ut att ha lyft en vikt i hela livet! Men fan bakom skärmen är dom jävligt duktiga!

:thefinger :devil: