handdator

Visa fullständig version : Fundering om halsen


Kotten
2012-12-19, 16:22
Varit rejält förkyld med hosta i 2 veckor. Hostan helt borta, snuvan nästan borta, mår bra i övrigt. Men mitt problem är att jag haft ont i halsen oxå, men det gick över för 3 dagar sedan så tänkte att jag skulle träna idag, men så vaknar jag imorse och hade känningar i halsen som gick över på 3 timmar och nu känner jag inget alls. Nu står jag i valet och kvalet om jag ska träna eller vänta tills imorgon.

tjing
2012-12-19, 16:34
Känner du inget i halsen, träna.

Blir du kass igen i halsen nästa dag, ta ledigt över julen.

Grotesk
2012-12-19, 16:40
Jag brukar ha det som regel att om jag tvekar så skiter jag i det. Detta gäller alltså då jag inte ärr råsjuk.

Kotten
2012-12-22, 21:55
Så jävla irriterande. Känner mig bra i 2 dagar sen tränar jag, dröjer 6-10 timmar så har jag ont i halsen som sitter i drygt 8-12 timmar och sen blir jag slemmig och lite hosta 8-12 timmar och sen mår jag helt bra igen. 2 vändor nu då jag vilat 2-3 dagar efter jag känner mig bra och så blir det så här. Har hört att det är något virus som går nu som kan bete sig så här.

ryss
2012-12-22, 22:15
Jag är ingen doktor men jag säger bara skitsamma - kör bara! Jag har också varit rejält förkyld senaste veckan, snorig, ont i halsen, hostat etc. Jag drog ned till gymmet ändå för att jag själv aldrig blir frisk när jag vilar, måste träna bort skiten ur kroppen!

Fuark
2012-12-22, 22:26
när jag har kört på när jag varit fundersam så har det suttit kvar en lång period. men om jag avstår från fysisk aktivitet i 1-2 dagar så försvinner det oftast helt

Kotten
2012-12-22, 22:45
när jag har kört på när jag varit fundersam så har det suttit kvar en lång period. men om jag avstår från fysisk aktivitet i 1-2 dagar så försvinner det oftast helt

Jag har ju avstått i 2-3 dagar efter att symtomen försvunnit. Men det kommer endå

Kotten
2012-12-22, 22:46
Jag är ingen doktor men jag säger bara skitsamma - kör bara! Jag har också varit rejält förkyld senaste veckan, snorig, ont i halsen, hostat etc. Jag drog ned till gymmet ändå för att jag själv aldrig blir frisk när jag vilar, måste träna bort skiten ur kroppen!

Njae, det är nog bland det dummaste man kan göra

Kimball
2012-12-23, 11:25
Jag är ingen doktor men jag säger bara skitsamma - kör bara! Jag har också varit rejält förkyld senaste veckan, snorig, ont i halsen, hostat etc. Jag drog ned till gymmet ändå för att jag själv aldrig blir frisk när jag vilar, måste träna bort skiten ur kroppen!

Lite +1.
Det må vara korkat, men jag har själv aldrig upplevt några förvärrande symptom av att köra medelmåttlig styrketräning vid slem i hals / snuvig osv. Går jag på och får upp pulsen litegrann är det klippt, dock.

Ballt
2012-12-23, 11:31
Jag är ingen doktor men jag säger bara skitsamma - kör bara! Jag har också varit rejält förkyld senaste veckan, snorig, ont i halsen, hostat etc. Jag drog ned till gymmet ändå för att jag själv aldrig blir frisk när jag vilar, måste träna bort skiten ur kroppen!

idiot och självisk, stanna hemma förfan ingen vill ha en sjuk kille som springer runt å snorar/hostar på gymmet. för helveeeete.

MrBoris
2012-12-23, 12:28
idiot och självisk, stanna hemma förfan ingen vill ha en sjuk kille som springer runt å snorar/hostar på gymmet. för helveeeete.

+1, om man inte bryr sig om att man kan få problem med hjärtat så bör man ju tänka på andra iaf...

dream_theater_
2012-12-23, 12:45
idiot och självisk, stanna hemma förfan ingen vill ha en sjuk kille som springer runt å snorar/hostar på gymmet. för helveeeete.

+1, om man inte bryr sig om att man kan få problem med hjärtat så bör man ju tänka på andra iaf...

Så som ni resonerar kan man ju alltså inte gå utanför hemmet när man är sjuk.

knuckles
2012-12-23, 13:05
Så som ni resonerar kan man ju alltså inte gå utanför hemmet när man är sjuk.

Det kan man absolut inte göra, kan ju utbryta en pandemi. Ungefär som rökare sprider sin rök till icke-rökare, varför ska jag då ta hänsyn till om jag smittar andra?

MrBoris
2012-12-23, 13:14
Så som ni resonerar kan man ju alltså inte gå utanför hemmet när man är sjuk.

ehm, hur kan man ens dra den liknelsen. På ett gym är smittrisken extremt hög, eftersom man tar i hantlar som sedan andra måste ta i, man ligger o svettas på bänkar där andra måste ligga o svettas, osv. Dessutom är man mer mottaglig för sjukdomar under hög ansträngning/passet (om jag minns rätt?). Så, jag tycker, idioti.

Angel
2012-12-23, 14:15
Vaknar du på morgonen med lite känningar i halsen som sen går över så kan det bero på att du är lite torr och irriterad i halsen. Spec om du varit förkyld och är lite mer svullen i näsan och kanske andats mera med munnen under natten. Men då skall det vara känningar och inte regelrätt ont. Tycker ofta en varm ångig dusch och dricka något varmt kan lösa upp både halsskav och lite igentäppt näsa på morgonkvisten.

Kotten
2012-12-24, 04:49
När jag borstade tänderna tröck jag ner tungan för att försöka se hur halsen såg ut, såg ut som vita prickar 1 ganska stor på halsmandeln, har haft hosta som fan idag och det är värre igen. Man kanske borde kolla så det inte är halsfluss

Kotten
2013-01-05, 00:40
Varken halsfluss eller något annat, lite röd i halsen bara. Var bra i halsen i 5-6 dagar, han köra 3 pass. Nu är halsen helt paj igen med en svullen halsmandel och fullt i slem som sitter segt. Tjejen har haft typ lika med halsen. Bra jävla irriterande är det. Är väl bara att vänta ut skiten, även fast jag hört från 3 olika läkare att styrketräning påverkar inte hjärtat på samma sätt som löpning tex och det oftast går bra att träna så länge man inte har feber och är allmänpåverkad. Men jag väntar nog fan ut det, annars ger det sig väl aldrig