handdator

Visa fullständig version : Lämna in mobil


Figurenha
2012-12-03, 17:01
Det är så att jag har en Samsung galaxy s3 4g med Telia. Och det är bara massa problem med täckningen och det går knappt aldrig ringa till telefonen. Även så kan jag nästan aldrig komma ut på nätet. Telias kundtjänst sa att jag ska lämna in den på lagning. Och enligt butiken så vet dom inte vad dom ska göra för att dom inte vet om det är fel på nätet eller mobilen.

Eftersom att alla har liknande problem med just denna telefonen så känns det inte som en lagning skulle göra så den funkar. Så vad är det jag kan göra egentligen? Kräva en ny telefon eller hur funkar det? Någon som varit med om något liknande och vet hur det går till?

Vad har man rätt till?

LeBron
2012-12-03, 19:34
Hur länge har du haft den?

Fyllot
2012-12-03, 19:37
Dom har rätt att laga den 3 gånger innan du får en ny om man inte lyckas komma överens i ett tidigare skede.

Figurenha
2012-12-03, 20:46
Hur länge har du haft den?
Ca 1 månad

Dom har rätt att laga den 3 gånger innan du får en ny om man inte lyckas komma överens i ett tidigare skede.
Fast eftersom dom inte vet vad felet är så blir det ju lite svårt. Så frågan är om man kan skippa behöva skicka iväg 3 gånger.

Fyllot
2012-12-03, 20:59
Fast eftersom dom inte vet vad felet är så blir det ju lite svårt. Så frågan är om man kan skippa behöva skicka iväg 3 gånger.

En av mina söner som har 3 butik säger att dom brukar ta tillbaka telefoner med sådant fel och ge en ny i utbyte. Har du provat det med Telia? Man måste vara tuff när man förhandlar med företag idag...dom gör allt för att man ska "gilla" läget och åka hem med sin trasiga produkt.

Figurenha
2012-12-03, 21:14
En av mina söner som har 3 butik säger att dom brukar ta tillbaka telefoner med sådant fel och ge en ny i utbyte. Har du provat det med Telia? Man måste vara tuff när man förhandlar med företag idag...dom gör allt för att man ska "gilla" läget och åka hem med sin trasiga produkt.

Helt ny av samma eller någon liknande? Ska in imorgon och prata med dom tänkte jag.

Fyllot
2012-12-03, 21:30
Helt ny av samma eller någon liknande? Ska in imorgon och prata med dom tänkte jag.

Helt ny. Det går säkert att byta om man ber snällt. Under de första 6 månaderna efter köpet är det säljaren som ska bevisa att felet inte fanns från början vilket är omöjligt så det är lugnt min son.

Kimball
2012-12-03, 22:00
Felia har haft grova 4G-störningar rätt länge nu, ska dock ha blivit åtgärdat sedan slutet på förra veckan, så ge det några dagar till och testa, du är som sagt långt från ensam om problemen.

agazza
2012-12-03, 22:11
Vart bor du och vad har du för abonnemang?

Figurenha
2012-12-03, 22:24
Vart bor du och vad har du för abonnemang?

Kalmar och telia max 25 med mobilsurf liten

Figurenha
2012-12-04, 11:45
Killen i butiken tog och gjorde en felanmälan, skulle bli uppringd och sen skulle dom göra nått och funkar det inte då skulle jag få häva köpet.