handdator

Visa fullständig version : Deff eller *bantning*?


davve14
2012-11-30, 22:37
Hejsan.

Jag vet inte om jag ska gå på deff eller ¨banta¨, eller vad det heter.

Jag har en hel del fett på mage och bål. Det jag vill göra är att få fram musklerna mer som ligger under fettet.
Jag tror jag kommer sätta krutet på kondition, för att tappa så mycket som fett som möjligt. Jag kommer köra minst en timmes motion varje dag.

Så vad tycker ni, lägga kraften på motion eller styrketräna?

Vikt : 110kg
Längd : 194
Ålder : 17 år

//Davve

sp0941
2012-12-01, 00:14
Mitt tips lär inte skilja sig allt för mkt från alla andras här. Jag är ingen expert, men...

Skit i konditionen, träna tungt och strikt i gymmet. Muskelmassa vill du behålla och fett bränner du inte genom konditions träning. Fett bränner du genom kaloriunderskott. Du kommer gå ner i fett (och muskler) av att bara ligga på kaloriunderskott utan träning. Vill du dock behålla så mkt muskelmassa som möjligt, bör du fokusera på styrketräning för att låta kroppen fatta att musklerna måste vara kvar.

Vill du promt springa/konditions träna, så gör det inte i samband med styrketräningen. Jag säger, det går alldeles utmärkt att tappa fett och behålla muskelmassa utan en enda dags kondition träning. Jag skulle aldrig konditionsträna på rutin enligt schema under deff. Det är bara att göra träningen och målet jobbigare och svårare än det behöver vara.

Lägg krutet på kosten och sen gymmet. Se till att vila tillräckligt och du kommer tappa fett no doubt about it.

Edit; du behöver inte träna en timma varje dag oavsett om du köra styrka eller kondition. Din kropp och systemet kommer redan vara under stress som det är iochmed hårdträning och kaloriunderskott. Låt kroppen återhämta sig så att det inte slutar med att du börjar slakta muskelmassa i tron att du ska bränna mer fett. Just my advice.

Lychgate
2012-12-01, 07:38
Vad var det du inte fick svar på i din föregående tråd?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=192464

Anpassa kosten och styrketräna. Kondition är valfritt men kan ha negativa effekter om du inte vet vad du håller på med.

massakay
2012-12-01, 07:49
Så vad tycker ni, lägga kraften på motion eller styrketräna?

Självklart ska du styrketräna, med ett kaloriunderskott

Fredrik_S
2012-12-01, 09:55
Jag tror att det är lättare/mycket lättare att lägga sig på ett kaloriunderskott med mycket träning som höjer pulsen, inte nödvändigtvis ren konditionsträning men att skapa sig en riktigt hög förbrukning tror jag man mår bättre av och lättare kan hamna på ett matintag som stillar hunger och sug än att bara sitta still hela dagarna och endast gymma...

Tung styrketräning är alltid obligatoriskt vare sig viktuppgång eller viktnedgång så det behöver vi inte prata om.