handdator

Visa fullständig version : Massa fettknölar ://


Swiftey
2012-12-20, 08:34
Tjena nu när jag gått ned lite i vikt, runt 12% bf. Så har jag börjat finna massa fettknölar på min kropp, har räknat upp till 7 styckna. Har vart till doktorn han säger det är fettknölar. Men jag undrar om dessa är som fett? Att dom försvinner om man går ned i vikt. Eller stannar dom? Några fler här som har en del fettknölar? Har även hört från en sjukgymnast som hade en i pannan som han skar ut men som börjar växa tillbaka igen.

William
2012-12-20, 09:09
Tjena nu när jag gått ned lite i vikt, runt 12% bf. Så har jag börjat finna massa fettknölar på min kropp, har räknat upp till 7 styckna. Har vart till doktorn han säger det är fettknölar. Men jag undrar om dessa är som fett? Att dom försvinner om man går ned i vikt. Eller stannar dom? Några fler här som har en del fettknölar? Har även hört från en sjukgymnast som hade en i pannan som han skar ut men som börjar växa tillbaka igen.

Det är som sagt antagligen fettknölar men dom är inkapslade i bindväv vilket gör att dom kan kännas hårda. Ibland minskar de i samband med viktminskning, ibland inte. Ibland växer de tillbaka efter att de tagits bort, ibland växer det ut fler på andra ställen, ibland inte. Det är lite av ett lotteri tyvärr.

muddler
2012-12-20, 16:41
Jag opererade faktiskt bort en sån jag har haft på ryggen sen jag var tonåring. I vissa fall kan de växa vilket den gjorde på mig. Syntes om jag hade en tight t-shirt liksom. Så den fick ryka. De tar tydligen inte bort dem om de blir för stora.