handdator

Visa fullständig version : Från 84kg till 100kg innan sommaren - kosttillskottsplan


bar57
2012-12-19, 23:07
Allo!

Jag tänkte köra tvärtemot alla andra och bulka inför sommaren. Mitt mål är att landa på 100kg vilket kanske kan bli svårt då jag som mest tidigare vägt 86.
Har väl ganska svårt att gå upp i vikt tycker jag, tror jag har hög förbränning och gör mig av med överflödigt material den naturliga vägen. Är förövrigt 1,86m.

Så får att lyckas med detta så ska jag sula i mig en jävla massa energi och annat nyttigt. Ska väl säga att jag är period gymmare och aldrig riktigt funderat över vad/hur jag lyfter tills denna höst i princip. Med början efter nyår blir det Starting Strength enda in i kaklet!

Dagsformen är:
100x1 Bänk
105x1 Squat (kör typ aldrig men det blir det snart ändring på)
4x140 Mark (inte velat maxa p g a teknik/skaderisk)
13 Chins

Har blivit väldigt road av kosttillskott och tycker det är kul att nörda ner mig därför kommer jag ta antagligen mer tillskott än vad som behövs. Kan tillägga att jag älskar att laga mat men inte alltid har tid - därför blir det en hel del gainers. Planen då:

Från morgon till natt:
Only One
Omega 3
Gainer (1000kcal (jag vet - sinnes))
BCAA
PWO
Gainer (efter träning 1000kcal)
Kreatin
L-Glutamin (bara för att det är kul)
Natt protein
ZMA

Så, vad tror ni om detta upplägg? Något som saknas? Om jag håller detta schema + bra vanlig mat också (3ggr om dagen) tror ni jag har potenial att komma upp i 100kg?

Kommer bli en jävla massa knäböj :)

Tacksam för feedback!

jonteeo
2012-12-19, 23:28
Klart du kan nå 100kg innan sommaren. Förstår dock inte vad du menar med schemat. Du får i dig 20000 kcal utav gainers sedan kompletterar du med mat för att hamna på ett överskott av kcal. Desto högre överskott desto snabbare viktuppgång. Du kan gå upp 16kg på 2 månader om du så känner för det, men det skulle ju inte resultera i mycket muskler.

Sedan med tanke på att du inte är någon nybörjare tror jag att en hastig viktuppgång som du planerar kommer bestå av mycket fett, varför är du så insnöad på att gå upp i vikt så fort?

limenka
2012-12-19, 23:30
Vad har egentligen alla former av kostillskott med din viktuppgång att göra? Oavsett hur mycket pulver du smäller i dig så kommer merparten av viktuppgången bli fett troligtvis.

Rnr
2012-12-20, 00:17
Klart du kan nå 100kg innan sommaren. Förstår dock inte vad du menar med schemat. Du får i dig 20000 kcal utav gainers sedan kompletterar du med mat för att hamna på ett överskott av kcal. Desto högre överskott desto snabbare viktuppgång. Du kan gå upp 16kg på 2 månader om du så känner för det, men det skulle ju inte resultera i mycket muskler.


This.

Testa dig fram, kanske börja med en gainer per dag. Se hur det känns efter ett par månader, om du blir helt fet och jävlig kanske du ska gå ned i kaloriintag. Kolla inte så mycket på vågen utan mer i spegeln. Jag var rookie på att lägga på mig vikt tidigare i år för att jag aldrig har haft det som mål, bara tränat för att hålla mig shredded innan :). Har också rätt svårt att lägga på mig vikt pga hög förbränning. Började första gången och gick in alldeles för hårt med mat och gainer, kände bara att jag blev fet, slutade helt med gainer ett tag och drog mestadels av det fett jag hade lagt på mig för att börja om. Rinse repeat några gånger och nu har jag fått in det tycker jag. En stadig viktuppgång som är mestadels muskler. Så börja varligt och justera efter ett par månader är mitt tips, men visst fan bör det gå!:hbang:

Morty
2012-12-20, 08:55
Gon get fat bro.

Vitlök
2012-12-20, 10:04
Gon get fat bro.

+1

Grisbulk är vad du beskriver, låt bli. Om du inte är i tävlingsform nu kommer du med stor sannolikhet bara se tjock ut. Tror inte heller att det är särskilt hälsosamt att gå upp i vikt så snabbt.

ChrisDEFC
2012-12-20, 10:59
OM du nu ska utstätta dig för detta så se till att träna rejält hårt under tiden för det har du energi till!!! Själv skulle jag nog dra en gräns vid 1,5kg/mån kanske 2kg om du är väldigt smal nu men inte gå upp snabbare än så. Men då har ju jag gått upp nästan 30kg och har fortfarande någolunda synliga magrutor så jag vet inte så mycket om grisbulk...

bar57
2012-12-21, 12:56
Tack för svaren!

Kanske ska skrota mina 100kgs planer, är ju inte ute efter att bli en fet gris. 100kg till slutet av 2013 är nog isåfall smartare. Anledning till att jag vill komma upp dit är mest för det hade varit roligt att känna hur det känns - låter skumt men så är det.

Ska nog satsa på att öka runt 1-2kg/mån då borde jag ligga på 91-95kg till sommaren sen blir det antagligen sommarvila sen igång igen till hösten. Har ju alltid svårt att öka ordentligt i vikt och känns som även om jag markar/böjer etc så ökar jag inte i vikt. Kom exempelvis hem träningsfri i 5 mån från frankrike i slutet av oktober på 83kg och har tränat riktigt tungt i två månader + gainer, men ändå ligger jag på samma vikt.

Nebuchadnezzar
2012-12-21, 13:12
Man går inte upp i vikt av marklyft eller knäböj.

Jeml
2012-12-21, 13:15
Tack för svaren!

Kanske ska skrota mina 100kgs planer, är ju inte ute efter att bli en fet gris. 100kg till slutet av 2013 är nog isåfall smartare. Anledning till att jag vill komma upp dit är mest för det hade varit roligt att känna hur det känns - låter skumt men så är det.

Ska nog satsa på att öka runt 1-2kg/mån då borde jag ligga på 91-95kg till sommaren sen blir det antagligen sommarvila sen igång igen till hösten. Har ju alltid svårt att öka ordentligt i vikt och känns som även om jag markar/böjer etc så ökar jag inte i vikt. Kom exempelvis hem träningsfri i 5 mån från frankrike i slutet av oktober på 83kg och har tränat riktigt tungt i två månader + gainer, men ändå ligger jag på samma vikt.

Låter mkt bättre, ställ in siktet på 100kg till nästa nyår om det är 100kg du vill nå :)

jonteeo
2012-12-21, 13:19
Tack för svaren!

Kanske ska skrota mina 100kgs planer, är ju inte ute efter att bli en fet gris. 100kg till slutet av 2013 är nog isåfall smartare. Anledning till att jag vill komma upp dit är mest för det hade varit roligt att känna hur det känns - låter skumt men så är det.

Ska nog satsa på att öka runt 1-2kg/mån då borde jag ligga på 91-95kg till sommaren sen blir det antagligen sommarvila sen igång igen till hösten. Har ju alltid svårt att öka ordentligt i vikt och känns som även om jag markar/böjer etc så ökar jag inte i vikt. Kom exempelvis hem träningsfri i 5 mån från frankrike i slutet av oktober på 83kg och har tränat riktigt tungt i två månader + gainer, men ändå ligger jag på samma vikt.

Varför är du så insnöad på att kosttilskott ska vara den avgörande faktorn på om du går upp i vikt eller inte. Du går inte upp eftersom du äter för lite.

NNIF
2012-12-21, 14:08
vad är din form nu?

Trouble
2012-12-21, 14:57
Grisbulkning är så överskattat - om jag vore du skulle satsa på 88 (för att det är en sån stilig siffra) till sommaren och sen kanske 92 till nästa jul. Take it easy, mon