handdator

Visa fullständig version : Fett efter deffen.


jasonmago
2012-12-14, 21:56
Jag var lite smått överviktig när jag gick i högstadiet och efter första deffen hade jag rätt mycket fett längst ner runt höfterna (runt nedre lats). Jag skalade bort typ allt från armarna, bröstet, övre rygg, i princip allt runt bröstet och hade även tydliga separationer på magen. Eftersom jag inte hade ork till att fortsätta och vart sugen på att bygga så gav jag fan i det sista.

När jag sedan byggde på mig rätt ordentligt med massa på hela kroppen så verkade de som att alla ställen som fettet i princip helt hade försvunnit ifrån under deffen inte vart så feta. Armarna var fortfarande väldigt lean även om kanske magrutorna försvann... Nu är jag nere och nosar på samma fettprocent igen och fettet runt höfterna är fortfarande det som verkar vara kvar. Sitter "äldre" fett kvar hårdare än nyinlagrat?

Om jag väl får bort den där skiten finns de möjlighet till att de inte blir ett så stort problemområde inför framtiden då? Alltså kommer kroppen kanske lagra fett lite mer jämnt över hela kroppen? Ser riktigt drygt ut att vara lean runt magen och överkroppen sen är det en liten valk som hänger över kallingarna haha*gah!*

Morty
2012-12-14, 22:24
Dina problemområden är för evigt dina problemområden. Förändras lite av hormoner när man blir 30+ men det är pretty much såhär det är.

massakay
2012-12-15, 05:54
Nu är jag nere och nosar på samma fettprocent igen och fettet runt höfterna är fortfarande det som verkar vara kvar.

Tyvärr får du nog leva med att fettet släpper där sist av allt.
Jag har samma problem, För mig är det näst intill omöjligt att få bort det allra sista fettet längst ner på magen.

Och vill jag ha bort det så får jag ligga i hårt på deffen, men då tycker jag att tappar för mycket muskelmassa, så jag brukar skita i det allra sista som ej vill släppa. Ser ganska bra ut ändå! Ska ju inte tävla direkt:)

jasonmago
2012-12-15, 14:35
Ja alltså att det alltid kommer vara det stället där de släpper sist förstår jag såklart men de jag menar är att om jag får bort den stora mängden fett som sitter där nu, finns de då möjlighet att de inte sätter sig lika mycket där igen? T ex så släpper fettet på magen mycket lättare den här deffen än vad de gjorde på förra. Får liksom en känsla av att nybildat fett verkar försvinna lättare

Sniggel
2012-12-15, 14:50
Lyle McD snackade något om att mättat fett man ätit är svårare att frisätta än omättat. Om "den senaste" mängden fett du lagt på dig bestått till större del (än tidigare) av omättat fett kanske det är lättare att bli av med det fettet än fett från andra depåer.
Dock så är det ju så att även om du skulle ha haft säg, en fet rumpa i 15 år så innebär inte det att fettet som ligger i rumpan är 15 år gammalt. Detta pga att fett hela tiden frisätts och hela tiden lagras in under ens livstid.
Det var längesen jag läste om det och jag vet inte om Lyle själv uttalade sig så självklart om detta. Förmodligen ligger det nog mer sanning i Mortys inlägg dock.

jasonmago
2012-12-15, 15:31
Aja äsch får skala bort skiten och se vad som händer :)

Tobbey
2012-12-15, 19:31
Riv ner huset till grunden (tills du tycker dina problemområden ser bra ut) sen anställer du några duktiga hanverkare (mat) och bygger upp huset igen fast då med rätt mat (alltså inte polacker).

Hette
2012-12-17, 08:16
Riv ner huset till grunden (tills du tycker dina problemområden ser bra ut) sen anställer du några duktiga hanverkare (mat) och bygger upp huset igen fast då med rätt mat (alltså inte polacker).

:laugh: