handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag äta som under min deff?


lolitalord
2012-12-18, 21:11
Jag skapar en ny tråd för att hoppas få hjälp med mina funderingar.
Jag vill ner i vikt med hjälp av promenader och bra mat. Vill gå två promenader per dag (ca 7km och 60min per promenad). Tänkte ligga runt 1900kcal från början.
Jag vet inte om jag ska äta 5 eller 6 mål, heller inte när jag ska ta mina promenader. Jag tänker gå första promenaden efter frukost (nej jag kommer inte ta den före av flera anledningar). Det finns två sätt jag tänker på.

Frukost
Promenad
Lunch
Mellanmål
Promenad
Middag
Kvällsmål

Eller...

Frukost
Promenad
Mellanmål
Lunch
Promenad
Mellanmål
Middag
Kvällsmål

Återhämtningen blir bäst med det andra. Men det blir mer mat de gånger jag äter med det första. Jag kommer ju ha mer energi under promenaderna om jag kör på första. Jag vet inte hur jag ska göra. Jag vet att det i slutändan blir samma resultat, men ändå *cry*

Nixan
2012-12-18, 21:22
Testa båda och kör på det som känns bäst?

lolitalord
2012-12-18, 21:35
Testa båda och kör på det som känns bäst?

Jag har testat. Men inte riktigt något av de där uppläggen. Men nu är jag rädd för att testa. Jag har migrän så jag mår väldigt dåligt ibland. Är det att få migränattack om jag "gör fel". Förut har jag gjort såhär:

Frukost
Promenad
Lunch
Promenad
Middag 1
Middag 2
Kvällsmål

Men fick ju ingen återhämtning och låg på minus halva dagen minst. Men däremot gillar jag att gå då jag har ätit mycket för då vet jag att jag är okey pigg.

Kischen
2012-12-18, 21:42
Spelar ingen roll hur många ggr per dag du äter. Många gillar att äta färre men större mål, andra flera men mindre. Vad som känns bäst för dig vet bara du.

Vad är det för återhämning du behöver? 1900 kcal och 2 timmars promenader känns inte som blodsmak direkt utan ganska standard som tjej. Skulle vara vettigare att slänga in styrketräning i ekvationen.

lolitalord
2012-12-18, 23:31
Spelar ingen roll hur många ggr per dag du äter. Många gillar att äta färre men större mål, andra flera men mindre. Vad som känns bäst för dig vet bara du.

Vad är det för återhämning du behöver? 1900 kcal och 2 timmars promenader känns inte som blodsmak direkt utan ganska standard som tjej. Skulle vara vettigare att slänga in styrketräning i ekvationen.

Men då säger min nackskada nej till det...