handdator

Visa fullständig version : Världens undergång


knuckles
2012-12-15, 14:39
Världen går under snart. Är det något du önskar du kunde ha gjort annorlunda eller något du ångrar att du inte gjorde? Är det något du ångrar? Dela med dig av dina känslor.

Jag tror att jag kunde ha varit mer våghalsig under mitt liv. Få den där extra adrenalin kicken i vardagslivet. Men det är ju bara jag. Dela med er.

Amfksp
2012-12-15, 14:41
Jag ångrar att jag ännu inte pluggat ett par terminer i USA på ngt roligt college. Får fan riktigt vidrig ångest nu när jag tänker på det =( Ångrar även att jag haft uppehåll med styrketräningen under långa perioders sedan jag första gången gick in på ett gym.

knuckles
2012-12-15, 14:43
Jag ångrar att jag ännu inte pluggat ett par terminer i USA på ngt roligt college. Får fan riktigt vidrig ångest nu när jag tänker på det =( Ångrar även att jag haft uppehåll med styrketräningen under långa perioders sedan jag första gången gick in på ett gym.

Jag håller med på den punkten, jag går dock 3e året i gymnasiet men det skulle vara roligt.

Amfksp
2012-12-15, 14:45
Jag håller med på den punkten, jag går dock 3e året i gymnasiet men det skulle vara roligt.

Då har du perfekt utgångsläge, kör hårt! Själv har jag en lucka på 2-3 år nu innan det är försent. Första ska man bara förklara det för sin sambo... =D

knuckles
2012-12-15, 14:55
Då har du perfekt utgångsläge, kör hårt! Själv har jag en lucka på 2-3 år nu innan det är försent. Första ska man bara förklara det för sin sambo... =D

Jag föreslår att du tar med sambon. Det kan vara kul att uppleva tillsammans.

Amfksp
2012-12-15, 14:56
Jag föreslår att du tar med sambon. Det kan vara kul att uppleva tillsammans.

Sammanfattar varför det aldrig skulle gå med ett ord: Häst

G_lund
2012-12-15, 14:59
Sammanfattar varför det aldrig skulle gå med ett ord: Häst

hästar finns inte.

knuckles
2012-12-15, 15:00
hästar finns inte.

Han menar nog frukt.

knuckles
2012-12-15, 15:07
Sammanfattar varför det aldrig skulle gå med ett ord: Häst

Jag tycker förvisso du ska övertala din sambo och uppfylla din dröm.

stolpskott
2012-12-15, 15:42
Ångrar att jag inte rest mer.

Konkelbär
2012-12-15, 16:02
För mkt för att berätta..

knuckles
2012-12-15, 16:06
För mkt för att berätta..

Låter emotionellt. Vill du utveckla?

Bengtan
2012-12-15, 16:08
Sammanfattar varför det aldrig skulle gå med ett ord: Häst

Hur länge har ni varit tillsammans? Som en vis man sa, låt inte en partner eller någon du älskar hålla dig borta från att kunna uppfylla dina drömmar. Vad tror du att du kommer ångra mer i efterhand? Vad kommer du tänka om ni gör slut?

Varför ska hon få ha sin häst om du inte får uppfylla en stor (?) dröm?

Amfksp
2012-12-15, 16:20
Hur länge har ni varit tillsammans? Som en vis man sa, låt inte en partner eller någon du älskar hålla dig borta från att kunna uppfylla dina drömmar. Vad tror du att du kommer ångra mer i efterhand? Vad kommer du tänka om ni gör slut?

Varför ska hon få ha sin häst om du inte får uppfylla en stor (?) dröm?

Mitt svar var på varför vi inte kan åka tillsammans, inte på att jag inte kan åka.

Jag har inte diskuterat detta med henne ännu och bestämmer jag mig för att
åka gör jag givetvis det ändå. Så stark är inte the power of the pussy och en av anledningarna till att hon är min sambo är att hon är väldigt enkelt att resonera med och inte rabiat eller hysterisk.

Konkelbär
2012-12-15, 16:27
Låter emotionellt. Vill du utveckla?

Nej inte så emotionellt som det låter.. don't worry bro!

Men vissa saker som att jag skulle ha börjat plugga tidigare, dumpat några ex tidigare osv..

Äh it is what it is today :D

Bengtan
2012-12-15, 16:29
Mitt svar var på varför vi inte kan åka tillsammans, inte på att jag inte kan åka.

Jag har inte diskuterat detta med henne ännu och bestämmer jag mig för att
åka gör jag givetvis det ändå. Så stark är inte the power of the pussy och en av anledningarna till att hon är min sambo är att hon är väldigt enkelt att resonera med och inte rabiat eller hysterisk.

För många är den det ;) missuppfattning från min sida helt enkelt.

LizaK
2012-12-15, 18:03
Världen kommer inte att gå under -.-
Orka domedagsprofetior..

(För du syftar väl på det här med Mayakalendern..?)

knuckles
2012-12-15, 22:00
Världen kommer inte att gå under -.-
Orka domedagsprofetior..

(För du syftar väl på det här med Mayakalendern..?)

Det gör jag. På något sätt kännns det som att den ska det. De var visa.

LizaK
2012-12-15, 22:09
Det gör jag. På något sätt kännns det som att den ska det. De var visa.

Om du syftar på mayaindianerna så betyder inte kalenderns slut jordens undergång.

Hemma Gymmaren
2012-12-15, 23:52
Jag önskar att jag kunde klara ut Super Mario 64 för en 2a gång.

Dreas
2012-12-16, 00:01
Det gör jag. På något sätt kännns det som att den ska det. De var visa.Helt otroligt att reklam för en skitfilm kan sätta sig i skallen på så många.

Om du syftar på mayaindianerna så betyder inte kalenderns slut jordens undergång.Sist jag läste lite om det så tar den inte slut utan det har gått en nånting. Deras typ av millenium eller vad man ska säga. Antalet år är jag också osäker på.

edit: Läs här: Misinterpretation of the Mesoamerican Long Count calendar is the basis for a popular belief that a cataclysm will take place on December 21, 2012. December 21, 2012 is simply the day that the calendar will go to the next b'ak'tun, at Long Count 13.0.0.0.0. The date on which the calendar will go to the next piktun (a complete series of 20 b'ak'tuns), at Long Count 1.0.0.0.0.0, will be on October 13, 4772.
Sandra Noble, executive director of the Mesoamerican research organization Foundation for the Advancement of Mesoamerican Studies, Inc. (FAMSI), notes that "for the ancient Maya, it was a huge celebration to make it to the end of a whole cycle". She considers the portrayal of December 2012 as a doomsday or cosmic-shift event to be "a complete fabrication and a chance for a lot of people to cash in."[23]

http://en.wikipedia.org/wiki/Maya_calendar

HMS Laestander
2012-12-16, 00:04
Det gör jag. På något sätt kännns det som att den ska det. De var visa.

Skottår. Skottår är svaret. De räknade inte med skottåren, så egentligen så har världen redan gått under.

Tänk om vi lever i ett parallellt Universum nu?

*facepalm*

knuckles
2012-12-16, 01:04
Skottår. Skottår är svaret. De räknade inte med skottåren, så egentligen så har världen redan gått under.

Tänk om vi lever i ett parallellt Universum nu?

*facepalm*

DEt är ju det vi gör.

LizaK
2012-12-16, 02:29
Helt otroligt att reklam för en skitfilm kan sätta sig i skallen på så många.

Sist jag läste lite om det så tar den inte slut utan det har gått en nånting. Deras typ av millenium eller vad man ska säga. Antalet år är jag också osäker på.

edit: Läs här:

http://en.wikipedia.org/wiki/Maya_calendar

Ok, inte tar slut :) Tack för rättelsen.

Hur som helst så går inte jorden under damer & herrar, så sluta nojja. :D