handdator

Visa fullständig version : Lite hjälp på traven angående min kost.


Ibrakadabra
2012-12-10, 20:29
Tjena.
Jag är en kille på 24 år väger ca 82kg och 178cm lång.

Behöver lite kritik om mitt mat intag om det är okej eller om jag ska lägga om kosten lite.
Jag har börjat gymma igen och har börjat köra stronglift.
Tränar gym varannan och försöker med promenader , handboll , innebandy bla på cardio dagarna emellan gymdagarna.

Målet är att bli av med lite fett runt magen och bli fit inför sommaren för att senare börja bygga hårdare i nästa höst.
Skiter egentligen i vikten bara jag är fit och blir av med mag hullet och bitchtitsen.

Frukost : 40g havregrynsgröt, till det lägger jag i 1,5 dl äggvita.

Tidigt Mellanmål : Whey 30g

Lunch : 150g Kyckling,rådjur eller älg. 200g Potatis kokt,stekt,ugn.

Mellan mål : Whey 30g

Träning.

Middag : 150g Kyckling,rådjur eller älg. 200g Potatis kokt,stekt,ugn.

Kvällsmat : 1 burk lättkvarg.


Tar även en Whey 30g efter träning.

Skall jag äta samma under vilodag och träningsdag?
Behöver lite kött på bena så vore jätte tacksam för hjälp.:em:


Tar den kritik som ges dålig som bra! =)

Tack på förhand.

Lychgate
2012-12-10, 20:38
Vart är fettet?

tjing
2012-12-10, 20:43
Bort med vasslet på båda mellanmål och bort med mellanmål.

Käka bara ett gäng ägg till frukost.

Vassle efter träning blir bra.

T ex.

dappe
2012-12-10, 20:50
Omega3.. ligger du på balans just nu? Eftersom att du bränner generellt mer på träningsdagar så bör du fylla ut med lite kcal.
Gör som alla andra och lägg dig så nära balans som möjligt om du inte redan är det för att sedan trappa ner 300kcal~/dag eller hur du känner för.
Väg dig, inte för ofta men någon gång/er i veckan och notera kan vara nyttigt om du vill ha hyffsad koll.
Kasta även upp en bild så man får se.

Och som någon annan sa, bort med vasslet på mellanmålen och kör efter träning och ev till kvällen.

cero
2012-12-10, 20:56
Ät "vanlig" mat, och se till att få i dig minst 2g protein per kilo kroppsvikt och dag. Sen justerar du det totala energiintaget om du vill gå ned eller upp i vikt.

Ibrakadabra
2012-12-10, 21:28
Vart är fettet?
Fettet är jag dålig på att få i mig , jag har lite omega3 tabletter som jag borde trycka i mig även fast man blir lite gasig. Dricker även en heldel mjölk.


Bort med vasslet på båda mellanmål och bort med mellanmål.

Käka bara ett gäng ägg till frukost.

Vassle efter träning blir bra.

T ex.

Okej, så vasslen rycker från och med imorgon som mellanmål så även gröten till frukost som jag ersätter med ägg.
Men jag har svårt att tro att jag klarar av att gå utan att stoppa i mig något från ca kl 7 till 11:30-12:00.



Ät "vanlig" mat, och se till att få i dig minst 2g protein per kilo kroppsvikt och dag. Sen justerar du det totala energiintaget om du vill gå ned eller upp i vikt.

Kcal intaget ligger på ca 1900 kcal per dag.
Försöker få i mig 2g protien/kg och det går nästan varje dag.



Omega3.. ligger du på balans just nu? Eftersom att du bränner generellt mer på träningsdagar så bör du fylla ut med lite kcal.
Gör som alla andra och lägg dig så nära balans som möjligt om du inte redan är det för att sedan trappa ner 300kcal~/dag eller hur du känner för.
Väg dig, inte för ofta men någon gång/er i veckan och notera kan vara nyttigt om du vill ha hyffsad koll.
Kasta även upp en bild så man får se.

Och som någon annan sa, bort med vasslet på mellanmålen och kör efter träning och ev till kvällen.



94379

Där har vi det som ska jobbas bort. Efter en god sommar utan träning så är det bara köra igång ! :em:

tjing
2012-12-10, 21:42
Ägg mättar bra.

Vilket är trevligt på diet.

cero
2012-12-10, 22:02
Men jag har svårt att tro att jag klarar av att gå utan att stoppa i mig något från ca kl 7 till 11:30-12:00.

Ät när det passar dig.

cero
2012-12-10, 22:38
Så länge du äter vettig mat spelar det ingen roll vad det är eller vilken tid du äter det. Se bara till att dra ned på den totala mängden energi om du vill ned i vikt. Vill du bulka ser du till att äta mer energi.

Doggeh
2012-12-10, 22:57
Testat skippa frukosten? Jag äter när jag är hungrig dvs. vid lunchtid, om jag nu vaknar runt 07.30. "Best breakfast ever - None" - John Kiefer.

Ibrakadabra
2012-12-11, 09:13
Äter på dessa tider då det passar med jobbet.
Känner att jag måste få i mig frukost.

Om jag tar bort whey och byter ut frukosten mot ägg , tycker ni det ser bra ut då?!
:s

nitz
2012-12-11, 10:08
Äter på dessa tider då det passar med jobbet.
Känner att jag måste få i mig frukost.

Om jag tar bort whey och byter ut frukosten mot ägg , tycker ni det ser bra ut då?!
:s
Eftersom du har måtten så tycker jag du ska räkna ut makros, lättare att ge en åsikt på helheten då :)

Nyström
2012-12-11, 11:12
Bara för mig som bilden ej funkar? :(

cero
2012-12-11, 15:48
Äter på dessa tider då det passar med jobbet.
Känner att jag måste få i mig frukost.

Om jag tar bort whey och byter ut frukosten mot ägg , tycker ni det ser bra ut då?!
:s

Varför överanalyserar du?

Spelar ingen roll om du tar ägg istället för whey. Båda ger dig protein och energi.

Ibrakadabra
2012-12-11, 20:14
Varför överanalyserar du?

Spelar ingen roll om du tar ägg istället för whey. Båda ger dig protein och energi.

Tänkte mer på att jag får i mig lite fett ifrån äggen :/