handdator

Visa fullständig version : Post deff träningsprogram


uf_74
2012-12-18, 21:51
Jag har precis avslutat en 11 månaders deff där jag kört en 3 splitt som funkat bra. Detta är min första riktiga deff varav frågan. Hur gör ni när ni tränar på balans/ bulk? Jag tänkte starta försiktigt med tanke på kosten då jag inte vill lägga på mig en massa fett igen. Om ngt vill jag ner i fett % men det kan jag ev lösa med en deff senare i vår.

nitz
2012-12-18, 23:15
Jag har precis avslutat en 11 månaders deff där jag kört en 3 splitt som funkat bra. Detta är min första riktiga deff varav frågan. Hur gör ni när ni tränar på balans/ bulk? Jag tänkte starta försiktigt med tanke på kosten då jag inte vill lägga på mig en massa fett igen. Om ngt vill jag ner i fett % men det kan jag ev lösa med en deff senare i vår.
Har du några specifika målsättningar, förutom att bygga massa? Bli starkare?
Snabbare? Osv.
Hur länge har du tränat? Hur gillar du att träna?

uf_74
2012-12-19, 21:31
Har du några specifika målsättningar, förutom att bygga massa? Bli starkare?
Snabbare? Osv.
Hur länge har du tränat? Hur gillar du att träna?

Tränat till och från under många år men seriöst sista året. Målet är massa. Gillar 3 splitt då det känns flexibelt och väl avvägt. Kör idag 3 splitt enl bröst/axlar/triceps, rygg/biceps och ben/mage.

nitz
2012-12-24, 02:06
Tränat till och från under många år men seriöst sista året. Målet är massa. Gillar 3 splitt då det känns flexibelt och väl avvägt. Kör idag 3 splitt enl bröst/axlar/triceps, rygg/biceps och ben/mage.

Den 3 spliten jag personligen kör just nu (provar 3 split pga flexibilitet med) är GVT, jag gillar den so far, men kan inte uttala mig om resultaten än.
Annars är ju push/pull konceptet rätt nice med.
Helkropp kan imo också fungera bra för ett visst mån av flexibilitet.
Sen har vi ju över / under med, men det är ju mer oflexibelt kan man tycka så det kanske inte är aktuellt?