handdator

Visa fullständig version : Är sjuk men så j**** sugen på att träna!


Morotsrivare
2012-12-03, 12:32
Hjälp! På den senaste tiden har det gått riktigt bra på gymmet :) Jag ökar sakta men säkert på i styrka och vikt samtidigt som jag behåller skaplig form.
Nu har jag tyvärr åkt på en förkylning *spy**gah!**cry* och jag funderar starkt på att gå å träna ändå... Är typ helt täppt i näsan så på den nivån ligger det.

Ska jag gå ner å köra på gymmet för att jag vill, har suget och älskar det? Eller ska jag vila för att inte riskera att det bli värre?? Kan ni inte dela med er av liknande situationer som ni själva varit med om och konsekvenserna utav det?

eiri
2012-12-03, 12:35
stanna hemma och ät gott :)

Snömannen
2012-12-03, 12:41
Samma här. Inte tränat på en vecka. Börjar bli småtrist nu..

Jeml
2012-12-03, 12:46
Täppt i näsan=träna

Feber, halsont, huvudont (som inte beror på sömnbrist, kaffebrist eller liknande)=stanna hemma

apfel
2012-12-03, 12:59
tänk på att du kan smitta andra på gymmet. stanna hemma.

NNIF
2012-12-03, 13:05
läs böcker med mera om träning istället :)

Morotsrivare
2012-12-03, 13:09
Jo man kanske borde stanna hemma :(....fan

gymaddict
2012-12-03, 13:12
Kör ett lättare pass, men försök att hålla pulsen nere.

limenka
2012-12-03, 13:17
Om en förkyld person kliver in på gymmet jag tränar på hade jag bett den personen gå hem :)

alden
2012-12-03, 13:24
De föesta är nog överens om att en vilovecka då och då är ett måste men det kan vara svårt att släppa suget och göra det. Därför tycker jag man ska se en förkylningen som ett ypperligt tillfälle att vila.

Dessutom måste du tänka på de andra på gymmet, jag vill då inte behöva lyfta en snorig stång full med virus.

mattilainen
2012-12-03, 13:28
tänker som många andra. Du har blivit smittad och kan därför inte träna för det. Du känner dig uttråkad och VERKLIGEN vill tillbaka till gymmet. Tänk då att du ska gå ner till gymmet, riskera att smitta ett antal andra personer som känner samma sak?

Det är som när folk går till en biograf dagen efter magsjuka (för dom känner sig inte "lika" sjuka längre). Är det värt att riskera smitta andra, som i sin tur kommer smitta andra som i sin tur...

Denna spiralen kanske gör att du har oturen att bli smittad igen, vid ett senare tillfälle :)

komintepånågot
2012-12-03, 14:09
Jag är/var i ungefär samma situation som dig. Jag hade ont i halsen, då stannade jag hemma. Nu är jag bara lite snuvig (snyter mig 2-3 per dag). Då känns det helt ok att träna. Dock kör jag ingen högpulsträning. Vill vara snorfri om jag ska köra det.

Pryce
2012-12-03, 14:26
Brukar trösta mig med att titta på träningsmaterial och frossa godsaker osv, bra skit.

Morotsrivare
2012-12-03, 14:27
Kan inte träningen ha en "läkande" effekt då? Exempelvis om man är förkyld, kan man inte träna ur viruset i kroppen ( Vill så hemskt gärna inbilla mig att det kan funka???)

Pryce
2012-12-03, 14:30
Kan inte träningen ha en "läkande" effekt då? Exempelvis om man är förkyld, kan man inte träna ur viruset i kroppen ( Vill så hemskt gärna inbilla mig att det kan funka???)

Världen går inte under bara för att tar några dagar av från gymmet.. Fokusera på andra saker du gillar och låt kroppen få sin vila. Går du och tränar och blir värre kommer du garanterat önska att du hade stannat hemma, justsayain'

Morotsrivare
2012-12-03, 14:33
tänker som många andra. Du har blivit smittad och kan därför inte träna för det. Du känner dig uttråkad och VERKLIGEN vill tillbaka till gymmet. Tänk då att du ska gå ner till gymmet, riskera att smitta ett antal andra personer som känner samma sak?

Det är som när folk går till en biograf dagen efter magsjuka (för dom känner sig inte "lika" sjuka längre). Är det värt att riskera smitta andra, som i sin tur kommer smitta andra som i sin tur...

Denna spiralen kanske gör att du har oturen att bli smittad igen, vid ett senare tillfälle :)

Jo det är så sant det du skriver men är i princip aldrig sjuk, så därför har jag oerfarenhet av det här. Tyvärr är jag nog också lite för egoistisk för att tänka så framför just de mål som jag har... men förstår absolut tankesättet och överväger det ändå....svårt*facepalm*... om jag beslutar mig för att gå och träna senare så kommer jag i alla fall inte hosta någon i ansiktet så ni kan vara lugna för det i alla fall*hug*, tror ändå att var du en rör dig i samhället idag så är det alltid någon som bär på något virus av olika slag så det går nog ändå inte skydda dig...

Morotsrivare
2012-12-03, 14:37
Världen går inte under bara för att tar några dagar av från gymmet.. Fokusera på andra saker du gillar och låt kroppen få sin vila. Går du och tränar och blir värre kommer du garanterat önska att du hade stannat hemma, justsayain'

Jo jag nämnde det dilemmat tidigare tror jag, men jag tror att du precis som jag älskar träningen och jag tycker det är tråkigt och jobbigt när jag inte kan utföra den. Tänk att bara få dra på sin favoritmusik i öronen och känna hur pump och kontakt rusar i kroppen....kärlek ;)

DAke
2012-12-03, 14:38
Vila du, känns som the right way to do it! Du behöver nog f.ö inte "hosta någon i ansiktet" för att lyckas smitta folk ;)

Pryce
2012-12-03, 14:39
Jo jag nämnde det dilemmat tidigare tror jag, men jag tror att du precis som jag älskar träningen och jag tycker det är tråkigt och jobbigt när jag inte kan utföra den. Tänk att bara få dra på sin favoritmusik i öronen och känna hur pump och kontakt rusar i kroppen....kärlek ;)

Absolut, träning är det bäst jag vet, men jag har lärt mig att lyssna på min kropp och inte mitt ego, jag föreslår att du gör detsamma.

jonteeo
2012-12-03, 14:45
Du kommer helt klart tjäna på att vila hemma om man ser det från ett längre perspektiv, och det är så man får se resultaten inom muskelökningar också, resultaten kommer inte på en dag.

Jag förstår att man kan va sugen även när man är sjuk, jag har gjort likadant och tänker aldrig göra om det eftersom min sjukdom förvärrades. Speciellt nu med tanke på vädret så STANNA HEMMA och ladda upp inför nästa gympass.

Morotsrivare
2012-12-03, 14:45
Vila du, känns som the right way to do it! Du behöver nog f.ö inte "hosta någon i ansiktet" för att lyckas smitta folk ;)

haha ne jag vet, men överdrev lite då tydligen alla trådar på det här forumet "ska" innehålla lite överdrift (står mellan raderna när du godkänner dig ;)

Morotsrivare
2012-12-03, 14:46
Absolut, träning är det bäst jag vet, men jag har lärt mig att lyssna på min kropp och inte mitt ego, jag föreslår att du gör detsamma.

Önskar jag vore som du då, jag lär mig nog aldrig....Antar att min girighet är större än förståndet

DAke
2012-12-03, 14:52
haha ne jag vet, men överdrev lite då tydligen alla trådar på det här forumet "ska" innehålla lite överdrift (står mellan raderna när du godkänner dig ;)

Haha ahh, måste jag ha missat ;)

adhdkiller
2012-12-03, 18:19
Själv när jag är förkyld så tränar jag alltid ändå, har aldrig varit några problem tycker att det är rätt skönt.. Men skulle man ha ont i huvudet eller må illa så då ska man fan skita i det

bjohe
2012-12-04, 09:22
Jag var också sådan tidigare att jag tränade vid förkylning mm. "skulle ju bara köra lite lätt" Detta resulterade i endokardit (hjärtklaffs inflammation) och bakterier som "käkar" hjärtklaffar. Fick snällt lägga mig på operationsbordet och öppna upp hela bröstkorgen plus hjärtat och laga en hjärtklaff. Jag hade tur eftersom det gick att laga så jag slapp att sätta in en konstgjord klaff. Har varit borta från träning i nästan ett år men börjar nu komma igång igen och jag tränar inte om jag är förkyld. ;)

Det kan också vara så att man blir förkyld pga att motståndskraften är sänkt pga hård träning (nästan överträning) så det kanske var dax för lite vila ändå. Passa på att läka ihop och kom tillbaka starkare och friskare. :)

Birkharju
2012-12-04, 09:26
Riktigt dålig stil att besöka gymmet sjuk. Inte nog med att många är där för att hålla sig friska, så är även chansen att man smittar någon större på ett gym än på övriga ställen.

tjing
2012-12-04, 12:01
Jag är också helt täppt i näsan men är då inte förkyld för det.

Kischen
2012-12-04, 12:03
Förkyld = smittad av virus. Täppt i näsan, snorig = Behöver inte alls bero på att man är sjuk.

Dyrgripen
2012-12-04, 14:03
Om en förkyld person kliver in på gymmet jag tränar på hade jag bett den personen gå hem :)

Det hade du nog förmodligen inte gjort gubben :)

alden
2012-12-04, 15:10
Kan inte träningen ha en "läkande" effekt då? Exempelvis om man är förkyld, kan man inte träna ur viruset i kroppen ( Vill så hemskt gärna inbilla mig att det kan funka???)

Tvärtom.,tung träning bryter ner immunförsvaret och förlänger tillfriskningstiden.


Stanna hemma dör guds skull, ska det vara ett så stort problem? Det kan inte vara friskt att vara så manisk. Jag älskar också att träna men jag blir hellre frisk och tränar ordentligt än att stå och snora på gymmet.

alden
2012-12-04, 15:11
Det hade du nog förmodligen inte gjort gubben :)

Och vad var poängen med det inlägget? Det han menade var ju att ingen gillar en sjukling på gymmet.

Morotsrivare
2012-12-04, 15:43
Oj lite hetsigt här i tråden.... till allas lugn kan jag meddela att jag stannade hemma igår... men idag blir det andra bullar :)) verkar vara många som bryr sig om denna sortens frågor i alla fall.

ebbmp
2012-12-04, 16:33
Gult/Grönt snor = Är hemma *gah!*
Täppt i näsan alt transparant snor = Träna:)

luderlasse
2012-12-04, 18:57
Är man sugen på att träna när man är sjuk så tränar man för dåligt när man är frisk... ;)

Morotsrivare
2012-12-04, 19:14
Är man sugen på att träna när man är sjuk så tränar man för dåligt när man är frisk... ;)

ja eller så gillar man helt enkelt att träna ;)

luderlasse
2012-12-04, 20:42
ja eller så gillar man helt enkelt att träna ;)

JA du har så rätt du, ville mest vara dryg, hoppas du blev lite arg hemma vid din datamaskin och knöt näven hårt i fickan.

Fugly
2012-12-04, 21:15
Kolla på när Coleman förbereder och äter sin frukost, uppföljt av hans pass i gymmet. Finns nog ingen film som förklarar muskelbyggarens vardag bättre än dem :D

Morotsrivare
2012-12-05, 07:45
JA du har så rätt du, ville mest vara dryg, hoppas du blev lite arg hemma vid din datamaskin och knöt näven hårt i fickan.

nejdå inte alls... ärligt talat tyckte jag mest synd om sådana som tydligen går till gymmet och tycker att hela passet är en pina...