handdator

Visa fullständig version : Hjälp för en stehård Deff!!!


ronjaa
2012-12-15, 09:31
Hej alla kololiter!

Jag Ska snart dra igång, min första deff. Efter nyår hade jag tänkt, så sitter och försöker koka ihop ett bra deff schema så jag ska vara väl förberedd.

Innan jag började gymma så var målet bara att gå ner i vikt som nästan var omöjligt för mig, så gruvar mig lite, men samtidigt super taggad och vill köra strikt och stenhårt! Nu har jag börjat styrketräna 5-6 dagar i veckan och har lyckats lägga på mig muskler ist som jag älskar! men vill helst inte att vikten bara ska stiga och stiga. Därför kör jag igång med en kortare deff. Jag har som mål att klara massor med chins och dips, och kanske någon dag ställa upp i fitness five.

FAKTA

Jag är en tjej på 20år.
168cm
67kg
Jobbar som snickare 7-16.

TRÄNING

Fågan är om jag måste ändra mitt tränings upplägg? så här ser ut:
Rygg
Ben
Bröst
Ben
Armar
Vila

Tänkte iaf lägga in ett pass spinning i veckan för det är ngt jag tycket är kul! kanske till och med ta bort ena benpasset och köra ett till pass spinning?


KOST

Jag räknade ut att jag ska ungefär ligga på 2000kcal per dag för att ligga på 500kcal i underskott, tyckte det lät mycket? kanske borde jag dra ner lite till?


Det minsta jag behöver för att inte förlora muskler:

Protein 550kcal kcal/dag
Fett 623 kcal/dag
Kolhydrater efterträning 274kcal/dag

Då har jag 554 kcal kvar att lägga ut. Antingen allt på långsamma kolhydrater, så som broccoli, havregrynsgröt. osv Eller borde jag öka mitt protein intag lite till?

KOST FÖRDELNING

Frukost 20%
Mellis 10%
Lunch 20%
Mellis 10%
Middag 20%
TRÄNAAA
Innan träning, efter träning+kvällsfika 20%

Så vad tror ni? Är glad för all hjälp jag kan få, ngt jag bör tänka på?
Kan nog gå ner till 60kg utan problem.

http://cdn.publishme.se/cdn/9-1/3803364/images/2012/img_2117_50c0e557ddf2b31360000d33.jpg

Tack på för hand *flex*:)

Zapson
2012-12-15, 14:12