handdator

Visa fullständig version : Letar efter ett spel på SEGA Mega Drive


Lövbiffen
2012-11-30, 14:35
Jag försöker hitta ett spel i vilket man spelar som två riddare. Den ena är blå och den andra röd. De har båda svärd och kan svinga svärdet i något "cirkulär" rörelse.

Min kollega kommer ihåg att gubbarna hade någon specialattack där de slänger en blixt så att alla fiender på skärmen dör.

Nu blev det väl lite dåligt med information men vi kommer tyvärr inte ihåg mycket mer. Det är definitivt inte Golden Axe i alla fall.

Finns det någon som vet vilket spel vi tänker på?

Ronn
2012-11-30, 14:44
Du kanske menar Golden Axe?

Hebbe84
2012-11-30, 14:45
Det finns väl inte så hemskt många spel där man är en riddare till mega drive. Kan det vara ghouls n ghosts kanske?

Lövbiffen
2012-11-30, 14:47
Jag tror inte spelet är någon av de mer kända titlarna. Min kollega säger i alla fall att hon inte träffat någon mer än mig och en annan som vetat vilket spel hon menar.

Ronn
2012-11-30, 14:48
Vafan editerade du ditt inlägg eller såg jag inte ens att du skrev "inte golden axe"? :D

Såg man från sidan? Uppifrån? Kan inte komma på så många multiplayer spel med den beskrivningen.

Ghouls n Ghosts va single player.

Lövbiffen
2012-11-30, 14:54
Vafan editerade du ditt inlägg eller såg jag inte ens att du skrev "inte golden axe"? :D

Såg man från sidan? Uppifrån? Kan inte komma på så många multiplayer spel med den beskrivningen.

Ghouls n Ghosts va single player.

Nope, det stod med från början. Min text var väl dock så torr och tråkig att du antagligen missade det från början, haha. ;)

Man såg från sidan. Det jag kommer ihåg var just att man kunde svinga svärdet vilket inte var helt vanligt på den tiden. Jag var en nintentoanhängare och blev imponerad av spelet.

Jag har för mig att karaktärerna inte såg ut som typiska riddare. Det kan vart så att man såg håret på snubbarna.

Lövbiffen
2012-11-30, 15:14
Jag fick hjälp på ett annat välkänt forum och spelet heter Chiki Chiki Boys:

http://www.youtube.com/watch?v=9fxp1I338mo

Hebbe84
2012-11-30, 15:16
Ghouls n Ghosts va single player.

Nej Ghouls n ghosts gick att spela 2-player, dock alternerande. Om det gick att spela 2 på Mega drive är jag dock inte helt hundra på, men det finns finns som 2-player.

Edit: haha, muppigt spel, aldrig hört talas om iaf :)

tjing
2012-11-30, 16:00
Ghosts n goblins?

Edit: Jaha

Kischen
2012-12-01, 09:50
Riddare var lite långsökt :D

Wipflash
2012-12-01, 10:02
golden axe är grejer

Lövbiffen
2012-12-01, 10:07
Riddare var lite långsökt :D

Jag spelade spelet en gång för typ 18 år sedan. Du får ha lite överseende med det :d