handdator

Visa fullständig version : Smalare muskler


kimyftw
2012-12-18, 22:38
Hej det är så att jag fått större lår muskler och större rumpa pga att jag sprungit jäkligt mycket under hösten.. så gått upp typ 7 kg men vill nu att musklerna ska minska igen.. Ska jag gå sakta istället några timmar om dagen istället för att springa? för finns inget fett att förbränna på mig så lönar sig inte att springa har jag märkt.. får bara mer muskler utav det. Finns det några andra tips för att få mindre muskler i låren/rumpan? Väger 60 kg och är 175 cm lång

Naggan
2012-12-18, 22:47
Vem fan vill ha mindre muskler?
Låter som du skulle börja träna överkroppen.

Claust
2012-12-18, 22:47
Har du någon dagsaktuell bild? Har svårt att tro att du har fått för stora muskler av enbart löpa om du nu i tillägg inte har något fett...

kimyftw
2012-12-18, 22:48
Vem? jag vill ha mindre muskler.

Grotesk
2012-12-18, 22:48
Du får inga muskler utav att varken gå eller springa.

Vunnis
2012-12-18, 22:48
Har du någon dagsaktuell bild? Har svårt att tro att du har fått för stora muskler av enbart löpa om du nu i tillägg inte har något fett...
Enligt dig eller honom?(henne?)

Claust
2012-12-18, 22:58
Enligt dig eller honom?(henne?)

Nu ska jag inte ge mig in i denna diskussion, för allas ideal ser olika ut, men jag tycker att man ofta ser folk som är självblinda. Fast jag håller fast vid min åsikt, om man inte har något fett och dessutom inte gymmat utan bara sprungit är det i princip omöjligt att man har för stora muskler...

Sniggel
2012-12-18, 23:09
Du måste ha varit extremt otränad och utmärglad om du gått upp 7 kg varav det mesta muskler av att springa.

Ingen får för stora muskler av att springa. Den muskelmassa du fått är hälsosam och den bör du inte sträva efter att bli av med. Det är ett sjukt ideal att försöka bli av med vävnad som är del i en sundare kropp.

Althen
2012-12-18, 23:09
Få större överkropp så ser benen mindre ut.

abstract
2012-12-19, 07:54
Jag backar upp TS. Alla vill inte ha stora muskler. Jag är en av dem. Jag har dock inget annat än respekt för dem som HAR stora muskler, och vet att det är massor med mer slit bakom, men (dröm)kroppen man siktar på ser ju olika ut för olika personer;)

Edit. Angående att man inte får mycket muskler av att springa. Jag har kompisar som sysslar med running som har extremt stora lår/ben kontra överkropp. Även vänner som springer lika mycket som är genomsmala. (snackar minimum 7-10 mil/v).

Man kan prata om generella genomsnitt samt tendenser, men ska nog hålla sig ifrån att säga "det fungerar like this" för alla. Genetik´s a friend. And foe;)

NNIF
2012-12-19, 07:56
inget fett att förbränna? bildbevis. If it jiggles its fat!

smalare muskler finns inget som heter, det heter mindre muskler, sluta spring/träna ja whatever så blir de mindre.

Mental
2012-12-19, 08:10
Från 53 till 60kg på ett kvartal, eller hur man nu definerar "hösten" och det är 7kg ren muskelmassa du byggt genom löpning?

Jag är ledsen men jag tror dig inte.

Men för att förlora kroppsmassa så gäller samma sak oavsett om det är muskler eller fett. Energiunderskott. Och självklart då att du tränar så lite som möjligt.

Ballt
2012-12-19, 08:32
Säger samma som vissa andra, att du har gått upp 7kg ren muskelmassa (endast på benen) är inte troligt, inte ens om du hade kört knäböj 3 dagar i veckan.

HerrM
2012-12-19, 10:10
Du får inga muskler utav att varken gå eller springa.
När folk ligger på tex sjukhus minskar (förtvinar) musklerna för att sedan under rehab med först gång sedan löpning byggas upp. Givetvis bygger du muskler om du ökar belastningen med tex löpning. Dock så når du ganska snabbt "max" och fortsatta ökningar uteblir. Jag lade på mig rejält med benmuskler när jag gick från soffpotatis till att på fem månader (mars-juli 2012) springa 60 mil.
Vill man (gud förbjude) minska volymen på en muskel måste man givetvis över tid minska belastningen så att kroppen anser det onödigt att upprätthålla så stor massa.

AronP
2012-12-19, 10:25
Du får inga muskler utav att varken gå eller springa.
En person som alltid varit undernärd och överäter kommer lägga på sig en signifikant andel muskler utan någon direkt träning. 53kg på en tjej som är 175 får nog räknas som undernärd.

watertouch
2012-12-19, 11:12
Bara jag som ser en rosa Elefant i rummet...

Jeml
2012-12-19, 11:46
du väger 60kg på 175cm och vill bli smalare?? Det låter verkligen inte friskt någonstans...

10xKV
2012-12-19, 12:13
Hej det är så att jag fått större lår muskler och större rumpa pga att jag sprungit jäkligt mycket under hösten.. så gått upp typ 7 kg men vill nu att musklerna ska minska igen.. Ska jag gå sakta istället några timmar om dagen istället för att springa? för finns inget fett att förbränna på mig så lönar sig inte att springa har jag märkt.. får bara mer muskler utav det. Finns det några andra tips för att få mindre muskler i låren/rumpan? Väger 60 kg och är 175 cm lång

Tänk igenom hur du egentligen vill se ut och varför du vill se ut så skulle jag börja med att göra. Tycker du det är roligt att springa? Fortsätt då, kanske.
Ett sätt att få mindre muskler är att använda dom mindre, ett annat är att gå ned i vikt, eller båda samtidigt.
Inget av detta tror jag skulle göra nånting positivt för din kroppssammansättning, varken estetiskt eller ur "hälsosynpunkt".

Gör det du vill av de anledningar du övervägt är bra!

Jonte12
2012-12-19, 12:17
Är ju osannolikt, som flera säger, att du fått jättemkt muskler bara av löpningen. Väldigt, och jag menar väldigt, få killar och tjejer ser för muskulösa ut över rumpan och låren om man tar bort fettet. Det är mer en fråga om att köra lite överkropp då för att få balans.

Sniggel
2012-12-19, 16:59
Jag har själv byggt uppemot 20 kg muskler på 14 år. Då är det total mängd och med siktet inställt på att bygga på mig 40 kg på mycket kortare tid än så :P. Nu vet jag inte hur mycket som är på benen förstås men det är ju väldigt extremt om du påstår att en majoritet av de 7 kilona är muskler, oavsett var det sitter, av att enbart löpa.