handdator

Visa fullständig version : Hur gör ni som bor hemma med maten?


Grottmannen
2012-12-16, 22:59
Sökte lite sporadiskt, men hittade ingenting.
Tänkte kolla runt lite med er byggare som fortfarande bor hemma hos föräldrarna hur ni gör för att få i er tillräckligt med protein och allt annat göttigt om dagarna?
Klämmer ni i er shakes för att få i er den sista skvätten eller utpressar ni mor och far att köpa in "rätt" mat? :whipped:

Är nämligen lite fundersam på hur jag ska göra nu när jag är påväg att komma igång med träningen igen.

Tacksam för alla tips!

caelus
2012-12-16, 23:03
När jag bodde hemma var det inga som helst problem. Det blev mycket vanlig husmanskost, dvs. grym träningsmat. Komplettera lite med en tonfiskburk ibland eller en proteinshake när den vanliga maten inte räcker till.

Jeml
2012-12-16, 23:04
Hur många gemensamma måltider äter ni?

JakeShaft
2012-12-16, 23:05
Jag tog ett helgjobb och köpte en del av min mat själv strax innan jag fyllde 16. Be dom köpa ägg, keso, kvarg, tonfisk eller något annat som är lätt att få i sig. Eller ät mer av den mat som serveras och tänk inte så mycket på det, är nog det sundaste alternativet då jag antar att du är ung.

Att vara extrem som jag kan tycka att jag var tror jag är kontraproduktivt och inget som lönar sig i längden.

Grottmannen
2012-12-16, 23:11
Hur många gemensamma måltider äter ni?

Lunch beror lite på, middag alltid.


Frukosten bör jag nog kunna styra upp någorlunda väl, det är mer middagen och lunchen jag är fundersam över.

Tack för alla goa svar!

Jeml
2012-12-16, 23:20
Lunch beror lite på, middag alltid.


Frukosten bör jag nog kunna styra upp någorlunda väl, det är mer middagen och lunchen jag är fundersam över.

Tack för alla goa svar!

Okej, be dom se till att det finns kvarg hemma och tonfisk/fryst kycklingfilé

ät 1-2burkar kvarg med musli till frukost och kanske en protte shake

Om du inte äter gemensam lunch, koka ris/pasta/potatis och ta en burk tonfisk eller stek en kycklingfilé till lunch.

om du äter gemensam lunch och middag som inte var särskilt proteinrik så ta en burk kvarg mellan måltiderna och en extra eller en dubbel protein shake så bordet det vara lugnt :)

Wiizra
2012-12-16, 23:24
Lagar min egna mat, bor hemma.

Ramrod
2012-12-17, 02:28
När jag bodde hemma åt jag det föräldrarna lagade, det var ofta bra mat, mycket kött/fisk/kyckling och supplementerade med lite vassle. Om det var något speciellt jag ville ha, typ kvarg så bad jag dom köpa det, var inga problem.

limenka
2012-12-17, 02:33
Brukar kavla upp ärmarna och laga mat. Uppskattas så pass att de köper dem råvarar jag vill ha ;)

Matte_
2012-12-17, 04:06
Lagar den maten jag själv vill ha.

1684_
2012-12-17, 05:00
Käkade samma svenska husmanskost (lunchen) med familjen, resten av dagens måltider skötte jag själv. här får man äta hur mkt av vad man vill, så morsan min e inte snål direkt på kött delen heller.

HMS Laestander
2012-12-17, 10:41
Det som saknas i proteinväg fyller jag på med kvarg & vassle. Nu kring nyår hade jag tänkt lägga mig på en deff och då får jag nog styra upp det mesta själv.

Vicish
2012-12-17, 21:03
Med frukost, skolmat och middag hamnar jag på cirkus 100g protein. Detta kompletterar jag med en burk tonfisk och så var dagens protein avklarat.

Vitlök
2012-12-17, 21:16
Vassle skulle jag säga är enklaste och billigaste sättet att höja proteinmängden i sin kost. Sen eftersom det är så isolerat så lämnar det plats åt massa goda kolhydrater :d

Captainwide
2012-12-18, 22:07
Försöker komplettera och bygga runt den maten som ges hemma , om inte det går lagar jag egen mat. Brukar be mamma köpa hem lite mat åt mig så jag har backat med det.

ShippEn
2012-12-18, 22:20
Dricker 2-3 protein shakers / dag samt en gainer på träningsdagarna annars blir det bara att äta så mycket man orkar när maten står framme och lite då och då laga egen mat. Blir även en hel del mackor de dagar maten inte räcker till eller när man inte orkar ställa sig och laga sin egen mat.

sp0941
2012-12-18, 22:22
lagar den maten jag själv vill ha.

+1