handdator

Visa fullständig version : ansiktsövningar, fungerar dom?


jizzinmypants
2012-12-01, 22:35
http://www.youtube.com/watch?v=O546OefzTMg
http://www.youtube.com/watch?v=QZkEdPotnDE

Vad tror ni, fungerar såna här övningar? Har hållt på själv i några veckor och upplever att jag fått lite mer "insugna" kinder och mer definerad käklinje men kan ju vara ren inbillning...

Men det finns ju uppenbarligen muskler i ansiktet, så dom borde väl gå att träna upp precis som alla andra muskler, eller tänker jag fel?

Hemi
2012-12-01, 23:09
Kollade inte lankarna men skadespelare, theater/film gor dem. Det fungerar for deras syften och ansiktsgymnastik ar sakert lika gammalt som bodybuilding.

Sniggel
2012-12-01, 23:14
Pallade bara skumma igenom första videon. Men visst om du kan skapa överbelastning på ansiktsmusklerna regelbundet så kan de växa.
Är lite skeptisk till valet av övning dock.
Jag skulle föreslå att istället proppa in en 4 toffee i käften och äta upp dem så snabbt du kan. Vila 5 minuter sen 4 till, vila 5, 4 till. Åtminstone 3 sessioner i veckan.
Detta tränar de stora tuggmusklerna ffa och kan ge illusionen av mer insjunkna kinder då muskulaturen framträder genom fettet om man lyckas.
Förslagsvis kan du göra detta driekt efter styrketräning och kombinera vanlig styrketräning med påfylllnad av kolhydrater :P

PontusAndersson
2012-12-02, 00:44
Jag är verkligen inte någon expert, men när videon syftar till att man skulle kunna punktförbränna fett (de kallar ju övningen för "kindfett-utslätaren") blir jag genast skeptisk.

Musklerna i ansiktet är oerhört små. Frågan är om ens en fördubbling skulle göra nämnvärd skillnad på ansiktsformen. Om man kollar på killar som börjat ta anabola och jämför före/efter tycker jag inte man brukar se någon nämnvärd skillnad i ansiktet. Detta trots att anabola steroider enligt vad jag läst mig till förstorar alla muskler i kroppen (även hjärtmuskulaturen vilket kan få tråkiga konsekvenser).

Den enda muskeln i ansiktet som jag kan tänka mig är tillräckligt stor för att faktiskt kunna tränas till att bli synligt större är käkmuskeln. Men även här har jag svårt att se hur man ska lyckas med detta i någon vidare omfattning.

Övningarna i videon känns mer som stretching, kanske kan detta ha en effekt på utseendet. Jag vet inte... Men jag är skeptisk...

Erection
2012-12-02, 01:35
:d

http://www.youtube.com/watch?v=JuzwLQMTfqU

Wormzie
2012-12-02, 01:41
Pallade bara skumma igenom första videon. Men visst om du kan skapa överbelastning på ansiktsmusklerna regelbundet så kan de växa.
Är lite skeptisk till valet av övning dock.
Jag skulle föreslå att istället proppa in en 4 toffee i käften och äta upp dem så snabbt du kan. Vila 5 minuter sen 4 till, vila 5, 4 till. Åtminstone 3 sessioner i veckan.
Detta tränar de stora tuggmusklerna ffa och kan ge illusionen av mer insjunkna kinder då muskulaturen framträder genom fettet om man lyckas.
Förslagsvis kan du göra detta driekt efter styrketräning och kombinera vanlig styrketräning med påfylllnad av kolhydrater :P

Nästan o-opti att inte göra det när du lägger fram det så :)

stromming
2012-12-02, 01:43
Nästan o-opti att inte göra det när du lägger fram det så :)

*flex*