handdator

Visa fullständig version : Lunginflammation - bästa sättet att komma igen?


Semiramis
2004-02-11, 20:45
Har dragit på mig lunginflammation men är nu i det närmaste feberfri och enligt doktorn kan jag börja träna försiktigt nästa vecka om jag blir helt feber och symptomfri innan helgen. Det ser lovande ut för jag har inte haft hosta eller så, bara hög feber och satans ont i ryggen och hästkuren med penicillin verkar fungera (*håller tummarna*). Klart jag kommer köra igång försiktigt men jag skulle gärna vilja veta om någon här har någon erfarenhet eller kunskap om detta och kan ge mig några tips. Just nu känns det bara som muskler och kondition rinner av mig och det är svårt att äta alls, ännu mindre vettigt.

z_bumbi
2004-02-11, 21:01
Ta det lugnt i början?
Självklart men ack så svårt när man väl kommer till gymet. :D

Jag brukar köra rehab/komma tillbaka program när jag varit borta från gymet pga sjukdom som varat en stund.
Det påminner väldigt mycket om min vanliga uppvärmning och är hela kroppen med lätta vikter med speciel inriktning på rotatorcuffen och ländryggen där jag har problem sen tidigare.

Sen kanske jag kör ett varv extra med samma typ av träning och sen pratar jag skit en stund och åker hem.

Kör så ett eller två pass för att sen börja testa att köra lite hårdare vartefter, har jag varit sjuk en längre tid så kan det bli ganska många uppvärmingspass innan jag kommer upp på tyngre vikter men det får man känna efter själv hur hårt sliten kroppen har blivit.