handdator

Visa fullständig version : Bilder och frågor ang vikt


charlotteeee
2012-12-15, 22:01
Är en tjej på 182 cm, vikt 76 kilo. Tränar löpning samt gymmar 5-6 gånger i veckan, springer 5 km på runt 21-22 minuter. Det enda i muskelväg som jag kan "skryta" om är väl benstyrkan. Själv anser jag att mina 76 kilo låter mycket. Finns det några här som har koll på vad en "Normal" vikt för mig skulle kunna vara? Andra kommentarer är givetsvis välkommna :)

Lychgate
2012-12-15, 22:14
Tumregeln för tjejer är Längden i cm -110(killar -100) för "normalvikt".

Personligen tycker jag du ser bra ut rent formsmässigt. Kraftfullt och hälsosamt.

charlotteeee
2012-12-15, 23:15
tack. Bygger på lite till med två bilder, så såhär ser dagformen ut

var nere på 69 kilo för ca två år sedan, men såg ut som ett benrangel och kände mig inte alls bekväm eller hälsosam. Är väl mer nöjd med vikten nu, musklerna gör väl lite dom också?

Reaper123
2012-12-15, 23:31
Nu har jag verkligen ingen aning om vad "normalvikt" för en kvinna innebär då det man ser/läser i tidningar är allt än normalt/rimligt enligt mig, men som egenskap av att vara man så kan jag däremot kommentera det som du själv ser i spegeln:

Du ser ut som en vältränad kvinna med sund mängd fett kvar på kroppen, alltså inget behov av att gå ned i vikt om det nu är så att du känner att du väger lite "för mycket".

Ps. Bör kanske tillägga att jag ej finner en kvinna ståendes på scen på luciapokalen som attraktiv Ds.

charlotteeee
2012-12-15, 23:51
är tacksam för svaren. Det jag tycker är väl att siffran 76 låter väldigt mycket. Dock kan vikten förhoppningsvis kopplas i hop med mina 182 cm vilket gör att sifforna känns en aning mer realistiska :)

mattilainen
2012-12-16, 00:03
Tycker du ser svinbra ut. du ska nog inte jämföra vikt rakt av och tycka "det låter mycket" för det är ju ändå i spegeln som det ska se bra ut och det gör det verkligen. Skulle jag sett dig på gymmet skulle jag absolut tänk att du ser väldigt fit och vältränad ut. 76 kg är ju inte speciellt mycket då du är 182 cm lång. Många tjejer är ju också mycket kortare än vad du är, vilket kanske gör att du tycker vikten låter mycket när andra väger 55 - 65 kg?

charlotteeee
2012-12-16, 13:31
jo, visst har man en tendens att mäta sig med kompisarna som ligger på runt 50-60 kg. Mycket beror väl på sammansättning i kroppen osv. Men det är lätt att i bland stirra sig blind på siffrorna.

rooz
2012-12-16, 13:36
NinaL vägde nästan 82kg (?) en period, såg ut som 70ish.

Kilon kan hamna på olika ställen. jag ser mest fet ut på mina 122-124.

charlotteeee
2012-12-16, 13:52
ja dom kan tydligen det. Tanken är väl att jag ska försöka ta mig ner till runt 73 (3 kg) men det svåra blir då att upprätthålla musklerna så att jag inte ser ut som ett benrangel igen....

Johanss0n
2012-12-16, 14:25
Ps. Bör kanske tillägga att jag ej finner en kvinna ståendes på scen på luciapokalen som attraktiv Ds.

Varför finner du det så viktigt att i alla trådar som innehåller komponenterna kvinnor och muskler/deff tala om hur oattraktivt du tycker det är?

Är det på grund av dina egna viktproblem och blygsamma muskelutveckling som som du känner att du måste kommentera detta för att på något sätt känna dig bättre?

Förhoppningvis finns det inte en enda människa som tränar för att framstå som mer attraktiv i dina ögon.

Ingen bryr sig, det är inte konstruktivt på något sätt, det är inte intressant för någon vem du skulle kunna tänka dig att ligga med så håll sånt där för dig själv. *slap*

Shpendi
2012-12-16, 14:30
Vad är det för sorts kritik du vill ha? Från en kille eller träningssyfte(BB)?

jag som kille tycker du bör skippa springandet och köra mer mark, kanske gå upp lite i vikt(muskler) vid rumpan, annars ser det ok ut.

Ur BB perspektiv kan jag inte riktigt säga ngt då den formtypen inte intresserar mig :p

Shpendi
2012-12-16, 14:31
Varför finner du det så viktigt att i alla trådar som innehåller komponenterna kvinnor och muskler/deff tala om hur oattraktivt du tycker det är?

Är det på grund av dina egna viktproblem och blygsamma muskelutveckling som som du känner att du måste kommentera detta för att på något sätt känna dig bättre?

Förhoppningvis finns det inte en enda människa som tränar för att framstå som mer attraktiv i dina ögon.

Ingen bryr sig, det är inte konstruktivt på något sätt, det är inte intressant för någon vem du skulle kunna tänka dig att ligga med så håll sånt där för dig själv. *slap*

Ehh, som jag uppfattar det så är det TS som frågar efter dessa åsikter. Varför ska du kommentera andras åsikter när det inte har något att göra med dig =)?

Johanss0n
2012-12-16, 14:39
Ehh, som jag uppfattar det så är det TS som frågar efter dessa åsikter. Varför ska du kommentera andras åsikter när det inte har något att göra med dig =)?

Vissa gärna var hon har frågat om reapern skulle vilja ligga med någon på luciapokalen.....

För att det är jävligt tröttsamt och totalt ointressant med dessa kommentarer som han gillar att sprida eftersom han av någon jävla anledning tror att folk har något intresse av att veta det.

Det enda ställe jag möjligtvis skulle kunna tycka de eventuellt kan något som helt existensberättigande är isf i runktråden.

charlotteeee
2012-12-16, 14:47
Ursprungligen ville jag veta om min vikt ansågs vara "normal". Men andra kommentarer var givetsvis välkommna. Meningen med detta inlägg var inte att "suga" åt mig av killarnas kommentarer, utan jag vill enbart höra kritik ur ett träningssyfte.

Jag kan förstå vad du menar. Dock har jag tränat löpning sedan barnsben och det är ingenting jag vill sluta med. Men jag kan hålla med dig om at kanske spendera mer tid på marken.
Får man fråga vilken formtyp som intresserar dig då?

Shpendi
2012-12-16, 15:07
Ursprungligen ville jag veta om min vikt ansågs vara "normal". Men andra kommentarer var givetsvis välkommna. Meningen med detta inlägg var inte att "suga" åt mig av killarnas kommentarer, utan jag vill enbart höra kritik ur ett träningssyfte.

Jag kan förstå vad du menar. Dock har jag tränat löpning sedan barnsben och det är ingenting jag vill sluta med. Men jag kan hålla med dig om at kanske spendera mer tid på marken.
Får man fråga vilken formtyp som intresserar dig då?

Svårt att sätta fingret på en viss "grupp" eller sport där formen är optimal, men en del muskulatur på rätt ställen och inte allt för låg BF%. Håller med om att man ska göra det man tycker är kul, jag ligger på ca 18% bf just nu och "borde" gå ner lite men är mer intresserad av att öka i styrka så jag gör det istället :).

Fast vad menar du med träningssyfte? Rent praktist att prestera bättre på någon specifik sport eller?

P.S: Vill tillägga det mattilainen redan sagt att man inte ska fokusera sig på någon siffra vare sig det är BF% eller vikt, kör på vad spegeln visar istället :)

Lychgate
2012-12-16, 15:16
http://24.media.tumblr.com/tumblr_m9upe4ucIj1rqmndio2_1280.jpg

Rent träningsmässigt kan du behöva träna lite mer övre rygg då på sidobilden ser dina axlar något framskjutna ut.

charlotteeee
2012-12-16, 15:17
det skulle ju vara roligt att få kritik ur ett träningsperspektiv på vad jag kan göra bättre, men även hur vikten är relaterad til koppen. När jag startade tråden var syftet att få respons på om mina 76 kilo var för mycket till längden osv....


något jag skulle vilja träna upp är armarna. Benen, magen är väl det jag är starkast i. Axlarna är väl sådär, så skulle vilja bygga på överkroppen en aning. Dock tycker jag att det är fruktansvärt tråkigt att träna armar, så jag drar mig gärna för at göra det på gymmet. Några tips på några övningar för att förbättra armstyrkan? :)

Lychgate
2012-12-16, 15:23
det skulle ju vara roligt att få kritik ur ett träningsperspektiv på vad jag kan göra bättre, men även hur vikten är relaterad til koppen. När jag startade tråden var syftet att få respons på om mina 76 kilo var för mycket till längden osv....


något jag skulle vilja träna upp är armarna. Benen, magen är väl det jag är starkast i. Axlarna är väl sådär, så skulle vilja bygga på överkroppen en aning. Dock tycker jag att det är fruktansvärt tråkigt att träna armar, så jag drar mig gärna för at göra det på gymmet. Några tips på några övningar för att förbättra armstyrkan? :)

Bänkpress, militärpress, chins, skivstångsrodd. Muskulaturen i armarna kommer bli stimulerade av grundövningar så isolationsträning behövs inte om du tränar ordentligt.

Din vikt är bra. Kilona är välplacerade vilket är det viktiga och inte vad vågen säger.

charlotteeee
2012-12-16, 16:33
håller helt klart med om att ryggen plus axlarna skulle behöva tränas upp. Uppe till är jag väldigt "liten" om man jämför med ben och rumpa, så där bör jag bygga på mig lite. Tack för tipsen! Ska iväg till gymmet snart och ska sätta igång med den övre delen av kroppen redan ikväll :)

speedy83
2012-12-16, 21:32
Tycker inte att du ska fundera på siffrorna på vågen allt för mycket. Tycker det ser bra ut och tycker inte du "ser ut" att väga så mycket. Kör på hårt med styrketräningen så kommer det nog bli ännu bättre.

maximuscle
2012-12-16, 22:07
Tycker inte att du ska fundera på siffrorna på vågen allt för mycket. Tycker det ser bra ut och tycker inte du "ser ut" att väga så mycket. Kör på hårt med styrketräningen så kommer det nog bli ännu bättre.


+1

skit i vågen kolla spegeln...vill du ha mer muskler träna mer gym, gå ner ngt kilo kör cardio(mer löpning) å kanske lite mindre gym...


tycker du ser bra ut nu, men du får ju lägga upp träning efter vad du e ute efter..

lycka till *flex*

charlotteeee
2012-12-17, 00:33
tackar ödmjukast för all kritik, tips och kommentarer. Jag ska försöka fokusera mer på vad kroppen och spegeln visar. Får väl också inse att jag ligger på en ganska bra vikt med tanke på längden :)

var och körde marklyft idag. Tekniken var väl inte den bästa, kände att jag gjorde fel redan i från början. Har kört lite marklyft innan men det var länge sen nu. Blir att fråga brorsan imorgon om några goda råd, blev mest irriterad idag när det inte gick som det skulle ;) Antog också att eftersom jag är så stark i ben och mage så skall jag väl lätt kunna köra tungt på marklyft redan ifrån början, kunde sedan konstatera att min teori inte alls stämde....