handdator

Visa fullständig version : Gå till väga för att nå denna fysik? [BILDER]


komigen
2012-12-01, 01:54
Tja, vad skulle ni gjort om ni var i mina skor. Jag vill försöka nå denna fysik, det är mitt ''första mål''. Bygga/deffa.... Vet inte riktigt hur jag ska fokusera, större armar osv. Jag väger 75kg, 180cm, 16 år

Som sagt, vad skulle ni gjort?


Jag nu: (Med optiljus)
94107

Mål:
94109

Latissimus Dorsi
2012-12-01, 01:56
Vafan justin bieber? Men nu skiter vi i det.
För helvete träna 4 gånger i veckan, basic split. Du behöver INTE uppfinna hjulet igen. Minst 120 gram protein per dag och helst ett överskott så är du klar.

LillisJ
2012-12-01, 01:59
Ät, träna, sov.

That's it.

komigen
2012-12-01, 01:59
Vafan justin bieber? Men nu skiter vi i det.
För helvete träna 4 gånger i veckan, basic split. Du behöver INTE uppfinna hjulet igen. Minst 120 gram protein per dag och helst ett överskott så är du klar.

Letade på google... så du tycker att jag ska bygga från den dagsformen jag är nu?

Ballt
2012-12-01, 02:07
bygg i 3 månader och sen deffa, voila du är klar.

Woody R
2012-12-01, 02:12
Träna 1 gång till sen deffa lite så ser du ut så?

stromming
2012-12-01, 04:29
Träna och gå ner 5 kg på två månader

Jur
2012-12-01, 13:55
Vafan justin bieber? Men nu skiter vi i det.
För helvete träna 4 gånger i veckan, basic split. Du behöver INTE uppfinna hjulet igen. Minst 120 gram protein per dag och helst ett överskott så är du klar.


Fast minst 150 g ska det väl ändå vara? :P

StarkaUlf
2012-12-01, 13:58
Fast minst 150 g ska det väl ändå vara? :P

Nej.

Latissimus Dorsi
2012-12-01, 14:13
Fast minst 150 g ska det väl ändå vara? :P

Visst optimalt vore dubbla KV i protein, men ville bara inte krångla till det för honom. Själv är jag nöjd så länge jag är över 120 är jag nöjd vilket ger mig i runda slängar 1.6-1.7 per dag vilket räcker helt klart för mig. Småoptimeringar ger inte så mycket man vill tro att de ska ge, kör ett jävla set i gymmet tills dina ben skakar och du känner något välla upp från magen så ska du se vad som ger någonting :)

feyin
2012-12-01, 14:38
Jag tycker bara att det är tatueringara som fattas för att du ska se likadan ut. Att se exakt identisk ut kräver samma muskelfästen vilket är svårt att träna sig till.

Pjotor
2012-12-01, 14:44
Kortdistanssimning.

Stor Hård Ådrig
2012-12-01, 14:58
Enda skillnaden är genetix och några enstaka procent bodyfat?

Jagger
2012-12-01, 15:02
Är det där justin bieber? Är inte hans tatuering på armen sjukt lik Hells Angels death head?

Jur
2012-12-01, 16:16
Visst optimalt vore dubbla KV i protein, men ville bara inte krångla till det för honom. Själv är jag nöjd så länge jag är över 120 är jag nöjd vilket ger mig i runda slängar 1.6-1.7 per dag vilket räcker helt klart för mig. Småoptimeringar ger inte så mycket man vill tro att de ska ge, kör ett jävla set i gymmet tills dina ben skakar och du känner något välla upp från magen så ska du se vad som ger någonting :)


Alright. Jag tänkte mest på att han troligen behöver ligga på ett kaloriunderskott och därmed för säkerhets skull borde dubbla, men håller givetvis med om att det finns andra faktorer vilka har större betydelse.

mikaelj
2012-12-01, 16:45
Tappa fettvikt bara, träna på som du gör nu.

tb1981
2012-12-01, 18:36
Tja, vad skulle ni gjort om ni var i mina skor. Jag vill försöka nå denna fysik, det är mitt ''första mål''. Bygga/deffa.... Vet inte riktigt hur jag ska fokusera, större armar osv. Jag väger 75kg, 180cm, 16 år

Som sagt, vad skulle ni gjort?


Jag nu: (Med optiljus)
94107

Mål:
94109

ser nog ut så där om du går ner några kilo.cofffee

centralt
2012-12-01, 22:39
Är det där justin bieber? Är inte hans tatuering på armen sjukt lik Hells Angels death head?

Jag var tvungen att googla upp om det var hans "grymma" kropp, och det var det.


Haha här kan ni förövrigt läsa vad en fjortis tycker om hans kropp:
http://eplfootballwallpaperforandroid.blogspot.se/2011/08/justin-bieber-shirtless-he-has-started.html

Citat: "now he has one of the most hot and awesum bodies .."

Sniggel
2012-12-01, 23:07
Tappa fettvikt bara, träna på som du gör nu.

Ungefär så tycker jag. Har svårt att se att där är någon direkt skillnad i muskelmassa.

Gober
2012-12-01, 23:19
Tänk om man haft ett sådant mål, då hade man varit i hamn för längesedan. Nåja bara att återgå till sitt tioårs projekt...

komigen
2012-12-02, 00:14
Tappa fettvikt bara, träna på som du gör nu.

ser nog ut så där om du går ner några kilo.cofffee

Ungefär så tycker jag. Har svårt att se att där är någon direkt skillnad i muskelmassa.

Tror ni verkligen det? Jag upplever att jag har alldeles, alldeles för små armar, speciellt axlar! De släpar sooom faaan! Men tänkte att man kanske kan hinna bygga lite axlar till typ första januari sen börja med deffen... eller köra igång direkt.
Tänk om man haft ett sådant mål, då hade man varit i hamn för längesedan. Nåja bara att återgå till sitt tioårs projekt...

Haha jadu... detta är mitt ''första mål'' om du förstår vad jag menar.

Wiizra
2012-12-02, 00:18
Tror ni verkligen det? Jag upplever att jag har alldeles, alldeles för små armar, speciellt axlar! De släpar sooom faaan! Men tänkte att man kanske kan hinna bygga lite axlar till typ första januari sen börja med deffen... eller köra igång direkt.


Haha jadu... detta är mitt ''första mål'' om du förstår vad jag menar.

Så du ska bygga större axlar på en månad?
Lycka till.

komigen
2012-12-02, 00:19
Så du ska bygga större axlar på en månad?
Lycka till.

Haha... vad vet jag... kan tänka mig öka något enstaka på en månad eller så kör jag på med deff nu, med strikt träning på armar...

Macroman
2012-12-02, 11:25
Ser ingen skillnad.

312
2012-12-02, 11:27
Bygg, sen deffa. Du hade redan vart klar nu om du inte hade velat så mycket.

Wiizra
2012-12-02, 11:30
Haha... vad vet jag... kan tänka mig öka något enstaka på en månad eller så kör jag på med deff nu, med strikt träning på armar...

Så du ska disco gymma?

Fyllot
2012-12-02, 12:17
Så du ska disco gymma?

Det är hans val och om det får honom att sova gott om natten så kan vi inte annat än önska lycka till.

komigen
2012-12-02, 12:29
Disco gymma? Aldrig gjort, vet inte riktigt vad det betyder heller...

Jag kör på mitt helkroppschema fast lägger till lite extra axlar?

komigen
2012-12-02, 12:37
Kanske kan öka något enstaka i muskelmassa på axlarna genom deffen eftersom dom är så jävla små, jag känner att framsida axlar har gått bra eftersom jag kört en del bänkpress... Men baksida och sida har jag tränat dåligt...

Wiizra
2012-12-02, 12:51
Kanske kan öka något enstaka i muskelmassa på axlarna genom deffen eftersom dom är så jävla små, jag känner att framsida axlar har gått bra eftersom jag kört en del bänkpress... Men baksida och sida har jag tränat dåligt...

Man kan inte öka massa på ett underskott

feyin
2012-12-02, 12:54
Man kan inte öka massa på ett underskott

SKall du komma med något konstruktivt ?

gohardorgohome
2012-12-02, 12:57
Man kan inte öka massa på ett underskott

ok

Sniggel
2012-12-02, 14:14
Era kroppar är kanske lite olika men om man bara granskar massan så tycker jag det ser ut att vara likvärdigt. Kanske att du har bättre på vissa områden och sämre på andra.
Deffa bort några kg så 6-pack framträder och musklerna blir mer definierade så tror jag nog det kan se lika bra eller bättre ut. Om än kanske anorlunda om du inte har samma linjer, vilket du förmodligen inte har.

Axlarna kommer förresten bli tydligare (se större ut) när fett försvinner i kanten mellan biceps och axlar.

komigen
2012-12-02, 14:20
Era kroppar är kanske lite olika men om man bara granskar massan så tycker jag det ser ut att vara likvärdigt. Kanske att du har bättre på vissa områden och sämre på andra.
Deffa bort några kg så 6-pack framträder och musklerna blir mer definierade så tror jag nog det kan se lika bra eller bättre ut. Om än kanske anorlunda om du inte har samma linjer, vilket du förmodligen inte har.

Axlarna kommer förresten bli tydligare (se större ut) när fett försvinner i kanten mellan biceps och axlar.

Gött svar, haha behövde sådana svar för att få motivation genom kommande deff! Tack, får se hur det blir...

Off topic... Sitter och funderar lite, kan man ligga på 750 kcal underskott eller det kanske är lite för mycket... 500 kanske räcker

Wiizra
2012-12-02, 14:35
Gött svar, haha behövde sådana svar för att få motivation genom kommande deff! Tack, får se hur det blir...

Off topic... Sitter och funderar lite, kan man ligga på 750 kcal underskott eller det kanske är lite för mycket... 500 kanske räcker

Om du vill behålla mestadels av dina muskler kanske det skulle räcka med 250-300

Röda Björnen
2012-12-02, 17:16
Tja, vad skulle ni gjort om ni var i mina skor. Jag vill försöka nå denna fysik, det är mitt ''första mål''. Bygga/deffa.... Vet inte riktigt hur jag ska fokusera, större armar osv. Jag väger 75kg, 180cm, 16 år

Som sagt, vad skulle ni gjort?


Jag nu: (Med optiljus)
94107

Mål:
94109

Deffa så är du där, ingen svår kropp att få. Mest mager!

Träna, Ät, Vila, Ät, Sov och sluta aldrig göra det, träningsprogram jag rekommenderar att du kan köra är:
SL 5x5
Z-bumbis nybörjarprogram


Vafan justin bieber? Men nu skiter vi i det.
För helvete träna 4 gånger i veckan, basic split. Du behöver INTE uppfinna hjulet igen. Minst 120 gram protein per dag och helst ett överskott så är du klar.

Vad baserar du dina magiska 120 G protein om dagen på och varför tror du just det skulle passa denna kille ?
Vad är det för fel på Justin bieber ?
Varför just 4 gånger i veckan ?

MVH

Linjedomarn
2012-12-02, 18:09
Haha här kan ni förövrigt läsa vad en fjortis tycker om hans kropp:
http://eplfootballwallpaperforandroid.blogspot.se/2011/08/justin-bieber-shirtless-he-has-started.html

Citat: "now he has one of the most hot and awesum bodies .."

http://25.media.tumblr.com/tumblr_med6veIenp1rqt0kqo1_500.jpg

Latissimus Dorsi
2012-12-02, 18:30
Vad baserar du dina magiska 120 G protein om dagen på och varför tror du just det skulle passa denna kille ?
Vad är det för fel på Justin bieber ?
Varför just 4 gånger i veckan ?

MVH

God dag röda björnen :)
120g protein är en anständig mängd, och anser att man inte måste sikta på 2g/ kg kv som vissa gör men man kan ta det lugnt. Så länge man försöker käka 100-120 så är man ganska safe, bara som en slags riktlinje. Då vet ju jag då att TS väger typ 72 och inte 90 då kanske det skulle krävas mer.
Vad jag tycker om Justin Bieber är inte relevant för tråden.
Ang 4 dagar så passar det bra med en klassisk split då. typ bröst biceps, rygg biceps, mage ben, axlar. Eller något sånt, fan vet jag. Inget ristat i sten, man kan göra vad fan man vill. Men det var så obvious att killen försökte uppfinna hjulet igen, så det är bäst att bara be honom hålla sig till grunderna som även du gjorde och håller med om.

312
2012-12-02, 18:34
Alltså, är det bara jag som tror att han inte har lika mycket massa som målbilden?

Latissimus Dorsi
2012-12-02, 18:37
Alltså, är det bara jag som tror att han inte har lika mycket massa som målbilden?

Mjao, håller med. Men tror inte Justins fysik är ett resultat av ett decenniums benhårda @10 knäböj. Max 4-5 månader för att nå den fysiken.

komigen
2012-12-02, 19:08
Jag tror inte heller att jag har samma muskelmassa, iallafall inte på armarna som sagt. Under fettet på magen känner jag iallfall 4 rutor hehe. Men, får köra på deff! Sen när jag är klar lägger jag mig på 250 kcal + om dagen, tar en lugn bulk!

Fyllot
2012-12-02, 19:10
Du är ju redan mager min son, ska du inte bygga lite innan våren knackar på dörren? Du kan deffa då istället.

massakay
2012-12-02, 19:19
Du är ju redan mager min son, ska du inte bygga lite innan våren knackar på dörren? Du kan deffa då istället.

skulle råda dig samma sak. Bygga över vintern, sen framåt mars börja deffa

komigen
2012-12-02, 19:25
Mager vet jag inte, inga rutor syns, chipstuttar, love handles!! Så kan det gå under oseriös bulk hehe! :D

emi23j
2012-12-02, 19:53
du har ju redan nu brunkigare armar än killen på bilden. deff plus lite loj bröst och axel träning så är du i hamn..

312
2012-12-02, 19:57
Mager vet jag inte, inga rutor syns, chipstuttar, love handles!! Så kan det gå under oseriös bulk hehe! :D

Ja, men du kan få lägre fettprocent om du sköter bulken snyggt, eller samma fettprocent men mer muskler = Ser hundra gånger bättre ut.

komigen
2012-12-02, 23:00
Haha så drygt alltså, vissa säger ''deffa'', vissa säger ''bulka''. Vet att det är upp till mig men... fan alltså... svårt

Pryce
2012-12-02, 23:14
Haha så drygt alltså, vissa säger ''deffa'', vissa säger ''bulka''. Vet att det är upp till mig men... fan alltså... svårt

Varför välja när du kan göra båda samtidigt?

www.leangains.com

komigen
2012-12-02, 23:22
Varför välja när du kan göra båda samtidigt?

www.leangains.com

Nu har jag inte läst eftersom jag ska dra mig mot sängen men har för mig att jag läste om leangains förut och jag inte gillade det... Minns ej varför, men är det inte fasta i vissa perioder och så? Du får gärna förklara om du vill!

Pryce
2012-12-02, 23:28
Nu har jag inte läst eftersom jag ska dra mig mot sängen men har för mig att jag läste om leangains förut och jag inte gillade det... Minns ej varför, men är det inte fasta i vissa perioder och så? Du får gärna förklara om du vill!

Från din andra tråd..

http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6127303&postcount=7

komigen
2012-12-02, 23:38
Från din andra tråd..

http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6127303&postcount=7

Oj haha, ursäktar det... minns ej! Men okej! har du kört detta? Känns jävligt svårt att fasta

Pryce
2012-12-02, 23:46
Oj haha, ursäktar det... minns ej! Men okej! har du kört detta? Känns jävligt svårt att fasta

Jag har kört Leangains i ca 1 år nu, bästa jag har gjort. Fastan kan ta tid att vänja sig vid, du borde pröva!

komigen
2012-12-03, 00:04
Jag har kört Leangains i ca 1 år nu, bästa jag har gjort. Fastan kan ta tid att vänja sig vid, du borde pröva!

Oj wow, har du några före och efterbilder? skulle var väldigt intressant!

Pryce
2012-12-03, 00:21
Oj wow, har du några före och efterbilder? skulle var väldigt intressant!

Nej det har jag inte, men jag är ca 10kg lättare med nästan större mått än vad jag hade som fet. Rutor, ådror osv året om. Styrkan är sämre men jag tränar kroppsbyggning så bryr mig inte direkt.

komigen
2012-12-03, 13:48
Nej det har jag inte, men jag är ca 10kg lättare med nästan större mått än vad jag hade som fet. Rutor, ådror osv året om. Styrkan är sämre men jag tränar kroppsbyggning så bryr mig inte direkt.

Låter ju bra! Men är osäker fall jag klarar av fasta då jag går i skolan o.s.v

Pryce
2012-12-03, 14:22
Låter ju bra! Men är osäker fall jag klarar av fasta då jag går i skolan o.s.v

Du kan sätta in dina 16h/8h-tider under skolperioden så du kan äta lunch med dina polare. Då får du 1 mål innan träning. Det du behöver tänka på är att på vilodagar så ska du ligga lågt med kolhydraterna och högt på fettet. På träningsdagarna högt med kolhydrater och lågt med fett. Om skolans utbud av mat är dåligt kan du ta med keso/kvarg osv.

Wiizra
2012-12-03, 14:28
Du kan sätta in dina 16h/8h-tider under skolperioden så du kan äta lunch med dina polare. Då får du 1 mål innan träning. Det du behöver tänka på är att på vilodagar så ska du ligga lågt med kolhydraterna och högt på fettet. På träningsdagarna högt med kolhydrater och lågt med fett. Om skolans utbud av mat är dåligt kan du ta med keso/kvarg osv.

Man måste dock inte köra så med periodisk fasta, du kan äta normal fast ändå 16/8 om du vill

Pryce
2012-12-03, 14:33
Man måste dock inte köra så med periodisk fasta, du kan äta normal fast ändå 16/8 om du vill

Absolut, men det kommer ner till vad din kropp reagerar bäst på. Jag prövade PF och det var väl nice, inget spec, LG förändrade min kropp på 3 månader.

LG är också designat för att hålla folk deffade och öka i vikt långsamt.

komigen
2012-12-03, 18:10
Tror jag kör på deff... har inte den disciplinen för LG!

superhornet
2012-12-03, 18:17
Nej det har jag inte, men jag är ca 10kg lättare med nästan större mått än vad jag hade som fet. Rutor, ådror osv året om. Styrkan är sämre men jag tränar kroppsbyggning så bryr mig inte direkt.
Hur menar du med att styrkan är sämre, har du blivit svagare på detta leangainsåret?

Wiizra
2012-12-03, 18:35
Hur menar du med att styrkan är sämre, har du blivit svagare på detta leangainsåret?

Antagligen är han svagare för att han kanske är i kaloriunderskott, vet inte om han är det nu, gissar bara.