handdator

Visa fullständig version : Viktminskning och muskelökning


shnino
2012-12-02, 18:02
Hej!

Jag har under året styrketränat 3-5 dagar i veckan. Jag lägger störst fokus på ben och rumpa. Jag äter ganska hälsosamt med mycket fokus på protein. Men skulle kunna äta nyttigare. Nu är det så att jag skulle vilja gå ner 5 kg till sommaren och tappa det överflödiga fettet men ändå öka i muskelmassa på ben och rumpa. Min vikt har stått stilla under tiden jag har styrketränat men har tappat en lite i fett och ökat i muskelmassa. Men jag vill som sagt gå ner 5 kg.

Hur ska jag lägga upp träningen som? Hur ska jag tappa mer i fett? Jag har funderat på att lägga in några konditionspass i veckan samtidigt som jag vill styrketräna men vet inte hur jag ska kombinera dessa. Vad tror ni att jag ska göra för att lyckas?

Jag är en tjej på 20 år, 165 cm, 60 kg.

Lychgate
2012-12-02, 18:15
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Recomp diet med överskott på bendagar. Kondition är valfritt men behövs ej för viktnedgång.

jonteeo
2012-12-02, 18:15
Om vikten står stilla får du minska på kalorierna tills du går ner, eller lägga till cardio som du nämnde.

Yeahboy
2012-12-02, 18:17
Varför inte bara tappa dem 5 kilo snabbt under en period av 5-10 veckor och sedan lägga dig på balans?

Träna som du gör nu men ligg på ett underskott på cirka 500 kalorier och se till att få i dig minst 2 gram protein per kilo kroppsvikt.