handdator

Visa fullständig version : Snabba kolisar och insulin...


MaxHBG
2012-12-10, 13:29
Hej! Har tränat styrketräning i 1 år nu och har fått väldigt bra resultat.

var otroligt spinkig innan jag började träna, och åt mest bara kakor, kex, glass och godis. allt det där är ju snabba kolisar och det toppar insulinet, för många insulin toppar försämrar insulinet och leder till större fettinlagring samt sämre muskelbyggande.

Det tänkte jag inte på då såklart och håller mig även nu till detta.

Min fråga är då, kan jag fortsätta äta skit som jag gör och ändå bygga? Jag blir ju starkare och så för varje pass, ändå om jag äter mest skitmat.

Tacksam för svar!

King Grub
2012-12-10, 13:34
Den som tränar hårt eller är rejält fysiskt aktiv kan äta mycket mer "skräp" -socker, t ex - utan att få negativa hälsokonsekvenser på samma sätt som en stillasittande icke tränande. Sedan är det inte omöjligt att du skulle både må bättre (märkbart eller inte märkbart) och få ännu bättre resultat om du skötte kosten bättre. Träningen är dock det viktigaste för träningsresultat, inte kosten.

MaxHBG
2012-12-10, 13:40
Den som tränar hårt eller är rejält fysiskt aktiv kan äta mycket mer "skräp" -socker, t ex - utan att få negativa hälsokonsekvenser på samma sätt som en stillasittande icke tränande. Sedan är det inte omöjligt att du skulle både må bättre (märkbart eller inte märkbart) och få ännu bättre resultat om du skötte kosten bättre. Träningen är dock det viktigaste för träningsresultat, inte kosten.

Går inte träningen och kosten för resultaten hand i hand?

Nåt tips på långsamma kolisar? Eller bara låta maten svalna? Stärkelsen allstå.

ebbmp
2012-12-10, 19:15
Det håller ev så länge du kan nyttja den härliga muskelutvecklingen man får som nybörjare då musklerna bygger snabbt bara man tittar på vikterna:d
Dock lär den fasen gå över inom kort och bättre kost blir ett måste för dig för att vidareutvecklas.
Läs på alla trådar i forumet om kostupplägg mm så lär en ny värld öppna sig för dig.
För egen del så har jag gått samma väg och efter omläggning av kosten så tog träningen ny rejäl fart på en helt annan nivå och som bonus ett bättre välbefinnande generellt:)

Lycka till med träning och kost mot nya vikter *flex*