handdator

Visa fullständig version : Du vet att du är disco när...


filmjölk
2012-12-15, 11:06
Du kan fulstångro mer än du marklyfter.

Du kan träna på hela/nästan hela viktmagasinet i gymmets alla överkroppsmaskiner men är lååångt ifrån hela magasinet på gymmets underkroppsmaskiner.

Du kan bänkpressa tyngre än vad du kan knäböja.

Du kan militärpressa mer vikt än vad du kan frontböja.

Du tycker att 50 oviktade knäböj är som att bestiga ett högt berg men 50 armhävningar är som att klättra över ett staket.

Du kör med regelbundenhet mer än tre olika varianter av bicepscurl.

Dina ben är som värkande stela svaga stolpar en vecka efter ett blygsamt benpass, men du kan utan problem köra ett stenhårt axel/triceps-pass redan dagen efter ett 25-sets bröstpass.

Du har en egen "armdag".

Du har gått "hela varvet runt" och tränar faktiskt knäböj, för "hormonell respons" eller "för att det får hela kroppen att växa" - i hopp om att få större armar.

Du väljer bort benträning pga. att du löptränar, går mycket i trappor eller för att du kör marklyft i dina ryggpass.

Du använder dig regelbundet av mer än två olika varianter av sidolyft.

Om du tittar på en resultatslista i styrkelyft, så letar ögat automatiskt efter bänkpresskolumnen.

Du tycker att tyngdlyftning är helt ointressant, men skulle titta om de tog tillbaks pressen (och då enbart det momentet).

Om du har haft en hel månad ifrån gymmet, så är ditt första pass inte ett helkroppspass utan antingen ett bröstpass eller ett armpass. (eller ett bröst och arm-pass)

Om du skulle klättra upp för ett "gymnastiksalsrep" skulle du tycka att dina ben "var mest i vägen".

Du kan lätt göra 10+ pullups men inte en enda pistolsquat.

Du kör fler set på tricepsövningar än antal set benövningar i en träningsvecka.

Du delar upp kroppen i åtta delar. Bröst, mage, rygg, biceps, triceps, axlar, underarmar... och ben.

Om ditt gym hade kettlebells skulle du använda dessa till att curla, sidolyfta, "hantelro" och axelpressa.

Du imponeras mer av 200 i bänkpress än av 320 i marklyft.

Om du köper kostym är det plättlätt att hitta byxor men stört omöjligt att hitta en kavaj som inte känns som den skall gå sönder om du spänner ut ryggen.

Grotesk
2012-12-15, 11:09
Känner mig träffad som har en egen "armdag" och dessutom böjer varje träningsdag i hopp om att växa. =(

JonasF
2012-12-15, 11:30
Hahaha, blygsamt erkänner jag att några få va dom där stämmer in, men är långt ifrån disco. Jag har nyligen växt ur 2 par jeans. Blev tvungen att köpa nya med stretch xD

BelowAverage
2012-12-15, 11:31
Träff, sänkt.

Krampus
2012-12-15, 11:32
När du har en förkärlek till gabardinbyxor och yviga dansrörelser.

Tobbey
2012-12-15, 14:37
Ben är fan det roligaste att träna. Det är också där man ser bäst resultat, ja, om man nu tränar hela kroppen 'equaly'. Men nog fan var det rolig läsning.

billmaier
2012-12-15, 15:00
Du kan lätt göra 10+ pullups men inte en enda pistolsquat.

Isåfall är nästan alla tränande disco.

Latissimus Dorsi
2012-12-15, 15:03
Du har större överarmsmått än vadmått.

Tobbey
2012-12-15, 15:07
Dina biceps är större än dina triceps.

Rikard Jansson
2012-12-15, 15:09
Dina biceps är större än dina triceps.

Det har inte jag, därmed är alla andra krav etc irrelevanta, och jag är inte disco!

HerrM
2012-12-15, 15:14
Åhh, jag är definitivt inte disco enligt ts...

.... fast lite större armar skulle ju inte skada. :)

arthax
2012-12-15, 15:27
När du svänger dig med ord som mirin, brah, yeah buddy, shredded, swole och alla andra sjukdomsbeklädda tonårs ord.

krabbklor
2012-12-15, 15:30
Du böjer inte dubbel så mycket som du bänkar

BelowAverage
2012-12-15, 15:50
När du svänger dig med ord som mirin, brah, yeah buddy, shredded, swole och alla andra sjukdomsbeklädda tonårs ord.

*tonårsord
umadbrah?

Rikard Jansson
2012-12-15, 15:53
När du svänger dig med ord som mirin, brah, yeah buddy, shredded, swole och alla andra sjukdomsbeklädda tonårs ord.

shredded = hur man beskriver rippad både i U.S.A. och australien
yeah buddy = ronnie coleman
brah = bro i australien
swole = grov på engelska

MackeJuve
2012-12-15, 15:56
Lite disco är man väl innerst inne, men är det inte överlag häftigare med 200 i bänk jämfört med 320 i marklyft?

BelowAverage
2012-12-15, 16:04
Du kan fulstångro mer än du marklyfter.

Nocheck. Rodd är läskigt.

Du kan träna på hela/nästan hela viktmagasinet i gymmets alla överkroppsmaskiner men är lååångt ifrån hela magasinet på gymmets underkroppsmaskiner.

För vek. Nocheck.

Du kan bänkpressa tyngre än vad du kan knäböja.

Check.

Du kan militärpressa mer vikt än vad du kan frontböja.

Check.

Du tycker att 50 oviktade knäböj är som att bestiga ett högt berg men 50 armhävningar är som att klättra över ett staket.

Check.

Du kör med regelbundenhet mer än tre olika varianter av bicepscurl.

Nocheck. Att curla är trist.

Dina ben är som värkande stela svaga stolpar en vecka efter ett blygsamt benpass, men du kan utan problem köra ett stenhårt axel/triceps-pass redan dagen efter ett 25-sets bröstpass.

Check.

Du har en egen "armdag".

Aldrig, nocheck.

Du har gått "hela varvet runt" och tränar faktiskt knäböj, för "hormonell respons" eller "för att det får hela kroppen att växa" - i hopp om att få större armar.

Nocheck. Inte värt det.

Du väljer bort benträning pga. att du löptränar, går mycket i trappor eller för att du kör marklyft i dina ryggpass.

Check.

Du använder dig regelbundet av mer än två olika varianter av sidolyft.

Check, 4.

Om du tittar på en resultatslista i styrkelyft, så letar ögat automatiskt efter bänkpresskolumnen.

Check.

Du tycker att tyngdlyftning är helt ointressant, men skulle titta om de tog tillbaks pressen (och då enbart det momentet).

Den stora bristen i OL.

Om du har haft en hel månad ifrån gymmet, så är ditt första pass inte ett helkroppspass utan antingen ett bröstpass eller ett armpass. (eller ett bröst och arm-pass)

Check.

Om du skulle klättra upp för ett "gymnastiksalsrep" skulle du tycka att dina ben "var mest i vägen".

Check. De är i vägen mest hela tiden.

Du kan lätt göra 10+ pullups men inte en enda pistolsquat.

Nocheck.

Du kör fler set på tricepsövningar än antal set benövningar i en träningsvecka.

Check.

Du delar upp kroppen i åtta delar. Bröst, mage, rygg, biceps, triceps, axlar, underarmar... och NO.

Check.

Om ditt gym hade kettlebells skulle du använda dessa till att curla, sidolyfta, "hantelro" och axelpressa.

Vad ska man annars göra? Slänga på folk i böjracket? .... check

Du imponeras mer av 200 i bänkpress än av 320 i marklyft.

Check.

Om du köper kostym är det plättlätt att hitta byxor men stört omöjligt att hitta en kavaj som inte känns som den skall gå sönder om du spänner ut ryggen.

*cry*





När du har en förkärlek till gabardinbyxor och yviga dansrörelser.

Check.

Du har större överarmsmått än vadmått.

Lätt.

Dina biceps är större än dina triceps.

Heck no!


:cool:

arthax
2012-12-15, 17:02
Jag inser nu min särskrivning och förklarar det som ett stressrelaterat fel ;)

Vidhåller fortfarande att när svenska ungdomar svänger sig med dessa uttryck så låter det urbota dumt. Antar att det har att göra med min avsky mot zyzz-sekten.

alden
2012-12-15, 17:09
Såg nyligen en kille på gymmet som körde ett 45-minuters biceps pass. ENBART biceps...jag tror han hade runt 6-7 olika övningar, han var inte ens särskilt stor pinsamt nog.

Tyrwing
2012-12-15, 18:11
Såg nyligen en kille på gymmet som körde ett 45-minuters biceps pass. ENBART biceps...jag tror han hade runt 6-7 olika övningar, han var inte ens särskilt stor pinsamt nog.

Har vi ute på det lokala gymmet med, en tomte som kör 1h biceps.
Killen har vet nog inte ens hur en benmaskin ser ut eller vad knäböj är, visserligen har han stor överkropp som tål att imponeras av, men han ser sjuklig ut när låren mäter lika mycket som anorektiska tonårstjejlår gör...

Han är verkligen arketypen av disco. :D

Pepz
2012-12-15, 18:20
Isåfall är nästan alla tränande disco.

pfft. jag gör knappt 10 pullups men väldans många pistolsquats.

stridis
2012-12-15, 18:28
Du kan fulstångro mer än du marklyfter.


http://heahea.org/img/389-Impossibru.jpg

What sorcery is this...?

Johanss0n
2012-12-15, 18:44
Dina biceps är större än dina triceps.

Ja, är det inte det som menas med symmetri?*cry*

Taalamon
2012-12-15, 19:00
Åååh känner mig träffad, men skäms jag ??

nää :cool:

självfallet har jag motivering till upplägget av min träning.. en del är sakligt motiverad och en del är nån form av självförnekelse.

Jappse
2012-12-15, 19:03
En turk på gymmet som kör 20 olika övningar på biceps och supersettar samtliga.

Tobbey
2012-12-15, 19:08
Ja, är det inte det som menas med symmetri?*cry*

Om du är ute efter "fel" symmetri så.

Rikard Jansson
2012-12-15, 19:09
vadmått=underarmsmått och överarmsmått=lårmått för optimal symmetri

krabbklor
2012-12-15, 19:11
vadmått=underarmsmått och överarmsmått=lårmått för optimal symmetri

:(

spoon
2012-12-15, 19:13
Det har inte jag, därmed är alla andra krav etc irrelevanta, och jag är inte disco!

Du är ju förkroppsligandet av disco. Inget fel i det dock :)

Tediiieee
2012-12-15, 19:19
vadmått=underarmsmått och överarmsmått=lårmått för optimal symmetri

Helt rätt!