handdator

Visa fullständig version : Kinderägget mot optiljus på scenen


Sidor : [1] 2 3 4 5

Fredrik.J
2012-12-03, 14:20
Hallå i stugan!
Då var det även dags för ett smygande Kinderägg att styra in sig på Journalskrivandet här på Kollo!

Fredrik heter jag, 24 årig Pitebo som så många andra här på brädan! Har ett brinnande intresse för byggning och tanken har länge varit att inta scenen. Har varit nära ett flertal gånger men intet mer än det tyvärr. Planen är att ställa mig på scenen i mitt livs form 2013! Är överlag helt seriöst alltid oseriös, men bara ibland.

Vi är ju ett gäng här i Norr som tävlar, vill tävla eller bara är väldigt intresserade av träning, vilket leder till en bra stämning överlag, fastän vi är utspridda lite här och var bland gym och orter.

Min träning har ändrats relativt ofta till och från, men den röda tråden har alltid varit att "Tear the shit up", vare sig det handlar om att curla en 5kgs hantel med bra träff eller att köra tyngre basövningar, så ska muskeln få sitt. Har förut kört enbart tung träning vilket lett till en del skador och inte gett mig dom resultat jag vill muskulärt, tkr jag hittat mig en bra röd tråd just nu, men man kan givetvis alltid förbättras. Just nu tränar jag inspirerat från John Meadows Mountain Dog Training, mkt tekniker, en del vikt, TUT och hög volym. Har alltid tyckt om att köra en Hög träningsvolym så fortsätter på den vägen :)

Är just nu alldeles för OFF och kontrar min dåliga form med att säga att jag är blöt, med andra ord 189cm, 114 kg. Utgångsläget inför dietstart i Jan är däremot bättre än vad det brukar vara, iallafall. Drar således igång med Diet i Jan mot Tammerpokalen där jag kommer att tävla för Team Acctive North, butiken Acctive Sport och Hälsa.

Kör för nuvarande en 4-split med 1 dags vila, för att sedan börja om. Tkr mig bygga bra styrka men mindre massa med en 4 split på 7 dagar och tränar därför muskeln med kortare intervall. Är jag trött och slut vilar jag givetvis.
Eftersom jag kör rullande så finns det ingen dag 1 utan jag tar en vilodag då det behövs. Men med nästa pass start ser det ut som följande:

-Rygg, Traps
-Bröst, Axlar(även baksida)
-Framsida, Baksida lår
-Biceps, Triceps

Vader och Mage tränas varannan dag eller så ofta som det går!

Bifogar även en bild på en väldigt seriös kille (händer inte enormt ofta)

Har ni några frågor ang kost, träning, min relation till Kollos Boss, hur många hamburgare jag kan äta? Fråga!

Fredrik.J
2012-12-03, 14:36
Börjar lite Spett med dagens Armpass!

Biceps!
Ez curl:
5 set, 10 reps, 10 sek vila: 40kg (fick bara 8a 5e setet)
Stående hammercurl, båda armar samtidigt
5 set, 10 reps, 10 sek vila: 16kgs hantlar
Stående växlande hantelcurl, 3 sek negativ
12x12, 16x12, 20x8, 26x8 30x4
21an med hantlar
8kgs hantlar, 4 set, 2 supinerade, 2 hammercurls

Triceps!
Giantset bestående utav Pushdowns med rep, smalbänk, hantelkickbacks med 2 sek stopp(momentum på dom)
20x15, 60x10, 16x6
25x15, 100x10, 18x6
30x12, 115x6+1, 20x6

Stående repextension ovanför huvudet:
5 set, 10 reps, 10 sek vila: 25kg
Dips med kroppsvikt, 3 sek negativ:
3 set, 10 reps

Vader
Vadpress i technogym benpress:
50x100 50x100 50x100
Tåhävningar på upphöjning
3 olika fotställningar, 20, 20, 20, 3 varv

Bra pass! Gött tryck! Pwo bestod av 3 Nespresso Kapslar och Kreatinmono!
Dipsen i slutet var löjligt jobbig, bra träff i 21an med 8kgs, tröck!
Min Iphone, mitt äpple, är äppelpaj för nuvarande, så kan ej fota eller instagramma, så fort det löses ska jag försöka fota litegrann påklätt :)

ameiner
2012-12-03, 14:41
Lycka till! ska hålla ett öga :)

Nano-Sekund
2012-12-03, 15:29
ÄNTLIGEN !! Denna dag har jag längtat efter länge. Hur skoj som helst att se dig starta journal Fredde :)

Lite reflektioner & frågor:
- kommer din volym att rymmas på 1 & samma sida per inlägg ?
- hur mycket kan du vätskemanipulera på en vecka ?
- hur var känslan i kroppen när du var ett tomt skal ?
- är Ketoburgarna du åt på Gårdingers place fortfarande det godaste du någonsin käkat ?

// Solstickan

chrille87
2012-12-03, 15:51
Lika oväntat som roligt =)

Fredrik.J
2012-12-03, 17:46
Lycka till! ska hålla ett öga :)

Tack så mycket!

ÄNTLIGEN !! Denna dag har jag längtat efter länge. Hur skoj som helst att se dig starta journal Fredde :)

Lite reflektioner & frågor:
- kommer din volym att rymmas på 1 & samma sida per inlägg ?
- hur mycket kan du vätskemanipulera på en vecka ?
- hur var känslan i kroppen när du var ett tomt skal ?
- är Ketoburgarna du åt på Gårdingers place fortfarande det godaste du någonsin käkat ?

// Solstickan

-Är tveksam, men kan förhoppningsvis bjuda på många frågetecken och wtf känslor
-Inte nog många för att det ska se bra ut!
-Känslan kan bäst beskrivas med upptäckten på blandaren på min toalett, total katastrof (funderar fortf på flytt)
-De är i klass med vinägerlax, kyckling jordnötssmör och CKD drinkar, nothing more nothing less

Lika oväntat som roligt =)

Hoppas det är mest roligt! Måste finnas någon skolfröken som kan säga åt er på skarpen att ta i litegrann :)

mrbomp
2012-12-03, 20:56
Lajjbans!

marcusbranden
2012-12-03, 21:09
Riktigt kul att du skaffat journal! Ska bli kul att se hur du lägger upp dina pass. Lycka till med tammersatsningen denna gång! Tror det kan bli riktigt bra :)

Ps. Om du inte känner igen mig så ger jag dig ett tips = Mattläggaren ;)

Fredrik.J
2012-12-03, 23:29
Lajjbans!

Lattjo Lattjo!
Riktigt kul att du skaffat journal! Ska bli kul att se hur du lägger upp dina pass. Lycka till med tammersatsningen denna gång! Tror det kan bli riktigt bra :)

Ps. Om du inte känner igen mig så ger jag dig ett tips = Mattläggaren ;)

Tack så mycket herrn, nu äre ingen återvändo, bara bomba på!

Körde armar tors, rygg fre, bröst axlar lör, ben sön, armar idag, men sugen på ett ryggpass imorrn ändå, återkommer med ev bombarderande :)

mrbomp
2012-12-03, 23:36
Hängiven följare redan nu!

Nano-Sekund
2012-12-04, 01:49
hängiven följare redan nu!

word !!

Johan.S
2012-12-04, 09:50
Mr volyme goes public! Kul!

Tycker det var alldeles för länge sen vi körde ett pass ihop.

Bara för att du la upp det så måste jag fråga. Hur många hamburgare kan du trycka??

//Han som vet hur många varmkorvar du kan trycka

Fredrik.J
2012-12-04, 14:49
Hängiven följare redan nu!


word !!
Got nothin but löööv for you boys, skickar ett riktigt hardcore byggar gelehallonhjärta till er!

Mr volyme goes public! Kul!

Tycker det var alldeles för länge sen vi körde ett pass ihop.

Bara för att du la upp det så måste jag fråga. Hur många hamburgare kan du trycka??

//Han som vet hur många varmkorvar du kan trycka

De tkr även jag, får styra upp de nästa gång de synkar, körde rygg idag innan jobb, bröst imorrn eller tors, är lite offbeat just denna vecka, kanske nästa?

Ja minns inte om det var 9 eller 11st 120g med bröd, men då var ja hungrig, maxade dock ej ut, var ju efterrätt på gång...:em:

Nano-Sekund
2012-12-04, 14:54
HAHA #LOL Här inne har vi en kille som tar magsäcksuttöjning till nya nivåer !!

Väntar med spänning på ryggpasset !! Gissar på 14 övningar 5 set / övning 10-12 reps Jay Cutler style

// 220 kg latsdrag P.C

Fredrik.J
2012-12-04, 15:01
6e passet på raken idag då, funderade länge på om ja skulle vila, men blev alldeles för sugen så drar, på väg mot gymet får jag samtal om arbete, vikarie som man är måste man ta sina chanser, så blev ett INTENSIVT pass, börjar 16.

Ryggslakt

Meadowsrows med skivstång:
20x8 40x8 60x8 80x8 100x5 + dropset
Hantelrodd
41.6x10 50x10 50x40
Stretchers med v-handtag i latsdrag:
35x12 50x12 60x10 + dropset
Latsdrag med handflator inåt supersetat med reppulldowns
60x10 + 20x8-10, 3 vändor utan vila
Sittande rodd med v-handtag supersetat med viktplattshrugs
70x10, 20x15-20 med 2 sec stopp, 4 vändor utan vila
Hyperextensions(ryggups)
KVx20 KVx20, 40x8 drop 35x8 drop 20x8 drop 15x6 drop 10x6 drop 5x6 drop Kvx6

4 set mage

Bombarderande av ryggen och lite mage tog idag ca 45 min, svettigt värre. Meadowsrowsen lastar jag 10kgs plattor för att få bättre rörelselängd, efter 10 plattor fanns de inte så mkt att hålla i så tappade helt enkelt greppet trots remmar, lite tricky! Hantelroddarna körs med rätt bra fart då repsen är så höga, behöver jag nämna att korsen var fucked up efter mitt lilla drop i slutet? I med Malto och Scitecs Vassle, hem göra färs och lite annat skoj, sen iväg mot arbete! Får se hur morgondagen blir, om de blir ett 7e pass på raken, är ju så skoj träna :)

Nano-Sekund
2012-12-04, 15:06
Hantelrodd 50X40 !! ?? *facepalm*

Johan.S
2012-12-04, 21:33
Ja minns inte om det var 9 eller 11st 120g med bröd, men då var ja hungrig, maxade dock ej ut, var ju efterrätt på gång...:em:

Thats insane!! :Virro

6e passet på raken idag då, funderade länge på om ja skulle vila, men blev alldeles för sugen så drar, på väg mot gymet får jag samtal om arbete, vikarie som man är måste man ta sina chanser, så blev ett INTENSIVT pass, börjar 16.

Ryggslakt

Meadowsrows med skivstång:
20x8 40x8 60x8 80x8 100x5 + dropset
Hantelrodd
41.6x10 50x10 50x40
Stretchers med v-handtag i latsdrag:
35x12 50x12 60x10 + dropset
Latsdrag med handflator inåt supersetat med reppulldowns
60x10 + 20x8-10, 3 vändor utan vila
Sittande rodd med v-handtag supersetat med viktplattshrugs
70x10, 20x15-20 med 2 sec stopp, 4 vändor utan vila
Hyperextensions(ryggups)
KVx20 KVx20, 40x8 drop 35x8 drop 20x8 drop 15x6 drop 10x6 drop 5x6 drop Kvx6

4 set mage

Bombarderande av ryggen och lite mage tog idag ca 45 min, svettigt värre. Meadowsrowsen lastar jag 10kgs plattor för att få bättre rörelselängd, efter 10 plattor fanns de inte så mkt att hålla i så tappade helt enkelt greppet trots remmar, lite tricky! Hantelroddarna körs med rätt bra fart då repsen är så höga, behöver jag nämna att korsen var fucked up efter mitt lilla drop i slutet? I med Malto och Scitecs Vassle, hem göra färs och lite annat skoj, sen iväg mot arbete! Får se hur morgondagen blir, om de blir ett 7e pass på raken, är ju så skoj träna :)

Stabilt! Saknar du 80kgs hantlarna för hantelrodd lika mycket som mig?

mrbomp
2012-12-04, 22:16
Oh my. 11? :O rakt ut i biceps

Fredrik.J
2012-12-05, 00:54
Hantelrodd 50X40 !! ?? *facepalm*

Mjölksyra bugger muskler, de har Ola sagt på internetforum förut, i Dare to show u! // Back wins shows

Oh my. 11? :O rakt ut i biceps

Rakt ut i toaletten men det tog ett tag(stopp). Då jag varit hungrig länge så kan jag äta en del, önskar att det var tvärtom ganska ofta, på diet t.e.x. Jobbar med ett nytt kostupplägg just nu, är som PF supersetat med vilken standard diet med fler måltider. Det hela går ut på att äta seriöst stora plates med krubb, jäkligt ofta, klurar dock hur ja ska kunna hålla en grym form på det fortfarande...Men man måste ju misslyckas för att lyckas? cofffee
Thats insane!! :Virro

Stabilt! Saknar du 80kgs hantlarna för hantelrodd lika mycket som mig?


Saknar våra 89:kgs polare som vi dundrade på med i Sundsvall(PT STRIKT)
Går ju med den rundade ez stången men blir ostabilt o konstigt, lite lull lull, men platsen vi är på är ju en förening som bara råkar ha ett gym så man får väl vara glad det inte är dresscode på stället ;)

mrbomp
2012-12-05, 01:13
Beror ju helt på vad du äter. Håller du dig till torsk potatis brokkoli unt ägg vita så kan du ju äta helvetes stora portioner ofta. Speciellt under diet. Livskvaliten var de ju sämre med.

Johan.S
2012-12-05, 09:22
Saknar våra 89:kgs polare som vi dundrade på med i Sundsvall(PT STRIKT)
Går ju med den rundade ez stången men blir ostabilt o konstigt, lite lull lull, men platsen vi är på är ju en förening som bara råkar ha ett gym så man får väl vara glad det inte är dresscode på stället ;)

Så sant! Vi har det ju rätt jävla bra nu ändå om man jämför med hur det var tidigare

Fredrik.J
2012-12-05, 17:14
Beror ju helt på vad du äter. Håller du dig till torsk potatis brokkoli unt ägg vita så kan du ju äta helvetes stora portioner ofta. Speciellt under diet. Livskvaliten var de ju sämre med.

Var mer lite ironisk humor, torsk är gott men finns ju roligare alternativ dock! :)

Så sant! Vi har det ju rätt jävla bra nu ändå om man jämför med hur det var tidigare

Iofs sant, vi lär ju inte direkt få något Ironworks i närheten (drömmer mig bort)

Fredrik.J
2012-12-05, 17:42
Idag fick jag bara för mig att bombardera, inte många pass kvar nu off innan dieten startar så bäst lägga på mig några hundra kilo massa på resterande veckor! Så lite extra av allt idag för att få det magiska passet, placebo fungerar alltid, sen iväg!

Bröst, Axlar och Vader

Chest
Uppåtlutande Hantelpress med 2 sek stopp i bottenläget:
20x15 20x15 41.6x10 46.8x10 50x12!
Technogym chestpress med 2 sek stopp i toppläget:
50x12 90x10 115x9 + 2 dropset (1 brett, 1 smalt)
Plan bänkpress 60x10 100x10 115x8 + dropset
Pec deck, squeeeeeeeze 50x10 70x12 85x11 + dropset
Plana Twistpressar (efter varje set körs stretch med gummiband)
20x12 20x12 20x12

Delts
Liggande sving för baksida med hantel (som ett hantellyft, men partiella reps för baksida)
7x50 70x45 7x40 7x20 halva 12 hela 20 halva
Stående framåtlutande hantellyft åt sidan
7x20 7x20 7x20
Sittande Hantelpress
20x15 32x10 40x9 + dropset
Stående hantellyft åt sidan
7x20 7x30 7x40 7x45 7x10x3 + drop till sidolyft med gummiband(stegrande stopp)

Vader
Vadpress i technogym legpress 3 olika fotställningar
20+20+20 x 4 vändor, drop till tåhävningar till kramp

Vad ska man säga? Riktigt bra pass, sinnes tryck i bröstet som jag prioriterat denna off period och det verkar gett resultat. Hard work pays off! Axelträningen har jag omstrukturerat, kör sällan tunga pressar men passade dock på idag. Det som gett resultat för mig är att träna dom som vaderna, dvs förstöra dom totalt och töja på smärtgränsen. Höga reps och mkt hemskheter :) Avslutningen med stegrande stopp är en hatkärleksfavorit. Vanliga hantellyft åt sidan men första repen stannar man en sekund i toppläget, andra repen 2 sek uppe, tredje 3 uppe osv, tills ja når 8-10 sek stopp i toppläget, oavsett vikt brukar inte axlarna klara av mkt mer!

Finns instruktionsvideor på det mesta jag gör på tuben, om någon nu blir fundersam efter mina pass som faktiskt ej skrivs på latin.

Kör hårt nu alla samtliga som inte redan bombat! :)

Fredrik.J
2012-12-05, 19:50
Eftersom mitt Äpple är Äppelpaj just nu bjuder ja på 2 bilder som är relativt nya, månad, veckor eller så
1: Representin my boys at 4 klövern
2: Högreps i benpressen!

Nano-Sekund
2012-12-05, 19:54
Gillar bilden till höger skarpt. Får dig att se liten ut samt benpressen att se brutal stor & välhängd ut :)

stockinger
2012-12-05, 20:13
Fan !! Jag har ju totalt missat din grymma journal (Bättring !!)
Denna ska följas flitigt kan jag lova :)
Lycka till och kämpa hårt !!

//Stocken

mrbomp
2012-12-05, 20:58
Äggröra!!

Fredrik.J
2012-12-05, 21:22
Gillar bilden till höger skarpt. Får dig att se liten ut samt benpressen att se brutal stor & välhängd ut :)

OBS BILDEN ÄR INTE SKARP! (Ja ja har dålig humor)
Få höra mig själv och välhängd i samma mening, de är inte varje dag (thats what she said)

Fan !! Jag har ju totalt missat din grymma journal (Bättring !!)
Denna ska följas flitigt kan jag lova :)
Lycka till och kämpa hårt !!

//Stocken

Kul att höra Stocken! Har hört mkt om dina bilkörningstalanger dessutom!
Japp blodigt allvar under seten och totalt oseriös vid sidan om, en vanlig dag i mitt facebook liv!

Äggröra!!

Men typ inte ändå, bla, på, av, okej!?

Mina bröst är så totalt fucked just nu, får kramp så fort jag flyttar armen inåt, love it! Insåg även själv att 50x12 med stopp måste vara pers, detta måste firas med glögg och en pepparkaka eller en burk, eller fun light o kesella

spinal
2012-12-06, 13:14
Köttiga pass!
Kommer följa din journal flitigt, du verkar ha en skön inställning till träning, kost och livet i övrigt.

Kör hårt! Och med den massan måste du upp på scen!

Fredrik.J
2012-12-06, 19:07
Köttiga pass!
Kommer följa din journal flitigt, du verkar ha en skön inställning till träning, kost och livet i övrigt.

Kör hårt! Och med den massan måste du upp på scen!

Kul att du hittat hit! Jag har lärt mig genom en del tråkigt att i slutändan är det roligare att ha roligt, så ja har försökt tänkt ha skoj :) (Nanosekund kommer bli förvånd vilken enormt positiv kommentar detta var)

Tack du! Ös på själv! :)

Fredrik.J
2012-12-06, 19:29
Blev ett pass idag ändå! 8:e passet på raken, gått igenom kroppen 2 ggr på 8 dagar nu, så vilar nog både fre lör, Fre blir vila iaf. Tänkte köra ett lugnare benpass, inte barka iväg så mkt, de gick inge bra med det, kul att bomba på ju :)

LEGDAY!

Sittande lårcurl:
35x20 45x20 65x12 85x7 50x35
Benpress:frivikts Bred fotställning, 3 sek ner, drop till smal fotställning
200x20+20 290x12+12 430x12+10 500x10+8
Hacklift 2 sek stopp i botten
40x8 80x80 130x8 150x5 180x4
Knäböj 3 sek ner squeeze upp
60x15 100x12 130x6 + 2 lätta set supersetat med sissysquats
Liggande lårcurl
16x5(tror 80kg) + drop + drop + Restpause + drop + drop till partiella
Repserien blev väl kanske: 5+5+6+8+10+35
Stela mark, stretch
3 set med 20kgs hantlar, 20 reps

6 set mage

Game over!

Riktigt bra pass faktiskt, oväntat nog. Har problem med benträningen på så sätt att jag är lite sned. Rumpa på ena sidan och höftböjaren på andra är stel, ryggen blir således sned osv. Sen har jag brytit nyckelbenet i min stenhårda fotbollskarriär vilket lett till att jag är lite sned även upptill. Baksida lår har brustit 4-5ggr. Därför behöver jag stretch, massage, justering kontinuerligt för att kunna "ta i" i böjen, tar annars i mer med en sida och pannkaksresultatet är ett faktum. Har förut böjt rätt tungt men kör numera böjen som en solid övning för framsida lår(gör vikten tyngre), vilket gjort mina ben större. Tror personligen på att varenda gång man gör illa sig på något sätt så lär man sig ganska mkt, om hur muskeln fungerar och hur man kan fortsätta att utvecklas trots de hinder man har. Har du t.e.x exempelvis en problemaxel kanske du lär dig använda brösten mer, tar du således i med axlarna gör det förjäkla ont, osv, ni förstår säkert poängen. Hursom, bra tryck i buggarna idag! Pers i hacken med stopp, gick dock gode tungt, inte byggaropti, men skiten kom ju upp iallafall o benen var nöjda. Film och påfyllnd inför avkoppling med jobbet imorgon :)

Trevlig Kväll! :)

chrille87
2012-12-06, 20:43
Bra voolym här inne! Kul att läsa lite om dina tankar ockå =) 500kg i benpressen är nasty, kan inte vara kul att lasta av efteråt då man är klar och benen är som gelé

Nano-Sekund
2012-12-06, 20:51
Du är duktig på styrketräning.

Fredrik.J
2012-12-06, 20:57
Bra voolym här inne! Kul att läsa lite om dina tankar ockå =) 500kg i benpressen är nasty, kan inte vara kul att lasta av efteråt då man är klar och benen är som gelé
Lagerhaus!
Alltid high volume, kul att träna! Kanske måste dra ner på volymen på dieten dock, 30 veckor på underskott kan ju tära på en (tomt skal)
Körde faktiskt på 570 för nån vecka sen, blir en bra käftsmäll när man tror man varit kaxig och kört grunda pressar. Då skrattar pressen åt dig, Ha ha, nu får du lasta av din låtsasbyggare, lite så typ... Men men, man håller väl flåset uppe

Du är duktig på styrketräning.

Jag och Rytter!
Du är duktig på de mesta förutom att använda din instagram och lägga dig i tid, men man kan inte ha allt

HerrCarlsson
2012-12-06, 23:29
Tack för att du krökt samtliga stänger, sabbat både hacken och pressen samt kickat sönder både spark och curl - det gjorde mitt benpass tämligen begränsat, luftreppade 500 rep böj, sen åkte jag hem.

Det sjuka är dock att du lämnat fotspår efter dig - inte såna där skitiga efter att glatt "fuck you'at" skogränsskylten och glidit in med leriga dojor - utan faktiskt FÖRDJUPNINGAR(!) i golvet, bra jobbat massamonster, passerat 10% nu va? (Fradrik.J är stor som ett hus).

Johan.S
2012-12-07, 08:55
Bra vikter i hackliften!! Då förstår jag att det gick lite tungt i böjen :)

mrbomp
2012-12-07, 09:51
Fot avtryck igolvet är fan hardcore..

Fredrik.J
2012-12-07, 12:25
Bra vikter i hackliften!! Då förstår jag att det gick lite tungt i böjen :)

Tack dude! Värmde upp den för dig, på med 190 med 2 sek nästa pass(du behöver inte göra en 10a)

Fot avtryck igolvet är fan hardcore..

Jepp, golvet är inte gjort för en lila Teletubbie! // Tinky Winky!

Fredrik.J
2012-12-07, 12:27
Tack för att du krökt samtliga stänger, sabbat både hacken och pressen samt kickat sönder både spark och curl - det gjorde mitt benpass tämligen begränsat, luftreppade 500 rep böj, sen åkte jag hem.

Det sjuka är dock att du lämnat fotspår efter dig - inte såna där skitiga efter att glatt "fuck you'at" skogränsskylten och glidit in med leriga dojor - utan faktiskt FÖRDJUPNINGAR(!) i golvet, bra jobbat massamonster, passerat 10% nu va? (Fradrik.J är stor som ett hus).

Kan inte annat än fundera varför du använder dom krökta stängerna på denna bild mr Z? Ser även att du verkar prickat rätt med vadträningen, hittat bra träff nu? Byxorna på? Osv

Fredrik.J
2012-12-08, 18:41
Vilodag igår och def vilodag idag...

Sitter och väntar på Nano medan ja frenetiskt uppdaterar Instagram, Facebook osv, för bilder från Lucia, Där de gått mkt bra för mina bekanta dag 1! Sjukt roligt!

Kliar verkligen i en att få stå på scenen...Då jag väl står på scenen så ska jag ha så jäkla roligt, och det kommer även att synas, det utlovar jag faktiskt!

Trevlig helg

Wennström
2012-12-08, 22:29
Ser riktigt bra ut!! Och hur många burgare trycker du ner? ;)

str
2012-12-09, 11:23
Oj oj... har nog sällan sett sådan volym i passen, grymma vikter dessutom. Nano som "skröt" med att han hade volym i sitt pass senast. Tur att du har nödutgången där precis bredvid bensparken ifall du måste ut o kräkas lite =)

Ps, kom på en sak. Hunden Muttley var med i programmet "stoppa duvan", som är lätt att förväxla med luftens hjältar... För övrigt sjukt skön vovve. =) Flinade varje gång han gick tag på duvan.

Fredrik.J
2012-12-09, 15:52
Ser riktigt bra ut!! Och hur många burgare trycker du ner? ;)

Tack du! Är du något på Korpen? Svar finns tidigare i Journalen, höll ju tillbaka lite då efterrätten väntade :)

Oj oj... har nog sällan sett sådan volym i passen, grymma vikter dessutom. Nano som "skröt" med att han hade volym i sitt pass senast. Tur att du har nödutgången där precis bredvid bensparken ifall du måste ut o kräkas lite =)

Ps, kom på en sak. Hunden Muttley var med i programmet "stoppa duvan", som är lätt att förväxla med luftens hjältar... För övrigt sjukt skön vovve. =) Flinade varje gång han gick tag på duvan.

Högvolym är den bästa av alla volymer! Less is less och more is more! Nämen Tack! Trivs med denna typ av träning, kul helt enkelt! Ja den är strategiskt placerad lårcurlen, har dock inte behövt använda den, toaletten är nämligen i närheten!

Veckans Plus! måste dock gå till dig här str! Efter att jag utfört mitt sjukt dåliga ironiska skämt om vovven Mutley, så förstår du denna dåliga humor och tar det trots att jag var helt ute och cyklade och mutley hade inget med saken att göra..Impressive Indeed! :)

Fredrik.J
2012-12-09, 16:35
Efter att ha suttit med Nano och Kikat på Rich Piana så blev det ett rätt tungt pass idag, ganska basic så att Nano förstår vad ja skriver // pratar svenska, träna standard o.s.v utan massa cheat

Biceps, Triceps, Vader, boom boom

Stående växlande hammercurl
3x20 14x12 20x8 26x8 34x8 40x5 (första setet på 3orna grymt viktigt skriva)
Pushdowns med rep i trissa
10x20 20x12 30x12 40x8 + 3 dropset, 10or
Skivstångscurl
40x8 50x8 60x8 + 1 dropset
Smalbänk
60x15 90x10 110x8 125x4 + dropset
Stående framåtlutande koncentrationscurl
12x15 14x12 16x12 20x8
Stående Kicbacks
4 set, 15-12 reps, tyngst 14kg
Stångcurl i Cable supersetat med stående rep extensions ovanför huvudet
5 vändor utan vila, minst 10 reps samtliga

Vadträning tills det först började brinna i vaderna, sen tills det blev kallt, sen tills krampen kom, lite till och så game over

Ok pass! Lite seg i kroppen och inget dundertryck, stel och jäklig men ändå schysst feeling, bara fylla på och sedan kika på UFC ikväll :) HEJA MAULER! (spoila mig inte)

Fredrik.J
2012-12-09, 20:06
Just kikat på UFC Galan från inatt, Damn, kika kika kika, lämnar ingen spoiler här inte!
Efter dagens armpass har jag tvättat och den rena t-shirt högen föll i golvet för att mina armar inte klarade av att hålla den, sådärja, kanske dom växer små stickorna :)

*popcorn*

HerrCarlsson
2012-12-09, 23:14
Kan inte annat än fundera varför du använder dom krökta stängerna på denna bild mr Z? Ser även att du verkar prickat rätt med vadträningen, hittat bra träff nu? Byxorna på? Osv

Träff? Tror inte på sånt hokuspokus. Smygkör TUNG bänk, där har du ditt svar.

Fredrik.J
2012-12-10, 16:23
Träff? Tror inte på sånt hokuspokus. Smygkör TUNG bänk, där har du ditt svar.

1:or 2:or 5x5 eller Bodypump på p-däcket?

Fredrik.J
2012-12-10, 16:45
Idag tänkte ja köra lite finslipsövningar för ryggen, gick åt fanders, var för skoj så bombade på rätt ordentligt, tear the shit up, de var roligt!

Rygg, Traps, Mage

Enarms stångrodd supersetat med meadowsrows: (reps ihopplussat)
20x12 30x12 50x12 70x10 30x12
Pullovers med hantel
20x12 32x12 40x10 20x10
Latsdrag med v-handtag
40x12 70x12 90x10 110x7 + droset
Stretchers med v-handtag
35x12 40x12 40x12
Cornerrows
25x8 50x8 75x8 100x8 125x8
Kronlyft
70x6 120x6 170x6 220x6 240x6
Stångrodd i smith med dödstopp i botten(pronerat)
40x10 80x10 110x7
Hantelshrugs vs Shrugs med viktplattor, superset
50x12 + 15x15 (3 set samma reps)

5 set mage

Game over!

För dom som ifrågasätter vad fasen övning 1 betyder så kommer här en video: http://www.youtube.com/watch?v=FY5YxDfkvLY&list=PLA808445EA052D63A&index=19
Ut med höft i bottenläget för bättre stretch, nyp upp rörelsen och lyft inte bara vikten. Gör den rätt och Kai Greenes lats sitter nu på eran rygg, hans fästen följer dock EJ med.

Pullovers övningen kör jag rak på bänken, men tänker enbart lats och serratus, bort med triceps och bröst.

Stretchers http://www.youtube.com/watch?v=-hWBCW8V_U0&list=PLA808445EA052D63A&index=3
Även med video med här, tanken är att stretcha så att det utökar möjligheten för blodfyllnad, samtidigt som du sedan kontraherar lats för att fylla med blod. Känns skumt efter 2 reps, bättre efter 4, jobbigt efter 6, och vid 10-12 skriker latsen oavsett vikt

Stångrodd i smith med dödstopp Fruktansvärd övning på många sätt. Vila vikten i botten efter varje rep, nyp sedan upp stenhårt och börja om, fucked up back är ett faktum.

Lite input för er som ifrågasätter skumma överarbetade grejer (nano) Resten av övningarna är basic

mrbomp
2012-12-10, 18:06
Pullovers lät mycket mycket bättre än vad fan jag skrev.. Fint pass! Ska prova på kronlyft nån dag

Fredrik.J
2012-12-11, 16:37
Pullovers lät mycket mycket bättre än vad fan jag skrev.. Fint pass! Ska prova på kronlyft nån dag

Ja den är grym :) Sen om man skulle vara stenhård skulle de se sjukt coolt ut med ett linne på, då serratus bara flyger :) Haha

Fredrik.J
2012-12-11, 16:56
Dagens pass

Bröst och Axlar

Uppåtlutande Hantelpress
20x20 20x15 40x12 46.8x12 50x14!
Nedåtlutad bänk i smith
40x15 80x20 100x10 120x5
Plan bänkpress
60x12 100x10 120x6
Pec deck
50x12 70x12 100x7 + dropset

Sittande press med stång framför, med stopp, Ola Style
50x12 70x8 80x5 50x10
Stående hantellyft åt sidan:
7x15 10x15 12x12 16x8 20x8 24x6 20x6 16x8 12x10 10x15 7x15 5x20
Gummibandskontraktion supersetat med framåtlutande swings
3 set, 50 reps på gummibandet, 12-15 med 12kgs hantlar


Jävla bra pass måste jag säga ändå! Brösten tsm med biceps är 2 priomuskler och brösten har gett med sig volymmässigt, dvs de händer saker, kul! De plana bänkarna som övning nr 3 kändes ovanligt tungt, blev förbaskad, höjde till 120 och blev ett riktigt bra set. Axelpressarna med stång var det månader sedan ja körde, hitta ok tryck men seten på 70 och 80 kändes sådär, bättre tryck på 50, kanske ska hitta något däremellan. Sista övningen för baksida axlar är brutal.

Ta ett gummiband om det finns på erat gym, gärna med lite motstånd, håll armarna raka framför dig med gummibandet, kontrahera sedan baksida axel och dra armarna ut/bak. Håll flöde och fyll baksida axel med blod, sjukt smärtsamt in a good way!

Öser på med kött och ris idag så ja växer :)

Wennström
2012-12-11, 18:15
Tack du! Är du något på Korpen? Svar finns tidigare i Journalen, höll ju tillbaka lite då efterrätten väntade :)

Inte det, men är sugen på fara å köra något pass där någon dag då jag slutar tidigt! :)

Johan.S
2012-12-11, 21:18
Bra styrka i bröst övningarna! Härligt att det händer grejer

Fredrik.J
2012-12-12, 15:44
Inte det, men är sugen på fara å köra något pass där någon dag då jag slutar tidigt! :)
Men do that shit!

Bra styrka i bröst övningarna! Härligt att det händer grejer

Tack! Ja Enorm volym nu, Branch har inge pecs i jämförelse! Men de tar sig iaf!

LEGDAY TODAY!
små stel o krampig överallt, whos gonna stop me?

Fredrik.J
2012-12-12, 22:07
Legday today alltså, är gode stel/sned nu så en böj/hack med bra tyngd är inte att tänka på, massage på gång, var är du Tomme!!!?
Så fucked up känsla inväntades efter ännu ett grisigt pass

LEGS

Liggande lårcurl, 21an:
5 set, 21 reps, tyngst 11 plattor
Benpress med 3 sek negativ
5 set stegrande, för att avsluta med 520x12, drop till 430x8 drop till 370x8 drop till 270x12(smalt sista)
Hacklift, 21:an
50,60,70,80 x 21 reps
Benspark, 21:an
7 set stegrande, 21 reps
Sittande lårcurl, 21:an
35, 45, 55, 65 x 21 reps
Gående utfall med skivstång
18kgs stång, 3 långa vändor
"Finnen" i ryggextensionsbänken supersetat med stela mark med kettlebells
3 vändor utan vila

Ja vad ska man säga? Tunga vikter i en hack o böj är alltså uteslutet så bestämmer mig för att köra 21:an (som för biceps, 7 nedersta läget, 7 översta, 7 hela) på ett flertal övningar. Benpress med 3 sek negativ är fruktansvärt jobbigt, lägga till flera dropset samt att avsluta med en smal och låg fotställning är fasen helt sick, kunde inte gå till hacken och dom står några dm från varandra...Finnen i ryggupsbänken är alltså en variant för att jag är för tung (läs klen) att göra vanliga finnen, kettlebellsen var i närheten därför körde jag med dom ist för hantlar, rätt bra rörelseomfång faktiskt.
Är grymt besviken att jag inte hade ett fungerande Äpple med mig, hade gärna fotat för trycket i benen var helt sick! Inte en detalj så långt ögat kan nå, men i stort sett blå av pump. Lovely! Tröck!

HerrCarlsson
2012-12-12, 23:10
Bra weeights buddy. Tid?

marcusbranden
2012-12-13, 07:45
Grym volym på passen! :D

Johan.S
2012-12-13, 10:58
Blue legs istället för blue ballz? :d

Fredrik.J
2012-12-13, 11:15
Bra weeights buddy. Tid?

Tog väl mellan 3 och 4 dygn, intensitet är överskattat (lite över 60min)

Grym volym på passen! :D

Tack herrn! När kör du samma pass? :)

Blue legs istället för blue ballz? :d

Haha! Ja blue legs och belgian blue balls, typ. ;)

marcusbranden
2012-12-13, 16:25
Haha, får prova nästa benpass :D Men vikterna får nog sänkas något snäpp ;)

Fredrik.J
2012-12-13, 18:35
Haha, får prova nästa benpass :D Men vikterna får nog sänkas något snäpp ;)

bomba på! Tvivlar inte :)

Fredrik.J
2012-12-13, 18:52
Dagens pass

Gunshow!

Stående hammercurl, båda armar samtidigt 5 set, 10 reps, 10 sek vila
16x10x5
Stående växlande hantelcurl 3 sek negativ
12x8 18x8 22x8 26x7
Skivstångscurl 3 sek negativ, 6 set, 6 reps, 45 sek vila
35x6x3 40x6x3
Stående framåtlutande koncentrationscurl
4 set, 15-12 reps

Pushdowns med v-stång i trissa
15x20 15x20 25x20 30x12 35x10 + trippeldropp
Smalbänk
60x15 60x15 90x8 110x8 130x3
Liggande extensions med rep
4 set, 15-12 reps, sista med trippeldropp
Kickbacks med hantel supersetat med hantelextensions
3 set, 15-12 reps

Rätt schysst pass! Totaltryck i biceps men släppte på en gång, väldigt underligt. Hade tänkt göra en 4-5 reps på 120 i smalbänken, besviket gjorde jag en 3a och insåg jag lastat på 130 istället. Matte är tydligen inte min starka sida. Lika glad för det är jag. Armbågarna kändes lite irriterade idag dock, inte bra skit! Har tänkt vila en vecka innan dieten drar igång, benen 2 veckor, hur ja nu ska klara av det? Träna är lolit!

Fick för övrigt i veckan en av dom skönaste kommentarerna jag fått på länge, som fö kom från en äldre herre (läs gubbe)
"Du är så grov nu, riktigt stor...du ser ut som en ORM som svalt en Björn!"

Försök håll låda till de ni!

Johan.S
2012-12-13, 20:05
Man är som starkas när man räknat fel. Bra kört!

mrbomp
2012-12-13, 20:31
Giftigt pass

Och kanske den bästa kommentaren i år :d

Fredrik.J
2012-12-13, 20:55
Man är som starkas när man räknat fel. Bra kört!

Faktiskt, tyckte de gick förbaskat tungt!

Giftigt pass

Och kanske den bästa kommentaren i år :d

Danke! Ja, ja har faktiskt lyckats få en del guldkorn, en väldigt snäll ångvält är en annan fin en, ser ut som en teletubbie egentligen, den lila, därför kallar Johan mig för Tinky Winky :)

Fredrik.J
2012-12-14, 16:40
Dagens ryggpass!

Backday

Hantelrodd med stång(se bild)
18x8 28x8 48x8 58x8 68x8 78x8
Latsdrag med v-handtag
40x12 70x12 90x8 115x5 + trippeldropp
Stretchers med v-handtag ss med pullovers med rep
4 vändor, 15-8 reps
Cornerrows
50x15 100x10 135x6
Kronlyft
4 set stegrande, set 5: 260x5!
Stångrodd i smith med stopp i botten Vertikal position, pronerat
3x12x70kg

6 set traps utan vila
5 set mage utan vila
8 set vader utan vila

Riktigt bra pass måste jag påstå! Valde att gå tyngre i hantelrodden idag, eftersom gymets tyngsta hantlar slutar på 50kg så tog jag en stång, se bild. Tappar trycket i cornerrowsen efter några reps på tyngre vikter så stannade därför vid en 6a idag. Kronlyften gick grymt bra och målet är att bräcka Johan.S med 50 pannor (ja kommer få jobba för det eftersom han reppar lös på 300 medan han uppdaterar instagram på telefonen) Sista övningen är relativt ny för mig men den är brutal, kommer att användas flitigt, gärna i slutet av passet då ryggen är trött :) Trevlig Helg!

Wennström
2012-12-14, 16:45
Bra pass!! :)

marcusbranden
2012-12-14, 17:27
Monster ;) Kör du kronlyften för att få bra kontakt i ryggen eller på något sett ha det som hjälpmedel för att öka i vanlig mark? :)


Vi får ta något pass ihop när det passar!

Fredrik.J
2012-12-14, 21:49
Bra pass!! :)

Danke skönt!

Monster ;) Kör du kronlyften för att få bra kontakt i ryggen eller på något sett ha det som hjälpmedel för att öka i vanlig mark? :)


Vi får ta något pass ihop när det passar!

Monster...In progress iaf! För att belasta ryggen i första hand. Utsöndra lite hormoner. Så är det roligt då man får lasta litegrann också, då jag är sned o stel som jag är nu kan ja varken böja eller marka så kron fungerar. Kör även alltid korsryggen sist eller iaf i slutet av passet så belastar större delen av ryggen förutom korsen också :)

Absolut, de löser vi!

chrille87
2012-12-14, 21:53
haha mitt tyngsta set i corner idag blev 70x10... du är på en annan nivå big fred =)

Fredrik.J
2012-12-14, 22:06
haha mitt tyngsta set i corner idag blev 70x10... du är på en annan nivå big fred =)

Har så sjukt mkt kul att kommentera på denna men quotar istället Lagerhaus signatur

"2:a Tammerpokalen 2012 +175 CBB"

Nuff Said :cool:

Johan.S
2012-12-14, 22:10
Stabilt pass du levererade. Jävla synd att du jobba imorgon.

Nog tror jag du fixar 300 också. Uppdatera instagram samtidigt, thats on another level

marcusbranden
2012-12-14, 22:20
Monster...In progress iaf! För att belasta ryggen i första hand. Utsöndra lite hormoner. Så är det roligt då man får lasta litegrann också, då jag är sned o stel som jag är nu kan ja varken böja eller marka så kron fungerar. Kör även alltid korsryggen sist eller iaf i slutet av passet så belastar större delen av ryggen förutom korsen också :)

Absolut, de löser vi!


Låter bra. Kan även locka med hemmagjorda proteinbars som kommer att tuggas på framför en film ikväll :cool: (Finns bilder i journalen).

HerrCarlsson
2012-12-14, 22:46
Du går en grymt bra styrkelyftarkarriär till mötes. Bra ös bro'!

mrbomp
2012-12-14, 23:05
Stark som en, nej TVÅ tjurar

Fredrik.J
2012-12-14, 23:56
Stabilt pass du levererade. Jävla synd att du jobba imorgon.

Nog tror jag du fixar 300 också. Uppdatera instagram samtidigt, thats on another level

Fått upp 300 men inte för 20 reps! Måste ju trots allt hitta rätta trycket o knycket på tyngre vikterna ;) Grymt trist, men ja hoppas du fotar alla sidechest posers du kan få tag på!

Låter bra. Kan även locka med hemmagjorda proteinbars som kommer att tuggas på framför en film ikväll :cool: (Finns bilder i journalen).

Åh gratis kcal är alltid kul! Spec när dom sötats med sockerskippysmör!

Du går en grymt bra styrkelyftarkarriär till mötes. Bra ös bro'!

Tut tut och tittut, här kommer tut tut? Mr z vet tyvärr var han ska punktera sina tangenter, kör egentligen inte denna träning, kör bara stående bänkpress, klossbänk på silvertejpad katalog och preachercurl i lårcurlen.

Stark som en, nej TVÅ tjurar

Och ändå så ser man ut som babe den lilla grisen, söt och rosa! :)

Nano-Sekund
2012-12-15, 00:26
Vart är VOLYMEN på senaste ryggpasset ? Varför bara 8-9 övningar ?

// förkyld ?

MicheG
2012-12-15, 00:47
Kul med journal och framförallt tävlingssatsning! Har saknat din journal på ett annat "optimalt" forum. Brutala vikter som vanligt, kör hårt.

Fredrik.J
2012-12-17, 11:31
Vart är VOLYMEN på senaste ryggpasset ? Varför bara 8-9 övningar ?

// förkyld ?

Vill inte ge dig komplex med dina lågvolymsvåldpass, sorry!

Kul med journal och framförallt tävlingssatsning! Har saknat din journal på ett annat "optimalt" forum. Brutala vikter som vanligt, kör hårt.

Ja ser man på, här dyker du upp! Kul att höra! Hur går de för dig?

MicheG
2012-12-17, 12:04
Ja ser man på, här dyker du upp! Kul att höra! Hur går de för dig?

Jag kämpar på med min trasiga rygg, håller ihop bra i perioder. Kämpigt men försöker så gott det går. Däremot så ligger F5-satsning och liknande helt på is tills jag fungerar normalt igen.

189cm & 114kg, gömmer sig nog en hel del kvalitativ massa där. Har du något hum om målvikt på tävlingsdag?

HerrCarlsson
2012-12-17, 23:29
Tut tut och tittut, här kommer tut tut? Mr z vet tyvärr var han ska punktera sina tangenter, kör egentligen inte denna träning, kör bara stående bänkpress, klossbänk på silvertejpad katalog och preachercurl i lårcurlen.



Stående bänk är så jäkla bra, får grym utv. av den. Har dock inte kört den på länge, har mest blivit v-pressar för bröstet, tycker att överbelastningen i den övningen är överlägsen.

Körde den senast idag:

1820kg v x 20 20 20 15 15 12
1835kg (v + flanell + XPG 357) x 12 12 8 8
2040kg (bara uppskattad vikt) x 2 1 1 1

/Framtung pecman.

Fredrik.J
2012-12-18, 13:14
Jag kämpar på med min trasiga rygg, håller ihop bra i perioder. Kämpigt men försöker så gott det går. Däremot så ligger F5-satsning och liknande helt på is tills jag fungerar normalt igen.

189cm & 114kg, gömmer sig nog en hel del kvalitativ massa där. Har du något hum om målvikt på tävlingsdag?

Det är bara att kämpa på! Välmående må ju komma först i alla fulla fall, hoppas det ger med sig. Behandlar du något? Massage, napprapat, spikmatta, foam roller osv? Tiden finns unga herre! Bara ta det långsamt och bra, en helt paj kille tränar ju inte alls.

Ja en del kött finns, men tror överlag jag väger rätt lite med tanke på min längd. Maxvikten är 89kg, tror dock jag måste komma ner några kilo till för att bli hård. Kanske landar på en Plate (20kg) i slutändan :)

Stående bänk är så jäkla bra, får grym utv. av den. Har dock inte kört den på länge, har mest blivit v-pressar för bröstet, tycker att överbelastningen i den övningen är överlägsen.

Körde den senast idag:

1820kg v x 20 20 20 15 15 12
1835kg (v + flanell + XPG 357) x 12 12 8 8
2040kg (bara uppskattad vikt) x 2 1 1 1

/Framtung pecman.

Men va f-n! Du kör ju inte full rom och använder handledslindor och torr t-shirt(inte svettig) Då är det inte godkänt. Jag bryr mig inte om att du är en grekisk gud, du gör fel, har läst allt detta på internet! // vilahelatiden

HerrCarlsson
2012-12-18, 15:51
Men va f-n! Du kör ju inte full rom och använder handledslindor och torr t-shirt(inte svettig) Då är det inte godkänt. Jag bryr mig inte om att du är en grekisk gud, du gör fel, har läst allt detta på internet! // vilahelatiden

Förtal!!

Tränar ALLTID i ledens fulla rom, sträcker ut till max för att härda ledens ligament, annars blir man stel/skadad/gråhårig och analfabet. Jag är - oavsätt ditt ig - grymt nöjd. Lyckades dessutom uppnå ett av mina stora mål under min 10-åriga träningskarriär - att träna så hårt att jag lyckades rispa upp näsan mot regskylten. Firade med att göra dynamiska lat spread i snön, aka. snöänglar.

Lic. VP.

Fredrik.J
2012-12-18, 16:01
Förtal!!

Tränar ALLTID i ledens fulla rom, sträcker ut till max för att härda ledens ligament, annars blir man stel/skadad/gråhårig och analfabet. Jag är - oavsätt ditt ig - grymt nöjd. Lyckades dessutom uppnå ett av mina stora mål under min 10-åriga träningskarriär - att träna så hårt att jag lyckades rispa upp näsan mot regskylten. Firade med att göra dynamiska lat spread i snön, aka. snöänglar.

Lic. VP.

:bow: :hbang: *popcorn* *screwy* :smash:

Matt

Squamata
2012-12-18, 16:21
Sjuk volym på passen! Men vart faan är formbilderna!? :D

Fredrik.J
2012-12-18, 16:40
Det börjar närma sig dietstart och mina sista "offseason" pass! Så nu går jag verkligen in med inställningen tear the shit up och försöker ta det till en ny grisig nivå, för att vila, äta, och sen starta diet. Förvänta er mkt dumheter! Så ser jag lagomt låtsashardcore ut!
Vilat 3 dagar i rad vilket var behövligt, så nu ska det bombas på ordentligt..

Dagens pass:
Bröst och Axlar from hell

Twist and press med hantlar
3 set, 20kg, 15 reps (warmup)
Plan bänkpress
60x20 60x15 100x10 120x8 130x6 + trippeldropp (130, 100, 60)
Uppåtlutande Hantelpress
20x8 30x8 40x8 41.6x17 + trippeldropp (30, 20, 16)
Nedåtlutad bänk i smith
40x20 80x20 90x18 110x6 + trippeldropp (90, 80, 40)
Giantset med Pecdeck, Cabledrag nerifrån, upphöjda armhävningar och gummibandsstretch
4 set, minst 10 reps på samtliga set

Gummibandsdrag för baksida supersetat med hantelswings
4 set, 50 + 15 reps
Stående Hantellyft åt sidan supersetat med gummibandssidolyft
6x30 12x20 16x8 20x8 6x20 + 15-20 reps med gummiband
Sittande Hantelpress
20x15 30x18 34x14 + trippeldropp (30, 18, 14)

En av väldigt få gånger jag varit nära att spy på ett bröstpass, faaaaack! Väl då jag skulle börja bänka så var oh mighty Jackohlson på plats, bad han kika lite på mina pressar och enligt utsago så använder jag i stort sett bara bröstet och inget annat, för mig är det ju faktiskt en stor komplimang då det är tanken. Känns dock lagomt klent då jack själv bokstavligen Lekte med 150 och gjorde en bra bit över 20 reps på 120 (hade lätt haft 40 med lite träning)
Hursomhaver! Inga stadiga vikter idag men totalbombning! Love it! Smithen väger i stort sett inget, tror den väger ca 2kg, så räknar bara vikterna jag lastat på. Gummibandsövningen för baksida är money! det absolut bästa jag prövat för baksida axlar, tveklöst. Funderar på att köpa mig ett par sl band, att utföra lite kombos med. Hardcore killar leker med gummiband!

Sitter nu här totalförstörd i bröst och axlar och är relativt nöjd över dagens bombarderande! Imorgon är det planen att köra sista benpasset innan deff, vänta ni bara! :)

Nano-Sekund
2012-12-18, 16:57
Vart är passet ? Jag ser ingen volym här inne !! Nää skämtar bara ..

Ser ju grymt ut detta !!

Kommer du ihåg mig ? Jag heter Ola och käkade ketoburgare innan du fick hår på spaken!

Fredrik.J
2012-12-18, 23:24
Sjuk volym på passen! Men vart faan är formbilderna!? :D

Kommer påklädda bilder så snart mitt Äpple är fixat, glider nu runt med en HTC som inte ens fångar Ola på bild! Avklädda bilder kommer inte i år iaf!

Vart är passet ? Jag ser ingen volym här inne !! Nää skämtar bara ..

Ser ju grymt ut detta !!

Kommer du ihåg mig ? Jag heter Ola och käkade ketoburgare innan du fick hår på spaken!

Åh, en kändis, Svensk DT, Allers och nu även i iksus reklam för årets julbilaga. "köp ett guldkort, se nano på gymet, bara 6000:-"

Ja trodde min spak var ett hår? Blev väldigt konfunderad nuhär

Johan.S
2012-12-19, 13:47
Lyckades dessutom uppnå ett av mina stora mål under min 10-åriga träningskarriär - att träna så hårt att jag lyckades rispa upp näsan mot regskylten. Firade med att göra dynamiska lat spread i snön, aka. snöänglar.

Fantasiskt att du lyckats uppnå detta! Det är mångas dröm. Återstår att se om jag någonsin når dit.

Fredrik.J
2012-12-19, 15:19
Fantasiskt att du lyckats uppnå detta! Det är mångas dröm. Återstår att se om jag någonsin når dit.

Plus ett på denna!

Tror dock om vi sätter våra okloka träningshjärnor ihop kanske vi kan lyckas med dessa snöänglar, vad det nu kan vara

Wennström
2012-12-19, 15:34
Bra bänkat!

Fredrik.J
2012-12-19, 18:36
Bra bänkat!

Tack, skulle vilja kalla dom bröstpressar, men det går iaf framåt.
Varenda gång jag kört just bänk tungt, för att lyfta, har något gått sönder eller börjat strula (pec minor, pej major osv), har därför lagt det åt sidan, dessutom är det ju brösten man vill åt. Dessutom blir man nog inte någon Jack3d Jack eller Chrille Lagerhaus då det kommer till pressövningar :)

Wennström
2012-12-19, 18:45
Tack, skulle vilja kalla dom bröstpressar, men det går iaf framåt.
Varenda gång jag kört just bänk tungt, för att lyfta, har något gått sönder eller börjat strula (pec minor, pej major osv), har därför lagt det åt sidan, dessutom är det ju brösten man vill åt. Dessutom blir man nog inte någon Jack3d Jack eller Chrille Lagerhaus då det kommer till pressövningar :)

Okej, tråkigt när de inte håller.. Men man får lära sig :) Nää, bara att glömma att pressa deras vikter!

Fredrik.J
2012-12-19, 18:49
Dagens armpass! Efter lite diskuterande hit och dit med almighty Z så ändrade jag några ting i dagens armpass och resultatet blev succe, rent känslomässigt.

Körde 6 superset för vaderna sedan drog jag igång

Biceps och Triceps

Pushdowns med rep i trissa
10x20 15x15 20x15 25x15 30x15 35x12+dropset
Smalbänk
60x10 60x10 100x10 110x10 120x6
Pushdowns med rak stång i trissa
15-10 reps, 5 set, tyngst 40
Sittande hantelextensions, en arms
8x15 12x12 14x12 16x12 + trippeldropp

Sittande växlande hantelcurl
14x12 20x10 26x8 30x5
Sittande hammercurl, båda armar samtidigt 5 set, 10 reps, 10 sek vila
14x10x5
Preachercurl med hantel
8x20 12x12 16x12 18x10
Koncentrationscurl i kabelmaskin, en arms
3 set, 15,12,10 reps + trippeldropp

Bra pass! Bra tryck! Smalbänken kändes oväntat bra, riktigt trötta o stela bröstfästen sen gårdagen vilket resulterade i bättre träff i triceps, kanoners! Haft problem med att få bra tryck i biceps, att det håller sig kvar, men trycket är nästan kvar fortfarande i mina journalskrivande lemmar. Nu nattarbete! Kika in i Johan.S journal ikväll, han öste på rätt bra :)

MicheG
2012-12-19, 18:53
...

Naprapat, 70% av träningen är rehab, foam roller. Spikmatta skulle faktiskt kunna vara en sak att köpa till. Känner åtminstone att jag gör "allt jag kan" för att få det att fungera.

Du är en vis gym-räv och som du säger en paj kille tränar inte alls. Nu kan jag åtminstone aktivera musklerna till en viss del. Tiden är min bästa vän! :)

Fyfan, ser fram emot form uppdatering när du närmar dig 90kg.

Slutar aldrig förvånas över vikterna du tränar med. Senaste passet var ju fan brutalt. Riktigt kul tråd att följa! :hbang:

Fredrik.J
2012-12-19, 19:42
Naprapat, 70% av träningen är rehab, foam roller. Spikmatta skulle faktiskt kunna vara en sak att köpa till. Känner åtminstone att jag gör "allt jag kan" för att få det att fungera.

Du är en vis gym-räv och som du säger en paj kille tränar inte alls. Nu kan jag åtminstone aktivera musklerna till en viss del. Tiden är min bästa vän! :)

Fyfan, ser fram emot form uppdatering när du närmar dig 90kg.

Slutar aldrig förvånas över vikterna du tränar med. Senaste passet var ju fan brutalt. Riktigt kul tråd att följa! :hbang:

Spikmatta ger ju muskulär avslappning iaf, Foam Roller tror jag dock på, ska köpa mig en egen, ev en rumble roller om man har smärtgräns nog...
Hoppas det ger med sig snart, åtminstone blir bättre!

Kul att höra! Ja bra pass idag, o bröst och axlar är totalt förstörda idag, haha, som de ska vara! :)

Fredrik.J
2012-12-19, 19:43
Bifogar även denna här, då jag idag agerade hejarklack (sadist) åt Johan.S som bombade på

Så här ser jag alltså ut, är dock gladare i verkligheten

str
2012-12-19, 19:47
Nice bänkpress... är det det som gäller där uppe? Vad ligger vikten på, har jag missat det?

Johan.S
2012-12-19, 21:20
Bifogar även denna här, då jag idag agerade hejarklack (sadist) åt Johan.S som bombade på

Så här ser jag alltså ut, är dock gladare i verkligheten

Tack för hetsen din mupp :d

//Han som inte kommer kunna gå imorgon

Fredrik.J
2012-12-20, 16:02
Nice bänkpress... är det det som gäller där uppe? Vad ligger vikten på, har jag missat det?

Finns mkt starka grabbar och tjejer här uppe, jag satsar dock på en byggarkarriär i Chrille87s downlight hall så presterar inga världsrekord på gymet :)

Har inte så mkt koll på vikten men senast då jag var avmaskad på en torr morgon ungefär kring 113.6784
I runda slängar är jag som vanligt alldeles för blöt (läs byggarursäkt för fet).
Maxvikten i sommar är 89, tror jag måste ner nåt kilo till på det för att komma in i bra form, så de blir en lång väg som snart har sin start!

Tack för hetsen din mupp :d

//Han som inte kommer kunna gå imorgon

*rolleyes* Du kommer tacka mig då vi står och kör quad stomp i sommar!

str
2012-12-20, 19:11
Haha. Okej! Verkar som du och Nano kör samma vikt-program då...måste ju ligga väldigt lika där både på 113.6784 och även sommarmax-vikten på 89 sen... (undra om Nano hinner ner dit?)

Fredrik.J
2012-12-20, 23:53
Haha. Okej! Verkar som du och Nano kör samma vikt-program då...måste ju ligga väldigt lika där både på 113.6784 och även sommarmax-vikten på 89 sen... (undra om Nano hinner ner dit?)

Ja har ännu inte varit nere på mage/ben aka billigtfotopåbadstrand 89kg ännu, återstår väl att se :)

Fredrik.J
2012-12-21, 00:03
Idag byggde mulle meck kinderägget rygg!

Backday!

Enarmsrodd med stång ss med Meadowsrows (6+6 reps)
20x12 30x12 50x12 60x12 70x12 + dropset
Latsdrag med v-handtag, supinerat
40x12 70x12 90x12 105x8
Breda Latsdrag, rak stång, tut
60x10x4
Pullovers med hantel
3x30kgs hantel, 12-8 reps + dropset
Sittande rodd med rak stång, brett grepp (tut, fokus romber)
4 set 12 reps, 45kg
Marklyft
4 set stegrande, sedan: 210x3 och 140x20
Stångrodd i smith med stopp i botten, pronerat
40x12 60x12 80x12 100x8

Stretch!

Bra pass! Efter mina två övningar med försök till full tut var ryggen rätt trött, så marken som jag fö inte kört på sjukt länge, gick förbaskat tungt. Tänkte försöka mig på en 6a på 210 men det hade nog slutat med akuten. Marken på 140 brukar flyga upp men var redan tungt på 3e repen, haha, bra kvitto på att ryggen har fått jobba innan iaf. Eat and grow :)

HerrCarlsson
2012-12-21, 00:20
Fantasiskt att du lyckats uppnå detta! Det är mångas dröm. Återstår att se om jag någonsin når dit.

Bifogar även denna här, då jag idag agerade hejarklack (sadist) åt Johan.S som bombade på

Så här ser jag alltså ut, är dock gladare i verkligheten

Du är ändå på god väg!

Plussar du på lite mer harcore'itet, (neddragen mössa, urringat linne, bristande självdistans, fler tatooos och en aning ilsknare vovve) så är du där. Träna dubbelpass när du är magsjuk också, då är du förbi mig. Dunderhypertrofin får du på köpet.


Bra jobb idag das Kind, grym som alltid.

Johan.S
2012-12-21, 08:25
Du är ändå på god väg!

Plussar du på lite mer harcore'itet, (neddragen mössa, urringat linne, bristande självdistans, fler tatooos och en aning ilsknare vovve) så är du där. Träna dubbelpass när du är magsjuk också, då är du förbi mig. Dunderhypertrofin får du på köpet.

Awesome! Ska genast appliceras. Måste bara skaffa mig lite magsjuka och hetsa vovven så hon blir lite ilsknare. Blir en bra start på deffen :)


Stabilt ryggpass Fredde! Vilken tid körde du? Vi gick som å väntade på att du skulle dyka upp. Vi körde å andra sidan axlar och triceps så det hade blivit en dålig matchning

Fredrik.J
2012-12-22, 00:09
Du är ändå på god väg!

Plussar du på lite mer harcore'itet, (neddragen mössa, urringat linne, bristande självdistans, fler tatooos och en aning ilsknare vovve) så är du där. Träna dubbelpass när du är magsjuk också, då är du förbi mig. Dunderhypertrofin får du på köpet.


Bra jobb idag das Kind, grym som alltid.

-Mössan är ändå på plus, ska skaffa mig en länsförsäkringsmössa för genomgående hårdhet
-Tatooooos? Hm, har ansiktsmålat mig på dagis en gång, såg grymt ut, tror att jag var en tiger
-Ilsken vovve...finns många välja mellan, finns ju många som skäller på mig så det kanska kan vara något alternativ?
-Dubbelpass vid magsjuksa fungerar faktiskt, superseta diafragma rörelser för absen med curl med spyhink (samt dietande kost)
-Bristande Självdistans har jag dock absolut inte (Drar en dubbelbiceps med ett leende)

Tack för idag! Må påstå att dina dumma ideer verkar fungera // Full rom

Awesome! Ska genast appliceras. Måste bara skaffa mig lite magsjuka och hetsa vovven så hon blir lite ilsknare. Blir en bra start på deffen :)


Stabilt ryggpass Fredde! Vilken tid körde du? Vi gick som å väntade på att du skulle dyka upp. Vi körde å andra sidan axlar och triceps så det hade blivit en dålig matchning

Jadu Johan, du vet vad vi har att se fram emot, magsjuka o hundpromenader i 30 veckor :)

Körde klockan 20, åkte på nattjobb så blev lite kufigt med tider, kan dock påstå att de blev ett bra pass :)

Fredrik.J
2012-12-22, 00:27
Gnällresume!
-Sovit illa o konstigt
-Stel och träningsvärk i fästen och muskler
-Dåligt vätskeintag
-För lite näring, kcal utfyllda med dåliga ting (Pre workout pepparkaksbrownie och kaffe, burgare och bar innan det)

Kliver in på gymet med mina kompanjoner Jörgen Ö och Herrcarlsson som skulle träna rygg, jag ska köra bröst och axlar, som totalbombarderades i tisdags (därför jag har ont o värk) Allt i gymet kändes snortungt, så här gick passet...

Bröst och Axlar

Technogym chestpress med 2 sek stopp i toppläget
5 set stegrande, sista 100x10 + dropset
Uppåtlutad bänkpress
60x10 60x10 80x8 90x8 100x8 110x7 120x4
Lågt uppåtlutad hantelpress
20x10 30x10 40x24 41.6x21 44.6x16 46.8x12 50x8 ?!?!
Sittande kabelflyes
4 set, 15-10 reps
Stående kabeldrag Flyes framåt, neråt, rakt ner
4 set till "fail"

Stående hantellyft åt sidan ss med gummibands sidolyft:
10 set, 12-10 + 10 reps
Gummibandsstretch för baksida ss med framåtlutande hantelswings
4 set, 50 reps + 12 reps
Press framför i smith, utan ryggstöd
4 set, 8-10 reps, 20 sek vila

Med min gnällresume i bagaget så väntade jag mig inget bra pass. Allt kändes blytungt men det gick verkligen lättare än vanligt. En av mina bättre serier i hantelpressen på länge, förstår själv inte vad som hände riktigt. Brukar tokfaila efter ett "tungt" högrepsset, men vid nästa set var jag helt fräsch återigen. Nåväl, bara vara glad över detta! Tror att pepparkaksbrownien kan ha något med saken att göra, bäst man sätter det i rullians kanske :)

:)

mrbomp
2012-12-22, 01:22
Totalt vansinniga hantelpressar.. Önskar mina dåäliga dagar var som dina !

Fredrik.J
2012-12-24, 08:23
Totalt vansinniga hantelpressar.. Önskar mina dåäliga dagar var som dina !

De önskade jag med i julklapp faktiskt, får väl se va som händer :)


God Jul Alla träningsindivider!
Förbered er på diet i Jan

Fredrik.J
2012-12-28, 10:03
Update!

Vilat från Gym sedan Fredag förra veckan, vilat benen i ca 2 veckor. Vilat och ätit under jul, sovit mer dessutom, tappat några måltider och droppat 2 pannor helt ologiskt. Är lite förkyld eftersom jag hela julafton sprang runt med min systerdotter på 15 månader men vad gör man inte för lillgrabben?
Dietstart på Onsdag om allt vill säg väl, ska köra igenom kroppen off först för att sedan ta en vilodag och efter det starta diet mot Tammer 2013. Bör bli 100 procentigt kry (ej mentalt) innan jag drar igång.

Startade en arbetshelg med ett morgonpass!

Armar och Vader

Pushdowns med rep i trissa
5 set + dubbeldropp sista, 15-10 reps
Smalbänk
60x10 60x15 100x10 120x8 140x1 110x8
Liggande enarmsextensions ss med stång
4 set, tyngst 16kgs hantlar, 30kg stång + trippeldropp

Stående växlande hammercurl
12x15 20x12 28x10 34x9
Stångcurl
40x8 50x8 60x8
Sittande koncentrationscurl i cable, en arms, ss med en arms curl med hantel
4 set, 15-12 reps, + trippeldropp

Vader
16 set utan vila med 3 olika fotställningar

Fick till ett riktigt bra pass trots ja inte känner mig riktigt 100. Trots detta pers i reps på 120 i smalbänken, inget set till fail Chrille Lagerhaus Style, ingen pass på gymet idag därav. 140kg kändes rätt bra, dock osäker om jag fått så många reps på detta. Snart skall telefonen förhoppningsvis fixas så jag kan fota litegrann, stört tryck idag dock efter min pwo på morgonkvisten.

-Scitec Pump n Go
-Fairing Amino Rush
-Self Malto
-Dubbel Espresso

*popcorn*

Fredrik.J
2012-12-30, 10:04
Backday! (varning för mkt style)

Sittande hammerrodd, en arm i taget (Nanosekund style)
25x15 50x12 75x12 100x12 125x6
Dubbelfattad hantelrodd för lats Phil Heath Style
4 set + 1 dropset, tyngst 46.8x12
Stretchers med v-handtag John Meadows Style
3 set, 12 reps
Breda Latsdrag, rak stång Full Tut Style
4 set + 1 dropset, 12-10 reps
Breda sittande rodd, rak stång Herrcarlson style
4 set + 1 dropset, 15-12 reps
Kronlyft Johan.S style
5 set stegrande, tyngst 270x4
Pronerad Stångrodd i smith med 3 sek stopp i botten ss med chrunches Överarbetad Kinderäggstyle mashup
4 set, 15-12 reps på samtliga set

Inte alls 100 procentig fysiskt (mentalt ligger jag nog jäkligt långt efter), så blidde mkt fokus på full tut ala Herr Carlsson på en del övningar för att inte stressa sönder cns. Tyngsta setet i latsdraget var på 65 och det var på snudd för tungt(förmodligen för tungt). Muskulärt förstörd men pigg och fräsch i knoppen var min tanke och resultatet är fullbordat.
Träna TUT är fruktansvärt svårt och kräver en enorm fokus, har min Zeusguru att tacka detta, för om än jag har fruktansvärt mkt att lära rent tekniskt så går det iaf framåt. Allt är rätt logiskt men ganska svårt att få in i praktiken.

Hoppas på bli frisk och kry så jag får bomba ett ordentligt bröstpass innan dietstart :)

marcusbranden
2012-12-30, 11:18
Fina pass! :) Laddad inför diet? ;)

Fredrik.J
2012-12-31, 16:34
Fina pass! :) Laddad inför diet? ;)

Skräckblandad förtjusning som inför ett benpass!

Riktigt kul men riktigt påfrestande och hemskt stundtals :) Gott nytt!

Fredrik.J
2012-12-31, 16:40
Årets sista pass!

Bröst och axlar!

4 set i cable för lite blodfyllnad sedan
Plan bänkpress
60x15 60x15 100x10 120x11 130x6
Uppåtlutad hantelpress
20x8 30x8 44.6x8 50x7
Nedåtlutad bänk i smith
40x20 80x20 90x18 + 2 dropset
Pecdeck
3 set, sista 85x10

Gummibandsdrag ss med hantelswings (baksida)
4 set
Stående hantellyft åt sidan
9 set, 12-20 reps
Explosiv planbänk, fokus framsida axel ss med gummibandslyft åt sidan
4 set

Rätt ok pass! Aldrig gjort en 11a på 120 i bänken iaf, dock lite för fail för att 130 skulle gå lätt :) Mådde överlag illa hela passet men gick ändå helt ok.

Hoppas alla får en bra afton och önskar er ett Gott slut och ett gott nytt år!

Nano-Sekund
2013-01-02, 02:18
11a på 120 torskpaket !! Inte illa alls. #grattis. Denna journal är verkligen SL rakt igenom :)

// kafferast mellan varje set (utan volym)

Wennström
2013-01-02, 13:49
Riktigt bra bänk!!

Johan.S
2013-01-02, 14:11
Vi sitter i samma sits med förkylningar som vi vill bli av med innan det drar igång på riktigt.

Krya på dig och stort lycka till nu!

Fredrik.J
2013-01-02, 18:15
11a på 120 torskpaket !! Inte illa alls. #grattis. Denna journal är verkligen SL rakt igenom :)

// kafferast mellan varje set (utan volym)

Tack min stora videobloggsförälder! Ett snabbpass på 35 min med kaffe mellan varje set? Du har iofs aldrig kunnat hålla de mörkrostade lågt!

Riktigt bra bänk!!

Tack Mister!

Vi sitter i samma sits med förkylningar som vi vill bli av med innan det drar igång på riktigt.

Krya på dig och stort lycka till nu!

Ja, ja är feberfri och mår inte dåligt, men har inget jävla go, seg, kanske behöver en burk Craze eller något :)

Tack Desamma mannen! Hoppas till dom högre (långa killar) att både du och jag tar oss i bra form och får stå bredvid varandra på posedown och trängas :)

Fredrik.J
2013-01-02, 18:28
Drog igång diet idag, tyvärr har ja jobbat lite natt så sömnen är totalt paj men kommer att vrida om dygnet imorgon då ja ska upp 05.30 för dagsarbete.
Har vilat benen ordentligt senaste veckorna. Detta p.g.a att vid förra dieten så ledde mkt träning, mkt cardio och låga kalorier till alldeles för trötta ben. Tappade lite massa, höll vätska och var konstant trött i benen. Något liknande scenario kommer säkert framöver men vilade dom för det stundande helvetet iaf

Första benpasset idag på ett tag alltså..

Legs

Liggande lårcurl
5 set, sista 65x7 + 3 dropset
Technogym benpress (viktmag)
5 set stegrande, tyngst 250x12 + 2 set med 20 reps
Böj
3 set front, tyngst 120x4, 3 set vanliga mkt smal stance, 140x5 + 3 dropset
Hack med 3 sek stopp i botten
40x5 80x5 100x5 120x5
Sittande lårcurl
4 set stegrande, tyngst 70x8 + 1 drop med 35 reps
Stela mark med kettlebells
3 set, 16kgs, 20 reps
Benpress, frivikts, ett ben i taget
4 set, tyngst 75x20

Rätt okej pass! Inga stora vikter men däremot bra träff...Är dock inte 100 ännu, känner mig riktigt slö på gymet, inget go, pushar på mig själv, intensivare, hårdare och bättre träff men mellan seten är jag totalt slö..Detta måste trollas bort illa kvickt!

Fredrik.J
2013-01-03, 21:25
Kan inleda med att meddela att mina ben är TOTALT förstörda, på gränsen till ej brukbara. Halkig hockeybana ute på marken och jag har aldrig varit någon Ovechkin så det förvärrar tyvärr saken, lär dock få bättre flex i quadsen då jag går och små spänner dom ständigt för att inte slå mig gul och blå.
Rätt pigg i kroppen idag trots man inte är riktigt 100 fysiskt än, huvudet var de sämre med men vad löser inte en dubbel espresso? I med den, pump n go och lite aminosyror och hög volym på mp3n så vare bara dra igång!

Armar och Vader

Pushdowns med rep i trissa
5 set + 2 dropset, fyll
Smalbänk
60x15 60x15 100x10 130x5 115x8
Pushdowns med rak stång 5 set, 10 reps, 10 sek vila
5x20x10
Liggande hantelextensions, en arms
5 set utan vila, 8kgs hantel

Stående växlande hantelcurl (obs inga prison rules!)
8x15 10x15 20x10 26x8 30x5 + dropset
21an med rak stång
4 set, 2 brett, 2 smalt, 23.8kg:s stång
Sittande Koncentrationscurl i cablemaskin
3 set, 15-12 reps, squeeeze
Skivstångscurl
40x8 50x8 50x8

Rätt bra pass må ja säga! Armbågarna tjorvar lite i början av passen, är fruktansvärt spänd, i behov av en massage...Testat släppa excentriska delen mkt snabbare och nästan slå ner träffen i reppushen och har hittat en sjuk känsla, kul. Smalbänken gick som vanligt bra, Intressant att den går mkt bättre än den vanliga bänken. Annars inga magiska vikter men ett bra tryck, är i valet av kvalet om jag ska köpa ett par fat gripz till bicepsträningen. Prövat köra en variant i stångcurlen med tjockare handtag och det är faktiskt hemskt på ett bra sätt, så vi får la sii. Kyckling och ris som post workout som vanligt numera, getting used!

Wennström
2013-01-03, 21:35
Kan inleda med att meddela att mina ben är TOTALT förstörda, på gränsen till ej brukbara. Halkig hockeybana ute på marken och jag har aldrig varit någon Ovechkin så det förvärrar tyvärr saken, lär dock få bättre flex i quadsen då jag går och små spänner dom ständigt för att inte slå mig gul och blå.
Rätt pigg i kroppen idag trots man inte är riktigt 100 fysiskt än, huvudet var de sämre med men vad löser inte en dubbel espresso? I med den, pump n go och lite aminosyror och hög volym på mp3n så vare bara dra igång!

Armar och Vader

Pushdowns med rep i trissa
5 set + 2 dropset, fyll
Smalbänk
60x15 60x15 100x10 130x5 115x8
Pushdowns med rak stång 5 set, 10 reps, 10 sek vila
5x20x10
Liggande hantelextensions, en arms
5 set utan vila, 8kgs hantel

Stående växlande hantelcurl (obs inga prison rules!)
8x15 10x15 20x10 26x8 30x5 + dropset
21an med rak stång
4 set, 2 brett, 2 smalt, 23.8kg:s stång
Sittande Koncentrationscurl i cablemaskin
3 set, 15-12 reps, squeeeze
Skivstångscurl
40x8 50x8 50x8



Tar det passet som inspiration för morgondagens armpass! :hbang:

chrille87
2013-01-03, 21:44
Jag älskar ditt sätt att skriva och berätta om dina känslor, du är riktigt bra på att berätta // gummi-Tarzan

mrbomp
2013-01-03, 21:46
Finfint pass! Formbilder efterlyses

Lellen
2013-01-04, 09:48
Denna kommer följas! Ser bra ut! Och du verkar va en stark jävel oxå:)

Fredrik.J
2013-01-04, 17:11
Tar det passet som inspiration för morgondagens armpass! :hbang:

Låter bra! ÖS!
Jag älskar ditt sätt att skriva och berätta om dina känslor, du är riktigt bra på att berätta // gummi-Tarzan
Tack Lagerhaus! Duktig på både tal och skrift, bör ju betyda att jag totalt korkad i praktiken :)

Finfint pass! Formbilder efterlyses

Ska förhoppningsvis fixa min iphone i veckan som kommer, de är min enda Kamera nämligen, halvnakna bilder undanbedes innan en del kilon runnit av. För fet för att träna i linne just nu :)

Denna kommer följas! Ser bra ut! Och du verkar va en stark jävel oxå:)

Tack så mycket! Allt är ju relativt men lite kan man kanske kräma ut iaf :)

Fredrik.J
2013-01-04, 17:25
Som den överarbetade detalj människan jag är var förvåningen uppenbar då jag hade total idetorka för dagens pass. Så drog i stort sett en ctrl+c av Antoine Vaillants senast upplagda ryggpass på MD. Vaillant tränar ju efter Meadows fö.

Backday, woop woop!

Pulldowns med rep i trissa
6 set, 12-10 reps, tyngst 35
Breda Latsdrag, rak stång, full TUT
4 set, tyngst 70x8
Meadowsrows reps/arm
20x8 40x8 60x8 80x8
Stretchers med v-handtag
25x12 40x12 50x10
Mark + shrugs Kör en rep mark följt av 3 shrugs
60x5 100x5 140x5 180x5 + 15 shrugs på varje set
Hyperextensions
3x20 med kv

Bra feeling idag faktiskt! Riktigt bra tempo, körde passet på 40-50min. Marken med shrugsen var riktigt sköna må ja säga, kan dock tänka mig att man skulle få ännu bättre feeling om man kört någon rodd för romber/tjocklek före. Sittande rodd, cornerrows osv
Helt klart godkänt pass iaf!

Trevlig Helg på er alla!

str
2013-01-04, 17:28
OBS! Körde high volume/Fredrik.J-style idag (nära nödutgången).

Dock inte i vit skjorta här heller, synd att grisa ner sig :)

mrbomp
2013-01-04, 19:17
Antione är kung! Favorit bb off all time..

Fredrik.J
2013-01-05, 07:20
OBS! Körde high volume/Fredrik.J-style idag (nära nödutgången).

Dock inte i vit skjorta här heller, synd att grisa ner sig :)

Ojojoj! Det kommer nu hända saker med din fysik du inte trodde var möjligt! (Hängbuk, påsar under ögonlock osv)
Klart du inte har vit skjorta, alldeles för mainstream, tror du glider in i någon klädvariant av en Audemars Piguet :)

Antione är kung! Favorit bb off all time..

Couldnt agree more! Han är chef, följt han rätt länge, skitskoj då han fick sitt procard! Sen kul att han är rätt ung med, 87:a

:)

mrbomp
2013-01-05, 08:07
De är en blandning av förtjusning och bitterhet man inser att han är ett år yngre än en själv och besitter den fysiken. Fast mest förtjusning, verka vara en riktigt skön dude :)

Fredrik.J
2013-01-05, 09:37
De är en blandning av förtjusning och bitterhet man inser att han är ett år yngre än en själv och besitter den fysiken. Fast mest förtjusning, verka vara en riktigt skön dude :)

Äjmen!

Fredrik.J
2013-01-05, 09:56
Det är inte lördag idag, det är bröst och axlar idag. Jobbar kväll både idag och imorgon så upp kl 05.50 för lite havregryn och äggvita..Lägga sig i sängen och vila ett tag, för uppstigning och ett morgonpass före 08.

Trött och tom på morgonen som man brukar vara så drog jag på kanske världens bästa komma igång låt på väg mot gymet. Då ni går/cyklar/kör bil till gymet, slå på "Epic Score - They Hit Without Warning" så är motivationen ett faktum. Med risk för att känna sig som Terminator! :)

Efter en pompös promenad i kylan entrar jag gymet som en riktigt hardcore nallebjörn och siktar in mig mot hantelracket!

Bröst, Axlar och lite Vader

Uppåtlutad Hantelpress
14x20 20x20 30x8 41.6x8 46.8x8 50x8 50x12
Plan bänkpress
60x10 100x10 120x7
Technogym chestpress 2 sek stopp i toppläget
50x8 80x8 100x8 120x5 + dropset
Drag nerifrån i cable, 20 sek vila
5 set, 12-8 reps

Stående hantellyft åt sidan Med momentum
6x15 10x8 14x8 18x8 22x8 26x6 drop 8x25
Sittande Hantelpress utan ryggstöd ss med tåhävningar
4 set, tyngst 30kgs hantlar som var tungt, tåhävningar med kv, 50 reps
Omvänd pecdeck ss med vadpress i benpress
4 set, 12-10 reps, tyngst 75, vadpress 50 reps

Lite stretch och töj med Gummiband sen var det slut för dagen

Ja vad ska man säga, helt ok pass, önskar verkligen att det fanns tyngre hantlar då jag föredrar dom före stång alla dagar i veckan. Alla set utom sista kördes Frölander frisim style ala Chrille87. Sista tog jag i lite mer. I bänken hade jag nog haft en 8a om inte mer men hade ingen pass och powern tog slut före toppläget så stannade där utan att tokfaila. Hittade bästa träffen i cablen idag på sjukt länge så detta blir en bra finisher framöver :)

Fredrik.J
2013-01-07, 10:15
Var inte i säng förrän halv 12 tiden och kl ringde 05.50...Godmorgon!
I med Havregryn och lite Protein, ner i bädden igen som aldrig varit så skön som imorse. Direkt efter att ja la mig ner så plingade telefonen till och kl var 07.15, vad hände? Fort gick de iaf...Nåväl, upp och ta en dubbel Espresso med smak av Hasselnöt som snart är slut, (tragik på hög nivå och tårar som rinner) samt lite Scitec Pump N Go och Aminorush från Fairing!

Embrace yourself, Legday is here!

Sittande lårcurl
20x20 30x20 45x12 50x12 70x12 + dropset 12 reps
Benpress, frivikts, ett ben i taget
25x20 50x20 75x20 100x20 150x15 200x8 + dropset 20 reps
Knäböj FST-7
2 uppvärmn sedan 7 set, 7 reps, 100kg
Benspark med 3 sek negativ
6 set, tyngst 115x10 + 3 dropset
"Finnen" i ryggextension ss med stela mark med Kettlebells
3 set

Något lägre volym i övningsantalet men högre volym på seten istället. Kan som sagt inte ta i riktigt p.g.a stel/snedhet i höft och rumpa, så i enbenspressarna måste! jag verkligen använda låren enbart, tar jag i med höfter går det inte. Något positivt i det negativa. Böjen var hemsk, riktigt smal stance, ner i botten, lås och reppa låren upp utan utlåsning, brutalt jobbigt. Bra feeling överlag i benen dock. Såg helt ok ut! Oväntat bra tryck trots morgonpass. Gå nu och tear everything up i gymet!

Wennström
2013-01-07, 10:46
Sjukt bra hantelpressar. Du är ett monster! :)

Johan.S
2013-01-07, 10:57
FST-7 böjar är inte å leka med :) Brukar bli en bra feeling i både ben och huvud

Niwah
2013-01-07, 12:17
Var inte i säng förrän halv 12 tiden och kl ringde 05.50...Godmorgon!
I med Havregryn och lite Protein, ner i bädden igen som aldrig varit så skön som imorse. Direkt efter att ja la mig ner så plingade telefonen till och kl var 07.15, vad hände? Fort gick de iaf...Nåväl, upp och ta en dubbel Espresso med smak av Hasselnöt som snart är slut, (tragik på hög nivå och tårar som rinner) samt lite Scitec Pump N Go och Aminorush från Fairing!

Embrace yourself, Legday is here!

Sittande lårcurl
20x20 30x20 45x12 50x12 70x12 + dropset 12 reps
Benpress, frivikts, ett ben i taget
25x20 50x20 75x20 100x20 150x15 200x8 + dropset 20 reps
Knäböj FST-7
2 uppvärmn sedan 7 set, 7 reps, 100kg
Benspark med 3 sek negativ
6 set, tyngst 115x10 + 3 dropset
"Finnen" i ryggextension ss med stela mark med Kettlebells
3 set

Något lägre volym i övningsantalet men högre volym på seten istället. Kan som sagt inte ta i riktigt p.g.a stel/snedhet i höft och rumpa, så i enbenspressarna måste! jag verkligen använda låren enbart, tar jag i med höfter går det inte. Något positivt i det negativa. Böjen var hemsk, riktigt smal stance, ner i botten, lås och reppa låren upp utan utlåsning, brutalt jobbigt. Bra feeling överlag i benen dock. Såg helt ok ut! Oväntat bra tryck trots morgonpass. Gå nu och tear everything up i gymet!

Vidrigt benpass :thumbup:

Tycker def du ska lägga upp ett matlagningsklipp! Humor och matlagning kan ju bara bli succé :thumbup:

Fredrik.J
2013-01-08, 10:42
Sjukt bra hantelpressar. Du är ett monster! :)

Tack Wenne! De hade varit roligt att vara ett, men vägen dit är lång :)

FST-7 böjar är inte å leka med :) Brukar bli en bra feeling i både ben och huvud
Agreed, vars är allt syre? Försvinner!

Vidrigt benpass :thumbup:

Tycker def du ska lägga upp ett matlagningsklipp! Humor och matlagning kan ju bara bli succé :thumbup:

Kul att du kikar in! Ja de är kul att vidra till de lite! Haha ja vi får väl se! Kan väl sluta i katastrof då ja har svårt att hålla mig seriös!

Fredrik.J
2013-01-08, 16:02
Ledig dag idag och fick sova gott och längre. Upp och skutta, i med frukost, laga mat och äta en lagad måltid sen dra och träna. Dagens förmiddag - check.
Känner mig tom idag och seg som f-n på gymet var jag tyvärr.

Dagens Gunshow såg ut på detta viset

Pushdowns med rep
5 set, tyngst 35x10 + 3 dropset
Smalbänk
60x15 100x10 120x7 140x1 110x8
Liggande hantelextension ss med inåtrot extension En arm i taget
4 set, tyngst 14kgs hantlar, 12 reps
Dips
Kvx12 10x8 15x8

Skivstångscurl
20x8 40x8 50x8 60x8 40x8
Preachercurl med hantel En arm i taget
12x12 16x12 20x8 + dropset
Koncentrationscurl i cable En arm i taget
4 set, 3 sek negativ, 12-10 reps

8 set vader + 1000m rodd

Tamt pass! Rätt okej men inget speciellt sådär, typisk dietdag, haha. Bad om pass i smalbänken, la mig rätt, hittade trycket i triceps och fick upp en etta...Tungt gick det med. Funderade på att riva sönder min 4klövern tisha i ren ilska tills jag insåg att jag lastat 10 pannor för mkt. De här med räkna plus rätt verkar jag vara dålig på, kanske därför ja blivit så fet även denna off period? :) Så det får knappt Godkänt.

Kan iaf positivt meddela att efter en vecka på dieten är jag under 110 (109.7 imorse)
4+ pannor minus alltså! Hade resten av dieten gått lika smärtfritt hade detta varit enkelt, har en misstanke att så är inte fallet

Nano-Sekund
2013-01-08, 16:42
3 stenplattor på smalbänken är coolt, framförallt för en volym-missbrukare. Att riva tröjan hade vart ännu coolare :)

// se & hör

Fredrik.J
2013-01-09, 13:09
3 stenplattor på smalbänken är coolt, framförallt för en volym-missbrukare. Att riva tröjan hade vart ännu coolare :)

// se & hör

3 Plates? Ha ha, no no, light weight for mee // Robert B!

Fredrik.J
2013-01-09, 13:22
Wednesday Backday, hey hey!


Pulldowns med rep
15x12 20x12 25x12 30x12
Breda latsdrag, rak stång, tut
50x8 60x8 70x8 80x8
Meadowsrows
20x8 40x8 65x8 85x7
Stretchers med v-handtag
40x12 55x12 + dropset
Kronlyft
5 set stegrande upv, sedan 280x3
Hyperextensions
3 set med KV, 20 reps
Stångrodd i smith Pronerat, Stopp i botten
50x10 70x10 90x8 + dropset

Hann bara få i mig ett mål mat innan träningen idag då jag fick jobb från 16 (Hard knock life vikarielivet), så lagade min mat och Dubbeldoserade Espresso, Pump n Go och Aminorushen. Drog över lite ny musik på MP3:n, kikade på motivationsvideos på tuben samt bläddrade genom bilderna från Lucia i långa CBB klassen. Motivationen var ett faktum, fyllig eller ej! Har de senaste passen känt mig ganska svag men idag kändes det tvärtom, kände mig stark! För er som inte kunde lista ut att det är motsatsen. Mitt Äpple är numera besprutat och i funktion som ett äkta Granny Smith, så nu är jag tillbaka på Instagram blandannat! Alla Kollomänniskor som är intresserade får gärna följa en riktig skumtomte som jag!

Instagram Kinderfre

Bifogar dock en väldigt skakig toabild eftersom jag inte fick till något annat roligt, samt en helt meningslös bild på min underbara espressokopp! så håll till godo i brist på annat!

mrbomp
2013-01-09, 15:46
Kul med bilder ägget!

Fredrik.J
2013-01-10, 15:43
Kul med bilder ägget!

Ja ja är en galet grym fotograf! ;)

Fredrik.J
2013-01-10, 15:53
Dagens pass!

Bröst och Axlar

Plan bänkpress
60x15 60x15 100x12 125x8 100x12
Uppåtlutad bänkpress
60x8 80x8 90x8 100x7
Lågt Uppåtlutad Hantelpress
20x12 30x8 41.6x18 50x5
Drag nerifrån i Cable SS med framåtlutande sidolyft
5 set, 12-8 reps

Omvänd pecdeck ss med gummibandsdrag
4 set, 12-8 reps + 30-20reps
Stående hantellyft åt sidan med momentum
6x8 12x8 16x8 20x8 26x5 6x30 6x20
Over and back pressar
30x16 40x16 50x12

Rätt bra pass! Alla set i bänken utom 125kg, kördes typ med öppen handflata squeeeeeze! Axlarna var fucked up efter dagens pass, riktigt bra feeling, hoppas på fortsatt succe! Over and back pressar är då man kör en stående press med stång. Man utför alltså en press framför och en press bakom huvudet. Så 16 reps blir 8 fram, 8 bak. Bara hem och äta chicken and lice med lite salt!

Kan meddela att det märks att man nu ligger på underskott eftersom att det är ris i ta mig f-n hela lägenheten! Tur man blir pedant ibland..

Fredrik.J
2013-01-12, 16:42
Igår blev vilodag, tog 50min promenad i kylan sen satt jag i stort sett inlindad i ett täcke och såg film framför datorn hela dagen. Supersetade Tarantino och Grönt Te, dvs lagomt produktiv dag. Som en riktig sjukdag fastän jag var kry, tror jag iaf? Idag kompenserade jag med ett tokbra benpass! TOKIGT!

Eftersom alla mina Nespresso kapslar är slut så ökar vi variationen med Zoega Forza pressat i två stora koppar. Kör som sagt Scitecs Pump N Go inför vissa pass, nu har det blivit på samtliga, stimfri produkt för ökat tryck och bättre prestation, är annars en riktig pwo junkie och tillskottstomte ut i fingerspetsarna. Väntar in lite spännande grejer på Acctive Sport och Hälsa som jag kan pröva på mina tyngre pass, som idag!

Legdayblast + abs

Sittande Lårcurl:
30x15 40x12 50x12 60x12 70x10
Liggande lårcurl
30x12 40x12 50x10 60x8 + 30 partiella reps
Stela mark med stång Squeeze, tår inåt, Kai Greene style
30x12 30x12 30x12 40x12 40x12 50x12
Gående utfall med stång Toksqueeze
4 set, 30kgs stång
Benspark
40x20 70x20 105x20 125x15 drop 70x20
Knäböj
60x8 100x8 120x8 140x8
Benpress Ett ben i taget, sista set med båda ben
50x20 100x15 150x10 250x50!

6 set mage + lite stretch!

Game over! Riktigt riktigt bra benpass, bästa på länge! Grym feeling! Böjen kördes så rak som möjligt och med tryck ordentligt från framsida, dvs ingen fart eller mkt höfter. Sjukt bra feeling i benen, hade tänkt fota men hade luren @ home! Ska nog testa mörda baksida i början av passen i fortsättningen om det känns så här bra! Tummen upp iaf! Imorgon är det dags för armpass! Trevlig Helg!

Fredrik.J
2013-01-13, 20:25
Armar

21:an med skivstång
4 set, 21 reps
Stående växlande hantelcurl
12x8 20x8 26x8 32x4
Stående hammercurl, båda samtidigt 5 set, 10 reps, 10 sek vila
5x10 14kgs hantlar
Skivstångscurl 3 sek negativ alla reps
20x8 30x8 40x8 50x8 + drop 30 reps

Pushdowns med rep 5 set, 10 reps, 10 sek vila
5x10 20kg i trissa
Smalbänk
60x15 90x12 110x13 130x4
Liggande extensions med stång ss med hantelextensions
3 set, 15-10 reps
Pushdowns med v-stång 3 sek negativ
4 set, sista med 3 dropset

Rätt okej armpass! Tränade biceps med en arbetskollega som gjorde bra ifrån sig, men sovit nån timme, jobbat hela dagen o allmänt trött och seg utlovar aldrig ett kanonpass, nåväl, bara börja om från början o ösa på imorgon :)

Squamata
2013-01-13, 20:26
Nice med bilder! jävla jätte! :D

Scitec
2013-01-13, 21:42
Störst. Ska bli kul att se på scenen, tror det kan bli riktigt bra =)

Nano-Sekund
2013-01-14, 10:57
Verkar som att du dragit ner på ALLTING !! Liten kaffekopp är helt klart ett steg i rätt riktning :)

När ska vi träffas & mysa ?

// Gurka & vatten toppat med lite havssalt

mrbomp
2013-01-14, 12:09
Bara 34 set?? Vart är volymen ägget?? :O ironin flödar över..

Wennström
2013-01-14, 17:54
Riktigt bra smalbänkar! Får ta komma till Pite å gästspela på korpen nån dag! :)

marcusbranden
2013-01-14, 20:41
Sjuka pass du levererar gång på gång! #Beast

Fredrik.J
2013-01-14, 21:12
Störst. Ska bli kul att se på scenen, tror det kan bli riktigt bra =)
Måste ta mig i form först, men hoppas på kunna visa upp några kilo kvalite iaf! Hur gåre för herrn?
Verkar som att du dragit ner på ALLTING !! Liten kaffekopp är helt klart ett steg i rätt riktning :)

När ska vi träffas & mysa ?

// Gurka & vatten toppat med lite havssalt
Dragit ner på mkt, även smilbanden p.g.a saknaden av dig! Ser fram emot ett möte med mkt schwoll och lite kalorier!
Bara 34 set?? Vart är volymen ägget?? :O ironin flödar över..
34 är 16 set för lite för att räknas som volymmissbrukare ;)
Riktigt bra smalbänkar! Får ta komma till Pite å gästspela på korpen nån dag! :)
Ja det har släppt där en del, either u hate it or u love it, i LOVE it för mina triccar, de tkr ja du gör rätt i! Gå in och riv stället!
Nice med bilder! jävla jätte! :D
Kommer från Oxen som inte rymmer en bild på sig själv på ett A4 // Har plats över på min post it :)
Sjuka pass du levererar gång på gång! #Beast

Tack herrn! De är så jävla kul att träna ibland, ibland ännu roligare! Ses at the Raven!

Fredrik.J
2013-01-14, 21:22
Dagens pass efter en lång men rätt lugn dag @ work! Äter man torrt blir man torr har ja hört, så snart torkar jag ut, boom!

RYGG! och Vader

Pulldowns med handtag
5 set, 12-8 reps, tyngst 40kg i cablecross
Breda Latsdrag, rak stång full tut
4 set + dropset, tyngst 85x6
Meadowsrows
20x8 50x8 70x8 90x6
Stretchers med v-handtag
3 set, tyngst 60x10
Kronlyft
5 set stegrande, Main SET! 290x2!
Hyperextensions
Kvx20 +10x20 +10x20
Stångrodd i smith 3 sek stopp i botten, supinerat
40x10 70x10 100x8 + 3 dropset

8 set Vader 3 olika fotställningar till total kramp

Under 30 set, tveksamt till högvolym, men riktigt bra pass, Pulldowns är alltså Pullovers/pulldowns vad ni vill kalla det. Stående stretch neråt, istället för rep har ja börjat använda ett fast cablehandtag, för en skönare vinkel för handleder(dvs bättre för ryggen min). Kronlyften kördes inte till tokfail så 300 bör komma upp nästa gång. Kört utan bälte senaste veckorna, i allt! Böj, kron o diverse kabelös ;) Bättre hållning helt klart!

Imorgon ser ut att bli kvällsjobb och aktiv vilodag, dvs cardio men ej gym! Hörs av alla kollofreaks! :)

Fredrik.J
2013-01-16, 16:14
BOOOOOOOM var tanken idag, och det blev det!
Efter diverse warmup a la Kinderyoga!

Bröst, Axlar och Mage

Plan bänkpress
60x15 60x15 100x5 100x5 110x5 120x5 135x4
Uppåtlutande Hantelpress
20x12 41.6x10 46.8x8 50x5
Pecdeck
40x12 75x10 100x7 + dropset(stretch)
Drag nerifrån i cablecross
4 set, 12-8 reps + dropset

Sittande Hantelpress
20x8 32x8 40x8 20x12
Stående hantellyft åt sidan FST-7
10 set, 12-8 reps, 10kgs hantlar
Framåtlutande hantellyft åt sidan ss med högrodd i cable
4 set, 12-10 reps
Giantset bestående av Uppåtlutad bänk, framåtlutande hantellyft, omvänd pecdeck 3 vändor utan vila

6 set mage!

Done!

Samtliga vikter och reps i bänken kändes snortunga, men gick förvånansvärt bra ändå. Ungefär som då man haft en vilovecka, allt känns tungt men slutar med pers ändå, som att cns är ovant. 4e repen fick ja lite pass. Sittande HP:n gick över förväntan efter så många bröstövn, länge sedan ja körde den dessutom. Överlag bra feeling, lite tom som vanligt men rent visuellt såg axlarna breda ut och bröstet fylligt så glad för det får man vara!

Dagens träningslåt då jag kuggade upp enligt plan

Nonpoint - Lights, Camera, Action (riktigt ösig :hbang: )

Wennström
2013-01-16, 19:30
Köttigt pass! Bra bänkat! :)

Scitec
2013-01-16, 21:47
Svarar på ditt qoute här, ids inte qouta hela inlägget haha. Men det går bra, lutar dock åt att det inte blir något vasalopp eller klassiker för den delen. Har inte kunnat träna så mycket som jag har velat, beslut kommer snart!

Fredrik.J
2013-01-17, 19:42
Köttigt pass! Bra bänkat! :)
Tack herrn!
Svarar på ditt qoute här, ids inte qouta hela inlägget haha. Men det går bra, lutar dock åt att det inte blir något vasalopp eller klassiker för den delen. Har inte kunnat träna så mycket som jag har velat, beslut kommer snart!
Ös på full fart och sen får du väl se, de är mitt råd :)

Fredrik.J
2013-01-17, 20:05
Kommer att summera denna dagen på detta vis!

-06.00 Mål 1 (tom)
-08.30 Mål 2 (tom)
-12.00 Mål 3 (totalt tom)
-15.30 Mål 4 (löjligt tom)
-16.30 Scitec Pump N GO, dubbel espresso (hög musik på en kass mp3 spelare)
-17.00 Fairing Aminorush
Legday legday gotta get down on leg day!
TRÖCK!
-19.00 Mål 5 (tomtryck?)
-Väntar på mål 6 innan läggdags

Riktigt tomt idag, känns allt, är som sagt en fruktansvärt hungrig kille alltid, men idag har varje måltid varit som att kasta in en tändsticka i globen, som att det inte gett mig något. Trots det och en rätt så trött pojke blev de ett riktigt! bra benpass. Brukar vara lite så!

LEGS LEGS LEGS!

Sittande lårcurl
30x15 45x12 55x12 60x12 75x10 45x30
Liggande lårcurl
30x12 40x12 50x10 60x10 + 30 partiella reps
Stela mark med stång Full tut
5 set med 31kgs stång, 15-12 reps
Gående utfall Toksqueeze
4 set med 31kgs stång
Knäböj
60x8 110x8 130x8 150x7
Benpress Ett ben i taget, sista set med båda ben
50x25 100x20 150x8 300x40!
Benspark
5 set + 3 dropset

Ja vad ska man säga! Riktigt bra pass trots enorm tomhetskänsla i kroppen, peppad och blev ett grisigt bra och intensivt pass! Låren såg rätt fylliga ut, glad för det. Böjen gick lite skakigt och skumt som vanligt, vilade lite extra, laddade om och fick till bra reps på 150, ner i botten o bra rygg, grym träff i framsida! Andra passet uppbyggt så här och känns än så länge som det bästa ja prövat på länge! Bifogar även en totalt värdelös instagram bild, filtrad och klar så man ser lite frän ut i cammotröjan, precis som de ska va på internet! Som sidnot undanbedes kommentarer om paketet, skyller på kass genetik

Niwah
2013-01-17, 20:16
Galet. Vad mäter dom där stockarna?!

mrbomp
2013-01-17, 20:27
Grymling! Och inte att förglömma jävligt vågat att träna i boxers!

Fredrik.J
2013-01-18, 09:36
Galet. Vad mäter dom där stockarna?!
Ingen aning om jag ska vara helt uppriktig, my only pair in stock! :)
Grymling! Och inte att förglömma jävligt vågat att träna i boxers!

Haha! Ja vi långa grabbar har gasp shorts som boxers!

Prisman
2013-01-18, 11:02
ojdå!

Fredrik.J
2013-01-18, 15:54
Fredagspass a la Donna Summer, Usa style osv Gunshow!

Stående växlande hammercurl
12x8 20x8 26x8 30x8 36x8 + dropset
Preachercurl med hantel
14x12 16x12 20x10 12x20
Skivstångscurl
20x8 40x8 50x8 65x5

Pushdowns med v-stång i trissa
4 set, sista set 40x8
Smalbänk
60x20 100x5 110x5 120x5
Sittande enarmsextensions
12x12 14x12 16x10

Stångcurl i cablecross ss med rep pushdowns
4 vändor utan vila, 12 reps, höjde vikt varje runda

12 set vader!

Game!

Rätt ok pass, känner mig lite stel o jäklig som vanligt men svetten från 4 klövern tröjan rann iaf och känslan var helt ok, någonting gör man iaf rätt.
Trevlig Helg alla!

Fredrik.J
2013-01-18, 15:55
ojdå!

Ojojoj

Fredrik.J
2013-01-19, 17:21
Kötta kötta kötta var min vision och på tal om slakt så blev det så även idag!

Heavy backday

Pulldowns med handtag i trissa:
4 set, sista 35x10 + dropset
Breda Latsdrag, rak stång Full tut (försök iaf)
4 set, sista 90x6
Enarmsrodd med stång ss med meadowsrows
20x12 40x12 50x12 65x10
Stretchers med v-handtag
30x12 50x12 65x9
Marklyft
5 set stegrande, sista 200x7
Giantset bestående utav Pronerad stångrodd, shrugs och marklyft
3 set på 60kg, 10 reps, alla 3 set
Shrugs/Trapskontraktion i technogym högrodd
4 set, 15-12 reps

6 set mage!

Game!

Stel som f-n i höften men gick helt okej ändå. Giantsetet är sjukt jobbigt om än bara 60kg. Ska testa köra det någon gång som en huvudövning på lite tyngre vikter. Sista övningen utförs i en slags rodd/baksida axelmaskin som finns på gymet, ut med armbågarna och kontrahera trapsen, som en sittande shrug framifrån ungefär. Sjukt grym för flex på scenen har ja hört :cool:

Nu fylla mp3:n med Nano, Chrille87 och Klanjes sånger så ja kan mysa på en promenad imorgon :)

Fredrik.J
2013-01-20, 20:20
Idag var jag trött och kände mig rent fysiskt inte som något rovdjur, så blev ett rätt basiskt och tungt! pass. Till och med Nano hade varit nöjd över mig eftersom jag höll mig ganska! inom ramarna vad basic handlar om, lite konstigt kändes det nästan. Nåväl!

Bröst och Axlar

Plan Bänkpress
60x15 60x15 100x5 115x5 125x5 140x2+1 110x10
Uppåtlutad Hantelpress
20x10 30x10 44.6x8 50x6 50x5 50x5
Uppåtlutad bänkpress
60x12 90x8 110x5
Bröstdips
Kvx8 15x8 30x7

Facepulls med stång ss med framåtlutande sidolyft
4 set, 12-10 reps
Stående hantellyft åt sidan FST-7
7 set, 10-8 reps, 15-25 sek vila
Sittande Hantelpress
20x12 30x8 40x8 41.6x6 30x12

Sådärja! Rätt basic! Dock bra tryck! Mer byggning nästa pass är ett löfte! Över och ut

mrbomp
2013-01-20, 20:24
Strängt med 6 pass idag..

//uttråkad kille på jobbet ala douche

Fredrik.J
2013-01-20, 20:27
Strängt med 6 pass idag..

//uttråkad kille på jobbet ala douche

Har du haft ett sexpass? Du har ju redan en knodd på väg!?

// under 20 set bröst, lågvolym

mrbomp
2013-01-20, 20:30
Har du haft ett sexpass? Du har ju redan en knodd på väg!?

// under 20 set bröst, lågvolym

I wish, en riktig karl behöver bara ett försök ;)

// getting no action

Scitec
2013-01-20, 21:07
Ganska bra pass för att vara "lugnt" ditt volymmonster, någon speciell anledning till att du tränar med så pass hög volym?

Fredrik.J
2013-01-22, 10:01
I wish, en riktig karl behöver bara ett försök ;)

// getting no action
Haha I know, pricksäkerhet för oss med sämre genetik dessutom

Ganska bra pass för att vara "lugnt" ditt volymmonster, någon speciell anledning till att du tränar med så pass hög volym?

Tackdu!

Skulle egentligen kunna skriva dig en roman på denna fråga men för att hålla mig någorlunda kortfattad.

Jag försöker att fokusera mestadels på muskeln om än jag tkr om att lyfta tunga vikter, så prio ligger alltid på att träffa rätt så att säga. Förut har jag tränat tungt som stryk upp och ner, blivit starkare men inte tyckt jag fått den muskulära respons jag är ute efter. P.g.a den tunga träningen har jag dessutom gått sönder, baksida lår har fått små bristningar 4 eller 5 ggr, pec minor minst 2 ggr, smärtor och krämpor på flertal ställen. Har kunnat köra en period bra sen har något sagt emot och jag har således inte kunnat träna som jag vill. Då jag t.e.x pajat bröstfästen lär man ju sig att använda muskeln, för om jag inte gjort det har det gjort fruktansvärt ont. Så alla skador har faktiskt gett mig positiv utveckling på något sätt och vis.
Då jag har en polare som tränar FULL Tut konstant har även detta influerat mig.
Tänket är att bygga upp maximalt tryck i muskeln, går ja förbi de där trycket slutar jag för det tkr jag är kontraproduktivt, men finns det mer tryck att bygga upp fortsätter jag. Dvs belasta muskeln maximalt. Då muskeln är slut är den slut. På en diet går detta ofta fortare och då kan det ibland bli mindre volym. Ibland inte, beroende på hur kroppen reagerar på övningarna före.

Som kuriosa då jag körde 3 övningar för bröst och 3 för biceps t.e.x, kunde mitt huvud och kropp vara totalt förstört efter ett pass. Kör jag 10 övningar brutalt benpass numera är jag fortfarande fräsch efter passet. Visst tränar jag tungt men det är skillnad på att träna tungt och att lyfta tungt. Egot tar ju ibland över men absolut ingen bryr sig om hur mkt vikt jag flyttar då jag står på en byggarscen.

För att avsluta så kan jag konstatera att främsta orsaken varför jag kör så hög volym är för att jag tycker det är sjukt roligt. Skulle därför aldrig kunna köra SL eftersom jag totalt avskyr att göra det jag ska enligt vad pappret säger. Följa ett schema slaviskt träningsmässigt är inte för mig. Den stora orsaken varför man började styrketräna är ju för att det är kul, framförallt så är det väl den stora anledningen varför man fortsätter hela tiden om än allt känns skit ibland. Nu har jag hittat något som fungerar för mig just nu samtidigt som jag får ha sjukt roligt på cupen, så länge den känslan är kvar kommer jag fortsätta missbruka vikter och reps på gymet :)

Hoppas detta ger dig och alla andra en liten inblick!
// kort svar!

Scitec
2013-01-22, 12:29
Tack för ett bra svar! :)

Niwah
2013-01-22, 13:24
Grym volym som vanligt! Var är matlagningsklippet?! :thumbup:

Fredrik.J
2013-01-22, 15:33
Tack för ett bra svar! :)
BOOM!
Grym volym som vanligt! Var är matlagningsklippet?! :thumbup:

Haha bra fråga! Just nu äter jag exakt samma varje dag, sjukt trist käk för en gourmetkock som mig men someday someday...!

mrbomp
2013-01-22, 15:35
Hur ser en mat dag ut i diet tider herr äggtoddy? :)

Fredrik.J
2013-01-22, 16:06
Hur ser en mat dag ut i diet tider herr äggtoddy? :)

Havregryn, äggvita, Kyckling, Ris, grönsaker, mestadels broccoli. Life as a pro! Kör Tomas diet, har funkat bra på mig förut, får se vad som sker nu :)

Fredrik.J
2013-01-22, 16:50
Haha I know, pricksäkerhet för oss med sämre genetik dessutom



Tackdu!

Skulle egentligen kunna skriva dig en roman på denna fråga men för att hålla mig någorlunda kortfattad.

Jag försöker att fokusera mestadels på muskeln om än jag tkr om att lyfta tunga vikter, så prio ligger alltid på att träffa rätt så att säga. Förut har jag tränat tungt som stryk upp och ner, blivit starkare men inte tyckt jag fått den muskulära respons jag är ute efter. P.g.a den tunga träningen har jag dessutom gått sönder, baksida lår har fått små bristningar 4 eller 5 ggr, pec minor minst 2 ggr, smärtor och krämpor på flertal ställen. Har kunnat köra en period bra sen har något sagt emot och jag har således inte kunnat träna som jag vill. Då jag t.e.x pajat bröstfästen lär man ju sig att använda muskeln, för om jag inte gjort det har det gjort fruktansvärt ont. Så alla skador har faktiskt gett mig positiv utveckling på något sätt och vis.
Då jag har en polare som tränar FULL Tut konstant har även detta influerat mig.
Tänket är att bygga upp maximalt tryck i muskeln, går ja förbi de där trycket slutar jag för det tkr jag är kontraproduktivt, men finns det mer tryck att bygga upp fortsätter jag. Dvs belasta muskeln maximalt. Då muskeln är slut är den slut. På en diet går detta ofta fortare och då kan det ibland bli mindre volym. Ibland inte, beroende på hur kroppen reagerar på övningarna före.

Som kuriosa då jag körde 3 övningar för bröst och 3 för biceps t.e.x, kunde mitt huvud och kropp vara totalt förstört efter ett pass. Kör jag 10 övningar brutalt benpass numera är jag fortfarande fräsch efter passet. Visst tränar jag tungt men det är skillnad på att träna tungt och att lyfta tungt. Egot tar ju ibland över men absolut ingen bryr sig om hur mkt vikt jag flyttar då jag står på en byggarscen.

För att avsluta så kan jag konstatera att främsta orsaken varför jag kör så hög volym är för att jag tycker det är sjukt roligt. Skulle därför aldrig kunna köra SL eftersom jag totalt avskyr att göra det jag ska enligt vad pappret säger. Följa ett schema slaviskt träningsmässigt är inte för mig. Den stora orsaken varför man började styrketräna är ju för att det är kul, framförallt så är det väl den stora anledningen varför man fortsätter hela tiden om än allt känns skit ibland. Nu har jag hittat något som fungerar för mig just nu samtidigt som jag får ha sjukt roligt på cupen, så länge den känslan är kvar kommer jag fortsätta missbruka vikter och reps på gymet :)

Hoppas detta ger dig och alla andra en liten inblick!
// kort svar!

Bumpar denna även med ett litet tillägg

Tror personligen att de individer med sämre genetik behöver lägga ett högre krav på hur deras träning ser ut. Upp med skiten, träna på, tänk mindre i all ära men tror att träningen är viktigare än vad många tror.
För mig är detta en utveckling i mitt eget tänk och tror även att då man inte växer lika mkt att man måste tänka om, ibland tänka lite mer, om än det är alldeles för enkelt att göra det mer komplicerat.
Man måste pröva sig fram för att hitta sin stil, samma då det kommer till kost. Sen är det svårt att hissa eller dissa något kostupplägg, träningsnisch eller dylikt om man inte fullt ut prövat. Slutanalyserat för studen, sippar just nu på Zoega Kopp nr 1 av 2, Legday kräver större koppar :)

Squamata
2013-01-22, 17:07
Haha I know, pricksäkerhet för oss med sämre genetik dessutom



Tackdu!

Skulle egentligen kunna skriva dig en roman på denna fråga men för att hålla mig någorlunda kortfattad.

Jag försöker att fokusera mestadels på muskeln om än jag tkr om att lyfta tunga vikter, så prio ligger alltid på att träffa rätt så att säga. Förut har jag tränat tungt som stryk upp och ner, blivit starkare men inte tyckt jag fått den muskulära respons jag är ute efter. P.g.a den tunga träningen har jag dessutom gått sönder, baksida lår har fått små bristningar 4 eller 5 ggr, pec minor minst 2 ggr, smärtor och krämpor på flertal ställen. Har kunnat köra en period bra sen har något sagt emot och jag har således inte kunnat träna som jag vill. Då jag t.e.x pajat bröstfästen lär man ju sig att använda muskeln, för om jag inte gjort det har det gjort fruktansvärt ont. Så alla skador har faktiskt gett mig positiv utveckling på något sätt och vis.
Då jag har en polare som tränar FULL Tut konstant har även detta influerat mig.
Tänket är att bygga upp maximalt tryck i muskeln, går ja förbi de där trycket slutar jag för det tkr jag är kontraproduktivt, men finns det mer tryck att bygga upp fortsätter jag. Dvs belasta muskeln maximalt. Då muskeln är slut är den slut. På en diet går detta ofta fortare och då kan det ibland bli mindre volym. Ibland inte, beroende på hur kroppen reagerar på övningarna före.

Som kuriosa då jag körde 3 övningar för bröst och 3 för biceps t.e.x, kunde mitt huvud och kropp vara totalt förstört efter ett pass. Kör jag 10 övningar brutalt benpass numera är jag fortfarande fräsch efter passet. Visst tränar jag tungt men det är skillnad på att träna tungt och att lyfta tungt. Egot tar ju ibland över men absolut ingen bryr sig om hur mkt vikt jag flyttar då jag står på en byggarscen.

För att avsluta så kan jag konstatera att främsta orsaken varför jag kör så hög volym är för att jag tycker det är sjukt roligt. Skulle därför aldrig kunna köra SL eftersom jag totalt avskyr att göra det jag ska enligt vad pappret säger. Följa ett schema slaviskt träningsmässigt är inte för mig. Den stora orsaken varför man började styrketräna är ju för att det är kul, framförallt så är det väl den stora anledningen varför man fortsätter hela tiden om än allt känns skit ibland. Nu har jag hittat något som fungerar för mig just nu samtidigt som jag får ha sjukt roligt på cupen, så länge den känslan är kvar kommer jag fortsätta missbruka vikter och reps på gymet :)

Hoppas detta ger dig och alla andra en liten inblick!
// kort svar!

Mycket bra inlägg.. Jag har tyvärr oxå fått erfara vad tunga vikter för med sig för tråkigheter.. Tycker de var kul o kötta på med vikter för man ser progressionen lättare, och de känns som man då ökar! Men nu blev jag skadad.. 4+veckor utan ordentlig bröstträning är inte värt de.. Har även upplevt som dig att jag faktiskt blir större på sk "pumpträning"..

str
2013-01-22, 18:55
Haha, vad skön du är. Riktigt bra volym även i svaren ser jag...

Träningen är en hel vetenskap, och det tar många år att hitta sin stil. O hur man än bär sig åt finns det alltid något nytt att lära... =) Men det är kul.

Fredrik.J
2013-01-22, 19:44
Mycket bra inlägg.. Jag har tyvärr oxå fått erfara vad tunga vikter för med sig för tråkigheter.. Tycker de var kul o kötta på med vikter för man ser progressionen lättare, och de känns som man då ökar! Men nu blev jag skadad.. 4+veckor utan ordentlig bröstträning är inte värt de.. Har även upplevt som dig att jag faktiskt blir större på sk "pumpträning"..
Absolut helt klart! Det jag dock vill poängtera är att En tung 4a i bänken på 140 kg gentemot en sjukt bra 5a på 125 kan vara TYNGRE för muskeln men lättare på stången. Dvs ja tränar egentligen tyngre men med mindre vikt. Om belastar bröstet med 100kg på 150, 140 eller 100kg rent så belastar du ju brösten lika tungt ändå. Nu spelar givetvis en massa saker roll men hoppas du förstår mitt resonemang!

Haha, vad skön du är. Riktigt bra volym även i svaren ser jag...

Träningen är en hel vetenskap, och det tar många år att hitta sin stil. O hur man än bär sig åt finns det alltid något nytt att lära... =) Men det är kul.

Helt klart! Alla är vi olika och dom som fått bäst resultat av sin träning är dom som hittills fått mest kunskap om sig SJÄLV! och sin egen kropp. Ändå lär man sig mer och mer. // Tävling i ironi mellan dig och nano! Jag hänger på men kommer bryta ihop efter 4 sec

Fredrik.J
2013-01-22, 21:59
Dagens benpass! Leg day leg day gotta get down on leg day! I got 99 problems but my will aint one!

LEGS

Liggande lårcurl
20x12 40x12 50x10 60x8 70x5 + 25 partiella
Sittande lårcurl
40x12 55x12 65x12 70x12 + dropset
Stela mark KAI G style, tår inåt
5 set, 50x12-8
Gående utfall med 31kgs stång
3 långa vändor
Knäböj
60x20 110x8 135x8 160x5
Benpress
4 set stegrande till main set som var 400x30!
Benspark FST-7
7 set, 10-8 reps, 50kg

Sittande Vadpress
5 set, tyngst 100kg, 6 reps, + dropset
Tåhävningar, 3 olika fotställningar
3x20x3 utan vila (180 reps tot)
Vadpress i benpress: 3 set, 40-60 reps

Fasen ett bra pass! Böjen kändes verkligen skumt men med hjälps av Hatebreeds senaste platta (som är helt stört sinnessjukt överjäkligt grymt ösig!) gick det ändå! Benpressen tog livet ur mina quads, lite kvar men det försvann i bensparken! Booom! :)

Fredrik.J
2013-01-23, 16:26
Idag tränade jag lite Armar och så här gick det!

Pushdowns med rep i trissa FST-7
7 set, 15kg, 12-10 reps
Smal bänkpress
60x15 100x5 115x5 125x5
Liggande frenchpress på uppålutad bänk med ez
18x12 28x12 38x12 48x10 58x6 + 2 dropset

Stående växlande hammercurl
14x10 20x10 30x8 38x6 + 2 dropset
Preachercurl med hantel
14x12 18x10 22x6
Ez curl FST-7
7 set, 10-8 reps, 28kg

Sjukt kvalikativt pass. Bra set, bra reps och riktigt bra tryck i armarna trots underskott, saltade på ordentligt och fick i mig närmare 2.5-3L vätska före dagens pass. Bra som f-n!

Niwah
2013-01-23, 16:55
Galning :thumbup:

emme
2013-01-23, 17:00
Hej kinderägget ! Hur lång tid tar ett sånt där mustigt armpass?

Fredrik.J
2013-01-23, 18:38
Galning :thumbup:

Se bild för vidare info! ;)
Hej kinderägget ! Hur lång tid tar ett sånt där mustigt armpass?

Men gyyydaa där herrn! Jadu, med bra tempo kring 45 min +-. Under timmen alltid iaf! Få övningar ju :) Hur gåre för dig?

Fredrik.J
2013-01-24, 09:44
Early morn back work!

Rygg!

Pulldowns i trissa med handtag:
15x12 20x12 30x12 40x7 + dropset
Breda Latsdrag, rak stång Försök till full tut
5 set, sista 95x6
Sittande hammerrodd Enarms
25x10 50x10 75x10 100x8
Stretchers med v-handtag
3 set, tyngst 70x7 + dropset
Mark/Kron Drog från mitten av smalbenet
5 set stegrande, sista 220x3
Hyperextensions
1 äckligt set med ett jättedrop, vikter: 35, 20, 15, 10, 5, KV (5 drop)
Sittande rodd FST-7
7 set, 8-12 reps, 50kg
Shrugs/Trapskontraktion i technogym högrodd
3 set, 20-15 reps

4 set mage utan vila

Idag ringer klockan 05.50, upp och äta frukost, i med en liter vatten för att sedan snabba sig i säng för lite mer vila. 07.10 ringer klockan igen. Eftersom man tydligen är absolut tröttast en torsdag morgon som denna och sängen lockade mer än ett paket ben and jerrys så blev det en trippel espresso idag. Fick nytt kaffe igår så passade på att dra ner en Ristretto, Arpeggio och Noisette. Under tiden jag drack mitt kaffe, fyllde shakern med EAA och bytte om så dunkades det Hatebreed i lurarna och motivationen är åter ett faktum. Hatebreed har hjälpt mig många gånger!

Blev ett rätt skumt men helt ok pass!
Var sjukt länge sedan ja körde frenchpress/skullcrushers tungt med stång och det kändes idag. Mina armbågar är båda totalt fucked up vilket är skit, men det är på grund av att triceps är så sjukt spända och förstörda på ett bra sätt sedan gårdagens grymma armpass, de är åtminstone vad jag intalar mig.

Tyckte rodden gick tungt Nano style men lastade ju 25or så 4 plates blev 4 bev francis plates istället. Gick dock rätt tungt idag överlag. Då jag vanligtvis kör kron eller vad man vill kalla det drar jag ungefär från knäskålen eller strax under, vilket är för högt enligt ett korrekt kron men jag tränar ryggen på det sättet så kunde inte bry mig mindre egentligen. Testade idag köra någon blandning av kron och mark. Ungefär från den delen jag är sämst i lyftet. 220 gick SVIN tungt. Bitter över detta slaktade jag vidare i ryggupsen som om det vore mitt siista set korsrygg detta år, aoch...Helt ok start på dagen iaf! Nu väntar dagens arbete framför mig, drar kring 11 och slutar 21.30, mina 3 matlådor är packade och 2 redan uppätna i detta nu.

Hoppas ni är motiverade för en ny dag med nya möjligheter, kom ihåg att för varje dag som går är ni ett steg närmare erat mål!

Man kan ju iaf tänka som ett FREAK! :)

Wennström
2013-01-24, 17:39
Bra pass! Du köttar på grymt bra :)

Fredrik.J
2013-01-26, 15:31
Bra pass! Du köttar på grymt bra :)

Tack herrn! :)

Fredrik.J
2013-01-26, 15:42
Jobbat dag, kväll, dag osv lite i veckan så igår totaldäckade jag kring 21 snåret. Ordentligt utvilad imorse blev det ett riktigt bra pass idag på förmiddagen!

Bröst och Axlar

Uppåtlutad hantelpress
12x15 20x8 30x8 44.6x8 50x16!
Technogym chestpress 2 sek stopp i toppläget
50x8 70x8 100x8 120x6
Plan bänkpress 2 sek stopp i botten
50x5 80x5 110x5 120x5
Uppåtlutande bänkpress FST-7
7 set, 10-7 reps, 70kg
Plana flyes Stretch
2 set, 12 reps

Giantset för baksida axlar bestående av:
Gummibandsdrag, Hantelswings och Spider crawls
4 set, höga reps
Sittande Hantelpress
12x12 20x12 32x12 44.6x6 32x12
Stående hantellyft åt sidan
6x8 10x8 12x8 16x8 20x8 + 4 dropset

Ja vad ska man säga, helt tom men bra styrka! Väldigt ologiskt men så är det ibland :)

Nano-Sekund
2013-01-26, 15:47
Riktigt bra pass ägget !! #50x16

mrbomp
2013-01-26, 15:50
Fint pass. Ett tomt ägg? Vi får börja kalla dig skalet ;) vi verkar ha samma musik smak du och jag. Måste tacka än en gång för musik tips. Hatebreed gjorde att stången flög idag!

MicheG
2013-01-26, 16:04
Fina pass och brutala vikter. Grymt!

Förbannat bra band som man lyssnat på alldeles för många timmar.

Tror hatebreeds nya album finns på itunes nu, har inte hunnit lyssna igenom det. I tillägg så besöker dom Getaway Rock Festival 8-10 aug, som förövrigt har en riktigt fet line-up med t.ex lamb of god.

http://www.getawayrock.se/festival/artister/

str
2013-01-26, 20:01
ALLA ni där uppe från Norrbotten är bänkgudar... its just how it is!

Fredrik.J
2013-01-27, 10:02
Riktigt bra pass ägget !! #50x16

Tack O! Du vet att du är Robert B med light 80kgs klossar medan jag är Wolf som huserar i bakgrunden med mina 12or.
Fint pass. Ett tomt ägg? Vi får börja kalla dig skalet ;) vi verkar ha samma musik smak du och jag. Måste tacka än en gång för musik tips. Hatebreed gjorde att stången flög idag!
Haha läser man Xets husdagbok så kan man komma fram till mkt info! Ja deras nya är så jäkla grym!
Fina pass och brutala vikter. Grymt!

Förbannat bra band som man lyssnat på alldeles för många timmar.

Tror hatebreeds nya album finns på itunes nu, har inte hunnit lyssna igenom det. I tillägg så besöker dom Getaway Rock Festival 8-10 aug, som förövrigt har en riktigt fet line-up med t.ex lamb of god.

http://www.getawayrock.se/festival/artister/
Tack MG! Ja dom är så grymma! Den där festivalen lät dock som ett alternativ i sommar, Lamb Of God, Trivium och givetvis Hatebreed! Sugen? Ja fyller år den 8e, bra sätt att fira med lite HB! :)

ALLA ni där uppe från Norrbotten är bänkgudar... its just how it is!
1: De är mkt vana, är vid diskbänken dagligen, dvs kontinuitet
2: Kommer du att vara P-towns buddha på bänken medan Nano lastar järnplates?
3: Gud kör inte shaolin pushups, går på händer samt gungar symetriskt till julmusik

TODAY IS LEG DAY! Eftersom jag är lika hardcore som vilken nalle puh som helst bifogar jag även en bild för dagen!

Fredrik.J
2013-01-27, 14:02
Dagens pass för benen! Totalös!

LEGDAY COME AT ME

Liggande lårcurl
30x12 40x12 50x12 65x8 + 25 partiella
Sittande lårcurl
30x15 50x15 65x12 80x6 + dropset 20 reps
Stela mark Kai G style, tår inåt
40x12 40x12 60x10 60x10 60x10
Gående utfall med stång
1 vända med kv, 2 vändor med 35kg, 1 vända med 40kg
Knäböj
60x8 100x8 120x5 140x5 170x3
Benpress, frivikt
4 set stegrande till main set som var 430x23 + 4 dropset :cryout:
Benspark: 50x12 90x12 125x8 + 2 dropset

Game over! Riktigt bra pass! Böjen gick som vanligt snett hit och dit så glad jag petade upp nån rep på 170 iaf om än det var djupt, fult och tungt som F-N! Nåväl framsteg hursom rent muskulärt känslomässigt, så bara ösa på! :)

Fredrik.J
2013-01-27, 14:03
Tack O! Du vet att du är Robert B med light 80kgs klossar medan jag är Wolf som huserar i bakgrunden med mina 12or.

Haha läser man Xets husdagbok så kan man komma fram till mkt info! Ja deras nya är så jäkla grym!

Tack MG! Ja dom är så grymma! Den där festivalen lät dock som ett alternativ i sommar, Lamb Of God, Trivium och givetvis Hatebreed! Sugen? Ja fyller år den 8e, bra sätt att fira med lite HB! :)


1: De är mkt vana, är vid diskbänken dagligen, dvs kontinuitet
2: Kommer du att vara P-towns buddha på bänken medan Nano lastar järnplates?
3: Gud kör inte shaolin pushups, går på händer samt gungar symetriskt till julmusik

TODAY IS LEG DAY! Eftersom jag är lika hardcore som vilken nalle puh som helst bifogar jag även en bild för dagen!

Svarsbump!

MicheG
2013-01-27, 20:38
Tack MG! Ja dom är så grymma! Den där festivalen lät dock som ett alternativ i sommar, Lamb Of God, Trivium och givetvis Hatebreed! Sugen? Ja fyller år den 8e, bra sätt att fira med lite HB! :)


Låter som en perfekt födelsedagspresent till sig själv, då får vi mötas upp i moshen!

Fredrik.J
2013-01-28, 09:29
Låter som en perfekt födelsedagspresent till sig själv, då får vi mötas upp i moshen!

De låter som en bra ide! :)

Fredrik.J
2013-01-28, 09:36
Dagens Armpass!

Pushdowns med rep ss med omvända pushdowns med stång
5 set, 15-12 reps
Smalbänk 2 sek stopp, förutom 2 sista set
60x10 60x10 100x8 110x5 120x5 100x12 110x8
Liggande frenchpress på uppålutad bänk med ez FST-7
7 set, 10 reps, 30kg

Stående växlande hammercurl
12x10 20x10 30x8 41.6x4 + dropset
Preachercurl med hantel
12x12 16x10 20x8 24x5
Skivstångscurl
40x10 50x10 60x5 40x12 + dropset 40 reps

Dips ss med Kabelcurl
3 vändor utan vila, 10 reps

Rätt ok pass så här på måndag morgon men armbågarna mår inte bra. Smalbänken är en av dom övningar där det inte känns öh. Första ss körde jag alltså lätta vikter och mkt blodfyllnad p.g.a bågarna. Måste massera, känner hur spänd jag är. Trots att jag är sned o lyfter lite krokigt så känns 120kg stabilt nu, ingen galet tung vikt numer, kul! Kört detta armpass nu några gånger så dags att change it up next week :)

Fredrik.J
2013-01-29, 09:41
Dagens morgonpass blev det fullt ös!

Rygg!

Meadowsrows
20x10 20x10 40x8 60x8 80x8 100x5 40x10 40x10
Breda latsdrag, rak stång Försök till full tut
4 set, tyngst 100x6
Stretchers med V-handtag
30x12 55x12 75x5 + dropset 14 reps
Kronlyft Relativt högt upp, squeeze hela ryggen
5 set, tyngst 220x8
Hyperextensions
Kvx40 20x30
Giantset bestående utav Sittande rodd med v-handtag, Trapskontraktion i technogym högrodd, shrugs med viktplattor
4 set, tyngst 100x8, 40x15, 25x12

7 set mage med kroppsvikt!

Game Over! Då menar jag game over också. Passet tog ungefär 1h. Lite mer möjligtvis. Men fick mkt gjort iaf. Efter latsdraget så tog jag på mig dipsbältet med 40kg på och hängde i chinsracket i ca 60 sek. Tro mig, 60 sek är lång tid ibland...Jisses!

Nåväl! Off to work med mina matlådor till 21.30!

Wennström
2013-01-29, 13:09
Grymt pass du! :) Hur många matlådor blir det?

marcusbranden
2013-01-29, 14:10
Grymt bra pass såhär på morgonkvisten! ;)

Fredrik.J
2013-01-30, 18:13
Grymt pass du! :) Hur många matlådor blir det?

Tack Mr roid Protein! På en dag blir det 6 måltider :)

Grymt bra pass såhär på morgonkvisten! ;)

Tack herrn, öser du på steppan?

Fredrik.J
2013-01-30, 18:34
Då ska vi se, haft 2 lägre dagar kcal mässigt, så relativt tom i kroppen, trött och seg. Dagens pass såg ut så här

Bröst och Axlar

Plan bänkpress
60x5 60x5 100x5 100x5 120x5 130x4 140x1+1 !?!
Lågt uppåtlutande hantelpress
20x12 32x10 46.8x18 50x6
Uppåtlutande bänkpress
60x10 80x10 100x8 drop till 80x6, drop till 60x6
Ladder pushups
2 set till fail
Sittande drag nerifrån i cablemaskin
5 set toksqueeze, 12-10 reps

Sittande Hantelpress
20x12 34x10 40x8 46.8x5 34x10
Stående hantellyft åt sidan
FST-7 7 set, 8-12 reps, över till vanliga set, 12x8 16x8 20x8 + 2 dropset
Framåtlutande hantelswings ss med spider crawls
4 set, högreps

Vad ska man säga om dagens pass? Bänken gick katastrofalt dåligt, 120 kändes redan där sjukt tungt och borde väl bytt övn redan då. 130 på stången, rep nr 4 hamnar jag helt tokfel, kört. På med 140, ut med stången, känns perfekt och hamnar ändå! totalt tokfel. Riktigt crap! Kommer fram till 3 saker av detta.
1: Jag är ingen bänkare (old news)
2: Jag ska INTE börja med plan bänk (very old news)
3: Trots snedhet och dylikt hamnar jag aldrig så galet, har märkt att jag nu även är totalspänd på ena sidan vid skuldra/traps. Så kan ju bero på detta.

Tjurig som en liten 2åring surade jag på, tog några minuters paus, taggade om, hittade fokus, låtsades att jag var Antoine V och att John Meadows stod bakom skrikande på mig och gick därefter totalt bärsärkagång på hantlarna och resten av passet. Kepsen droppade och fick till slut till ett rätt ösigt pass! Hade kunnat låsa mig vid tanken att bänken gick skit som jag är van att göra, men ett sådant bekymmer ska absolut inte stoppa mig, så nallebjörnen went in to killing mode!

BOOM!

mrbomp
2013-01-30, 19:13
Sägs ju att bänken är de första som far åt helvete vi diet.

Fredrik.J
2013-01-30, 20:36
Sägs ju att bänken är de första som far åt helvete vi diet.

Yes det är den som far, men då hade jag inte persat i högreps, det om något tappar man. Kör ju inte bänken som en bänk utan trycker från handflatorna med ganska smalt grepp. Chestpress boom! Önskar att de fanns tyngre hantlar, älskar att köra tungt med dumbbells..

Johan.S
2013-01-30, 20:41
Vi lider av samma problem å det är bara inse. Vi är helt enkelt inte gjorda för att bänka en jävla massa vikt.

Bra öst!

mrbomp
2013-01-30, 21:40
Yes det är den som far, men då hade jag inte persat i högreps, det om något tappar man. Kör ju inte bänken som en bänk utan trycker från handflatorna med ganska smalt grepp. Chestpress boom! Önskar att de fanns tyngre hantlar, älskar att köra tungt med dumbbells..

Kör också hellre med hantlar. Känns betydligt skonsammare för armbågar och axlar.

Fredrik.J
2013-02-01, 19:32
Vi lider av samma problem å det är bara inse. Vi är helt enkelt inte gjorda för att bänka en jävla massa vikt.

Bra öst!
+1 på denna
Kör också hellre med hantlar. Känns betydligt skonsammare för armbågar och axlar.

Ja delvis, men främst för att använda bröstet bättre medan man kan ta i lite också, bättre träff, mkt bättre!

Fredrik.J
2013-02-01, 20:02
Friday means leg day at least this day!
Trött som f-n trots att jag somnade före 20.00 igår! Men bara ösa på!

LEGDAY!

Sittande lårcurl
20x15 40x15 50x15 60x12 70x10 80x6 drop 55x12
Benpress Frivikts
100x30 250x20 370x8 450x8 500x8 560x9 460x30 + 3 dropset
Knäböj 3 sek ner, squeeze upp'
60x8 100x8 130x8 140x6 100x8
Liggande lårcurl ss med benspark
5 set, tyngst 60x10 och 125x10
"Finnen" i ryggextension ss med stela mark Kai G style
4 set

Färre övningar men högre volym på övningarna. Böjen kändes crap i allt utom låren så körde böjen så hemskt jag kunde :) 140 böjarna var Brutalt! mkt tyngre än vad 210 var för nåt år sen. Blev hursomhelst ett bra pass, benpressen tog mkt ur mig, bara fylla knoppen med lite Hatebreed!
Kommer även med ett till låttips här!

http://www.youtube.com/watch?v=BsXi4C1KkrE

Trevlig Helg!

Johan.S
2013-02-02, 10:40
Skön volym på benpressen :). Att böja så där är fan inte mysigt men jävligt effektivt om man inte känner för att gå så tungt. 140 är verkligen bly på det där sättet.

Fortsätt ösa big guy!

Fredrik.J
2013-02-02, 14:42
Skön volym på benpressen :). Att böja så där är fan inte mysigt men jävligt effektivt om man inte känner för att gå så tungt. 140 är verkligen bly på det där sättet.

Fortsätt ösa big guy!

Har lärt mig benpressa från dig:) ja sjukt påfrestande, precis som de ska va!
Desamma, öööös!

Fredrik.J
2013-02-02, 18:09
Dagens pass från förmiddagen!

Armar och Vader!

Omvänd ez stångcurl 5 set, 10 reps, 10 sek vila
5x10 på 28kg
Pushdowns med rep 5 set, 10 reps, 10 sek vila
5x10 på 15kg
Preachercurl med hantel Toksqueeze
12x12 16x12 18x12
Smal bänk 2 sek stopp i botten
60x5 100x5 115x5 125x4
Sittande bakåtlutande hantelcurls 2 sek squeeze i toppläget
12x8 16x8 18x8
Liggande extensions med kettlebells 1 kettlebell i vardera hand
4 set, 15 reps, 2st 12kgs KB
Skivstångscurl 3 sek negativ
30x8 40x8 50x8 + 4 dropset
Pushdowns med en arms-handtag Båda armar samtidigt, 3 sek negativ, hård squeeze i botten

Vadpress i technogym benpress Efter vartannat set stå på tå i toppkontraktion, vartannat stretch
6 set, 40-30 reps
Tåhävningar ss med omvända kontraktioner
6 set, kroppsvikt 30 reps

Rätt bra pass! Bäst tryck hade jag dock i vaderna! Pröva detta armpass, de är kopierat nästan rätt av. Riktigt ösigt :)

Fredrik.J
2013-02-04, 11:09
Gårdagens pass såg ut på detta viset!

Ryggförstörelse Flera benämningar

Enarmsrodd med stång
20x8 30x8 40x8 50x8 60x8 20x8
Hantelrodd
41.6x20 50x20 50x20
Stretchers med v-handtag
40x12 55x12 + dropset
Breda latsdrag, rak stång Försök till full tut
5 set, sista 110x4 + 3 dropset
Cornerrows
50x8 75x8 100x8 125x8 50x20
Kronlyft
70x5 120x5 170x1 KRAS AJ*cry*

Vet inte vad som hände riktigt, men 170 med dom typ av kron/höga rack pulls jag kör är easy paper för mig, men efter en rep så kände jag mig stel, gick ner och försökte en till men kände att något inte stämde. La mig ner för lite vila/stretch, ropade därefter på hjälp för jag tog mig f-n inte upp. Var tvungen ta på mig ett pelarborrbälte(som Ola skulle sagt) för att kunna gå hem från gymet. Det tog verkligen ont, kunde inte böja mig fram, bak, stå, sitta, ligga. Efter diverse värktabletter, kylklampar samt varm dusch och spikmatta kunde jag somna. Sov länge, försökte gå upp och pinka men höll på att ramla ihop. Gjorde sååå ont, jikes!

Men efter att ha varit uppe o gått en timme så är det bättre o lite mjukare. Pratade med naprapaten som sa att det förhoppningsvis är en sträckning muskulärt på båda sidor(fileerna), i värsta fall har jag ryggskott eller annat roligt. Ska dit imorgon kl 08!

Vill egentligen lägga mig ner och tokgrina men inser att det kunde varit värre. Kommer detta förstöra min diet/tävlingssatsning? Kommer jag inte kunna arbeta? När får jag träna igen? Tankar som springer runt i huvudet. Men istället för att gräva ner sig är det bara sikta framåt. Det kan lika gärna vara någon sträckning som går över fort. Jag kommer lära mig något av att göra illa ryggen. Är det något allvarligt så kan alla andra, varför ska inte jag kunna?
Det kunde trots allt varit värre :)

Så nu håller vi tummarna att jag är fit for fight om nån dag! Får jag som jag vill blir det bröst och axlar senast ons :)
Btw, så fick jag fan till ett riktigt bra pass före!

mrbomp
2013-02-04, 11:20
:( krya på dig din best

Fredrik.J
2013-02-05, 09:07
:( krya på dig din best

Tack He Man!

Fredrik.J
2013-02-05, 09:15
Dagens resultat hos naprapaten ledde fram denna info

Det är vänstra filen som tagit mest stryk, högern trodde jag men den har bara kompenserat. Nu när jag är justerad rak så känner jag att hela vänstern är stel men inte högern. Överansträngning/sträckning är vad som hänt och som skulle hända inom en snar framtid, de var bara en tidsfråga. Med tanke på hur jag kompenserat/belastat. Ordinerad vila från Styrketräning minst idag och ons, förmodligen tors, sen kanske pröva fre och se hur det känns. Lugn cardio är bra men höjning av kost är en rekommendation.

Så kommer att äta mer kcal i några dagar nu, den värsta formen som far är väl den akuta och bör väl kunna lösas rätt fort. Trist att jag tappar en dietvecka men ja är bara glad det inte var värre med ryggen, fortsätter jag bomba utan återhämtning är ryggskott eller annan skada nästan ett löfte. Så får tänka logiskt och se till att jag kan träna överhuvudtaget resterande veckor.

Kan väl med lite tur bygga upp lite tryck inför helgen då iaf :)

marcusbranden
2013-02-05, 09:38
Jajemän jag ösar på så bra jag bara kan! ;) Men blir nog ett pass på korpen snart, då får vi höras av! :)

Fredrik.J
2013-02-05, 21:13
Jajemän jag ösar på så bra jag bara kan! ;) Men blir nog ett pass på korpen snart, då får vi höras av! :)

Låter som en bra ide, ska bara bli hel först!

Johan.S
2013-02-05, 21:46
Trist med ett litet hinder i dieten men precis som du säger så kunde det vara mycket värre. Bara känna lugnet så är du snart tillbaka och öser!

marcusbranden
2013-02-05, 21:49
Funderade på att köra över dig och Jörgen när ni traskade hem från kvantum! :) Hann inte hälsa på er! Hoppas VERKLIGEN ni inte missade att dom fått in celsius precis vid ingången!! ;)

Scitec
2013-02-05, 21:50
Du låter klok, bättre att ta de lugnt och träna än tvärtom! Krya på dig!

Niwah
2013-02-05, 21:53
Trist med skada men riktigt skönt att det inte var värre än att tappa en dietvecka!
Bra att det blev såhär egentligen istället för att du skadar dig på allvar och blir borta med diskbråck eller annat helvete i flera månader.

Fredrik.J
2013-02-06, 11:37
Trist med ett litet hinder i dieten men precis som du säger så kunde det vara mycket värre. Bara känna lugnet så är du snart tillbaka och öser!
Helt klart Johan! Förstår dig nu ännu mer! Tack för stödet Big Guy!

Funderade på att köra över dig och Jörgen när ni traskade hem från kvantum! :) Hann inte hälsa på er! Hoppas VERKLIGEN ni inte missade att dom fått in celsius precis vid ingången!! ;)
Du de var ju bra du inte gjorde de så ja lever än idag! De missade jag helt, på Ica alltså? Impressive Indeed!

Du låter klok, bättre att ta de lugnt och träna än tvärtom! Krya på dig!
Helt klart! Tack så mycket!
Trist med skada men riktigt skönt att det inte var värre än att tappa en dietvecka!
Bra att det blev såhär egentligen istället för att du skadar dig på allvar och blir borta med diskbråck eller annat helvete i flera månader.

Precis! Nu då du skriver de låter det rent löjligt, haha. De är så sant, känner mig bättre och skulle gärna pröva träna något lätt, men har gjort likadant förut och då har det gått åt H-vete. Har själv inte haft så mkt problem med ryggen just och oron stiger just då det är den som berörs, är ryggen paj kan man ju göra fruktansvärt lite!

Tack för stödet boys! :)

Fredrik.J
2013-02-07, 17:42
Update! Promenerat, töjt lite, spikmattat, promenerat, osv osv under ett par dagar! Kände mig dock någorlunda säker på att pröva ett pass idag. Så gjorde det, inte full throttle men fick ändå ut ett rätt bra pass!

Bröst och Axlar!

Twistpressar
16x9 20x9 24x9 30x9 41.6x9 46.8x9 + dropset
Uppåtlutad bänkpress
60x8 80x8 100x8 110x8 120x4
Uppåtlutad Hantelpress 2 sek stopp i botten
20x8 30x8 41.6x8 44.6x8
Ladder Pushups
4 set till fail, 20kg extravikt 2 sista seten

Stående hantellyft åt sidan
12x12 12x12 12x12 16x10 20x8 + dubbeldropp samtliga set
Gummibandsdrag ss med spider crawls
4 set, högreps
Omvänd Pecdeck
3 set, 25-20reps
Technogym shoulder press
Brett grepp ss med smalt, 3 set, 30-60kg

Fick som sagt till ett bra pass, förberedde med en promenad i vinterkylan samt en överdoserad missbruksmängd linnex på ryggen före passet. AJ! :smash:

Tog detta pass från Meadows som vanligt, mkt ifrån de senaste klippet på MD då Antoine, Matt Kroc och Meadows tränar tsm. Twistpressar utförde jag exakt på samma sätt, dvs, 2 vanliga reps och den 3e så vrider man hantlarna med lilltummarna inåt och squeezar utav bara h-vete! Så därför blev det de udda talet 9 på samtliga set. Snedbänken körde jag med hardcore kudden på stången.(se bild) Dvs att man kör tills kudden tar stopp på bröstet vilket blir nån cm ovanför bröstet. På detta vis sparar man Axlarna samt behåller trycket i bröstet hela tiden, var faktiskt tyngre! köra på detta sätt tkr jag, ett tecken på att axlarna används för mkt i bottenläget för min del. Riktigt skönt! Ladder pushups är grymt skön både som press och stretch, har ju ingen vinklad stång på det sättet men kommer nog djupt ändå tkr jag. Kör armhävningar med stången längst ner i racket till fail, höj stång 2 pinnar, fail, 2 pinnar igen, fail. Fucked up!

Hoppas nu att ryggen håller sig bra och att det inte blev värre p.g.a passet! Så ska ja försöka träna även imorgon! :)

Adios!

Fredrik.J
2013-02-10, 21:10
Ska kortfattat försöka summera denna helg, vet redan nu att så inte är fallet. Har haft en grym helg @4Klövern training camp och här kommer en liten summering.

Fredag
Torsdagen körde jag första styrkepasset sen ryggen tillfälligt sa ifrån. Fredag var det dags för benträning, eftersom jag är osäker p.g.a stelhet, snedhet och diverse småtrubbel så passade jag på att köra benpasset på gymet där jag vanligtvis tränar, dvs där jag är van utrustningen. Hela Campet spenderade vi på Sensia, vilket inte är ett gym jag spenderar särskilt mkt tid på annars.
Körde ett högrepspass på helt reko vikter ändå, 20or i böjen upp till 110, 2 main set i benpressen, 250x60 350x40, är några gobitar. Hade fruktansvärt blodflöde och slakten var ett faktum! Hem, äta, vända, ta sig en kaffe och vidare på 4klövern training Camp! Körde ett solid vadpass, sprang dock mest runt och filmade samt intervjuade deltagarna på campet som hade tagit plats på diverse delar av gymet. Ingen på cardiomaskinerna dock, kan vara eftersom större arean på gymet redan var i bra form. Ingen annan anledning kommer jag på. Samtliga på gymet gjorde riktigt bra ifrån sig. Lite tävlingar hölls även igång, mer om detta kommer ni finna på film och bildkollage från den krönta presidenten Nano Sekund (Som fö hammare och spik roddade sönder dubbla klisterlappar Miha Zupan style). Proxy passade på att stretcha lite p.g.a stelhet, detta gör man lättast genom att böja 200kg näsdukslätt. Kvällen avrundades på den lokala krogen med en grym Afterwork och häng!

Lördag
Inledde dagen med Frukost, Pwo Mix och Elak Spotify Musik som bara en nalle som jag kan uppskatta, för att sedan åka vidare mot gymet. Mötte upp alla boys för ännu ett gympass. Passade på att köra ett armpass med mina nya fat gripz som jag investerat. Efter 5 övningar triceps tsm med min homie Görgen så hakade STR på lite lågvolymsträning för biceps. Blev 5 övningar, en del reps, inte nog många för att vara disco tyvärr. Hem, vända, för att sedan förtära en fruktansvärt god lunch på Piteås Golfklubb V.I.P Style! Vidare återigen, denna gång till Piteås Riviera, Havsbadet. Tropikbad, posering i rutschkana, vätsketömning i bastu ss med ångbastu, matlagning i form av köttsoppa b.l.a. Vidare sen för en kväll innehållande uppklädda män och pojkar, god mat, kaloririka mellanmål i flytande form. Kvällen avslutades för min del med påsar under ögonen och min bästa sovkamrat spikmattan, magi eller tragedi?, u can never guess the outcome!

Söndag
Morgonpass! Ingen var tröttare än Nano förutom en del, men isbrytarna kommer ofta flytande ändå som tur är. Körde ett ganska blodigt ryggpass med the freak Chrille87 Lagerälvsbyhaus! Blev styvt 9 övningar!, Innehållandes en hel del volym. Ryggen är med dessutom officiellt nästan hel, om än vi inte körde så enormt tungt. Avslutade med lite teknikträning i marken, tack Phantomduck, Robert, en nyfunnen loverboy. Post workout hamnade vi på MAX som ett riktigt byggargäng där vi avrundade en magisk helg med en hashtagg styvt enorm gruppkram som värmer ännu.

Har efter helgen några konstateranden att dela med mig av!

-Då jag är korthårig och har osymmetrisk skäggväxt(som vanligt) ser jag i ansiktet uppenbarligen ut som Magnus Samuelsson
-Jag är Arnolds Värsta Fiende, han förlorar trots hockeyskydd
-Jag bör läsa Arnolds självbiogradi, Total Recall
-Jag är inte i särskilt bra form men jag kommer klara av detta
-Ola, Nano, Storebror är nu officiellt krönt President på Kollo. Han har även film då han tar världsrekord i att hammerrodda och oavsett humör har vi svårt att tycka illa om honom.
-Chrille87 behöver inte knäböj för utveckling av låren
-Proxy kan rent logiskt omöjligt få bra skäggväxt om naturen ska ha sin gång
-Snacket om att STR ser grymt bra ut på alla plan stämmer inte, det är en extrem underdrift, statyn är lös!
-Då den där extraordinära lyckan uppstår för någon i närheten mår alla runt om bra också (Heavy Deds)
-Människor som har träning som ett högt uppsatt intresse verkar ofta kunna komma väldigt bra överens. Oavsett mål eller inriktning på träning har vi alla något att lära utav varandra, kunskap är makt, ta vara på eran omgivning!
-Allas resa räknas, Alla Kuggar Upp, ingen vilar och alla Skrattar Verkligen


Jag är verkligen glad att detta läger skedde. Jag har iallafall haft skitroligt, att träffa samtliga! har varit kanon och önskar er alla ett stort lycka till med vad än ni tar er för, det verkar inte vara något hinder för någon utav er!

Ensam är stark, men vad spelar de för roll hur stark man är om man är ensam?

Bilder finns massor, film finns det timmar utav, det kommer ske uppdateringar på Facebook, Kollozeum samt 4klöverns hemsida givetvis. Ola och Co har haft massor att stå i med detta så ge dom en break så kommer film och diverse saker att dyka upp med tiden!

Kost har varit högre i helgen enligt plan, ser numera inte ut enligt plan men det löser jag de kommande dagarna med ett omdirigerat kostschema. Känns lovande faktiskt. Sömn har varit katastrof men det går även det att lösa.

En grym helg är snart till sin ändå, over and out! :)

Proxy
2013-02-11, 18:25
Superkul att träffas Freddan, och kan inte göra annat än att hålla med tusenfalt om hur bra helgen har varit. :) Hoppas att vi ses igen, till sommaren på västkusten kanske?

Märks att du har huvudet på skaft, helt klart guru-potential! Kände mig inspirerad av ditt och Chrilles ryggpass, och ska givetvis testa rodd-varianten så snart jag kan. Du vet, den biten jag fick testa på innan jag blev ivägknuffad..

Nano-Sekund
2013-02-11, 18:53
FY FAN så bra text Ägget !!

OBS! - Jag menar det verkligen (ingen ironi-style) - Jag blev rörd & skrattade på samma gång !!

// Ola Enberg

chrille87
2013-02-11, 19:13
Brutalt bra sammanfattning ägget och riktigt kul att träna med dig! Jag är mööör idag

zarnyhax
2013-02-11, 19:24
Det var verkligen roligt och ses. Bra och intressant reflektion utav helgen. Kör hårt! :D

Phantom duck
2013-02-11, 19:52
Bra sammanfattat Fredrik, håller med till punkt och pricka. Det var en stor ära och jäkligt kul att träna med dig i helgen. Du får komma förbi och marka med kedjor hos oss framöver. Håll dig allert för rätt vad det är dyker jag upp på Korpen:) Loverboy var namnet:)

stockinger
2013-02-11, 20:09
Bra skrivet och roligt att ses ditt monster :)

jsavefors
2013-02-11, 21:51
Grymt skoj att träffas fredde (Magnus)!
Riktigt giftig summering av helgen också. KUL!

Fredrik.J
2013-02-11, 21:53
Superkul att träffas Freddan, och kan inte göra annat än att hålla med tusenfalt om hur bra helgen har varit. Hoppas att vi ses igen, till sommaren på västkusten kanske?

Märks att du har huvudet på skaft, helt klart guru-potential! Kände mig inspirerad av ditt och Chrilles ryggpass, och ska givetvis testa rodd-varianten så snart jag kan. Du vet, den biten jag fick testa på innan jag blev ivägknuffad..
Fina ord ifrån en duktig kille som många andra sagt även imponerar på det mentala planet, trots att du inte får gå på bio utan att visa leg! Pröva gärna, dom kära meadowsrowsen. På tuben finns en kanal som heter mountaindog1, där finns allt roligt på instruktion dessutom av John Meadows himself. Kan ha varit lägrets mest förvånade min, bortputtad av Lagerhaus! Ös på nu Proxy! Ett guld i sl och en pallplats på Lucia känns inte som en omöjlighet! We will meet again!

FY FAN så bra text Ägget !!

OBS! - Jag menar det verkligen (ingen ironi-style) - Jag blev rörd & skrattade på samma gång !!

// Ola Enberg
Det var tanken! Riktigt feelgood känsla vid författandet! Ärliga ord dock, du är en inspirerande individ på många plan, att du som sagt dessutom alltid! får andra att röra på mungiporna osymmetriskt fort är ganska häpnadsväckande!

Brutalt bra sammanfattning ägget och riktigt kul att träna med dig! Jag är mööör idag
Desamma Lagerhaus! Ser fram emot mer köttande framöver, lär mig pressa upp volymen på mina pecs!

Det var verkligen roligt och ses. Bra och intressant reflektion utav helgen. Kör hårt!
Det är ömsesidigt, är fortfarande avis på dina ben, om än du själv inte uppskattar dom. Håll dig on the grid nu bara så vi kan följa dig vidare! ÖS PÅ och hälsa glatt på mupparna på erat stora gym!

Bra sammanfattat Fredrik, håller med till punkt och pricka. Det var en stor ära och jäkligt kul att träna med dig i helgen. Du får komma förbi och marka med kedjor hos oss framöver. Håll dig allert för rätt vad det är dyker jag upp på Korpen Loverboy var namnet
Åh, loverboy! Ser fram emot det mesta! OBS bring profil eller chosan!

Bra skrivet och roligt att ses ditt monster
Desamma Tim! Du har allt i dig för att ställa dig på en scen, kör på för fullt! Väntar mig dessutom en 5a på 200 i marken inom en SNAR framtid! Ös!

Skulle vilja överdosera smilegubbar men då forumet inte tillåter det avslutar jag med denna! *cupid*

Fredrik.J
2013-02-11, 21:54
Grymt skoj att träffas fredde (Magnus)!
Riktigt giftig summering av helgen också. KUL!

Nöjet är på min sida! Vi hade verkligen skoj, ser fram emot vidare dominerande av tomma gym! :) Kör på nu!

Fredrik.J
2013-02-11, 22:03
Efter helgen är jag rätt sliten p.ga risig sömn bla, men huvudet är verkligen fyllt av motivation och det vann över kroppen idag. Så körde 5e passet i rad efter en lång dag @ work.

Bröst och Axlar

Plan bänkpress
60x12 60x12 60x12 60x12 100x12 110x8 115x8 127.5x6
Uppåtlutande hantelpress
20x8 36x8 44.6x8 50x8 drop till 36x8
Uppåtlutad Bänkpress
60x10 90x10 105x6+1 drop 90x6 drop 60x8
Pec deck
40x8 75x8 100x6 40x21 40x21 (2 sista set 21an)
Hexpress
1 set till fail

Militärpress
30x8 40x8 50x8 60x8 70x4
Sittande hantellyft åt sidan FST-7
7 set, 12-8 reps, 7kgs hantlar
Omvänd pecdeck ss med spider crawls
5 set

Samt lite magträning, försök till shaolin pushups, så långt ut jag klarade av med armarna, dvs inte helt raka armar, något böjda. Ska klara av detta STR style :)
Kommentarer om detta! Rätt ok pass idag må ja säga. Nya kostupplägget har nu blivit beprövat en dag men känns rätt bra, återstår att se hur kroppen reagerar. Hexpress är en störd övning att avsluta med, man lägger sig ner på en bänk, tar ett par lätta hantlar, trycker dom mot varandra tills man blir blå i ansiktet och squeezar upp, håller detta tryck upp och ner som en press. Brutalt bra! Stående militärpress har jag nog inte kört på styvt 15 år, nä men de var iaf länge sedan. Uppdaterar med mer info senare i veckan, har just idag 62 järn i elden Nano style, lite sömn offbeat osv!

Ny vecka, nya möjligheter, ta vara påt! :)

mrbomp
2013-02-11, 22:45
Bra jobb! Du fick beröm idag på k&h skadu veta. Nämner inga namn men hans underarmar är typ som mina biccer :)

str
2013-02-11, 22:45
-Snacket om att STR ser grymt bra ut på alla plan stämmer inte, det är en extrem underdrift, statyn är lös!


Hahah =)

Tack du Samuelsson. Riktigt bra text du skrev där om senaste dagarna, kul sammanfattning.

OBS! - Såg att du testat shaolin, kommer bli riktigt impad när du klarar detta med din kroppsvikt.

Som jag sa till Johan, kan va bra att köra med SL-bälte i början så slipper man gå av på mitten...

=)

Johan.S
2013-02-12, 08:34
Bra öst igår och ändå bra vikter i bänken. Snart är det bara jag som är svag i bänkpress :)

Phantom duck
2013-02-12, 20:49
Vi får styra upp en date:)

Fredrik.J
2013-02-13, 16:18
Bra jobb! Du fick beröm idag på k&h skadu veta. Nämner inga namn men hans underarmar är typ som mina biccer :)
Finns det någon på KoH som har 55 kring underarmarna? Vem? Stilig gift man! Numera kan du figurera som en karl på gymet, blev de kvar nå av tårtan?
Hahah =)

Tack du Samuelsson. Riktigt bra text du skrev där om senaste dagarna, kul sammanfattning.

OBS! - Såg att du testat shaolin, kommer bli riktigt impad när du klarar detta med din kroppsvikt.

Som jag sa till Johan, kan va bra att köra med SL-bälte i början så slipper man gå av på mitten...

=)
Jag tycker de var en kort summering, därför jag aldrig skulle v-blogga, minnet till min telefon tar slut efter ett par timmars svammel!
Jag klarar av någon slags variant, dock inte med helt raka armar, bågar lite utåt. Körde både med och utan bälte, känns dock som en stabil core övning, kan va bra för mig kanske! Tänkte filma idag för lite guide men man såg bara en blå madrass på den så det försöket misslyckades jag med!
Bra öst igår och ändå bra vikter i bänken. Snart är det bara jag som är svag i bänkpress :)
Haha! Möjligheten att jag blir en stark bänkare är lika stor som att jag spottar ut i godispåsen offseason. Dvs, det kan ske, men lutar inte åt det ;)
Vi får styra upp en date:)
For sure! Du figuerar numera i Proxys Journal btw

mrbomp
2013-02-13, 16:21
Finns det någon på KoH som har 55 kring underarmarna? Vem? Stilig gift man! Numera kan du figurera som en karl på gymet, blev de kvar nå av tårtan?


jo min fru gav bort resten :(

Johan.S
2013-02-13, 16:35
Haha! Möjligheten att jag blir en stark bänkare är lika stor som att jag spottar ut i godispåsen offseason. Dvs, det kan ske, men lutar inte åt det ;)


Haha, är det så? :)

Proxy
2013-02-13, 16:41
Körde Meadows-rodden idag, riktigt skön! :) Gick dock upp till 50kg+stång, det var nog lite för tungt.
Har en fråga till dig som tortyr-mästare, vart kan man få tag på en foamroller? Eller finns det någon man kan använda som man har hemma? Kan ju ta mammas kavel, men den kanske är lite hård...

Fredrik.J
2013-02-13, 16:56
jo min fru gav bort resten :(
Snäll dam, men katastrof!
Haha, är det så? :)
De var iaf en bra liknelse
Körde Meadows-rodden idag, riktigt skön! :) Gick dock upp till 50kg+stång, det var nog lite för tungt.
Har en fråga till dig som tortyr-mästare, vart kan man få tag på en foamroller? Eller finns det någon man kan använda som man har hemma? Kan ju ta mammas kavel, men den kanske är lite hård...
Grymt! Kul den tycks om. Man vänjer sig så mer kommer nog kunna användas. Funkar nog bäst i en t-bar, men vi har ingen här så kör med stång i hörnet. Komplexet, supersetet vi körde är grymt det med, enarmsrodd ss med meadowsrows. Brutalt. Lastar alltid 10or för att få lite bättre stretch.

Haha, ja de finns ett par alternativ!
1: Vanlig skumgummi foamroller, finns på extremepower bland annat
2: Trigger foam roller, the Grid även kallad (Finns på lokala gymet här, men annars google is your friend, sök the grid foamroller)
3: Rumbleroller, finns på http://www.roller.se/
4: Baseboll

Alt 1: Är grym om man är dålig någonstans, vill man komma djupare behövs dock en elakare variant
Alt 2: Skön, Tomme har en, men föredrar hellre en variant i flexibelt material, den är fast, dvs hård.
Alt 3: Aldrig prövat, men verkar brutal och dessutom bäst
Alt 4: Bra för mindre mjukdelar, bröst, rumpa(där vi brutaliserade dig osv)

Har själv ingen foamroller. Men kommer nog skaffa en rumbleroller inom en snar framtid då jag vill ha för itb och framsida lår/höfter mestadels. Även ryggen. Finns med största sannolikhet snorbilligt i staterna dock :)

Good luck! // Hostelmissbrukare i privatlivet

Fredrik.J
2013-02-13, 17:12
Oh happy day, happy legday!

Sittande lårcurl
30x20 45x16 60x15 70x12 85x5 + 2 dropset
Benpress
200x15 330x12 430x12 500x12 540x16 250x65 RP 250x25 :smash:*screwy*
Frontböj
60x8 60x8 80x5 100x5 120x4 100x30 (Vanliga böj sista set)
Hacklift
40x8 80x8 120x8 150x5 40x21 (21an sista set)
Liggande lårcurl
20x8 30x8 50x8 60x8 drop 35 partiella

10 set vader, höga reps, 3 olika fotställningar
6 set mage, bla shaolin push ups men med böjda armar

Grisigt pass, grisigt jäkla pass. Fy f-n! Bara ösa på så in f-n. Kör korsat grepp i fronten för att jag inte kan köra ol helt enkelt, får väl träna påt. Benen orkar men inte framsidan, stången glider ner helt enkelt. Tänkte göra en 5a på 120 men fick bara 4 då jag slog till i racket. Stod lite för nära. Ingen katastrof skedd utan mer trist missa sista. Benpressen är ju i en rätt tacksam vinkel därav den enorma discoladden. Högrepsen gjorde ont, på riktigt. Bring it!

Dagens 3 dåliga
-Mp3:n dog efter benpressen och går ej igång. Lagomt innan fronten så böjde jag djupt till någon poppis låt från melodifestivalen.. Elektronik är stundtals värdelös, borde göra som zarnyhax och utesluta allt

-Har spräckt 3 par kalsonger på 4 dagar nu, trodde de skulle bli mer loose under diet men tydligen inte

-Nano sitter inte i mitt knä just nu

Nåväl, kunde varit värre!

fredde68
2013-02-13, 17:39
Helt störda benpressar! Är det fullt djup på dom oxå?

Proxy
2013-02-13, 17:51
Hahaha, vad händer här!? :d Ronnie Coleman-style på den laddningen! Riktigt jäkla sjukt pass alltså.

Proxy
2013-02-13, 19:15
Hittade en papp-rulle som jag har foamrollat som en galning med nu i 30 minuter! :d Kanske lite hård, men satan vad skönt det är.

Är väldigt öm över sidan på höftet (det som kallas itb?) och bakåt gluteus, så där rullas det mycket. Även upp mot teres major, på vingen ända upp mot axelkulan, du vet där du pillade på restaurangen. Där är jag riktigt öm. Psoas behöver jag klura ut hur jag ska komma åt ordentligt.

Men satan vad det är skönt, och det märks att spänningar släpper. Ska foamrolla varje dag! :d