handdator

Visa fullständig version : Köpa "mjuk" viktväst


SpinkigeSigge
2012-12-03, 22:57
Jag skulle vilja köpa upp mig på en "mjuk" (dvs inte blytackor) 20-25 kg viktväst. Utbudet av mjuka viktvästar i Sverige verkar vara väldigt skralt och slutar ungefär vid 10 kg. Fast jag kanske har tittat på fel ställe? Några tips?

Fight
2012-12-04, 23:27
Har för mig att reebook har bra viktvästar?

Hobbes
2012-12-05, 06:03
Jag skulle vilja köpa upp mig på en "mjuk" (dvs inte blytackor) 20-25 kg viktväst. Utbudet av mjuka viktvästar i Sverige verkar vara väldigt skralt och slutar ungefär vid 10 kg. Fast jag kanske har tittat på fel ställe? Några tips?

"mjuk" såsom i att det gör dig rörlig? Detta måste vara den bästa för ändamålet i såfall om du frågar mig. Den är fylld med "rör" liknande tynger vilka följer dina rörelser.

Äger själv den på 40lbs, kommer nästa år att köpa den lite tyngre på 84lbs. Denna sitter oerhört bra och ger full rörlighet till allt du vill göra.

http://thexvest.com/store/pc/catalog/xvest-2pocket-lg.jpg

Fight
2012-12-05, 09:02
Hobbes, var har du köpt den? Hur mycket är 40lbs i kilo?

Tokruska
2012-12-05, 09:17
Hobbes, var har du köpt den? Hur mycket är 40lbs i kilo?

18 kg.

http://www.chaosreigns.com/gym/lbs2kgs.txt

Macroman
2012-12-06, 09:54
Hur mycket är 40lbs i kilo?

Alltså kom igen nu... *grr*

Fight
2012-12-06, 18:11
Alltså kom igen nu... *grr*

Vad?

Hobbes
2012-12-06, 22:42
Hobbes, var har du köpt den? Hur mycket är 40lbs i kilo?

Satt på jobbet och började skriva med skickade inte. Ber om ursäkt för väntan.

Jag beställde min via ett företag i Montreal och betalade typ $40 dollar i frakt. Via Amazon tror jag du betalade för vikt och med andra ord dubblade kostnaden för västen.

Jag betalade inkl. frakt och moms: $339 cirka 2260 SEK. Men det känns det värt med tanke på väl den sitter och hur mycket man kan använda den till. Välta däck och gå loss med slägga är tungt med väst:d

Det borde finnas något företag i Sverige som tar in dem. Lycka till med letandet!

Hobbes
2012-12-06, 22:52
Om vi bortser från att det är en reklamfilm - Istället noterar rörligheten och övningarna han utför med västen så ser du hur smidig den är att använda.

HsnFrwb7sL4

Hemi
2012-12-07, 01:51
Om vi bortser från att det är en reklamfilm - Istället noterar rörligheten och övningarna han utför med västen så ser du hur smidig den är att använda.



Har gjort skivstangsovningar pa det sattet med hemmagjord vast. Tyckte det var bra da jag inte hade sa mycket vikter till stangen.

jag har sett att det finns vastar med losa vikter i men vet inte hur de sitter.

Hobbes
2012-12-07, 02:19
Har gjort skivstangsovningar pa det sattet med hemmagjord vast. Tyckte det var bra da jag inte hade sa mycket vikter till stangen.

jag har sett att det finns vastar med losa vikter i men vet inte hur de sitter.

Jag är inte lika händig som dig hör jag:d Har även tränat med en avlagd gammal Polisen tung skyddsväst, det var inte lika rörlig:d

Macroman
2012-12-07, 12:23
Hur mycket är 40lbs i kilo?

Alltså kom igen nu... *grr*

Vad?

Det finns faktiskt en gräns för hur lat man får vara...

Det tar 5s att ta reda på förutsatt att du har Google.

z_bumbi
2012-12-07, 12:44
En militärväst, begagnade brukar vara billiga, ett antal fickor och några påsar sand. Välj fickor som inte bygger så mycket utåt eller dra helt enkelt åt dem så att de inte sticker ut.
Kan du sy själv så kan du enkelt göra avlånga tunna sandpåsar som du fäster direkt på västen (det är remmar över hela västen för att fästa grejer), ha plast på insidan och dubbelt tyg så slipper du sanda golvet hemma i lägenheten.
Om du vill ha något annat än sand så gå till en däcksfirma och fråga vad de gör med sina begagnade däcksvikter. Det är inte bly men väl så tungt.

Fight
2012-12-07, 23:08
Har gjort skivstangsovningar pa det sattet med hemmagjord vast. Tyckte det var bra da jag inte hade sa mycket vikter till stangen.

jag har sett att det finns vastar med losa vikter i men vet inte hur de sitter.

Hur gjorde du din väst? Vad hade du för material?

Supermicke
2014-10-24, 15:57
hur är viktvästarna när man står på händer eller är upponer? Flyger de över huvudet då. Suktar lite efter en väst men då blire nog 30kg ompu pga billigast

An Iron Soul
2015-01-04, 14:39
Jag är på jakt efter min första viktväst. Tänker mig en mellan 10-20 kg.
Har ni några rekommendationer? Har hört av olika personer att hur vikten är "fördelad" kan skilja sig mellan dom olika västarna.
Är det Budo Fitness som gäller?

rebbyy
2015-01-05, 09:41
Funderar också på att köpa viktväst! Men är det effektivt? Bränner man mer fett av det samtidigt som muskler byggs? Kostar ändå ganska mycket. Är det värt pengarna?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ajemän
2015-01-05, 09:44
Funderar också på att köpa viktväst! Men är det effektivt? Bränner man mer fett av det samtidigt som muskler byggs? Kostar ändå ganska mycket. Är det värt pengarna?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Viktväst är kanon för burpees, box jumps, backsprinter, muscle ups och dyl. Bara ha på sig för att ständigt belasta kroppen mer? Nje, sliter bara onödigt mycket på knäna.


Köp en viktväst som man spänner med annat än kardborre - för de slits alltid ut och skiten går upp hela tiden.

rebbyy
2015-01-05, 09:45
Tänker på att ha den då jag joggar/ går på bandet. Funkar det? Tänkte på en från gym grossisten, vet dock inte om den är "mjuk"


Skickat från min iPhone med Tapatalk

rebbyy
2015-01-05, 09:46
Målet är nämligen att tappa fett och bygga samtidigt!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

rebbyy
2015-01-05, 10:17
Sen undrar jag om 20 kilo är en hög vikt? Är tjej på 19 år, väger själv 60 kg


Skickat från min iPhone med Tapatalk