handdator

Visa fullständig version : GI eller snabba kolhydrater?


Reincarnation
2012-12-04, 16:44
Ni som bygger muskler och tänker på att få en fettsnål kropp med snygga "cuts". Förutom protein-intaget, Äter ni snabba kolhydrater som ris, vitt bröd, pasta, gröt osv..
eller väljer ni fullkorn och långsamma kolhydrater?
Hur ofta i så fall?

Jeml
2012-12-04, 17:37
både och, mest snabba.

hur mkt? 300-600g kolhydrat om dagen och som sagt mest snabba.

200g vitt ris till post-wo målet är standard.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Bulta
2012-12-04, 17:58
Du bygger du upp kroppen på ett energiöverskott, för att sedan komma ner i fettprocent med ett kaloriunderskott. Ifall du har en kosthållning som en normal människa så är det förmodligen det enda du egentligen behöver fundera över för att eftersträva målen du vill åt. Sen att man kan försöka att optimera åt olika håll, men det är inte säkert att det rör sig om några stora skillnader i resultat ändå.

Sen ur ett hälsoperspektiv är förmodligen GI ingenting en frisk ung individ behöver tänka på, men många fullkornsprodukter är rika på många näringsämnen. Inget måste där heller då du kan få i dig det du behöver ifrån andra livsmedel ändå.

Träna smart/bra och ät det du gillar. Det håller i längden.

Sniggel
2012-12-05, 19:25
Ni som bygger muskler och tänker på att få en fettsnål kropp med snygga "cuts". Förutom protein-intaget, Äter ni snabba kolhydrater som ris, vitt bröd, pasta, gröt osv..
eller väljer ni fullkorn och långsamma kolhydrater?
Hur ofta i så fall?

Jepp (äter vilka kolhydrater jag vill oavsett snabbhet)

När jag känner för det.

Fyllot
2012-12-05, 20:19
Vad har snabba eller långsamma kolhydrater med sk "cuts" att göra?

Sniggel
2012-12-05, 20:45
Potatis är grymt "för cutsen". Fin (snabb) kolhydratskälla som mättar bra och är nyttig och god.
Tror inte det finns några belägg för att GI:t öht kan påverka fettmängden under en deff.

Pretorian
2012-12-06, 09:42
Försöker hålla mig borta från fullkorn (är inte så förtjust i det) så när jag äter kolhydrater ska det smaka gott, typ vitt rostbröd.