handdator

Visa fullständig version : Bästa protinet till min kvinna tips/råd


smocken
2012-11-29, 21:56
Tja! nu är det så här att min kvinna vill ha protine som passar just kvinnor!

Och jag har sagt att man som kvinna kan köra samma som män! men hon behöver bara titta på nåt med socker i eller nåt sånt så smäller hon upp 5kg direkt då hon kämpar med sin vikt dagligen.

Vet att det finns speciellt utvecklat protine för kvinnor men jag vet personligen inte vad det är och vad det heter.

Så jag skulle vara tacksam för tips och råd av er gurus på KOLO =)
Hon vill gärna ha nåt hon kan ta några gånger om dagen hon springer nuförtiden som träning tills hon har tappat en del vikt och fett.

Det är hennes träning just nu så att ni vet.

King Grub
2012-11-29, 21:59
Tja! nu är det så här att min kvinna vill ha protine som passar just kvinnor!

Sådant finns inte. Protein är protein för både kvinnor och män.

Nebuchadnezzar
2012-11-29, 22:00
Charlotte Perrelli har en del produkter framtagna "för kvinnor", bl.a. proteinpulver, om hon nu vägrar använda "vanligt" unisexpulver. :D Fit & Smart heter märket.


EDIT: Om det känns betryggande så är det inget socker i proteinpulver...

century
2012-11-29, 22:19
Leta efter rosa burkar med höga priser... Alternativt köp valfritt protein och häll över i rosa burk - tadaa, tjejprotein! :D

smocken
2012-11-29, 22:28
haha som jag trodde då haha.

Tack så mycket alla jag blev lite förvirrad där när kvinnan min sade att det fanns nåt speciellt för kvinnor.

Ja,vi såg perellis rosa fina burkar med hennes protine m.m och vi skrattade en del bara vi såg hennes namn.. lät så otroligt oseriöst och fake.

vicarious
2012-11-29, 23:11
Betala extra för en rosa burk och någon annan logo? Nja, känns lite dumt. Innehållet är detsamma.

alden
2012-11-30, 01:33
Det är exakt samma sak i proteinpulver "speciellt framtaget för kvinnor".

Först och främst är det aldrig socker i protein så det är ingenting att oroa sig för.

Mest undrar jag dock varför ingen frågat vad hon ska med proteinpulver till när hon bara tränar lite löpning. Jag antar att löpningen handlar mycket om att gå ner i vikt så varför trycka i sig extra kalorier? Håll er till kalorisnål mat istället!

Morty
2012-11-30, 09:01
Double pro är ett väl det närmsta. Det är nämligen helt sjukt gott.

farsan baloo
2012-11-30, 09:33
Allmax femme är en produktserie framtagen för kvinnor. Isofemme heter proteinet.

KevinWest
2012-12-01, 14:56
Det måste vara naturligt, holistiskt, blandning av vassle/soja/kasein/ägg samt tillsatt bcaa. Vanligt protein pulver får bara kvinnors hormonbalans att knasa och hon kommer drabbas av mens en gång i månaden!!

Glöm inte köpa en medicinboll till henne som hon hålla ovanför huvudet när hon kör squats

KevinWest
2012-12-01, 14:59
Charlotte Perrelli har en del produkter framtagna "för kvinnor", bl.a. proteinpulver, om hon nu vägrar använda "vanligt" unisexpulver. :D Fit & Smart heter märket.


EDIT: Om det känns betryggande så är det inget socker i proteinpulver...

Jodå, i princip alltid laktos eller något. Är väl ingen mängd att direkt bry sig om, men visst finns det. Fett med.