handdator

Visa fullständig version : Öka testosteron halten naturligt? Vad är sanningen...


shogunr
2012-11-30, 22:18
Läst en hel del och försökt komma på faktorer som kan öka testosteronhalten naturligt. Läser man så blir jag snarare förvirrad än får mer kött på benen.

Någon som har tips, idéer och som är kunnig inom området. Hade varit trevligt med någon som har koll på sitt forskningsbibliotek likt King Grub.

Själv blir jag galen på om det går och vad som gäller egentligen... *gah!*

Kollat lite på denna http://oskarstopscience.blogspot.se/2010/08/hur-kan-man-naturligt-oka.html som sammanfattar det hela så här i slutet...

"Ingen kan knappast göra allt och ökningarna är troligen små eller moderata, men men följande aspekter kan man tänka på om man önskar höja sin testosteronnivå: få ordentligt med sömn, inte skära ner på fettet för mycket, satsa på animalisk kost, undvika soja och lakrits, reglering av alkoholkonsumtionen, intag av antioxidanter och som tillskott framförallt d-asparginsyra. "

Har även läst på ett annat ställe att män som är singlar haft signifikant högre testosteronhalter än familjefäder. Det avvisas dock här som något tillfälligt och snabbt övergående fenomen, vilket jag tycker är konstigt. För är man singel och tänker på att jaga honor så är det väl inte snabbt övergående? Biologiskt tänkt alltså.

King Grub och ni andra, vart är ni? cofffee

Dreas
2012-12-01, 00:31
Skit i dina testonivåer, är du frisk reglerar kroppen det.

Lägg fokus på gymmet istället. Bra sömn är dock viktigt.

Sniggel
2012-12-01, 01:00
Var nöjd och trygg i dig själv. Älska livet.

Hemi
2012-12-01, 02:34
Om du okar testosteron till onaturliga nivaer de inte burkar ligga pa ar det inte sa bra for kroppen da den inte ar designed for det. Undvik att sanka nivaerna kan du ju gora genom att inte ata manga starka mediciner, alkohol och diverse street-drugs.

Eddie Vedder
2012-12-01, 10:26
Bra referenslista i den texten. :D

rooz
2012-12-01, 10:30
Hugg ved i bar överkropp med en temp på minst -10 eller mer. I kombo med knäböj.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Ulvamal
2012-12-01, 10:34
Vill minnas att det finns en studie som visar att omild behandling av kronjuvelerna faktiskt ökar produktionen. Ingen länk, men det är postat här på kolo av Grub någon gång under tidig juraperiod.

exevision
2012-12-01, 10:40
Har även läst på ett annat ställe att män som är singlar haft signifikant högre testosteronhalter än familjefäder. Det avvisas dock här som något tillfälligt och snabbt övergående fenomen, vilket jag tycker är konstigt. För är man singel och tänker på att jaga honor så är det väl inte snabbt övergående? Biologiskt tänkt alltså.

Såg en dokumentärfilm av BBC för ett bra tag sedan. Och där var de som hade ett förhållande de som hade högst testosteronhalt.

Warrior
2012-12-01, 11:10
Att ha fungerande könsorgan är nog ett måste... så ta väl hand om dom.

tjing
2012-12-01, 13:23
Finns hur mycket faktorer som helst som påverkar testosteron.

Alltifrån polyamorösa förhållanden med kvinnor, vara moderator på Kolozzeum till power stances (faktiskt) och allt där emellan.

Härligt att han omväxlande referar till hemsidor, forum och pubmed.

Hemi
2012-12-01, 15:20
Vill minnas att det finns en studie som visar att omild behandling av kronjuvelerna faktiskt ökar produktionen. Ingen länk, men det är postat här på kolo av Grub någon gång under tidig juraperiod.

Beror kanske pa hur omild. varicocele i omradet av allvarligare slag har sankt testosteronet pa en del.
Battre att at det piano. Lol.