handdator

Visa fullständig version : Bäst billigt protein?


Fight
2012-12-04, 23:47
Vilket protein äter/dricker ni? Jag skulle vilja ha tips på bra och gärna billiga:)
Jag vill inte bygga stora muskler utan en mer fit och vältränad kropp. Tänk fighter.

/Fight

Nebuchadnezzar
2012-12-04, 23:56
"Bra" är alla och det finns inte separata proteinpulver för Brad-Pitt-i-Fight-Club, Grotesk-bodybuilder-med-bulliga-muskler och Tjock-SL:are-i-trikå, utan det du får titta på är snarare pris och smak. Whey FX är populärt som billigt men gott vassleprotein. Kolozzeums eget protein är också billigt.

Titta runt på egen hand. Nu när du vet att de inte ger olika sorters kroppar är det bara att hitta nåt som verkar trevligt och inte kostar för mycket.

drakfelt
2012-12-05, 00:13
Om du råkar bo i Göteborg med omnejd så ta dig in till Fitnessfestivalen som går av stapeln nu i helgen.
Massvis att smaka på och säkert bra kampanjer på proteinpulver (som i mångt och mycket är exakt samma för varje tillverkare frånsett smak och pris, som Nebuchadnezzar skriver)

312
2012-12-05, 05:58
Finns inga speciella protein som ger stora muskler kontra "vältränade". Protein är protein, du kan lika gärna äta protein från kyckling.

Köp den du verkar tycka vara god. Kolla Kolozzeums egna.

Fight
2012-12-05, 09:08
Vad är skillnad mellan kreatin och protein? Kreatin finns väl redan i kroppen men en kompis som ätit det sa att han blev väldigt stissig och darrig av det? Proteinpulver kanske är bäst? Förstår att man måste skynda långsamt även om jag hade velat vara vältränad igår :)

/Fight

Alfers
2012-12-05, 09:23
Vad är skillnad mellan kreatin och protein? Kreatin finns väl redan i kroppen men en kompis som ätit det sa att han blev väldigt stissig och darrig av det? Proteinpulver kanske är bäst? Förstår att man måste skynda långsamt även om jag hade velat vara vältränad igår :)

/Fight

Skillnaden är som lacknafta och en gungstol. (finns iofs små mängder kreatin i kött)
Du tar det av helt olika orsaker.
Proteinpulver ger precis samma effekt som rostbiff eller kycklingfile.
Kreatin kan ge en marginell styrkeökning så länge du tar det regelbundet.
Stissig av kreatin har jag aldrig hört talas om. Han har kanske köpt en produkt med kreatin och koffein i.
Satsa inte på fighterkroppen, sikta högre så når du enklare ditt mål.

vicarious
2012-12-05, 11:10
Vilket protein äter/dricker ni? Jag skulle vilja ha tips på bra och gärna billiga:)
Jag vill inte bygga stora muskler utan en mer fit och vältränad kropp. Tänk fighter.

/Fight

Du blir inte fit eller vältränad av ett särskilt protein.

Body Science Whey 100%, Whey FX eller Kolozzeum Pure Whey rekommenderar jag. Prisvärda och goda.

Grotesk
2012-12-05, 11:51
Grotesk-bodybuilder-med-bulliga-muskler

Men aw, tack och bock! :d

Till ämnet; lyssna på det andra skrivit här om att det inte finns proteinpulver för ett visst muskulärt utseende.

StarkaUlf
2012-12-05, 12:22
Dom månaderna jag vill se ut som en bodybuilder så brukar jag köra Serious Mass eller Monster Milk.
När jag vill vara rippad brukar jag köra på SlimFit Vanilla.

drakfelt
2012-12-05, 13:07
Dom månaderna jag vill se ut som en bodybuilder så brukar jag köra Serious Mass eller Monster Milk.
När jag vill vara rippad brukar jag köra på SlimFit Vanilla.

Sluta nu trolla, TS var säkert allvarlig i sin fråga och visste inte bättre.

StarkaUlf
2012-12-05, 13:13
Sluta nu trolla, TS var säkert allvarlig i sin fråga och visste inte bättre.

Det vet jag mycket väl. Han har ju fått alla svar han behöver, av alla här i tråden. Ville bara bringa fram lite humor i tråden, men förlåt. Ska inte försöka vara lustig mer!
*Tror TS förstod att jag bara skojjsades*

drakfelt
2012-12-05, 13:46
Det vet jag mycket väl. Han har ju fått alla svar han behöver, av alla här i tråden. Ville bara bringa fram lite humor i tråden, men förlåt. Ska inte försöka vara lustig mer!
*Tror TS förstod att jag bara skojjsades*

Det var roligt, faktiskt, ville bara inte förvirra TS ytterligare.

Speciellt SlimFit Vanilla :)

StarkaUlf
2012-12-05, 14:06
Det var roligt, faktiskt, ville bara inte förvirra TS ytterligare.

Speciellt SlimFit Vanilla :)

Hehe, kan nästan förstå det faktiskt!
Kanske var dumt av mig att inte göra någon rolig smiley så att man kunde förstå det lite bättre :) Det som är nackdelen med att skriva ibland. Vill ju självklart inte lura någon på något sätt :)

Kul att höra iallafall! :thumbup:

Jag flinade lite , bli inte ledsen

Yeeey! *hug*

Victuhh
2012-12-05, 14:07
Det vet jag mycket väl. Han har ju fått alla svar han behöver, av alla här i tråden. Ville bara bringa fram lite humor i tråden, men förlåt. Ska inte försöka vara lustig mer!
*Tror TS förstod att jag bara skojjsades*

Jag flinade lite , bli inte ledsen :d

Fight
2012-12-05, 14:32
Inte behöver ni bli ledsna. Jag flinade på rätt bra jag också sen :D

drakfelt
2012-12-05, 14:34
Vilken trevlig tråd! Alla glada och nöjda :)

312
2012-12-05, 15:42
Köp proteinum.

Fight
2012-12-07, 23:25
Ska kolla lite proteiner på gymmen i stan och life hälsobutiker när jag får tid :)

Pepz
2012-12-07, 23:48
Ska kolla lite proteiner på gymmen i stan och life hälsobutiker när jag får tid :)

låter dyrt

massakay
2012-12-08, 05:50
Det kan faktiskt skilja sig mycket i kvalité på dom olika vassleprotein märkena. Man kan generellt säga att dom billigare har en billigare och snabbare framställning som inte gynnar kvaliteten på proteinet

Med en hög temperatur vid framställningen = Snabbare, billigare och sämre kvalité.

Med en låg framställningstemperatur = Längre tid, dyrare och bättre kvalité

Rahf
2012-12-08, 06:24
Förgyll vardagen genom att berätta hur detta påverkar oss vanliga gymtroll. Bättre kvalitet innebär vad? Vi snackar fortfarande om samma råvaror för framställning.

Pepz
2012-12-08, 07:32
Det kan faktiskt skilja sig mycket i kvalité på dom olika vassleprotein märkena. Man kan generellt säga att dom billigare har en billigare och snabbare framställning som inte gynnar kvaliteten på proteinet

Med en hög temperatur vid framställningen = Snabbare, billigare och sämre kvalité.

Med en låg framställningstemperatur = Längre tid, dyrare och bättre kvalité

så var det kanske för fem tio år sen men inte nu

massakay
2012-12-08, 07:37
Förgyll vardagen genom att berätta hur detta påverkar oss vanliga gymtroll. Bättre kvalitet innebär vad? Vi snackar fortfarande om samma råvaror för framställning.

Men om man vill framställa ett rent vassletillskott måste dock vasslen behandlas. Råvassle har nämligen ett visst innehåll av både kolhydrater, fett och kasein. Det har dessutom ofta en otrevlig besk och bitter smak, som också försvinner vid behandling.

Reningsprocessen tar tid och är relativt kostsam, vilket direkt höjer priset på proteinpulvret. Vassle är nämligen ett ganska känsligt proteinslag, och om du vill ha ut alla dess fördelar är det bra att välja ett protein som renats vid låg temperatur.

Men jag håller med dig! I det stora hela, så spelar det kanske inte så stor roll på motionsnivå

Kischen
2012-12-08, 08:06
Men jag håller med dig! I det stora hela, så spelar det kanske inte så stor roll på motionsnivå

När spelar det roll menar du, på olympiascenen?

massakay
2012-12-08, 08:19
När spelar det roll menar du, på olympiascenen?

Alla bäckar små, i jakten på resultat.
För dom som vill göra det allra bästa av bästa möjliga.
Jag menar så klart inte dej Kischen

massakay
2012-12-08, 08:43
Jag skulle vilja ha tips på bra och gärna
billiga

Vad jag vill säga är att: Det inte går hand i hand med bra och billigt.
Om nu allt vassleprotein som säljs i värden skulle vara samma kvalité så skulle ju tråden vara onödig att ens ta upp. Då är det ju bara köpa det som man får mest i kilo för pengarna..

Då är den här tråden klar diskuterad alltså. Punkt slut!

Rahf
2012-12-08, 09:58
Bra och billigt kan gå hand i hand i alla former av transaktioner. Det handlar om att ens egna uppfattningar stämmer med verkligheten. Dyrt proteins förträfflighet är ofta något man tutar i nybörjare, så att de spenderar en större slant. Det är en försvinnande minoritet som verkligen behöver den extra procenten "bra-ighet".

Pepz
2012-12-08, 10:56
Alla bäckar små, i jakten på resultat.
För dom som vill göra det allra bästa av bästa möjliga.


du menar alltså att ett hypotetiskt "bättre" vassleprotein skulle ge dig bättre resultat? tillåt mig att vara skeptisk.

Jag vet dessutom att ett av de billigaste på marknaden håller väldigt hög kvalitet, och rimligtvis gör även de andra stora aktörernas billighetsvassle det också. skillnaden är i smak och pris- inte effekt

spinki
2012-12-08, 11:53
Om du nu är så säker på din sak så kan du väll visa en källa på ditt påstående *popcorn*

bear.flowertwig
2012-12-08, 12:06
Vad jag vill säga är att: Det inte går hand i hand med bra och billigt.
Om nu allt vassleprotein som säljs i värden skulle vara samma kvalité så skulle ju tråden vara onödig att ens ta upp. Då är det ju bara köpa det som man får mest i kilo för pengarna..

Då är den här tråden klar diskuterad alltså. Punkt slut!

skillnaden heter marknadsföring...

linuus96
2012-12-08, 12:17
Vilket protein äter/dricker ni? Jag skulle vilja ha tips på bra och gärna billiga:)
Jag vill inte bygga stora muskler utan en mer fit och vältränad kropp. Tänk fighter.

/Fight

Jag rekommenderar Whey FX. Det är billigt och finns i goda smaker samt löser sig det väldigt bra utan att det blir massa klumpar :)

spinki
2012-12-08, 12:30
Min personliga favorit är Self Micro Whey .
Bra pris och smakar inte apa.

Fyllot
2012-12-08, 12:31
Ta hellre ett prottepulver som smakar behagligt än att välja efter prisklass då det inte skiljer några astronomiska summor.

massakay
2012-12-08, 17:31
Ta hellre ett prottepulver som smakar behagligt än att välja efter prisklass då det inte skiljer några astronomiska summor.

Ja! Du har nog rätt, varken du eller jag märker nog någon markant skillnad

massakay
2012-12-10, 07:18
Jag skulle vilja ha tips på bra och gärna billiga

Så eftersom allt protein som görs i värden är lika bra med samma kvalité, så behöver ju ingen förklara för trådskaparen vilket han ska köpa, för det spelar ju ingen roll vilket man väljer. För det var ju inte för smaken han ville ha tips om.

Så till TS: Kolla bara prislappen, det handlar bara om kvantiteten inte kvaliteten..

Då skulle jag alltså ha passat på att köpa en 4 kilos vassleprotein för 99:- . Tror det var på ÖB för ett tag sen.....Inget utgående datum var det heller. men väldig knapphändig innehållsförteckning
Skulle ha backat upp lastbilen och lastat på hela pallen, faaaan också!*gah!*

Näe! Jag betalar nog hellre 500:- för 3 kilo i stället:d

Rahf
2012-12-10, 07:57
Underförstått så har nog ingen i denna tråd ens ägnat en tanke åt ÖoB när det gäller kosttillskott. Snarare har vi alla tänkt på inköp från aktuella tillskottsförsäljare. Du drar på väldigt stora växlar i din passivt-aggressiva generalisering.

massakay
2012-12-10, 09:04
Underförstått så har nog ingen i denna tråd ens ägnat en tanke åt ÖoB när det gäller kosttillskott. Snarare har vi alla tänkt på inköp från aktuella tillskottsförsäljare. Du drar på väldigt stora växlar i din passivt-aggressiva generalisering.

Ja det är klart! Jag undrar bara om ni tycker att Vassleproteintillskott som vassleproteintillskott. är samma samma. För det verkar ju som det.