handdator

Visa fullständig version : HJÄLP med styrketräning och kost schema!


Andyii
2012-12-17, 21:26
Hejsan!

Är ny här på forumet och är riktigt desperat så skriver en tråd direkt.

Ålder: 21
Vikt: 62kg
Längd: 170cm

Nu har jag dragit igång med träningen igen & den här gången behöver jag akut hjälp. Jag har haft uppehåll sedan våras p.g.a. utan några förändringar.
Visste inte vad jag skulle träna eller äta så sket i det.

Så nu behöver jag hjälp från någon snäll sate som har tid över att ordna upp ett schema med övningar, kost etc.

Huvud tanken är inte att bli bodybuildare eller liknande. Utan gå upp lite i vikt, ha synliga muskler, men ändå stor , låt oss säga soldat kroppen.

Behöver hjälp med dagar, övningar, kost, hur vad och när man ska äta.
Allt som behövs för att bygga muskler. Just nu har jag ingen motivation alls för jag inte vet hur jag ska gå till väga. Har kollat olika hemsidor men har inte riktigt förstått.

Så skulle verkligen behöva hjälp med dom här delarna så man kan få lite motivation igen och kötta på gymmet

/ Andreas

Alfers
2012-12-17, 22:04
Du kommer inte råka bli för stor, träna hårt och satsa på att bli stor som ett jävla hus så kanske du kan lägga på dig ett par kilon till sommaren/nästa år/när du nu vill.
Om du går in med inställningen att bara vill få lite mer muskler så kommer du aldrig nå ditt mål och tappa motivationen.
Gör det ordentligt från början.

Läs lite i tråden "Om du fick ge dig själv 3 tips i början av ditt träningsliv?"
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=192580
Jag kan sammanfatta den åt dig med "ta ett ordentligt schema och börja direkt med basövningar"
Sl5x5 är poppis, prova det.
Har du legat viktstabil en längre tid så ligger du ju omedvetet på kaloribalans, då är det enkelt att veta ungefär hur mycket mer du behöver äta, kan ju kanske räcka med 3 extra glas mjölk om dagen.

Motivationen kommer med resultaten.

Andyii
2012-12-17, 22:19
okej tack :)

Hydlee
2012-12-18, 03:01
Har du legat viktstabil en längre tid så ligger du ju omedvetet på kaloribalans, då är det enkelt att veta ungefär hur mycket mer du behöver äta, kan ju kanske räcka med 3 extra glas mjölk om dagen.


Med tanke på att han även kommer göra av med mer energi i och med träningen hade jag satsat på mer än några extra glas mjölk. Ät så du känner att du är riktigt mätt hela tiden, gärna proteinrik mat. Orkar du räkna proteiner så satsa på minst 120g om dagen.