handdator

Visa fullständig version : Bajsar man mindre när man deffar?


Ervin
2004-02-11, 22:53
Bajsar man mindre när man deffar?
Kan det stämma att man gör det, och varför i sånna fall?
Jag upplever att det är så... MEn det är mest logiskt att det borde vara så också för man tillför ju kroppen mindre energi o då borde det väl vara mindre som den behöver göra sig av med. Alltså att den energin som man tillför kroppen tas upp direkt och det blir inte så mycket över till avföringen.

Det blir helt annorlunda på en ätar dag.

Vir
2004-02-11, 23:19
Originally posted by Ervin
Bajsar man mindre när man deffar?
Kan det stämma att man gör det, och varför i sånna fall?
Jag upplever att det är så... MEn det är mest logiskt att det borde vara så också för man tillför ju kroppen mindre energi o då borde det väl vara mindre som den behöver göra sig av med. Alltså att den energin som man tillför kroppen tas upp direkt och det blir inte så mycket över till avföringen.

Det blir helt annorlunda på en ätar dag.

Äter du mycket så skiter du mycket, äter du mindre så skiter du mindre.

I annat fall så handlar det inte om energin för kroppen tar alltid upp all energi. Det är avfallet av maten som man skiter ut. Men ju mer mat du käkar desto mer avfall blir det.
-R

Megatuttarna
2004-02-11, 23:27
Hahaha har så jävla lätt för bajshumor

"Bajsar man mindre när man deffar?"

:laugh: :laugh: :laugh:

Vet ej, tycker vi borde genomföra vetenskapliga undersökningar ty det finns ju trots allt ett ordspråk som säger "De som säger att sex är det bästa som finns kan aldrig ha varit riktigt skitnödiga."

no1fitness
2004-02-12, 04:54
:laugh:

Det är väl ganska självklart att man bajsar mer sällan när man äter mindre...
Tycker det är ganska skönt när man deffar att inte göra nummer 2 så ofta. :D

Ervin
2004-02-12, 07:13
:notme: :D

Slartibartfast
2004-02-12, 10:02
Ett uråldrigt finskt ordspråk lyder: Hyvä paska on kuin huono orgasmi (en bra nummer tvåa är som en dålig orgasm)

Droog
2004-02-12, 12:49
Originally posted by Ervin
Bajsar man mindre när man deffar?
Kan det stämma att man gör det, och varför i sånna fall?
Jag upplever att det är så... MEn det är mest logiskt att det borde vara så också för man tillför ju kroppen mindre energi o då borde det väl vara mindre som den behöver göra sig av med. Alltså att den energin som man tillför kroppen tas upp direkt och det blir inte så mycket över till avföringen.

Det blir helt annorlunda på en ätar dag.

Vilken skitfråga, hohohohohoho!!!!!

Keirin
2004-02-12, 13:16
Originally posted by Vir


I annat fall så handlar det inte om energin för kroppen tar alltid upp all energi. Det är avfallet av maten som man skiter ut. Men ju mer mat du käkar desto mer avfall blir det.
-R

Det ultimata är enligt Susanna Ehidin är att bajsa 5 gånger om dagen för då har man en jämn ämnesomsättning i tarmen.

Det är ytterst lite av maten som inte tas om hand av kroppen. Bajs består av döda röda blodkroppar och något mer som jag inte minns vade det var. Men mest blodkroppar alltså. Därav den bruna färgen.

King Grub
2004-02-12, 13:25
Originally posted by Keirin


Det ultimata är enligt Susanna Ehidin är att bajsa 5 gånger om dagen för då har man en jämn ämnesomsättning i tarmen.

Det är ytterst lite av maten som inte tas om hand av kroppen. Bajs består av döda röda blodkroppar och något mer som jag inte minns vade det var. Men mest blodkroppar alltså. Därav den bruna färgen.

Ungefär 3/4 av bajsen består av vatten. Av resten består cirka 1/3 av blodkroppar, 1/3 av cellulosa och andra fibrer och 1/3 av fetter som kolesterol, salter och fostater och levande bakterier.

zonecapone
2004-02-12, 13:28
Originally posted by Vir


Äter du mycket så skiter du mycket, äter du mindre så skiter du mindre.

I annat fall så handlar det inte om energin för kroppen tar alltid upp all energi. Det är avfallet av maten som man skiter ut. Men ju mer mat du käkar desto mer avfall blir det.
-R

HELT FEL!!!
Amerkanerna äter mest men skiter minst!!
Du skiter mer om du äter mer fibrer!!
Så JA de flesta skiter MER när de deffar!!!

ZONE

Vir
2004-02-12, 13:51
Jo, jag inser att jag hade delvis fel. Äter man mer så skiter man ju också mer om man då äter samma kost. Men det kanske inte blir märkvart mer.

Keirin. För din information vill jag bara säga att jag skiter 4-6 gånger om dagen. Kan bero på de 100g All-Bran jag käkar varje morgon.

För ungefär ett år sen sket jag ungefär 1 gång varannan dag och var stenhård i magen varje gång.
-R

Björn S
2004-02-12, 15:13
<--- Skiter som en häst under deffen och veckorna efter ;)

kharon
2004-02-12, 16:24
Originally posted by Keirin

Det ultimata är enligt Susanna Ehidin är att bajsa 5 gånger om dagen för då har man en jämn ämnesomsättning i tarmen.


Susanna Ehidin borde besöka mig under mina ätardagar!

Hon skulle ge mig och min ämnesomsättning i tarmen ett diplom med guldkant!

Susanna Ehidin skulle stå och tänka "shit, liksom...Den här killens ämnesomsättning i tarmen är jävligt bra och otroligt jämn! Shit asså!"

Miranda
2004-02-12, 22:06
vem fan är Susanna Ehidin och varför är hon sån bajsauktoritet???

Miranda
2004-02-12, 22:07
PS. Ni ÄR inte riktigt kloka. Det är bara att konstatera.

Vir
2004-02-12, 22:13
Originally posted by Miranda
PS. Ni ÄR inte riktigt kloka. Det är bara att konstatera.

För att vi vågar prata om något som är tabu?
Jag kan säga att jag skiter 4-6 gånger om dagen utan att skämmas. Jag är lika renlig av mig för det.
-R

Edit: 4-6 kanske var att ta i, blir väl 3-5 ungefär.

Keirin
2004-02-12, 22:17
Originally posted by Miranda
vem fan är Susanna Ehidin och varför är hon sån bajsauktoritet???

Susanna har skrivit boken Den självläkande människan. Den handlar om hälsa och en massa olika forskares raporter och olika syn på hälsa och sånt.

ehdin.com är hennes hemsida.

Keirin
2004-02-12, 22:20
Originally posted by kharon


Susanna Ehidin borde besöka mig under mina ätardagar!

Hon skulle ge mig och min ämnesomsättning i tarmen ett diplom med guldkant!

Susanna Ehidin skulle stå och tänka "shit, liksom...Den här killens ämnesomsättning i tarmen är jävligt bra och otroligt jämn! Shit asså!"


:laugh:

Miranda
2004-02-12, 22:27
Originally posted by Vir


För att vi vågar prata om något som är tabu?
Jag kan säga att jag skiter 4-6 gånger om dagen utan att skämmas. Jag är lika renlig av mig för det.
-R

Edit: 4-6 kanske var att ta i, blir väl 3-5 ungefär.

nej nej nej, inte för att ni "vågar" prata om det... ha ha... jag pratar väldigt gärna om bajs själv... som mamma till en 3-årig pojke är det liksom oundvikligt... :D

Men det att ni är så seriösa... typ funderar på hur ofta ni bajsar och rapporterar in det helt allvarligt... är det bara jag som är så larvig så jag tycker det är komiskt? :rolleyes:

M

Pez
2004-02-12, 23:02
Originally posted by Miranda


nej nej nej, inte för att ni "vågar" prata om det... ha ha... jag pratar väldigt gärna om bajs själv... som mamma till en 3-årig pojke är det liksom oundvikligt... :D

Men det att ni är så seriösa... typ funderar på hur ofta ni bajsar och rapporterar in det helt allvarligt... är det bara jag som är så larvig så jag tycker det är komiskt? :rolleyes:

M

Det där är ganska hemskt... min mamma kan mina 25 år till trots skämtsamt ta upp mina "toalettvanor" som liten telning i tid och otid... :D

"Pez var allt en liten bajsmaskin som bebis...yadi yadi" :laugh:

För övrigt - jag tycker också att diskussionen är skrattretande..men den som inte frågar får heller inte visshet. Eller nåt. ;)

/pez

Megatuttarna
2004-02-12, 23:32
Haha notera mitt garv längre fram i tråden

Arwen
2004-02-13, 08:06
Originally posted by Miranda
vem fan är Susanna Ehidin och varför är hon sån bajsauktoritet???

"Bajsauktoritet" - När får vi se en sådan i TV-sofforna? Tänk vad ledsen Paulun skulle bli om det blir "hippare" jmf med att vara "näringsfysiolog"...

Ervin
2004-02-13, 10:21
Originally posted by Miranda


nej nej nej, inte för att ni "vågar" prata om det... ha ha... jag pratar väldigt gärna om bajs själv... som mamma till en 3-årig pojke är det liksom oundvikligt... :D

Men det att ni är så seriösa... typ funderar på hur ofta ni bajsar och rapporterar in det helt allvarligt... är det bara jag som är så larvig så jag tycker det är komiskt? :rolleyes:

M

Anledningen til latt jag frågade det här var den att jag fick höra att man fick förstoppning typ om man inte hade bajsat på en vecka eller så var det 3 dar... tror det va en vecka iaf... lika bra o fråga så man slapp gå runt o oroa sig :D som pez säger, den som inte frågar får inget veta! :P hehe:booty:

Keirin
2004-02-13, 13:15
Originally posted by Miranda

Men det att ni är så seriösa... typ funderar på hur ofta ni bajsar och rapporterar in det helt allvarligt... är det bara jag som är så larvig så jag tycker det är komiskt? :rolleyes:

M

Jag håller lite koll i den ändan också för att jag försöker att ha en så optimal tarmfunktion som möjligt. Det ät jätte viktigt att näringsupptaget fungerar och går runt när man vill bygga upp kroppen. Det är ju tarmbakterierna som bryter ner maten och luddet som tar upp näringsämnena och ju snabbare restprodukterna kommer ut i rätt form och färg desto effektivare kropp har du.

Jag vill inte ha några svaga länkar helt enkelt.

Toalettbesök händer även i de finaste familjer ;)

King Grub
2004-02-13, 13:18
Jag stället mig inte på knä framför porslinstronen och studerar resultatet med förstoringsglas efter besöket... :rolleyes:

Hoffa
2004-02-13, 13:40
Bajs vet jag inte..men sen jag började deffa så har jag säkert fisit 50 gånger om dagen..och dom är INTE luktfria!!!

Men det är det värt...:eating:

Lite skit här och där går bra.. för när man tar av sig tröjan så häpnar omgivningen..:hbang:

Det tycker jag är najs, ät bajs!
:thumbup:

Undrar hur många kalorier en bajskorv innehåller? kanske är värsta deffar maten!

Ervin
2004-02-13, 14:42
Originally posted by Hoffa
Undrar hur många kalorier en bajskorv innehåller? kanske är värsta deffar maten!

Prova vet jag o sen så kan du meddela oss :P hehehe :D
fan nu börjar det spåra ur :laugh:

Dolce
2004-02-13, 17:52
jag äter mer än innan jag började deffa och lämnar ungarna i poolen mkt mer sällan.

tejpis
2004-02-13, 20:49
http://www.physto.se/~vetfolk/ehdin/ Kolla länken om Susanna Ehdin!

Keirin
2004-02-13, 21:52
Originally posted by tejpis
http://www.physto.se/~vetfolk/ehdin/ Kolla länken om Susanna Ehdin!

Jag visste inte att hennes bok hade fått sådan kritik.

Intressant undrar vilka dom är som har kritiserat henne såhär?

Jag kan hålla med om att allt inte stämmer så till vida att jag inte skulle följa de levnadssätten. Men så tolkade jag inte heller boken så som att det var meningen att följa den till punkt och pricka.

Hon skrev om allt från frukterianer till köttätare liksom. Det går helt enkelt inte att följa en linje i boken. Utan den är mer skriven så som att vad passar dig bäst? dessa vegitariska inriktningar eller dessa stenålderskoståsikter, eller kanske att äta efter din blodgrupp, och så finns ju Montegnac också.... eller paulun. Och så får man läsa deras böcker för att finna sin väg.

Men klart att om hon har förvridit sina källor och skrivit dom feltolkat så tycker jag att hon är en jävla sopa och lögnare.

Jag håller med henne om att vi är biologiska varelser och inga maskiner. Och jag tror att den förgiftade miljö vi lever i är negativ för oss på många sett. Jag tror också att många läkemedel sabbar för våra kroppar och att det är bättre att främja friskprosesser.

Allan
2004-02-13, 22:19
Äh, det var ett gäng grinollar som ilsknade till över att hon tog upp en massa gamla huskurer med örter och grejor. Jag tycker boken är kul och helt klart läsvärd.
Samm gäng hatar program om astrologi och program om övernaturliga fenomen. 1987 rök de på Dag Stålsjö för hans idéer om att Sveriges vagga stod i Västergötland - han var oseriös och hemsk och obildad osv. Lite pinsamt att Stålsjö hade rätt...

allan

Keirin
2004-02-13, 23:38
Originally posted by Allan
Äh, det var ett gäng grinollar som ilsknade till över att hon tog upp en massa gamla huskurer med örter och grejor. Jag tycker boken är kul och helt klart läsvärd.
Samm gäng hatar program om astrologi och program om övernaturliga fenomen. 1987 rök de på Dag Stålsjö för hans idéer om att Sveriges vagga stod i Västergötland - han var oseriös och hemsk och obildad osv. Lite pinsamt att Stålsjö hade rätt...

allan

Skönt att höra Allan.

:nono: Dom kanske är av samma släkte som min mamma:D Hon är farmaceut och är emot allt vad kosttillskott heter. Och är helt inne på att man ska äta vad som helst allt från flugsvamp till blyförgiftad svan och "bota dethela med alla fantastiska piller" på hennes apotek.

Fetma går och bota med piller det kan man inte råför osv. Alla måste ju få äta vad de vill osv.

När hon började läsa till farmaceut så var hennes mål att använda sina kunskaper i hälsokostbranchen. Men henns lärare sa att det där är bara bluff och båg. Deras produkter ska du inte arbeta med för dom har inte gått igenom våra lab och regler. Och i dag är hon motståndare till kosttillskott. Och tror blint på livsmedelsverkets och läkemedelsverkets rekomendationer och att alla ska lägga ribban för vad dom säger. Och aldrig ifrågasätta statens auktoriteter.

Talesättet i boken Den självläkande människan passar in på dom:
Alla sanningar går igenom 3 stadier:
Först blir dom förlöjligade och utskrattade.
Sedan blir dom ifrågasatta och kraftigt motarbetade.
Till sist blir dom erkända och alldeles självklara.

Jag fortsätter att tro att kroppen är långt mer dynamisk än vi tror och att vi kan ta skada av saker som änu ej har nått forskarens laboratorium. Allt behövs inte bevisas utan vi kan gå på känsla och eget förnuft också.

Och alla inte delar samma tro. Men det är ok ändå.

Är det någon annan här på forum som ha läst hennes böcker eller hemsida och har några åsikter och tankar kring henne?

Karin

Cilia
2004-02-14, 09:28
men apropå bajs

när jag äter bra så kan jag ställa klockan efter mina #2 besök.
oftast kör jag 1 gång per dag på morgoen men om jag äter mycket blir det mer och särskilt om jag äter mycket fett då reagerar min mage. Det är någon sorts allergisk reaktion men har inte orkat uppsöka läkare för det. Försöker undvika att få reaktionen istället.
fast det där med lukt vet jag inte, har aldrig tänkt på annat än att det ibland faktiskt är helt luktfritt. Vore väl skönt om det alltid var så.
Fast anledningen till varför har jag ingen aning över då skulle ja kunna styra det.

hangatyr
2004-02-15, 14:57
Originally posted by Allan
Äh, det var ett gäng grinollar som ilsknade till över att hon tog upp en massa gamla huskurer med örter och grejor. Jag tycker boken är kul och helt klart läsvärd.
Samm gäng hatar program om astrologi och program om övernaturliga fenomen. 1987 rök de på Dag Stålsjö för hans idéer om att Sveriges vagga stod i Västergötland - han var oseriös och hemsk och obildad osv. Lite pinsamt att Stålsjö hade rätt...

allan

hade han??
källor, tack.

svag74
2013-09-03, 12:14
Ungefär 3/4 av bajsen består av vatten. Av resten består cirka 1/3 av blodkroppar, 1/3 av cellulosa och andra fibrer och 1/3 av fetter som kolesterol, salter och fostater och levande bakterier.

Stämmer detta verkligen?
Googlar över tips på hur man ska slippa så stora (och oförutsett plötsliga) mängder avfall där bak - tänkte mig ännu mer olja/flytande-kolisar och mindre "riktig mat", men om det mesta är vatten så kan man ju käka vad som helst och mängden ut blir mer beroende av kroppsvikt eller vad? *gah!*

Kanske är så att mer olja/grädde att svepa gör saken sämre än vad motsvarande kalorier från ris+kyckling+havregryn hade gjort, även om det rent spontant känns helt orimligt? :confused:

Oh well, vidare till flashbacktråden jag hittade, lösningen kanske finns där ... :d

nisse1976
2013-09-03, 12:24
Bajsar man mindre när man deffar?

Denna killen åt inte på ett drygt år och brummade med 37-48 dagars mellanrum så äter du mindre lär du inte behöva gå på toa lika ofta:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2495396/pdf/postmedj00315-0056.pdf

svag74
2013-09-03, 12:51
Verkar som mer fett kan ge värre bekymmer med magen istället :(
Ska nog testa lite linfrön, kanske hälla en msk i ett glas vatten och dricka.
Verkar som det är bra för tarmarna, så kanske gör det hela systemet mer regelbundet och mindre plötsligt/oförutsägbart.

Kanske även flytta en del av det stoooora fettintaget till frukost och lägga på kvällen, så kanske stora lasset kommer på morgonen INNAN man hunnit hemifrån :D

Gober
2013-09-03, 12:52
Stämmer detta verkligen?
Googlar över tips på hur man ska slippa så stora (och oförutsett plötsliga) mängder avfall där bak - tänkte mig ännu mer olja/flytande-kolisar och mindre "riktig mat", men om det mesta är vatten så kan man ju käka vad som helst och mängden ut blir mer beroende av kroppsvikt eller vad? *gah!*

Kanske är så att mer olja/grädde att svepa gör saken sämre än vad motsvarande kalorier från ris+kyckling+havregryn hade gjort, även om det rent spontant känns helt orimligt? :confused:

Oh well, vidare till flashbacktråden jag hittade, lösningen kanske finns där ... :d

Vad menar du egentligen, skiter du på dig ibland eller vad menar du med att du vill slippa stora och plötsligt oförutsedda mängder avföring?

svag74
2013-09-03, 12:55
Vad menar du egentligen, skiter du på dig ibland eller vad menar du med att du vill slippa stora och plötsligt oförutsedda mängder avföring?

Ja men nästan alltså, blev ett oväntat besök i skogen för några veckor sedan, och var fan nära idag igen, trots två toabesök tidigare på morgonen.
Är liksom oförutsägbart där bak, och känns som det vore praktiskt på alla sätt om det var mindre mängder helt enkelt.

Men verkar svårt kontrollera med kosten, mängden alltså, så kanske mer är så att mycket fett, eller enorma mängder fibrer, gör det mer opålitligt/oregelbundet.

Ska testa lite mer linfrö som sagt, tror jag ... få se om det kan göra "magen" bättre.

svag74
2013-09-03, 13:01
Hmm, googlar på "bajs mest vatten" för att se om det är som grub skrev, att den största delen bara är vatten, men det är bara helt andra saker som dyker upp.

Bajsar ''Vatten''? - Flashback Forum
Bajs i badvattnet - Trollhättan - www.ttela.se
Min väns bajshistoria
Safari bland pluttar och korvar - Naturskyddsföreningen
Bajs och kondomer flöt förbi matgäster - Gävle - www.arbetarbladet.se

o.s.v. o.s.v. *gah!*

Gober
2013-09-03, 13:03
Ja men nästan alltså, blev ett oväntat besök i skogen för några veckor sedan, och var fan nära idag igen, trots två toabesök tidigare på morgonen.
Är liksom oförutsägbart där bak, och känns som det vore praktiskt på alla sätt om det var mindre mängder helt enkelt.

Men verkar svårt kontrollera med kosten, mängden alltså, så kanske mer är så att mycket fett, eller enorma mängder fibrer, gör det mer opålitligt/oregelbundet.

Ska testa lite mer linfrö som sagt, tror jag ... få se om det kan göra "magen" bättre.

Om det är så illa att du inte kan kontrollera din tarm vid upprepade tillfällen bör du givetvis gå till vårdcentralen. Är det inte bara så att det satt sig i din skalle efter skogsincidenten, lite sådär fördomsfullt tyder en del av dina inlägg på att du bara hängt upp dig på något och nojjar?

Men ja äter du väldigt mycket fibrer så kommer tarmen bli "överaktiv" finns ju en anledning att man tex äter fibertabletter eller fiberrik kost när man är hård i magen.

svag74
2013-09-03, 13:10
Om det är så illa att du inte kan kontrollera din tarm vid upprepade tillfällen bör du givetvis gå till vårdcentralen. Är det inte bara så att det satt sig i din skalle efter skogsincidenten, lite sådär fördomsfullt tyder en del av dina inlägg på att du bara hängt upp dig på något och nojjar?

Men ja äter du väldigt mycket fibrer så kommer tarmen bli "överaktiv" finns ju en anledning att man tex äter fibertabletter eller fiberrik kost när man är hård i magen.

Äter mycket havregryn, eller ja, 2dl/dag. Plus lite knäckebröd dagligen.
Annars inte så mycket fibrer tror jag, men det kanske ÄR mycket?

Nja, det kommer ofta ganska plötsligt i alla fall, men inte alltid.
Kanske är allt fett man häller i sig till frukost, drygt 60g, som gör magen osäker timmarna efter. Eller så är det en släng av sån där IBS som så många verkar ha, eller en kombo.

Aja, kanske flytta en del frukostfett till kvällen, och testa lite linfrö, så får vi se.

Gober
2013-09-03, 13:33
Äter mycket havregryn, eller ja, 2dl/dag. Plus lite knäckebröd dagligen.
Annars inte så mycket fibrer tror jag, men det kanske ÄR mycket?

Nja, det kommer ofta ganska plötsligt i alla fall, men inte alltid.
Kanske är allt fett man häller i sig till frukost, drygt 60g, som gör magen osäker timmarna efter. Eller så är det en släng av sån där IBS som så många verkar ha, eller en kombo.

Aja, kanske flytta en del frukostfett till kvällen, och testa lite linfrö, så får vi se.

2dl havregryn är ingenting, 60g fett är inte särskilt mycket om du nu inte äter samma mängd i massor av fler mål under dagen.

svag74
2013-09-03, 13:46
2dl havregryn är ingenting, 60g fett är inte särskilt mycket om du nu inte äter samma mängd i massor av fler mål under dagen.

Bra, då vet jag att jag troligen inte ligger galet högt på fibrer, och slipper laborera med det.
Ska ändå flytta olivoljan till kvällen, tror 60g fett till frukost kan ligga bakom att magen ibland får sådan fart timmarna efter.
Fett plus linfrö sent på kvällen kanske ger regelbunden stor tömning direkt på morgonen istället, så har man det avklarat sen för dagen :)
Enklare så för morgonvägning också, om man har toabesök direkt när man kliver upp.

HenrikJ
2017-01-12, 18:39
"Bajsauktoritet" - När får vi se en sådan i TV-sofforna? Tänk vad ledsen Paulun skulle bli om det blir "hippare" jmf med att vara "näringsfysiolog"...

Jag gillar skarpt att det här har slagit in såhär ett drygt decennium senare :D

Ado2000
2017-01-14, 15:00
Detta måste nog va årets bump

shut teh face
2017-01-15, 08:23
Jag bajsar varje morgon oavsett.

När brukar ni andra bajsa? Vilket är ert favoritbajs?

Diskussionsunderlag: httip://www.iflscience.com/health-and-medicine/how-well-do-you-know-your-st/

Donner
2017-01-15, 09:42
Jag bajsar varje morgon oavsett.

När brukar ni andra bajsa? Vilket är ert favoritbajs?

Diskussionsunderlag: httip://www.iflscience.com/health-and-medicine/how-well-do-you-know-your-st/

Tidigare var det vid första sniffen av kaffe nu blir oftast efter lunchen.

Favoriten: Fontänen, den är mest tidseffektiv om man räknar bort att man får "städa" mer.

Max
2017-01-15, 10:07
Detta måste nog va årets bump
Nu är året i och för sig inte så gammalt än...men årets dump kanske det kan bli?

Gerdler
2017-01-19, 14:47
Jag skiter efter varje mål mat i princip. Ibland skiter jag om jag dricker en ansenlig mängd vatten på kort tid också.

knooox
2017-01-19, 18:55
Jag bajsar betydligt mindre när jag deffar. Visserligen går det i vågor, ena veckan bajsar jag kanske 3 gånger, nästa 7 ggr. Äter jag på balans eller över är det minst, oftast flera, gånger per dag.

Donkens
2017-01-19, 23:21
Äter ja mitt enda mål på kvällen är mitt system inställd på rensning klockan 12 följande dag, sen kan det komma lite utspritt.

Det mest underbara är om det kommer i samband med kaffedrickandet.

timoat
2017-01-23, 17:49
Det som hjälpt mig är 2 matskedar opastöriserad surkål och 40 G potatismjöl om dan. Magen har aldrig varit i bättre trim, trots kcal intaget av 1200.

wilhelmblomgren
2017-01-23, 18:45
Helt klart mindre, ca en gång per dag.

kalis
2017-01-23, 22:23
Man brukar ha sina regelbundna tider, en annan går på toa och gör nummer två på morgonen ^^

baktung
2017-01-23, 22:46
Blir lättare förstoppad när jag äter mindre. Därför gäller det att träna helst varje dag under deff har jag märkt, för att hålla igång systemet inkl. peristaltiken.

ApexProcyon
2017-01-24, 01:28
Tråden hade behövt bilder för diskussionsunderlag och substans. Gärna förebilder på bajset innan deff samt efterbilder.

Äter man mycket loppfrön så kan man se större ut under deff än innan deff. Svårt att få till optiljus i toan bara.

wilhelmblomgren
2017-01-24, 19:04
tråden hade behövt bilder för diskussionsunderlag och substans. Gärna förebilder på bajset innan deff samt efterbilder.

äter man mycket loppfrön så kan man se större ut under deff än innan deff. Svårt att få till optiljus i toan bara.

+1000

kalis
2017-01-24, 19:37
Tråden hade behövt bilder för diskussionsunderlag och substans. Gärna förebilder på bajset innan deff samt efterbilder.

Äter man mycket loppfrön så kan man se större ut under deff än innan deff. Svårt att få till optiljus i toan bara.

Helt klart!

Bossebäver
2017-01-24, 22:51
Äter man mycket loppfrön så kan man se större ut under deff än innan deff. Svårt att få till optiljus i toan bara.

Broscience utan referens och bild.

HenrikJ
2017-01-25, 12:53
Detta måste nog va årets bump

*Årets bump på Kolozzeum år 2017 tillagt på CV:t* :D :D

waspen123
2017-01-26, 18:39
Jag skiter snarare mer på deff