handdator

Visa fullständig version : Förmildrande omständigheter till otrohet


filmjölk
2012-12-06, 14:35
Det här är ett ämne vi på Kolozzeum ofta snuddar vid, och det är ett intressant ämne, så, om jag hinner med en lång poll kan vi rösta på vilka omständigheter vi tycker är förmildrande, så att sveket blir mindre och kanske tom. förlåtligt./alternativt man borde bli förlåten för.

Hinner jag inte med poll, så kan vi diskutera fritt:)

Fredszky
2012-12-06, 14:42
om det är slarti hen vänstrar med.

Oljeblixten
2012-12-06, 14:43
Du var otrogen innan är den ända som jag anser vara förmildrande, men det gör det fortfarande inte rätt för då sänker man bara sig till samma nivå och kan lika gärna göra slut istället.

Juxta
2012-12-06, 14:43
Saknar "Ingen av ovanstående", vet inte om Albatross passar in där.

Annars är jag inne på Oljeblixtens spår. Gör slut innan du är otrogen för tydligen funkar inte förhållandet.

Tricklew
2012-12-06, 14:44
Tidig otrohet, den skiten är på väg ner i toaletten iaf. :)

Rikard Jansson
2012-12-06, 14:44
aldrig

Ronn
2012-12-06, 14:44
Vad gör du med datat du samlar in från alla dina polls?

filmjölk
2012-12-06, 14:45
Saknar "Ingen av ovanstående", vet inte om Albatross passar in där.

Annars är jag inne på Oljeblixtens spår. Gör slut innan du är otrogen för tydligen funkar inte förhållandet.

Albatross passar in där.

filmjölk
2012-12-06, 14:46
Vad gör du med datat du samlar in från alla dina polls?

Sammanställer och skickar till SIFO mfl. uppdragsgivare.

Juxta
2012-12-06, 14:46
Albatross passar in där.

Jag tycker visserligen att Albatross är lite:

http://themavesite.com/TMS-Pictures/Epic/Memes/HerpDerp.png

drakfelt
2012-12-06, 14:46
Valde också Albatross, dvs ingen.

BelowAverage
2012-12-06, 15:09
Finns inte.

Amfksp
2012-12-06, 15:11
Finns inga förmildrande omständigheter, men kan tänka mig att förlåta ändå, Beror på helt andra saker än orsaken till och hur själva otroheten gick till väga.

Spunken
2012-12-06, 15:20
Kanske är olika om man bedrar eller blir bedragen? Upplever dock själv att det inte finns några förmildrande omständigheter.

Fishtank
2012-12-06, 15:22
Ser titeln.
Tänker filmjölk har druckit igen, what a surprise.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Morty
2012-12-06, 15:24
Om det är en superkändis ex Brad Pitt eller liknande. Skulle inte vara mad om min tjej landade det ligget, eller ltie på att hon inte försökte styra en devils threesome.

Robbmeister
2012-12-06, 15:25
Har partnern varit otrogen tidigare så kan det vara försvarbart. Eller om hen behandlar en som skit.

MrBoris
2012-12-06, 15:43
Jag tycker det är värre om min flickvän flirtar i smyg och tycker om en annan kille, än om hon får dasen i sig för att hon är så kåt att hon håller på att spricka på fyllan med randomkille.

Ulvamal
2012-12-06, 15:47
Lögner är inte ok. Aldrig någonsin. Eller jo, om julklappar och presenter typ. Ingenting annat, där råder nolltolerans.

aijou
2012-12-06, 16:08
Jag vill påstå att det aldrig någonsin är försvarbart.

Innan jag hann tänka efter så röstade jag dock på alternativet "Du hade ju vart otrogen innan"

För mig så existerar dock inte det alternativet i praktiken, eftersom man, enligt mig, inte är tillsammans med någon som varit otrogen mot en.

Det är aldrig någonsin ok att vara otrogen. Det ända rätta att göra om man inte kan hålla sig till sin partner är att vara ärlig och göra slut innan det händer.

Amfksp
2012-12-06, 16:10
Jag vill påstå att det aldrig någonsin är försvarbart.

Innan jag hann tänka efter så röstade jag dock på alternativet "Du hade ju vart otrogen innan"

För mig så existerar dock inte det alternativet i praktiken, eftersom man, enligt mig, inte är tillsammans med någon som varit otrogen mot en.

Det är aldrig någonsin ok att vara otrogen. Det ända rätta att göra om man inte kan hålla sig till sin partner är att vara ärlig och göra slut innan det händer.

Du hade alltså, även med 2 små barn i förhållandet, dragit dagen efter du fått reda på att din partner varit otrogen, inga omständigheter spelar någon roll alls?

WHITEFOLKS
2012-12-06, 16:13
Det är inte samma sak.

Du kan förlåta handlingen, det betyder inte att någon utav ovanstående saker är tillräckligt för att göra det "ok".

feyin
2012-12-06, 16:21
Att man är otrogen som någon sorts revansch för den andre varit otrogen först låter ju jävligt konstigt. Hur kan man var arg på någon när man gör samma sak emot denne?

Mindek
2012-12-06, 16:22
En hel del är förmildrande men gör det kanske inte OK för det. Vore givetvis skillnad om min tjej hångla med en annan tjej och tog henne på f***n jmf med en snubbe...

Trouble
2012-12-06, 16:26
Ärligt talat skulle jag nog knappt bry mig om min tjej testade en annan tjej och inga känslor fanns där (är själv kille). Jo, lite, men knappt...

aijou
2012-12-06, 16:27
Du hade alltså, även med 2 små barn i förhållandet, dragit dagen efter du fått reda på att din partner varit otrogen, inga omständigheter spelar någon roll alls?

Nu har jag inga barn och jag vet inte om jag hade resonerat likadant om jag hade barn. Men med största sannolikhet så hade jag inte fortsatt att vara tillsammans med den människan. Jag hade dock inte lämnat barnen i sticket om det var det du syftade på.

Sniggel
2012-12-06, 16:41
Tycker inte tidigare otrohet är förmildrande heller. Då visar man bara att partnerns tidigare otrohet inte är förlåten/accepterad och därmed sabbar man förhållandet ytterligare genom att visa att "vi kommer att hålla på att vara otrogna nu. Vi(jag) är inte mogen nog att gå vidare efter din otrohet".

Raschmus
2012-12-06, 16:47
Som jag ser är otrohet bara ok om ens partner är en grisajävel du inte vågar lämna.

pwnyou
2012-12-06, 16:53
Jag tycker att otrohet bara är acceltabelt om alla parter vet om det och har godkänt det.

aijou
2012-12-06, 16:54
Jag tycker att otrohet bara är acceltabelt om alla parter vet om det och har godkänt det.

Men då är det ju inte otrohet längre.

Annars så håller jag med dig.

Amfksp
2012-12-06, 17:22
Nu har jag inga barn och jag vet inte om jag hade resonerat likadant om jag hade barn. Men med största sannolikhet så hade jag inte fortsatt att vara tillsammans med den människan. Jag hade dock inte lämnat barnen i sticket om det var det du syftade på.

Jag menar mer om du är övertygad om att det är en engångsgrej pga (insert diverse orsaker), hade du ändå låtit barnen genomlida en skilsmässa?

Sniggel
2012-12-06, 17:24
men då är det ju inte otrohet längre.

Annars så håller jag med dig.

+1

Tricklew
2012-12-06, 17:33
Jag menar mer om du är övertygad om att det är en engångsgrej pga (insert diverse orsaker), hade du ändå låtit barnen genomlida en skilsmässa?

Alla skilsmässor är inte traumatiska händelser, i många fall är det nog betydligt bättre för barn att växa upp i två separata välfungerande hem, än i ett dysfunktionellt sådant fullt med bråk.

Amfksp
2012-12-06, 17:33
Alla skilsmässor är inte traumatiska händelser, i många fall är det nog betydligt bättre för barn att växa upp i två separata välfungerande hem, än i ett dysfunktionellt sådant fullt med bråk.

Givetvis, men nu var ju inte det scenariot.

Fatalist
2012-12-06, 17:43
Han/hon ställer inte upp på kinky stuff jag vill ha men ej får
Vi har för lite sex
Albatross


Där de två första valen är det enda jag kan tänka mig som "förmildrande": men egentligen inte. Är något av de två sanna så är det ett dåligt förhållande eftersom man uppenbarligen inte passar ihop med personen man är med. Så samma anledningar som är förmildrande är egentligen anledningar till att göra slut.

Lärdomen man därför kan dra är: om man känner att man av minsta lilla anledning vill vara otrogen så tar man upp det med sin partner och om det inte går att lösa gör man slut. Man är aldrig otrogen. Är man otrogen är man dum i huvudet eftersom man lovat någon exklusivitet utan att hålla det - det vill säga man har avgett ett löfte man ej menat och därför ljuger både för sig själv och sin partner och det gör man bara om man är en sopa som inte tror att man kan hitta en ny tjej/kille om man gör slut. :)

luderlasse
2012-12-06, 17:45
Om ens tjej var fet hade jag tyckt det var ok, eller om hon var handikappad

Amfksp
2012-12-06, 17:45
Han/hon ställer inte upp på kinky stuff jag vill ha men ej får
Vi har för lite sex
Albatross


Där de två första valen är det enda jag kan tänka mig som "förmildrande": men egentligen inte. Är något av de två sanna så är det ett dåligt förhållande eftersom man uppenbarligen inte passar ihop med personen man är med. Så samma anledningar som är förmildrande är egentligen anledningar till att göra slut.

Lärdomen man därför kan dra är: om man känner att man av minsta lilla anledning vill vara otrogen så tar man upp det med sin partner och om det inte går att lösa gör man slut. Man är aldrig otrogen. Är man otrogen är man dum i huvudet eftersom man lovat någon exklusivitet utan att hålla det - det vill säga man har avgett ett löfte man ej menat och därför ljuger både för sig själv och sin partner och det gör man bara om man är en sopa som inte tror att man kan hitta en ny tjej/kille om man gör slut. :)


Hur ser du på giftermål och skilsmässa med det resonemanget. Då lovar man ju sin partner att hålla ihop tills döden skiljer en åt.

WHITEFOLKS
2012-12-06, 17:49
Hur ser du på giftermål och skilsmässa med det resonemanget. Då lovar man ju sin partner att hålla ihop tills döden skiljer en åt.

Om det är det man lovar så ja, då ljuger man ju om man inte håller det sen.

stridis
2012-12-06, 17:50
Ärligt talat skulle jag nog knappt bry mig om min tjej testade en annan tjej och inga känslor fanns där (är själv kille). Jo, lite, men knappt...

Dito.

aijou
2012-12-06, 17:58
Jag menar mer om du är övertygad om att det är en engångsgrej pga (insert diverse orsaker), hade du ändå låtit barnen genomlida en skilsmässa?



Alla skilsmässor är inte traumatiska händelser, i många fall är det nog betydligt bättre för barn att växa upp i två separata välfungerande hem, än i ett dysfunktionellt sådant fullt med bråk.

Givetvis, men nu var ju inte det scenariot.

Eftersom jag har svårt att se mig själv förlåta ett sådant svek så är det högst troligt att det hade blivit som tricklew beskriver.

Jag är själv ett "skillsmässobarn" och jag vill nog påstå att mitt liv blev bättre efter att mina föräldrar separerade, även om jag såklart tyckte att det var tråkigt då. Jag tror inte på argumentet att man ska hålla ihop för barnens skull. Det fungerar nog inte i längden. Då är det nog bättre att skilljas och istället komma överens om att göra det så bra som möjligt för barnen.

Skickat från en mobil enhet.

Jaeg
2012-12-06, 18:06
Efter att vi fick vårt första barn hade min fru ingen sexlust överhuvudtaget, det höll i sig i tre år drygt och under den tiden gav hon mig tillåtelse att träffa andra så tillvida att jag kunde garantera att inte blanda in några känslor och att jag skulle sluta med det när hon fick tillbaka lusten. Var dock aldrig något erbjudande jag utnyttjade då jag var rädd för hur det skulle påverka mig.

Amfksp
2012-12-06, 18:07
Efter att vi fick vårt första barn hade min fru ingen sexlust överhuvudtaget, det höll i sig i tre år drygt och under den tiden gav hon mig tillåtelse att träffa andra så tillvida att jag kunde garantera att inte blanda in några känslor och att jag skulle sluta med det när hon fick tillbaka lusten. Var dock aldrig något erbjudande jag utnyttjade då jag var rädd för hur det skulle påverka mig.

Guldmedlemskap på bangbros?

Fatalist
2012-12-06, 18:09
Hur ser du på giftermål och skilsmässa med det resonemanget. Då lovar man ju sin partner att hålla ihop tills döden skiljer en åt.

Är man gift och vill vara otrogen är det uppenbarligen ett dåligt giftermål såtillsvida att man inte längre kan hålla det man lovat. Då pratar man med sin partner om sina önskemål och om det inte går att nå fram till en lösning så är det ingen mening att vara kvar i giftermålet. Hur svårt var det? :)

Eller tycker du att man ska ligga som man bäddat och tvinga sig själv kvar i ett giftermål man är olycklig i?

Är inte själva grunden för ett giftermål kärlek mellan två lyckliga människor, och är inte giftermålet menlöst om antingen kärleken eller de båda människornas lycklighet inte finns där?

aijou
2012-12-06, 18:10
Jag ska även tillägga att detta bara är speckulationer. Eftersom jag inte har varit i den sitsen så vet jag ju inte säkert hur jag hade reagerat. Men jag vet att jag kan vara en bitter jävel och jag tar det jävligt hårt om mitt fötroende bryts av någon som betyder mycket för mig.

Jag är inte direkt förlåtande i sådana situationer.

Skickat från en mobil enhet.

Sniggel
2012-12-06, 18:11
Om det är det man lovar så ja, då ljuger man ju om man inte håller det sen.

+1

Jag hade inte kunnat gifta mig (med de löftena) om jag inte varit säker på att förhållandet håller livet ut. Vilket känns ganska omöjligt att veta. Alltså är det tveksamt att jag någonsin kan avlägga ett sådant löfte.

gratefuldead
2012-12-06, 18:13
Har partnern varit otrogen tidigare så kan det vara försvarbart. Eller om hen behandlar en som skit.

Att bli behandlad som skit är ganska luddigt och kan variera något enormt så det är ytterst tveksamt. Blir man behandlad som skit gör man väl slut istället för att vara otrogen.

HMS Laestander
2012-12-06, 18:15
Finns INGA ursäkter.

Är man missnöjd säger man det till personen i fråga. Ska man ****** med någon annan ska man stå för det och vara ärlig från början, annars är man bara ett fegt jävla äckel. Och om man ens tänker tanken från första början är det ju något som är fel och man kan lika gärna vara ärlig mot sin partner istället för att svika honom/henne och möjligen sabba hans/hennes framtida relationer.

Amfksp
2012-12-06, 18:22
Är man gift och vill vara otrogen är det uppenbarligen ett dåligt giftermål såtillsvida att man inte längre kan hålla det man lovat. Då pratar man med sin partner om sina önskemål och om det inte går att nå fram till en lösning så är det ingen mening att vara kvar i giftermålet. Hur svårt var det? :)

Eller tycker du att man ska ligga som man bäddat och tvinga sig själv kvar i ett giftermål man är olycklig i?

Är inte själva grunden för ett giftermål kärlek mellan två lyckliga människor, och är inte giftermålet menlöst om antingen kärleken eller de båda människornas lycklighet inte finns där?

Då ljög man ju när man lovade att hålla ihop till döden eller hur?

Mental
2012-12-06, 18:22
Alla är väl förmildrande tycker jag. Sedan om det gör någon praktisk skillnad är en annan sak. Det kommer inte påverka utgången av något.

Amfksp
2012-12-06, 18:23
+1

Jag hade inte kunnat gifta mig (med de löftena) om jag inte varit säker på att förhållandet håller livet ut. Vilket känns ganska omöjligt att veta. Alltså är det tveksamt att jag någonsin kan avlägga ett sådant löfte.

Exakt giftermål är bra jävla dumt, att lova någon det man gör vid ett giftermål betyder att man vet vad man är för person om 30-40 år, det vågar jag hävda, vet ingen.

WHITEFOLKS
2012-12-06, 18:27
Exakt giftermål är bra jävla dumt, att lova någon det man gör vid ett giftermål betyder att man vet vad man är för person om 30-40 år, det vågar jag hävda, vet ingen.

Korrekt, man ska inte lova saker man inte håller.

Fatalist
2012-12-06, 18:30
Då ljög man ju när man lovade att hålla ihop till döden eller hur?

Ja det var väl ett konstigt löfte - hur kan man veta att man kommer att vara med någon tills döden?

Avslöjar kanske min syn på giftermål också? :)

rajjan_dammit
2012-12-06, 18:33
Konferens är det enda giltiga, eftersom man då är tvungen att vara otrogen enligt arbetsmiljölagen 1 kap 1 §.

stevooooo
2012-12-06, 18:58
Ursäkta spinnoff'en men.......

Är det otrohet ifall man hoppar i säng med en annan fast man "tänkt" göra slut med sin partner och det tar ytterligare 3-4 veckor innan man kommer till skott och verkligen gör slut???

Solklart fall av otrohet enl mig!!

Är lite oense i frågan med en fd vän.............

MathiasF
2012-12-06, 19:02
Ursäkta spinnoff'en men.......

Är det otrohet ifall man hoppar i säng med en annan fast man "tänkt" göra slut med sin partner och det tar ytterligare 3-4 veckor innan man kommer till skott och verkligen gör slut???

Solklart fall av otrohet enl mig!!

Är lite oense i frågan med en fd vän.............

Ja det är det och den som inte gör slut och ändå ligger med andra är en ryggradslös jävel.

Ignatius72
2012-12-06, 19:03
Det läggs på tok för mycket vikt vid sex. Om man är tillsammans med någon i 50 år så är det väl rätt så naturligt att man kåtar ner sig på någon annan någon gång.
I andra kulturer så har man kanske affärer vid sidan om men en stabilitet i familjen. I vår kultur så säger man istället att man ska skilja sig och bryta upp om man blir pilsk på nån ny (statistiken visar dock att massor med folk är otrogna ändå).
Jag vet inte varför det ena systemet ( vårat) skulle vara så mycket bättre.

Fyllot
2012-12-06, 19:09
Filmjölk du glömde ett alternativ...."Riktiga män är aldrig otrogna".

mangemani
2012-12-06, 19:14
för mig finns det inget förmildrande då det kommer till otrohet, inga godkända ursäkter, inte heller någon som helst nåd.
ang förlåtelse så kan jag kanske tänka mig att förlåta henne i framtiden om nu tjejen har ryggrad nog att berätta direkt vad hon har gjort, annars nej.
så funkar det i min värld, 1 fuck up and your out of here and you stay out.

Rikard Jansson
2012-12-06, 19:14
Tänkte faktiskt samma som Morty, men tror jag ändå skulle bli lite mad.

stridis
2012-12-06, 19:19
Ni verkar ta ett kåtknull ganska hårt tycker jag.

Sniggel
2012-12-06, 20:00
Det läggs på tok för mycket vikt vid sex. Om man är tillsammans med någon i 50 år så är det väl rätt så naturligt att man kåtar ner sig på någon annan någon gång.
I andra kulturer så har man kanske affärer vid sidan om men en stabilitet i familjen. I vår kultur så säger man istället att man ska skilja sig och bryta upp om man blir pilsk på nån ny (statistiken visar dock att massor med folk är otrogna ändå).
Jag vet inte varför det ena systemet ( vårat) skulle vara så mycket bättre.

Bra poäng. Att man inte skulle bli kåt på någon annan är ju förstås omöjligt. Att ha sex med någon annan under ett helt äktenskap är förstås inte omöjligt men det beror ju också på vad man kommit överens om. Underförstått i detta samhället är att trohet innebär att man inte har sex med andra. Att det är det avgörande.
Detta kan ju såklart ifrågasättas och det är ju självklart upp till personerna att bestämma vad de räknar som trohet.

I många fall där mannen "råkar" ha sex utanför äktenskapet tror jag inte sexet gör älskarinnan till en viktig person för honom utan att det fortarande är hans hustru som är den viktigaste personen (om man räknar bort ungar/föräldrar) i hans liv. Sexet behövde han "bara" för att tillfredsställa en biologisk drift som gör det svårt för honom att vara monogam under så lång tidsperiod. Hur mycket han än älskar sin hustru och alltid kommer att göra.

Det rättfärdigar förstås inte otrohet men det kan ju vara värt att belysa problemen med att ha sexuellt monogama förhållanden som norm.

hugok
2012-12-06, 20:04
Kryssade fel. Trodde det stod "Vi kysstes bara, så det var inte så farligt" och tyckte inte det var så jäkla farligt.

Eddie Vedder
2012-12-06, 20:38
Det läggs på tok för mycket vikt vid sex. Om man är tillsammans med någon i 50 år så är det väl rätt så naturligt att man kåtar ner sig på någon annan någon gång.
I andra kulturer så har mannen kanske affärer vid sidan om men en stabilitet i familjen. I vår kultur så säger man istället att man ska skilja sig och bryta upp om man blir pilsk på nån ny (statistiken visar dock att massor med folk är otrogna ändå).
Jag vet inte varför det ena systemet ( vårat) skulle vara så mycket bättre.

Korrigerade lite.

Sniggel
2012-12-06, 20:40
Kort video på temat:

w8SOQEitsJI

WHITEFOLKS
2012-12-06, 20:45
Korrigerade lite.

Jag tänkte liknande, det är ju oftast i kulturer där det är mer klassiska könsroller och inte så "jämställt" så kvinnan har inte i samma utsträckning något att säga till om.

Trouble
2012-12-06, 20:50
Sniggel(s video): Vi är kanske inte utvecklade för att inte bli sexuellt attraherade av andra människor även fast vi är i ett förhållande men jag vågar därtill påstå att vi likafullt är utvecklade till att inte ta det med en klackspark när vår partner väl går bakom ryggen på oss (se svaren i tråden). Problemet kan väl till stor del ha att göra med att vi lever så pass länge att det faktiskt hinner bli ett problem (jmf stenåldern där medellivslängden var 25 år och ens partners sannolikt hann dö en eller två vändor innan det var ens egen tur).
Det jag undrar är hur det där skulle gå till med den där avslappnade och 'nyktra' attityden i praktiken? Att vara gift med någon som man vet knullar runt då och då? Hur bra skulle det funka?

Sniggel
2012-12-06, 20:53
Första steget är väl att prata om det på ett sätt där man inte skuldbelägger den naturliga driften. Vilket jag upplever att man gör. Då vågar inte de som har dessa drifter (ffa de flesta män?) erkänna dem och väljer att ljuga för sin partner om att de alltid kommer ha ögon för dem och enbart dem.
Att det är problematiskt håller jag med om.

Eddie Vedder
2012-12-06, 20:54
Jag tänkte liknande, det är ju oftast i kulturer där det är mer klassiska könsroller och inte så "jämställt" så kvinnan har inte i samma utsträckning något att säga till om.

Att hon "inte i samma utsträckning" har det var milt uttryck. ;) I Rio de Janerio exempelvis är det både en (o)jämställdhetsfråga och en klassfråga. Män i Rios överklass/övre medelklass har ofta dubbla familjer, en "hemma" och så en i Favelas.

Så jag håller med Ignatius i sak, att sexet inte behöver vara så jäkla känsligt om man ju bara kommer överens om det och båda känner lika. Men de kulturer han refererar till är då verkligen inget att sträva efter. Tvärtom.

mini
2012-12-06, 20:58
Sniggel, varför är det så viktigt för dig att differentiera män och kvinnor i fråga om otrohet/sexuella drifter?

Okej
2012-12-06, 21:14
Tycker det är okej sålänge man filmar det

Trouble
2012-12-06, 21:27
Första steget är väl att prata om det på ett sätt där man inte skuldbelägger den naturliga driften. Vilket jag upplever att man gör. Då vågar inte de som har dessa drifter (ffa de flesta män?) erkänna dem och väljer att ljuga för sin partner om att de alltid kommer ha ögon för dem och enbart dem.
Att det är problematiskt håller jag med om.

Jag ser helt klart poängen. Men hur klarar man av det om det i sin tur är en instinkt att bli förbannad då det väl händer? Släppa fram en drift men mota en annan i grind?

Bengtan
2012-12-06, 22:11
Ni verkar ta ett kåtknull ganska hårt tycker jag.


Tänka nykter som någon sa kan jag göra och inser att vår nuvarande syn på sex är vriden. Men att eftersom man växt upp med det här synsättet finns det alltid kvar en liten del ingraverat. Om man inte är exklusiva och är monogama, vad är då speciellt med ett förhållande? Intimiteten om än av kanske varierande sort slår bort det speciella på något vänster. Det är inte glasklart vad som är rätt och fel, två stridande sidor. Vi verkar ha båda inombords.

Ignatius72
2012-12-06, 22:13
I Sverige så säger statistiken att 4 av 10 killar och 2 av 10 tjejer är otrogna. Hur det ser ut i medelhavsländerna tex Frankrike har jag däremot ingen aning om. Men den allmänna synen är annorlunda. Men som sagt, varför det skulle vara så mycket sämre än vår kultur vet jag inte riktigt.
Ingen vill väl vara tillsammans med någon som springer och knyllar runt. Men om min fru skulle ramla i säng med någon på en konferens så är det väl inte hela världen. Jag tänker att vi har lite mer ihop än att en sådan incident skulle rasera alltihop. Hon var ju inte oskuld när vi träffades heller och inte äger jag henne heller. Men om hon jobbar övertid på konferensen så är det inte heller något jag är särskilt intresserad av att veta heller.

Trouble
2012-12-06, 22:24
Ignatius, jag har svårt att förstå den inställningen. Om jag hade fått nys om att min flickvän jobbade över hade jag rageat så hårt att det vore bäst för min egen skull om ingen skulle finnas i närheten (låter lite pubertalt, men ändå). Hur kan man bry sig så lite om att ens flickvän/fru blir spankulerad på av någon annan?

Ignatius72
2012-12-06, 22:28
Ignatius, jag har svårt att förstå den inställningen. Om jag hade fått nys om att min flickvän jobbade över hade jag rageat så hårt att det vore bäst för min egen skull om ingen skulle finnas i närheten (låter lite pubertalt, men ändå). Hur kan man bry sig så lite om att ens flickvän/fru blir spankulerad på av någon annan?

Vi har varit tillsammans i 15 år och har 3 barn. OM, jag säger om, hon skulle råka ramla i säng med någon vid ett tillfälle så kommer inte vårt "hus" ramla ihop. Jag går ju inte bärsärk för att hon haft killar före mig heller.

Amfksp
2012-12-06, 22:28
Ignatius, jag har svårt att förstå den inställningen. Om jag hade fått nys om att min flickvän jobbade över hade jag rageat så hårt att det vore bäst för min egen skull om ingen skulle finnas i närheten (låter lite pubertalt, men ändå). Hur kan man bry sig så lite om att ens flickvän/fru blir spankulerad på av någon annan?

Det gäller att komma ifrån tankesättet att man äger sin partner och att sex med en annan man på något sätt "förstör" en kvinna. Sex med någon annan är helt enkelt inte det värsta som kan hända.

Trouble
2012-12-06, 22:32
Det gäller att komma ifrån tankesättet att man äger sin partner och att sex med en annan man på något sätt "förstör" en kvinna. Sex med någon annan är helt enkelt inte det värsta som kan hända.

Jag antar det men det är nog så pass mycket stenålder över mig ändå. Skulle dock gärna känna annorlunda.

EDIT: Eller ja, det är iofs frågan om jag skulle vilja...

Trouble
2012-12-06, 22:33
Vi har varit tillsammans i 15 år och har 3 barn. OM, jag säger om, hon skulle råka ramla i säng med någon vid ett tillfälle så kommer inte vårt "hus" ramla ihop. Jag går ju inte bärsärk för att hon haft killar före mig heller.

Absolut, jag förstår att det finns en hel del där. Men skulle du känna likadant för henne? Skulle du lita på henne? Skulle inte en del av det 'speciella' försvinna?

Bengtan
2012-12-06, 22:34
Det gäller att komma ifrån tankesättet att man äger sin partner och att sex med en annan man på något sätt "förstör" en kvinna. Sex med någon annan är helt enkelt inte det värsta som kan hända.

Förstår vad som menas, men försvinner inte något speciellt då? Eller det kanske inte ens finns utan är ännu en felaktig bild av Hollywood?

WHITEFOLKS
2012-12-06, 22:34
Det där kan man ju applicera med det mesta vi inte tycker om.

Det är ju inte det värsta som kan hända om hon kör lite scat-grejer men likförbannat kommer det påverka hur du ser på personen.

Amfksp
2012-12-06, 22:35
Förstår vad som menas, men försvinner inte något speciellt då? Eller det kanske inte ens finns utan är ännu en felaktig bild av Hollywood?

Vilket är det speciella du syftar på?

Bengtan
2012-12-06, 22:40
Vilket är det speciella du syftar på?


Något speciellt mellan två individer. Osäker själv men känns ganska intuitivt. Det speciella med förhållandet försvinner, sex och närhet är vad som skiljer en relation och vänskap åt.

Amfksp
2012-12-06, 22:42
Något speciellt mellan två individer. Osäker själv men känns ganska intuitivt. Det speciella med förhållandet försvinner, sex och närhet är vad som skiljer en relation och vänskap åt.

Man kan väl ha sex och närhet även om en partner har haft ett fylleknull på en konferens 3 år tidigare eller hur?

Fyllot
2012-12-06, 22:51
Man kan väl ha sex och närhet även om en partner har haft ett fylleknull på en konferens 3 år tidigare eller hur?

Tillit min son. Blir lite som domino när det börjar med ett sneknull som påverkar mer saker än bara sex och närhet.

Bengtan
2012-12-06, 22:51
Man kan väl ha sex och närhet även om en partner har haft ett fylleknull på en konferens 3 år tidigare eller hur?

Fokus var på att något försvinner av det. Känns mer tomt, ytligt och mindre speciellt (förhållandet), är säkerligen bara en gammal bild som man vill hålla kvar.

Amfksp
2012-12-06, 22:54
Tillit min son. Blir lite som domino när det börjar med ett sneknull som påverkar mer saker än bara sex och närhet.

Ja, visst kan det bli ett problem, men det är något man får jobba på om man vill ha ett fortsatt förhållande och som skiljer sig från fall till fall.

LeBron
2012-12-06, 22:59
Det var en av samma kön

Hade faktiskt inte brytt mig om min tjej haft sex med en annan tjej, resten kan fuck off! :D

Ape3
2012-12-06, 23:01
Finns inte.

Sedan så finns det ju forskning som menar att en del människor har inbyggt i sig att vara otrogna. Lär väl finnas en evolutionsfördel.

Jag tycker inte det är ok. Aldrig. Gör slut, har ni en massa unga barn, var inte otrogen.

Bengtan
2012-12-06, 23:04
Hade faktiskt inte brytt mig om min tjej haft sex med en annan tjej, resten kan fuck off! :D

Det är exakt samma som med en kille, förklara?

Fyllot
2012-12-06, 23:04
Ja, visst kan det bli ett problem, men det är något man får jobba på om man vill ha ett fortsatt förhållande och som skiljer sig från fall till fall.

Har du erfarenhet från liknande förhållanden? Tanken att min flickvän hade 3 andra snubbar hon gav kärlek, tid, skratt, ligg får mig att må *spy*

Amfksp
2012-12-06, 23:12
Har du erfarenhet från liknande förhållanden? Tanken att min flickvän hade 3 andra snubbar hon gav kärlek, tid, skratt, ligg får mig att må *spy*
Nu handlade detta inte om skratt, tid och framförallt inte kärlek utan ett fylleknull.

Och din tjej har ju rimligtvis haft sex med andra innan ni började träffas, jag ser inte den extremt stora skillnaden just när det kommer till sexbiten.
Ja det har jag, åt båda hållen så att säga.

Bengtan
2012-12-06, 23:15
Nu handlade detta inte om skratt, tid och framförallt inte kärlek utan ett fylleknull.

Och det har ju rimligtvis haft sex med andra innan ni började träffas, jag ser inte den extremt stora skillnaden just när det kommer till sexbiten.
Ja det har jag, åt båda hållen så att säga.

Vad är kärlek/förhållande utan sex? vänskap?

Amfksp
2012-12-06, 23:16
Vad är kärlek/förhållande utan sex? vänskap?

Vad menar du nu? VIlken bit i mitt inlägg syftar du på?

Bengtan
2012-12-06, 23:19
Vad menar du nu? VIlken bit i mitt inlägg syftar du på?

Rent allmänt bara. Det är till viss del vad som definierar ett förhållande att vara fysiska, kärlek utan det fysiska kallas vänskap, blir sex så litet då? Skriver utan att tänka :D

Amfksp
2012-12-06, 23:23
Rent allmänt bara. Det är till viss del vad som definierar ett förhållande att vara fysiska, kärlek utan det fysiska kallas vänskap, blir sex så litet då? Skriver utan att tänka :D

Nej sex är viktigt i ett förhållande, men jag tycker inte att otrohet genom endast sex måste förstöra ett förhållande. Jag har haft sex så många gånger utan att ha några som helst känslor för personen jag har sex med så jag ser helt enkelt inte hur det måste avsluta ett förhållande pga det. Även om det är ett svek, så är det bara lite penetration, inget djupt(pun intended)

Fyllot
2012-12-06, 23:28
Nu handlade detta inte om skratt, tid och framförallt inte kärlek utan ett fylleknull.

Och din tjej har ju rimligtvis haft sex med andra innan ni började träffas, jag ser inte den extremt stora skillnaden just när det kommer till sexbiten.
Ja det har jag, åt båda hållen så att säga.

Intressant men samtidigt glad över att vi tänker olika. Vad har du kommit fram till med all erfarenhet?

Amfksp
2012-12-06, 23:31
Intressant men samtidigt glad över att vi tänker olika. Vad har du kommit fram till med all erfarenhet?

Att otrohet inte måste betyda slutet för ett förhållande och att personer kan ändra sig, bara man verkligen vill.

Yes
2012-12-06, 23:32
Det gör man väl som man själv vill. Jag hade inte tillåtit det. Hade aldrig litat på personen på samma sätt igen.

WHITEFOLKS
2012-12-06, 23:34
Nej sex är viktigt i ett förhållande, men jag tycker inte att otrohet genom endast sex måste förstöra ett förhållande. Jag har haft sex så många gånger utan att ha några som helst känslor för personen jag har sex med så jag ser helt enkelt inte hur det måste avsluta ett förhållande pga det. Även om det är ett svek, så är det bara lite penetration, inget djupt(pun intended)

Ja det är ditt förhållande till sex men det varierar väldigt mycket mellan olika personer.

Amfksp
2012-12-06, 23:35
Ja det är ditt förhållande till sex men det varierar väldigt mycket mellan olika personer.

Givetvis är det så. I vissa kulturer blir man ju stenad till döds för sex med fel person, så vissa tar det extremt allvarligt uppenbarligen.

Fyllot
2012-12-06, 23:38
Att otrohet inte måste betyda slutet för ett förhållande och att personer kan ändra sig, bara man verkligen vill.

Problemet är att just otrohet är bakom ryggen på sin partner vilket påverkar tilliten = grunden i ett förhållande. Jag kan köpa om man fick tillåtelse att dra ett frikort eller liknande men det är minst lika *screwy*

Är man inte kär eller saknar starka känslor för sin partner så kanske det är en självklarhet men då har man egentligen inget att göra i en relation.

filmjölk
2012-12-07, 00:16
Jag är tvärtom mot många andra i tråden. På något sätt hade det vart annorlunda om min fru haft en kärleksaffär/förhållande vid sidan av, det hade gjort mig ledsen och helt förstörd, men kanske såsmåningom hade jag kunnat förlåta det.

Hade hon bara haft en rent sexuell affär hade min manlighet fått sig en törn på köpet med, dessutom hade det sabbat min bild av henne, så det hade nästan vart värre på sitt sätt.


På tal om att manligheten får sig en törn, en bekants bekanta har nån slags helstörd svartsjuke-fetisch som handlar om att frun skall vara otrogen och håna maken under tiden. Som Swingers nästan - fast maken får inte vara med, han får däremot serva sin fru och hennes älskare med olika saker, glas med vatten, torka upp svett och annat, bli örfilad och skälld på av båda, bli förnedrad för sin lille penis och sviktande sexuella förmåga. Så gråter han och mår dåligt och känner sig värdelös medans frun har sex med en annan - det skall tydligen vara nån slags speciell njutning i psykisk tortyr och förstört självförtroende. Nog inte min grej.

zeusden1
2012-12-07, 00:56
Om man då går andra hållet? Man är singel och ligger med någon upptagen? Singelpersonen kan väl knappast handla fel, egentligen? Bortse från om det är någon väns respektive utan mer handlar om att singelpersonen inte känner den upptagnes respektive.

hanushans
2012-12-07, 01:31
Att otrohet inte måste betyda slutet för ett förhållande och att personer kan ändra sig, bara man verkligen vill.

Jag håller med, många verkar lite för säkra på hur de skulle reagera...

LeBron
2012-12-07, 05:00
Det är exakt samma som med en kille, förklara?

Jag vet inte om jag kan förklara, tyvärr. Känner bara att skulle hon ligga med en annan kille så hade jag blivit helt krossad men när jag tänker mig med en annan tjej känner jag ingenting. :S

Trouble
2012-12-07, 07:07
Det är exakt samma som med en kille, förklara?

Är du själv tjej eller kille?

aijou
2012-12-07, 07:14
Det värsta med otrohet är enligt min mening inte det faktum att ens partner skulle ha sex med någon annan, utan det enorma sveket som det skulle innebära.

Självklart äger man inte sin partner. Men när man är tillsammans med någon så tycker jag i alla fall att man är skyldig att vara ärlig mot den personen.

Jag litar på min partner och jag tror och hoppas att hon litar på mig. Just därför skulle jag ta ett sådant svek så otroligt hårt.

Det är klar att man emellanåt fantiserar om hur det skulle vara med någon annan. Det tror jag att alla gör någon gång. Men det är ett väldigt stort steg mellan tanke och handling.

Vilson
2012-12-07, 07:29
Det värsta med otrohet är enligt min mening inte det faktum att ens partner skulle ha sex med någon annan, utan det enorma sveket som det skulle innebära.

Självklart äger man inte sin partner. Men när man är tillsammans med någon så tycker jag i alla fall att man är skyldig att vara ärlig mot den personen.

Jag litar på min partner och jag tror och hoppas att hon litar på mig. Just därför skulle jag ta ett sådant svek så otroligt hårt.

Det är klar att man emellanåt fantiserar om hur det skulle vara med någon annan. Det tror jag att alla gör någon gång. Men det är ett väldigt stort steg mellan tanke och handling.

Fattar inte det här synsättet... Om din partner förklarar för dig att hon/ han tänker ha sex med nån annan och sedan har det, känns det bättre då? Då har hon/ han ju inte svikit dig.
Om det sen heller inte är så farligt för dig att han/ hon är med nån annan, hur är det då ett stort svek?

Pelle2
2012-12-07, 07:49
Fattar inte det här synsättet... Om din partner förklarar för dig att hon/ han tänker ha sex med nån annan och sedan har det, känns det bättre då? Då har hon/ han ju inte svikit dig.
Om det sen heller inte är så farligt för dig att han/ hon är med nån annan, hur är det då ett stort svek?

Ärlighet?:Virro

Man gör inget som sin partner blir ledsen över

aijou
2012-12-07, 08:05
Fattar inte det här synsättet... Om din partner förklarar för dig att hon/ han tänker ha sex med nån annan och sedan har det, känns det bättre då? Då har hon/ han ju inte svikit dig.
Om det sen heller inte är så farligt för dig att han/ hon är med nån annan, hur är det då ett stort svek?

Exakt var skrev jag att jag inte tyckte att det var så farligt? Jag syftade såklart på att det värsta inte är just den fysiska kontakten med en annan man utan att oärligheten och lögnerna är det värsta. Det betyder inte att jag inte tycker att den fysiska biten också är vidrig.

För att svara på din fråga. Ja, jag hade mycket hellre sett att hen var ärlig och berättade det först. Då är det sedan upp till mig om jag vill acceptera det och förlåta partnern eller om jag inte kan acceptera det och lämnar hen. Då har hen i alla fall varit uppriktig och även om jag skulle bli knäckt så hade jag inte sett det som ett svek på samma sätt. Jag tror att det hade varit lättare att acceptera och förlåta.

Edit. Alternativt så hade man kanske hade kunnat prata om det och reda upp det i relationen som uppenbarligen inte står rätt till innan allt går åt helvete.

Skickat från en mobil enhet.

Fyllot
2012-12-07, 08:13
Fattar inte det här synsättet... Om din partner förklarar för dig att hon/ han tänker ha sex med nån annan och sedan har det, känns det bättre då? Då har hon/ han ju inte svikit dig.
Om det sen heller inte är så farligt för dig att han/ hon är med nån annan, hur är det då ett stort svek?

Hur många % av alla par tror du går med på det? Jag har ALDRIG hört talas om det. Däremot har jag hört talas om par som gått på swingersklubbar och försvunnit med personen dom delat säng med. Låt detta fenomen stanna bland den lilla promille som går igång på det.

Semiramis
2012-12-07, 08:30
Jag sällar mig till skaran som tycker att lögnerna är det värsta. Ett systematiskt ljugande skulle ta död på det förtroende jag har för min partner. Att ha ett förhållande vid sidan om kräver ett konstant ljugande, framför allt om man lever tillsammans, och det är inget som sker i stundens hetta, det är överlagt. Känslan av förtroende och intimitet skulle raseras, förmodligen för gott.

AronP
2012-12-07, 08:36
Jag hade velat säga att jag inte bryr mig, eftersom det är just bara sex, men så är det inte. Det skulle såra mig djupt och störa mig enormt om någon annan leker med sin drule i henne.

Ska man svika sin partner så så kan man ha bollar nog att göra slut först.

Sniggel
2012-12-07, 12:01
Jag undrar hur mycket av svartsjukan man upplever av sexuell otrohet är en "social konstruktion" (:P) och hur mycket som är rent biologiskt. För jag tror inte att så som många upplever det är helt och hållet biologiskt.

Exdiaq
2012-12-07, 13:05
Finns inga. Otrohet är otrohet, inga gråskalor.

filmjölk
2012-12-07, 13:25
Såhär i efterhand ser jag att jag missat en hel del alternativ som borde vart med: "Den jag var otrogen med var ju så ledsen, jag ville bara trösta", "Alla andra köpte ju sex och jag ville inte vara utanför!", "Han/hon var med i Paradise Hotel!", "Jag ville bevisa för en annan vän att han/hon är en slampa och ingenting att ha!", "Mitt preventivmedel/kondom höll på att passera bäst före-datum!" och "Det ingick i massagen!"

filmjölk
2012-12-07, 13:29
Såhär i efterhand ser jag att jag missat en hel del alternativ som borde vart med: "Den jag var otrogen med var ju så ledsen, jag ville bara trösta", "Alla andra köpte ju sex och jag ville inte vara utanför!", "Han/hon var med i Paradise Hotel!", "Jag ville bevisa för en annan vän att han/hon är en slampa och ingenting att ha!", "Mitt preventivmedel/kondom höll på att passera bäst före-datum!" och "Det ingick i massagen!"

Kom på 2 till, sen är fantasin slut. "Du är ju gravid, och jag kanske skadar bebisen?" samt "Att se dig ta hand om våra barn, vara pappaledig och sköta hushållet är uppskattat men väldigt oattraktivt, osexigt, omanligt och tråkigt"

Sniggel
2012-12-07, 13:31
"Jag visste inte att det ingick i massagen" är annars en grej jag kan se som förmildrande omständighet :D
Vet inte om det var det du menade.

filmjölk
2012-12-07, 13:49
"Jag visste inte att det ingick i massagen" är annars en grej jag kan se som förmildrande omständighet :D
Vet inte om det var det du menade.

Japp precis så:) (inte för att jag själv anser det vara förmildrande)

rooz
2012-12-07, 14:27
Finns inga. Otrohet är otrohet, inga gråskalor.

This.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Bengtan
2012-12-07, 15:05
Är du själv tjej eller kille?

Man vad det nu spelar för roll. Vad är skillnaden otroheten om det är två kvinnor? Det Sniggel sa är ganska lätt att mäta, jämför olika kulturer så bör det visa sig hur mycket socialt är med i synen på sex.

Sex är sex oftast, men även ni som inte bryr er, försvinner inte något i förhållandet av det? Vad gör det om det hänt en gång, gör det inget om det händer 3? Är lite naiv fortfarande gissar jag :D

Sniggel
2012-12-07, 16:20
Japp precis så:) (inte för att jag själv anser det vara förmildrande)

Jag tänker mig ett scenario där man är ordetnligt avslappnad efter 30 minuters nötande och så slinker en hand ner på ett privat ställe.
Självklart bör man reagera om man bestämt att sex med utomstående är otrohet, men jag hade ändå kunnat tycka att det är förmildrande om man låter det fortgå pga bristande disciplin. Dåligt samvete bör man få efteråt iaf annars är det definitivt inte förmildrande.

Sniggel
2012-12-07, 16:23
Man vad det nu spelar för roll. Vad är skillnaden otroheten om det är två kvinnor? Det Sniggel sa är ganska lätt att mäta, jämför olika kulturer så bör det visa sig hur mycket socialt är med i synen på sex.

Sex är sex oftast, men även ni som inte bryr er, försvinner inte något i förhållandet av det? Vad gör det om det hänt en gång, gör det inget om det händer 3? Är lite naiv fortfarande gissar jag :D

Jag bryr mig. Men är ändå öppen för diskussion åt båda hållen om jag tycker att förhållandet har något att vinna på det i längden. Man gör redan en massa uppoffringar för att vara i ett förhållande. Man kan göra uppoffringar på sexuell exklusivitet också ifall man tycker att vinsterna är större. Jag tror dessutom att man kan, som jag ser det, mogna i ens syn på sin partners sexuella behov och hur allvarligt det är för en själv ifall hen har haft/har sex med andra nån gång, nästan aldrig hänt eller t om regelbundet.
Det kanske inte är hela världen om man känner att man fortfarande är viktigast för sin partner. Kanske t om kan bidra till ett stärkt förhållande då trots att ens partner haft sex med andra, vill hen fortfarande vara kvar i ett långtidsförhållande med en själv. Utan att för den sakens skull sluta ha sex med en själv. Fast det är klart att det kanske finns människor som föredrar det också (sex enbart utanför förhållandet) om vi nu ska innefatta alla typer av människor.

Fyllot
2012-12-07, 16:27
Jag bryr mig. Men är ändå öppen för diskussion åt båda hållen om jag tycker att förhållandet har något att vinna på det i längden. Man gör redan en massa uppoffringar för att vara i ett förhållande. Man kan göra uppoffringar på sexuell exklusivitet också ifall man tycker att vinsterna är större.

Det mest privata och personliga i en relation ska man inte experimentera alltför mycket utanför ramarna min son. Låt mig gissa, alla ni som tycker att det är "okej" är singlar? cofffee

Rikard Jansson
2012-12-07, 16:28
Kom på att om det var med någon väldigt ful, osexig osv, på apfyllan, så skulle jag nog förlåta det. Ett äkta misstag som skulle orsaka henne mer ångest än mig, typ

Sniggel
2012-12-07, 16:30
Det mest privata och personliga i en relation ska man inte experimentera alltför mycket utanför ramarna min son. Låt mig gissa, alla ni som tycker att det är "okej" är singlar? cofffee

Du tycker att sex är det mest privata i ett förhållande alltså?
Jag råkar vara singel nu men har haft ett 6-årigt förhållande där vi gått lite utanför ramarna. Förhållandet tog inte slut pga detta.
inb4 ingen tror på mig :P

spoon
2012-12-07, 16:34
Klasstilhörigheten är en förmildrande omständighet...

Sniggel
2012-12-07, 16:36
Iofs spelar det väl ingen större roll om det är större risk att man är singel om man är benägen att omdefiniera trohet från normen. Problemet finns där fortfarande. Att vara i ett förhållande en halv livstid och gå med på sexuell exklusivitet kan för vissa skapa mer lidande än att vara singel.

Man kan jämföra det med homosexualitet för, säg 50 år sen:
"Låt mig gissa. Alla ni som förespråkar homosexualitet har inget samkönat förhållande just nu? Håll er till olikkönade förhållanden annars går det inte bra"

Fyllot
2012-12-07, 16:38
Du tycker att sex är det mest privata i ett förhållande alltså?
Jag råkar vara singel nu men har haft ett 6-årigt förhållande där vi gått lite utanför ramarna. Förhållandet tog inte slut pga detta.
inb4 ingen tror på mig :P

Nu finns det säkert fler saker men det var nog det första jag kom att tänka på.

Jag har ingen statistik men det skulle inte förvåna mig om otrohet var den vanligaste anledningen till att relationer tar slut.

Sniggel
2012-12-07, 16:38
Men nu pratade jag inte om otrohet.
Ok det kanske verkar så med tanke på vilket inlägg jag quotade tidigare. Men det var itne meningen att få det att framstå som om det gällde otrohet.
Har man kommit överens om att sex utanför förhållandet är otrohet så håller man sig givetvis till det.

Fyllot
2012-12-07, 16:39
Men nu pratade jag inte om otrohet.

Otrohet hänger ihop med sexet annars skulle man inte vara det. Över.

Sniggel
2012-12-07, 16:40
Nog inte lönt jag diskuterar detta med dig känner jag.

filmjölk
2012-12-07, 16:41
Du tycker att sex är det mest privata i ett förhållande alltså?
Jag råkar vara singel nu men har haft ett 6-årigt förhållande där vi gått lite utanför ramarna. Förhållandet tog inte slut pga detta.
inb4 ingen tror på mig :P

Så du har haft ett 6-årigt förhållande där hon var notoriskt otrogen och du förlät henne gång på gång, fick ökande ångest och skam, dog lite mer inombords varje gång och de fåtalet gånger du själv försökte hoppa utanför skaklarna blev du ratad? I erat gemensamma sexliv så drabbades du av periodisk impotens och annars grät efter utlösning. Jag tror dig Sniggel!

Fyllot
2012-12-07, 16:42
Gör en poll min son, vilka som kan tänka sig att låta sin partner smaka på annat kött.

filmjölk
2012-12-07, 16:44
Klasstilhörigheten är en förmildrande omständighet...

Intressant. Så om man tillhör öfvre bourgerligheten är det ok att ha en läcker ung älskarinna vid sidan av sin öfverklassfru i Prada, men inte om man är en arbetarslusk? Eller är det tvärtom? :D

Scratch89
2012-12-07, 16:46
Jag undrar hur mycket av svartsjukan man upplever av sexuell otrohet är en "social konstruktion" (:P) och hur mycket som är rent biologiskt. För jag tror inte att så som många upplever det är helt och hållet biologiskt.

Jag skulle nog se det som en otroligt stark känsla av otillräcklighet.

Sniggel
2012-12-07, 16:48
Så du har haft ett 6-årigt förhållande där hon var notoriskt otrogen och du förlät henne gång på gång, fick ökande ångest och skam, dog lite mer inombords varje gång och de fåtalet gånger du själv försökte hoppa utanför skaklarna blev du ratad? I erat gemensamma sexliv så drabbades du av periodisk impotens och annars grät efter utlösning. Jag tror dig Sniggel!

Haha :D
Ingen av oss var otrogen. Nu vill jag inte gå in på mer detaljer. Jag har redan avslöjat lite för mycket privat redan. Men det känns rätt väntat att folk antar en massa saker. För att kunna dementera och få stöd för mina argument måste jag avslöja mycket mer om mitt privatliv och det vill jag inte.

spoon
2012-12-07, 16:51
Intressant. Så om man tillhör öfvre bourgerligheten är det ok att ha en läcker ung älskarinna vid sidan av sin öfverklassfru i Prada, men inte om man är en arbetarslusk? Eller är det tvärtom? :D

elqCB6AnLlM

Kunde inte hålla mig när jag såg rubriken. @2:50

Bengtan
2012-12-07, 17:24
Haha :D
Ingen av oss var otrogen. Nu vill jag inte gå in på mer detaljer. Jag har redan avslöjat lite för mycket privat redan. Men det känns rätt väntat att folk antar en massa saker. För att kunna dementera och få stöd för mina argument måste jag avslöja mycket mer om mitt privatliv och det vill jag inte.

Vad är det som gör att man vill ha sex med andra? Man blir sugen på att prova nytt, oddsen att det är bättre är inte jättestora men ändå blir många hemmablinda. Gräset är grönare blabla men vad ligger bakom det? Vad för slags mekanism? Det är det nya, det psykologiska över något nytt, men varför? Egentligen är det inte det fysiska som gör det utan nyfikenhet?

Sant eller falskt blir det mer spännande när man är i ett förhållande att tänka tanken än när man är fri?

WHITEFOLKS
2012-12-07, 17:25
FYQmqxQgEBY

MrBoris
2012-12-07, 17:29
Vad är det som gör att man vill ha sex med andra? Man blir sugen på att prova nytt, oddsen att det är bättre är inte jättestora men ändå blir många hemmablinda. Gräset är grönare blabla men vad ligger bakom det? Vad för slags mekanism? Det är det nya, det psykologiska över något nytt, men varför? Egentligen är det inte det fysiska som gör det utan nyfikenhet?

Sant eller falskt blir det mer spännande när man är i ett förhållande att tänka tanken än när man är fri?

Jag har fullt förståelse för folk som är otrogna för det suger verkligen hästpung att vara med samma kvinna. Jag blir äcklad o fantiserar om gamla engångsligg eller andra personer i min närhet. Vet att jag inte är ensam om det, eller?

filmjölk
2012-12-07, 17:37
Vad är det som gör att man vill ha sex med andra? Man blir sugen på att prova nytt, oddsen att det är bättre är inte jättestora men ändå blir många hemmablinda. Gräset är grönare blabla men vad ligger bakom det? Vad för slags mekanism? Det är det nya, det psykologiska över något nytt, men varför? Egentligen är det inte det fysiska som gör det utan nyfikenhet?

Sant eller falskt blir det mer spännande när man är i ett förhållande att tänka tanken än när man är fri?

Jag tror att det i många fall har med spänningen att göra, de gillar den där pirrande känslan av att vara nykär, bli attraherad, känna sig attraktiv, flirta, vänta, undra etc.

För en del kvinnor tror jag tex. inte att deras beskyddande snälla pappalediga man är sådär jätteattraktiv när han lagar middag samtidigt som han håller en jollrande bebis på armen, och berättar om sin dag att han har vart och handlat med bebisen, badat bebisen och bebisen sa "dada" medans hon har haft en spännande dag på jobbet. För henne är nog chefen som daskar henne i baken när hon går förbi, eller äter upp henne med blicken när hon bär urringat avsevärt mer attraktiv.


(i just det fallet är nog hennes stjärtdaskande chefs fru mer attraherad av hennes man än sin egen, jag tror en hel del kvinnor gillar motsatser till det dom redan har)

WHITEFOLKS
2012-12-07, 17:40
Sen så visar ju oftast inte den nya personen upp "allt" utan bara det de vill visa så det är nog delvis ett fall av "significantly not as described".

Bengtan
2012-12-07, 17:43
Jag tror att det i många fall har med spänningen att göra, de gillar den där pirrande känslan av att vara nykär, bli attraherad, känna sig attraktiv, flirta, vänta, undra etc.

För en del kvinnor tror jag tex. inte att deras beskyddande snälla pappalediga man är sådär jätteattraktiv när han lagar middag samtidigt som han håller en jollrande bebis på armen, och berättar om sin dag att han har vart och handlat med bebisen, badat bebisen och bebisen sa "dada" medans hon har haft en spännande dag på jobbet. För henne är nog chefen som daskar henne i baken när hon går förbi, eller äter upp henne med blicken när hon bär urringat avsevärt mer attraktiv.


(i just det fallet är nog hennes stjärtdaskande chefs fru mer attraherad av hennes man än sin egen, jag tror en hel del kvinnor gillar motsatser till det dom redan har)

Min syn på förhållanden dog nu, vad är det med kvinnor och badboys? Varför dras man dit. Är det reptilhjärna och maskulinitet? :D Vad har det för syfte att tro gräset är grönare hos oss människor (män) om vi tänker grottstadiet? Sprida generna vidare så snabbt som möjligt? Kvinnor borde inte då ha det här draget.

filmjölk
2012-12-07, 18:00
Min syn på förhållanden dog nu, vad är det med kvinnor och badboys? Varför dras man dit. Är det reptilhjärna och maskulinitet? :D Vad har det för syfte att tro gräset är grönare hos oss människor (män) om vi tänker grottstadiet? Sprida generna vidare så snabbt som möjligt? Kvinnor borde inte då ha det här draget.

Jag säger inte att alla kvinnor gör det, men hos de som är funtade så funkar det nog åt andra hållet med. Maffia-Dragans fru som är van vid världens elakaste, mest oberäkneliga och farligaste killar ligger nog vaken och fantiserar på nätterna om en kille som är precis som du. Skulle hon våga sig på en affär är det med dig och inte med psycho-Boris.

WHITEFOLKS
2012-12-07, 18:05
Männens motivation då filmjölk? :D

filmjölk
2012-12-07, 18:15
Männens motivation då filmjölk? :D

Hmmm jag tror män har två skilda motivatorer till otrohet. Dels finns det de otrogna män som drivs mer av ångest än av lust. De känner en slags tomhet, att livet runnit iväg, förväntningar aldrig infriats, de har för mycket ansvar, och så erbjuder en sunkig affär vid sidan av en slags paus ifrån själva livet. Särskilt om älskarinnan är yngre ger det kanske en slags tid för reflektion att få sakna sin egen kravlösa ungdom.

Sen finns det nog de som bara är kåta och vill ligga med så många som möjligt för att kunna bräcka andra män. Sex är en tävling, den som knewlat flest vinner. Här är inte själva kvinnorna det som räknas -man tycker nog rätt illa om kvinnor, kvinnor är enbart objekt, man vill bara vinna den inoficiella tävlingen emot andra män.

WHITEFOLKS
2012-12-07, 18:17
Du får männen att låta som ångestfylla varelser med endast en tanke i sinnet.

filmjölk
2012-12-07, 18:24
Du får männen att låta som ångestfylla varelser med endast en tanke i sinnet.

Män är rätt ofta ganska patetiska varelser som vill maskera sin ångest, oduglighet och känsla av underlägsenhet mot andra män genom att på något sätt vinna över andra män. Kan man sätta på någon annans kvinna har man ju bevisat sig bättre än honom iaf på något sätt, och kanske i förlängningen fått honom att må lika dåligt som en själv. Fast det där är nog vanligare hos kvinnor.

Fyllot
2012-12-07, 18:32
Filmjölk vilka sjuka generaliseringar du gör min son. Låter som att du kikat en aning för mycket på Glamour, Sunset Beach etc etc.

filmjölk
2012-12-07, 18:41
Filmjölk vilka sjuka generaliseringar du gör min son. Låter som att du kikat en aning för mycket på Glamour, Sunset Beach etc etc.

Det är roligt att göra sjuka generaliseringar. Dessutom är det intressant med vardagsmisär. vem är smybög, vem köper sex av prostituerade, vem smygsuper, vem är vänlig utåt men en jävel hemma etc etc. Är det sånt på Glamour och Sunset Beach så har jag missat något, men det låter ju onekligen bra isf - får nog följa då.

Fyllot
2012-12-07, 19:03
Det är roligt att göra sjuka generaliseringar. Dessutom är det intressant med vardagsmisär. vem är smybög, vem köper sex av prostituerade, vem smygsuper, vem är vänlig utåt men en jävel hemma etc etc. Är det sånt på Glamour och Sunset Beach så har jag missat något, men det låter ju onekligen bra isf - får nog följa då.

Ja misär finns det gott om. Pappa har ett gäng på 10man som åker till Tyskland 1 gång i kvartalet och konstigt nog bor dom alltid på samma plats...nämligen några hundra meter från europas största...

http://www.atmo.se/dynamicContent/pascha_large.jpg

Sniggel
2012-12-07, 19:32
Vad är det som gör att man vill ha sex med andra? Man blir sugen på att prova nytt, oddsen att det är bättre är inte jättestora men ändå blir många hemmablinda. Gräset är grönare blabla men vad ligger bakom det? Vad för slags mekanism? Det är det nya, det psykologiska över något nytt, men varför? Egentligen är det inte det fysiska som gör det utan nyfikenhet?

Sant eller falskt blir det mer spännande när man är i ett förhållande att tänka tanken än när man är fri?

Det handlar inte om bättre. Det handlar helt enkelt om att man inte blir nöjd med en. Jo det är definitivt fysiskt.

Hmmm jag tror män har två skilda motivatorer till otrohet. Dels finns det de otrogna män som drivs mer av ångest än av lust. De känner en slags tomhet, att livet runnit iväg, förväntningar aldrig infriats, de har för mycket ansvar, och så erbjuder en sunkig affär vid sidan av en slags paus ifrån själva livet. Särskilt om älskarinnan är yngre ger det kanske en slags tid för reflektion att få sakna sin egen kravlösa ungdom.

Sen finns det nog de som bara är kåta och vill ligga med så många som möjligt för att kunna bräcka andra män. Sex är en tävling, den som knewlat flest vinner. Här är inte själva kvinnorna det som räknas -man tycker nog rätt illa om kvinnor, kvinnor är enbart objekt, man vill bara vinna den inoficiella tävlingen emot andra män.

Vad har kåt med "bräcka andra män" att göra?
Det handlar om att man vill göra något och att drivkraften är så stor att den är väldigt svår att kompromissa bort med annat. T ex ett underbart (men sexuellt exklusivt) förhållande.

Verkar ju framgå iaf att vissa män inte har detta problemet och aldrig kommer att lida av att vara i ett sexuellt exklusivt förhållande i återstoden av deras liv. Kanske blir det enklare när man blir far och får hormonförändringar.

filmjölk
2012-12-07, 20:03
Vad har kåt med "bräcka andra män" att göra?
Det handlar om att man vill göra något och att drivkraften är så stor att den är väldigt svår att kompromissa bort med annat. T ex ett underbart (men sexuellt exklusivt) förhållande.

Verkar ju framgå iaf att vissa män inte har detta problemet och aldrig kommer att lida av att vara i ett sexuellt exklusivt förhållande i återstoden av deras liv. Kanske blir det enklare när man blir far och får hormonförändringar.

Tävla med andra är en stor drivkraft för många män (och kvinnor) man tävlar i vem som är rikast, lyckligast, snyggast, starkast, roligast, har snyggast partner etc etc. Allt är relativt till andra, i konkurrens och tävlan.

Har du aldrig haft någon "kompis" som ofta försökt sno andra kompisars partners/kärleksintresse? Det tror inte jag i första hand handlar om att han/hon är intresserad av den han/hon uppvaktar utan egentligen mest vill bevisa sig bättre.

Du kommer tända på andra än din flickvän även efter att du har blivit far, frågan är om du låter det stanna vid en tanke eller försöker agera på det.

C.E.J.
2012-12-07, 20:08
Män är rätt ofta ganska patetiska varelser som vill maskera sin ångest, oduglighet och känsla av underlägsenhet mot andra män genom att på något sätt vinna över andra män. Kan man sätta på någon annans kvinna har man ju bevisat sig bättre än honom iaf på något sätt, och kanske i förlängningen fått honom att må lika dåligt som en själv.

Bästa du någonsin skrivit.

Sniggel
2012-12-07, 20:11
Tävla med andra är en stor drivkraft för många män (och kvinnor) man tävlar i vem som är rikast, lyckligast, snyggast, starkast, roligast, har snyggast partner etc etc. Allt är relativt till andra, i konkurrens och tävlan.

Har du aldrig haft någon "kompis" som ofta försökt sno andra kompisars partners/kärleksintresse? Det tror inte jag i första hand handlar om att han/hon är intresserad av den han/hon uppvaktar utan egentligen mest vill bevisa sig bättre.

Du kommer tända på andra än din flickvän även efter att du har blivit far, frågan är om du låter det stanna vid en tanke eller försöker agera på det.

Jo det är klart att det är. Men separera gärna begreppen då i fler kategorier :P

Jag har inte haft nån sån "kompis" men det spelar nog ingen roll för har hört talas om såna personer många gånger så det fenomenet ifrågasätter jag inte.

Ja det hade jag säkert gjort. Frågan är om skillnaden i drivkraft (en lägre sådan hade man kunnat hopppas) hade fått mig att fundera på om man skulle avsluta förhållandet. Med allra största sannolikhet inte eftersom man har ett helt annat ansvar när man har familj. När man inte är förälder kan man ju "bara" göra slut ifall man tycker den sexuella exklusiviteten driver en till vansinne och där inte finns några möjligheter att tumma på detta utan att vara otrogen.
Men om man varit pappa hade iaf jag definitivt inte avslutat förhållandet pga sådana orsaker. Då får man stå sitt kast. Det är ju därför man ska tänka igenom ett föräldraskap ordentligt innan man startar ett.

filmjölk
2012-12-07, 20:25
Jo det är klart att det är. Men separera gärna begreppen då i fler kategorier :P

Jag har inte haft nån sån "kompis" men det spelar nog ingen roll för har hört talas om såna personer många gånger så det fenomenet ifrågasätter jag inte.

Ja det hade jag säkert gjort. Frågan är om skillnaden i drivkraft (en lägre sådan hade man kunnat hopppas) hade fått mig att fundera på om det är värt att fortsätta vara i förhållandet. Antagligen inte eftersom man har ett helt annat ansvar när man har familj. När man inte är förälder kan man ju "bara" göra slut ifall man tycker den sexuella exklusiviteten driver en till vansinne och där inte finns några möjligheter att tumma på detta utan att vara otrogen.

Utifrån personlig erfarenhet så minskar faktiskt min rent fysiska drift när barnen är bebisar, men efter något år när barnen är något mer självständiga (kan gå kanske) då är jag lika gubbkåt som innan. Jag är givetvis 100% trogen, men jag tittar lite för mycket på alldeles för (för mig) unga tjejer och är mer sexuell mot (med ) min fru igen (Hon ser väldigt bra ut, 10/10 vilket kanske i ärlighetens namn gör att lusten till andra är mindre).

Eddie Vedder
2012-12-07, 20:47
Jag vet inte om jag kan förklara, tyvärr. Känner bara att skulle hon ligga med en annan kille så hade jag blivit helt krossad men när jag tänker mig med en annan tjej känner jag ingenting. :S

Kan det ha att göra med att känslan av att vara otillräcklig inte finns när det gäller en tjej? Alla killar har ju saker som även du har eller (i de flesta fall) skulle kunna ha. Men om din tjej tänder på en annan tjej handlar det ju om något som kollektivet "män" saknar och inte som du saknar.

Sniggel
2012-12-07, 21:02
Jag har ju redan bestämt mig för att inte skaffa barn (av andra anledningar) så jag slipper fundera på detta. Är väl mest nyfiken på om faderskap skulle kunna dämpa driften så pass att det blir uthärdligt. I ditt fall (syftar på filmjölk nu :P) verkar det inte vara så. Men du kanske iofs alltid tyckt det varit uthärdligt? (du behöver såklart inte svara om du inte vill).

Jag har själv aldrig varit otrogen men har ifrågasatt det här med sexuell exklusivitet sen jag var 12 ungefär. Jag säger inte att jag helt saknar förmågan att bli svartsjuk men jag kan vänja mig vid rätt mycket för min partners skull, om jag tycker att önskemålen är vettiga (tror att våra liv blir bättre av det). Ffa om jag själv eftersträvar samma (enligt mina värderingar grundläggande) friheter. Om jag tror att friheterna kommer att leda till att hon tappar intresse för mig (eller jag för henne) så är inte förhållandet menat att hålla på sikt.

När det gäller otrohet så är det aldrig ok. Men om personen ångrar sig och partnern kan förlåta denne så kan ju faktiskt förhållandet gå vidare. Jag vet inte själv om jag kunnat förlåta någon som varit otrogen. Det beror väl mycket på hur personen som varit otrogen ställer sig till sitt eget misstag och om jag känt att jag kunnat lita på personen igen.
Om någon har samma "problem" som t ex jag och dessutom har dålig disciplin och inte klarar av hålla sig trogen är det ju mycket bättre att vara ärlig med det och se om det går att förhandla om relationsvillkoren så man slipper göra sin partner besviken för att man har svårt att kontrollera sina handlingar.

filmjölk
2012-12-07, 21:04
Kan det ha att göra med att känslan av att vara otillräcklig inte finns när det gäller en tjej? Alla killar har ju saker som även du har eller (i de flesta fall) skulle kunna ha. Men om din tjej tänder på en annan tjej handlar det ju om något som kollektivet "män" saknar och inte som du saknar.

Jag tror att den idén kan vara en slags fantasi om att själv få vara med. Ligger hon med LeBron, och ligger med en annan tjej, kanske det i framtiden kan bli så att LeBron får ligga med båda. Gå hand i hand på stan alla tre, få vara mer självisk i sängen med mindre krav på prestation och uthållighet, då de kan kompensera med varandra etc. kanske när vår leBron en dröm om att få ha två fruar:)

Sniggel
2012-12-07, 21:06
Jag tror nog det kan vara en kombination av att "tänk om man kunde fått va med" samt att man inte känner sig hotad av en annan tjej av de skäl EV nämner.

filmjölk
2012-12-07, 21:21
Jag har ju redan bestämt mig för att inte skaffa barn (av andra anledningar) så jag slipper fundera på detta. Är väl mest nyfiken på om faderskap skulle kunna dämpa driften så pass att det blir uthärdligt. I ditt fall (syftar på filmjölk nu :P) verkar det inte vara så. Men du kanske iofs alltid tyckt det varit uthärdligt? (du behöver såklart inte svara om du inte vill).

.

Jag har drift till många saker, jag vill ibland gå Breivik tex. Men jag vettifan alltså, vi har vart med om extremt mycket ihop, vi har vart ihop sedan vi var 20 resp 19, vi har fått två barn, förlorat ett barn i cancer, genomlevt det ihop, min fru är min allra bästa vän, den jag älskar och är närmare mig än någon annan kanske förutom sin son.

Det finns liksom inte på kartan. Det skulle inte vara uthärdligt att vara otrogen för min del. Man skall ju aldrig säga aldrig, men näe, jag har ingen svåroemotståndlig drift (annat än lite syndiga tankar) att hoppa över skaklarna och känner inte att jag försakar något genom att inte göra det.

Skulle hon vara otrogen skulle jag helt ärligt bli helt förstörd, jag kanske hade försökt förlåta det men det hade ätit upp mig inifrån.

mattepatte
2012-12-07, 21:25
Detta ämnet är inget att diskutera imo.


För mig så existerar dock inte det alternativet i praktiken, eftersom man, enligt mig, inte är tillsammans med någon som varit otrogen mot en.

Det är aldrig någonsin ok att vara otrogen. Det ända rätta att göra om man inte kan hålla sig till sin partner är att vara ärlig och göra slut innan det händer.

Stort +1 här.

Tänkte först "om h*n varit otrogen före". Men är det så, så är det bättre att göra slut än att hålla på att hämnas etc, kommer bara sluta illa.
Andra alternativet är att ha ett öppet förhållande, men då är man ju inte otrogen längre, så det faller bort också.

Lellan
2012-12-07, 21:29
Finns inga förmildrande omständigheter anser jag.

Och vad gäller faderskap; min erfarenhet är att det är just när killar ska bli pappor (el förlovat sig, el ska gifta sig) som de stöter järnet för att vara otrogna. Har dock bara egna erfarenheter, men lite lustigt är det att en upptagen kille jag känner stötte järnet - och jag slogs av tanken (pga erfarenhet) "hans tjej kanske är gravid?". Fick det bekräftat idag.

Är väl ngt destruktivt ynkligt drag av rädsla. Men knappast ngn förmildrande omständighet det heller, tvärtom extra ynkligt.

Kan känna mig kass på olika sätt, men skulle aldrig förnedra mig så pass att jag var otrogen el vara med ngn som är upptagen. Ngn slags värdighet som människa vill man ju ändå upprätthålla, och jag tror det handlar om det snarare mängd drift - handlar det bara om driften kan man väl nuppa järnet hemma/fixa för egen hand. Bekräftelse, osäkerhet, destruktivitet är väl främsta anledningarna till otrohet. Att hävda ngt annat är ju att försöka hitta ursäkter för dem orsakerna.

mattepatte
2012-12-07, 21:33
Good stuff, finns smarta människor fortfarande!

Bengtan
2012-12-07, 22:22
Sniggel varför vill du inte skaffa barn?

Känner ni andra som har barn att ni kommer närmare era barn än er partner fast ni varit tillsammans väldigt längem? Omdefinieras er kärlek till er partner efter barnet? Såg det filmjölk skrev om sin son.

Kan ingen skapa en tråd där kärlek och vad den är diskuteras?

Sniggel
2012-12-07, 23:04
Sniggel varför vill du inte skaffa barn?

Känner ni andra som har barn att ni kommer närmare era barn än er partner fast ni varit tillsammans väldigt längem? Omdefinieras er kärlek till er partner efter barnet? Såg det filmjölk skrev om sin son.

Kan ingen skapa en tråd där kärlek och vad den är diskuteras?

Det är rejält off topic och orkar inte dra de vanliga huvudargumenten en gång till just nu :P

Ignatius72
2012-12-08, 17:09
Bygger inte den stora rädslan i stort på att killarna är rädda för att den andra killen har större kyk och är bättre i sängen?

Fyllot
2012-12-08, 18:05
Bygger inte den stora rädslan i stort på att killarna är rädda för att den andra killen har större kyk och är bättre i sängen?

Du som har några år på nacken min son borde veta att tekniken är viktigare och allt snack om storlek brukar lämna hjärnan när man vuxit till sig.

stridis
2012-12-08, 18:09
Du som har några år på nacken min son borde veta att tekniken är viktigare och allt snack om storlek brukar lämna hjärnan när man vuxit till sig.

Men om kyken inte växte till sig tillräckligt?

Fyllot
2012-12-08, 18:50
Men om kyken inte växte till sig tillräckligt?

Varför tror du många strävar efter pengar? *rolleyes*

Ignatius72
2012-12-08, 20:19
Du som har några år på nacken min son borde veta att tekniken är viktigare och allt snack om storlek brukar lämna hjärnan när man vuxit till sig.

Eftersom jag är så rutinerad så skrev jag också "eller är bättre i sängen".
Oroa dig inte lärjunge, jag har koll.