handdator

Visa fullständig version : Är detta normalt?


davve14
2012-12-10, 18:07
Hej.

Funderat på en sak ett tag nu.
Det är när jag tex kör hantelcurl och det bränner till i muskeln med sen efter drygt 10min när jag ska ducha så är det ''smärtan'' borta. Ska det vara så? För när jag väl tränar så kör jag ju tills det inte går mer.

Så, vad tycker ni?

//Davve

Lychgate
2012-12-10, 18:11
Uppbyggnad av slaggprodukter från energiförbrukningen som sedan transporteras bort.

Dvs: mjölksyra.

sp0941
2012-12-10, 19:08
Uppbyggnad av slaggprodukter från energiförbrukningen som sedan transporteras bort.

Dvs: mjölksyra.

Jag ifrågasätter inte din kunskap egentligen, men mjölksyra som inte släpper i biccen förrän efter 10 minuter efter avslutat curlande... är det verkligen mjölksyra?

Den brännande känslan av mjölksyrebildningen i muskeln avtar ju i princip i samma sekund man avslutar övningen? Eller är jag helt förvirrad här?

Lychgate
2012-12-10, 19:19
Jag ifrågasätter inte din kunskap egentligen, men mjölksyra som inte släpper i biccen förrän efter 10 minuter efter avslutat curlande... är det verkligen mjölksyra?

Den brännande känslan av mjölksyrebildningen i muskeln avtar ju i princip i samma sekund man avslutar övningen? Eller är jag helt förvirrad här?

Enklaste termen, en "Catch-all" så att säga. Det är inte ens mjölksyra man menar när man säger ordet utan bara att muskeln värker av ansträngningen.

Jag översimplifierade ganska hårt då "Davve" verkar ung. ;)

sp0941
2012-12-10, 19:21
Enklaste termen, en "Catch-all" så att säga. Det är inte ens mjölksyra man menar när man säger ordet utan bara att muskeln värker av ansträngningen.

Jag översimplifierade ganska hårt då "Davve" verkar ung. ;)

Right :)