handdator

Visa fullständig version : Tajming av kcal intag.


imo
2012-12-10, 22:10
hej har en fråga angående tajming på kost och träning.
jag vill lägga på mig muskler och få bort fett och undra hur detta schema skulle funka?

dag 1 styrketräning med mychet kcal och protein speciellt efter träningen.
totalt + 500 kcal över det man ska få i sig för att ligga på plus minus noll

dag 2 kondition och och lite mindre mat.
totalt -500 kcal under det man ska få i sig för att ligga på plus minus noll

skulle detta bygga muskler samtidigt som man bränner fett över en period?
att man kör varannan dag styrka och ligger på plus 500 och varannan dag kondition och ligger på minus 500?

vad tror ni om detta?

massakay
2012-12-11, 07:32
hej har en fråga angående tajming på kost och träning.
jag vill lägga på mig muskler och få bort fett och undra hur detta schema skulle funka?

dag 1 styrketräning med mychet kcal och protein speciellt efter träningen.
totalt + 500 kcal över det man ska få i sig för att ligga på plus minus noll

dag 2 kondition och och lite mindre mat.
totalt -500 kcal under det man ska få i sig för att ligga på plus minus noll

skulle detta bygga muskler samtidigt som man bränner fett över en period?
att man kör varannan dag styrka och ligger på plus 500 och varannan dag kondition och ligger på minus 500?

vad tror ni om detta?

Om du ska köra tung styrketräning dagen efter en dag med kondition och dessutom ligger på ett underskott dagen innan, så tror jag det blir svårt att prestera bra på gymmet dom dagarna du väl är där. Det är ju vad du åt i går som är avgörande för prestationen i dag, enkelt förklarat:)

Jag skulle hellre köra byggarperioder och deffperioder sett på ett längre perspektiv.

Musclegain
2012-12-11, 07:35
Det skulle funka eftersom att det är fullt möjligt att bygga muskler under en diet. Dock så håller jag med massakay om att det är bättre att du lägger upp det i perioder.

imo
2012-12-12, 21:42
okej tack för svar . skriv gärna någon fler som testat denna modell / typ om hur det funka för er eller vad ni har för tips på hur jag ska lägga upp det. 1 vecka bygg/ 1 vecka deff eller 1 månad bygg/ 1 månad deff eller vad tycker ni har funkat bäst för er som vill bygga muskler och deffa under lite kortare perioder 3-9 månader ca

LillisJ
2012-12-12, 22:42
Bygg tills du börjar bli fet

Deffa tills du når en vikt du är nöjd med

Upprepa

nitz
2012-12-13, 00:30
okej tack för svar . skriv gärna någon fler som testat denna modell / typ om hur det funka för er eller vad ni har för tips på hur jag ska lägga upp det. 1 vecka bygg/ 1 vecka deff eller 1 månad bygg/ 1 månad deff eller vad tycker ni har funkat bäst för er som vill bygga muskler och deffa under lite kortare perioder 3-9 månader ca
Jag har provat att varva överskott underskott varannan dag, måste säga att jag tycker det är mycket behagligare att antingen bulka eller deffa.
Men det är min personliga åsikt och erfarenhet.

massakay
2012-12-13, 07:23
Jag har provat att varva överskott underskott varannan dag, måste säga att jag tycker det är mycket behagligare att antingen bulka eller deffa.
Men det är min personliga åsikt och erfarenhet.

Det kan jag förstå att du tycker;) men hur blir slutresultatet sett t.ex på en 2 års period. Jag tror det blir svårt att få maximalt ut av byggar och deffar perioderna om man ska hatta fram och tillbaka varje dag.

Men jag kan ha fel:)