handdator

Visa fullständig version : Kan testo-boosters förminska ballsen :d ?


Nephelite
2012-12-06, 00:02
Hey! Säkert super-jobba och inbillning nu, men kört med Sportlabs "androgenic testo growth" en burk för att prova DAA mest, tyckte in det hände så mkt och kört den tillsammans med en burk 17-dione från samma märke-

nå när jag "examinerar" mina testiklar har jag en märklig känsla av att dem känns "mindre" än dem borde..

är det bullshit eller kan det blivit så ? för då vill jag inte röra dessa produkter igen xD och vettefan hur jag skall mäta det, har en till burk nu som står som jag tänkte använda för slutspurten av dieten - vet att skillnaden antagligen är ytterst markant dock-

sökte runt lite och hittade inget om det?

Nephelite
2012-12-06, 00:03
Och nej, behöver inte någon moraltant som kommer och talar om för mig att produkterna är skit- vet att om dem ens gör något är det en marginell skillnad och jag har inget problem med att sluta ta dem.

Men vill inte ha svar som "sluta ta dem, om det nu är PGa dessa så eliminerar du risken iaf"

någon som VET något om detta?

Doggeh
2012-12-06, 00:24
Det är mycket möjligt. Produkterna "ska" höja testosteron- och sänka östrogen-nivåerna som sagt. En bieffekt av förhöjda testonivåer kan ju vara att testiklarna blir mindre fast det känns ju osannolikt med tanke på att produkterna du nämnde är lagliga.

Du verkar ju i alla fall ha fått "tydliga" bevis på att dina nivåer kanske har blivit upphöjda :)

Nephelite
2012-12-06, 00:28
Men vafan jag vill inte ha små balls :'(

Sundqvist
2012-12-06, 00:31
Mannen, du är 19 år, varför i helvete ska du ta Testo-boosters ? Om du inte har några allvarliga fel i kroppen, kommer du med högsta sannolikhet inte känna av någonting av dina boosters. Alla "lagliga" Boosters är oftast totalt värdelösa, och skulle det komma några som funkar, blir det bannade rätt fort =)

Om du är en frisk normal 19 åring har du tillräckligt med testo, Kämpa med att sköta maten/Sömnen istället =)

Nephelite
2012-12-06, 00:34
kämpar med att sköta maten/sömnen.
det ena behöver inte utesluta det andra och jag är 20.
tillbaka till frågan, någon som har någon koll på fysiologin om det bara är inbillning eller om det faktiskt har hänt? frågeställningen med tråden är inte "är testoboosters bra?" eller "borde jag ta dem" ..

Victuhh
2012-12-06, 01:17
Håller med Sundqvist att de flesta testoboosters är värdelösa, nu var det inte det du ville höra. Nåja :D

Rätta mig om jag har fel men testoboosters tillsätter ju inte kroppen testosteron - utan försöker bara påverka den till att tillverka mera av sig självt.

Säg att man dopar sig med testosteron krymper ju pungen utav att den inte behöver tillverka testosteronet själv :)?

Är jag helt ute och cyklar nu?

Nephelite
2012-12-06, 09:02
Jo tänker ju så själv, dock funderar jag på om man får mer "substrat" att tillverka testo med på ngt sätt så att testiklarna blir mindre -- Tänker åt struma-hållet.

(jag håller by the way med er om att det är tämligen värdelöst)

sedan funtar jag på dionen som skall vara en smula aromastas-hindrande om det kan påverka ?

stridis
2012-12-06, 09:09
Kan ju hyperspekulativt vara så att du stressar bollarna stötvis att fixa testo och det aromatiserar till östrogen vilket är hämmande.

Pepz
2012-12-06, 09:23
nej det minskar inte testiklarna.

de lagliga testoboosters som finns är ju tänkta att öka kroppens egenproduktion, och då kommer ingen nedstängning att ske och därigenom ingen atrofi av testiklarna

AronP
2012-12-06, 10:01
nej det minskar inte testiklarna.

de lagliga testoboosters som finns är ju tänkta att öka kroppens egenproduktion, och då kommer ingen nedstängning att ske och därigenom ingen atrofi av testiklarna

Ponera att testosteronproduktionen ökar radikalt hos binjurebarken, borde inte detta leda till en atrofi av testiklarna?

Pepz
2012-12-06, 10:41
Ponera att testosteronproduktionen ökar radikalt hos binjurebarken, borde inte detta leda till en atrofi av testiklarna?

inga lagliga medel är såpass starka så att nivåerna bli så höga/låga, anser jag

luderlasse
2012-12-06, 11:35
Tror ärligt talat bara det sitter i huvudet, men om du är osäker kan du ju mäta omkretsen på dina testiklar nu och sedan nån månad efter du du gått av ;) då får du svart på vitt

stridis
2012-12-06, 11:42
Tror ärligt talat bara det sitter i huvudet, men om du är osäker kan du ju mäta omkretsen på dina testiklar nu och sedan nån månad efter du du gått av ;) då får du svart på vitt

Gör som proffsen:
http://ecommerce.med.monash.edu.au/img/productImages/orchi_AAlogo_web.jpg

Känns lite svårt att mäta omkrets tillförlitlig annars. Han kan ju få stora nojjan över ett mätfel annars och det vore ju förfärligt.

Nephelite
2012-12-06, 15:53
Alltså är ju också 99% säker på att det bara är bullshit/noja !
mest intresserad om det teoretiskt sätt kan hända.

hurril
2012-12-06, 15:58
Gör som proffsen:
http://ecommerce.med.monash.edu.au/img/productImages/orchi_AAlogo_web.jpg

Känns lite svårt att mäta omkrets tillförlitlig annars. Han kan ju få stora nojjan över ett mätfel annars och det vore ju förfärligt.

Pungkulesubstitut?!

Morrris
2012-12-06, 16:08
Radband för urologer.

IronBug
2012-12-06, 20:01
Kalas, nu kommer jag bara se dina små testiklar framför mig när jag träffar på dig på gymmet.

Sniggel
2012-12-06, 20:38
"Hail Mary"

Nephelite
2012-12-06, 21:58
Hahahha <3