handdator

Visa fullständig version : Innebandy VM Final


ShippEn
2012-12-09, 16:41
Är det någon annan en jag som kollar på VM finalen i innebandy?

Sverige mot Finland och det står hela 9-0(!) och bara halva matchen har gått.

Riktigt bra söndags underhållning! *popcorn*

ekmanc
2012-12-09, 16:48
Rätt värdelös underhållning faktiskt men kul att vi vinner.

awesomooo
2012-12-09, 16:54
Jag kollar. Tycker innebandy i det stora hela är fett lol. Dom som var för dåliga för att spela hockey fick börja köra sossegolf istället. Men det är kul att Sverige är bäst på det i alla fall! Gillar när dom "gruffade", känns lite som dom springer runt där och leker hockey :D

ShippEn
2012-12-09, 17:17
Rätt värdelös underhållning faktiskt men kul att vi vinner.

Jo visst, skulle varit lite mer underhållande vid jämnare match men det börjar bli lite fart i finland nu i sista perioden.

Ondskapelsen
2012-12-09, 17:41
Grymt underhållande sport att se på faktiskt. Men 11-4 i en VM-final är inte riktigt bra. Har ju varit riktigt jämt mellan Sverige och Finland sista åren. Vem tog bronset?

StarkaUlf
2012-12-09, 18:02
Grymt underhållande sport att se på faktiskt. Men 11-4 i en VM-final är inte riktigt bra. Har ju varit riktigt jämt mellan Sverige och Finland sista åren. Vem tog bronset?

Utan att ha någon som helst aning så skulle jag gissa på Schweiz. Dom brukar oftast ta brons iallafall :P förutom ett undantag något år sedan då dom gick till final.

LadyG
2012-12-09, 22:24
Grymt underhållande sport att se på faktiskt. Men 11-4 i en VM-final är inte riktigt bra. Har ju varit riktigt jämt mellan Sverige och Finland sista åren. Vem tog bronset?

Schweiz - Tyskland 8-0

Sverige spöade iofs Tyskland i semin med 13-0 så tyskarna kanske inte är bättre än så.

Sverige gjorde en helt otrolig match, till och med jag som inte kan ett skit om innebandy tyckte det var kul att titta på. De spelade snabbt, aggressivt och offensivt, och fick de finska spelarna att se tröga och klumpiga ut.

Innebandy, i alla fall den här matchen, var ju kul att kolla på. Om Sverige spelar fler matcher i andra turneringar tänker i alla fall jag kolla, kul att vi dominerar i nått! :)

HMS Laestander
2012-12-09, 23:14
Det var ju stora delar av matchen där nästan allting Sverige sköt blev mål. Förvisso ruskig effektivitet, men underhållningsvärdet var ju inte sådär jättehögt. Kändes som att det kunde bli lite match om Finland hade sprätt in iallafall tre mål innan tredje men var ju inte ens nära.

Feelgood
2012-12-10, 07:08
Finska lagets första målvakt var urkass, sedan så är ju hela laget för gamla nu nästan till skillnad från sveriges lag. Finska lagets yngste var 26.

HMS Laestander
2012-12-10, 15:55
Finska lagets första målvakt var urkass, sedan så är ju hela laget för gamla nu nästan till skillnad från sveriges lag. Finska lagets yngste var 26.

Jo, tror kommentatorerna snackade om att Finland hade 11 spelare som är 30+, medan Sverige hade 3.

ekmanc
2012-12-10, 16:18
De var inte för gamla i de senaste två årens VMfinaler så nej köper inte det argumentet, så fort går inte förfallet.

Men Sverige spelade bra och hade lite tur, allting studsade vår väg första halvan av matchen och då var matchen redan avgjord.