handdator

Visa fullständig version : min vardagsmat


nicheman
2012-12-04, 20:19
hejsan, tänkte kolla med er som vet om jag bör ändra något eller lägga till något i mitt "matschema"

jag är 23 år, 200cm lång, väger ca 105.

har tränat i 1år 4 ggr i veckan, haft väldigt bra framgång, har sackat ner lite nu och fastnat känns det som, har provat ändra träninsrutiner och övningar, men vet inte om det kanske är kosten ?

Jag jobbar 05.00 - 14.00

Vaknar ca 04.00 går upp 04.30 (snooooze :) ) och då gör jag frukost som oftast består av ca 3 stekta äggvitor och en proteinshake.

Rast kl. 09.00 då blir det ostmacka, corny jordnöt, 250g kvarg

Lunch 11.30 det kan va allt möjligt, men alltid kött + pasta/ris, dålig på grönsaker dock

14.00 upp och träna 1-1½tim. dricker en proteinshake direkt efter samt banan/ostmacka(frökusar)

ca 17-18.00 mat, samma som lunch oftast kött + pasta/ris

sen runt ca 21-22.00 antingen kasein eller kvarg.

så ser dagarna ut, vare sig jag tränar elr vilar.


Säkert svårt att säga vad det kan vara men tänkte att det kan va lika bra att prova!

mvH Niclas !

KalleTeodor
2012-12-04, 21:01
rent spontant utan att veta mängden mat känns de som de e på tok för lite mat. varför fjanta med äggvitor?

LillisJ
2012-12-04, 21:27
rent spontant utan att veta mängden mat känns de som de e på tok för lite mat. varför fjanta med äggvitor?

+1.

Kör gröt till frukosten, med proteinfluff och ett stort glas mjölk vid sidan om. Ät mer efter träningen.

Alternativt drick 1L mjölk/dag och trappa upp på intaget om nödvändigt.

nicheman
2012-12-04, 22:04
rent spontant utan att veta mängden mat känns de som de e på tok för lite mat. varför fjanta med äggvitor?

därför att ja köpt äggvitor på flaska och tycker det är najs. ja bör jag äta mat på mellanmålen?

strango
2012-12-05, 00:13
Gröt till frukost är genialt! Mycket mättande. Samt en dubbel shake efter.

Det jag tror folk i allmänhet åker på är när det står typ pasta+kött. Ja, men hur mycket av varje äter ni? 40 gram av varje är tyvärr inte så mycket att hänga i granen

Nils.R
2012-12-05, 01:08
Gröt till frukost är genialt! Mycket mättande. Samt en dubbel shake efter.

Det jag tror folk i allmänhet åker på är när det står typ pasta+kött. Ja, men hur mycket av varje äter ni? 40 gram av varje är tyvärr inte så mycket att hänga i granen


Om han vill gå upp i vikt så är ju mat som är väldigt mättande det sista han vill åt.