handdator

Visa fullständig version : Solresa i Januari.


DJJOHANSSON
2012-12-09, 18:31
Har tänkt att ta fly landet i slutet av januari. Vart åker man?

Sol och värme är prio 1, Grekland/turkiet är inte av intresse. Har kollat lite på Spanien/Egypten.

Övriga förslag?

Amfksp
2012-12-09, 18:45
Inom Europa är det nog Kanarieöarna som gäller om du vill ha värme i januari. Ingey norr om det håller generelt strandtemp

Jukka Sejlite
2012-12-09, 18:48
Inom Europa är det nog Kanarieöarna som gäller om du vill ha värme i januari. Ingey norr om det håller generelt strandtemp

Nu när jag har chansen att vara besserwisser så tänker jag vara det: Kanarieöarna ligger i Afrika!

Sokrates696
2012-12-09, 18:53
Nu när jag har chansen att vara besserwisser så tänker jag vara det: Kanarieöarna ligger i Afrika!

,,,men det tillhör Europa o Spanien.

/Tommy.

Mazr
2012-12-09, 18:53
Nu när jag har chansen att vara besserwisser så tänker jag vara det: Kanarieöarna ligger i Afrika!

Snarare i Atlanten, utanför Afrikas kust.

stolpskott
2012-12-09, 18:54
Har tänkt att ta fly landet i slutet av januari. Vart åker man?

Sol och värme är prio 1, Grekland/turkiet är inte av intresse. Har kollat lite på Spanien/Egypten.

Övriga förslag?

Thailand och liknande brukar vara populärt så här års. Spanien ocg Egypten har båda sitt vinterhalvår i Januari, så de kan du nog skippa om du inte gillar att sola i 10 graders värme.

DJJOHANSSON
2012-12-09, 19:03
Thailand och liknande brukar vara populärt så här års. Spanien ocg Egypten har båda sitt vinterhalvår i Januari, så de kan du nog skippa om du inte gillar att sola i 10 graders värme.

Thailand är på tok för dyrt för en arbetslös själ som mig. *cry*


Kanarieöarna har väl runt 23~ Grader i januari/februari? Sålänge soler ligger på är ju det helt okej.

Sokrates696
2012-12-09, 19:05
Thailand är på tok för dyrt för en arbetslös själ som mig. *cry*


Kanarieöarna har väl runt 23~ Grader i januari/februari? Sålänge soler ligger på är ju det helt okej.

+1, skall själv dit 1 Februari. :cool:

/Tommy.

Amfksp
2012-12-09, 19:05
,,,men det tillhör Europa o Spanien.

/Tommy.

Tack, då slapp jag det:)

Ironwoman
2012-12-09, 19:07
Kanarieöarna och Thailand är inte så stor skillnad i pris, om man räknar in restaurangbesök och liknande.

Remokillen
2012-12-09, 19:45
Gambia? Har ingen aning om hur det är men det verkar vara varmt.

http://www.sistaminuten.se/tour/charters/sistaminuten?a=sistaminuten&deps=Sverige&words=gambia&d=&m=&delta=0&days=1-31&rating=0&sort=price&maxprce=&beach=&centre=&comp=seairt&comp=dkapo&comp=seapo&comp=dkdet&comp=sedet&comp=dkfl&comp=sestar&comp=seks&comp=dknaz&comp=senaz&comp=dksfp&comp=sesfp&comp=sestss&comp=dkstar&comp=setr&comp=seving

Kimball
2012-12-09, 21:28
Kanarieöarna och Thailand är inte så stor skillnad i pris, om man räknar in restaurangbesök och liknande.

+1

Enda nackdelen ska vara att det känns trist att åka +12h flyg till asien om man bara har 1v på sig att semestra.

Jukka Sejlite
2012-12-09, 22:11
,,,men det tillhör Europa o Spanien.

/Tommy.

Nej och Ja.

Tillhör Afrika och Spanien.

J.V
2012-12-11, 01:33
Boa Vista i (på?) Kap Verde var jag till för något år sedan, i slutet av januari/början av februari. Ruskigt varmt och inte ett enda moln på hela veckan.

Dock är det inte vidare turistanpassat än så det finns inte mycket, typ ingenting, att göra förutom att ligga vid poolen eller på stranden - och de rekommenderar att man inte lämnar hotellet på kvällen annat än i taxi till eller från en restaurang. Grymt bra seafood.

Gick att hyra quad bikes eller en 4WD och ta sig till andra delar av ön där det var milslånga, helt orörda stränder. Helt sjukt fint.

Men som sagt, vill du göra annat än att sola och bada är det inget att ha. Förutom att köra fyrhjuling i ökenterräng på vägen till stranden då, vilket var rätt kul. :)

Tricce
2012-12-11, 12:01
Egypten? Vågar man ens åka dit, är det inte massa oroligheter där?

PowPow
2012-12-11, 12:18
Marocko?

benya
2012-12-11, 13:08
dubai

Jokester
2012-12-11, 13:14
Jag åker till kuba imorgon för andra gången och är borta 4,5 vecka. Kan helt klart rekommenderas om du vill ha en upplevelse du inte kan få i något annat land utöver värmen/solen/brudarna och billig sprit och annat. De har dessutom världens i särklass bästa och renaste stränder pga de politiska läget och den ekonomiska situationen.

Flygplan
2012-12-11, 14:58
Jag åker till kuba imorgon för andra gången och är borta 4,5 vecka. Kan helt klart rekommenderas om du vill ha en upplevelse du inte kan få i något annat land utöver värmen/solen/brudarna och billig sprit och annat. De har dessutom världens i särklass bästa och renaste stränder pga de politiska läget och den ekonomiska situationen.

Intressant. Har du besökt de andra 20-talet stränder som också brukar komma på tals när de pratas om de bästa stränderna i världen?

Seriöst fråga. I så fall kanske man får ge Kuba en chans.

Juxta
2012-12-11, 15:08
Kuba har väl skitdyrt boende?

Vill jättegärna åka dit men priserna på boendena har varit alldeles för dyra.