handdator

Visa fullständig version : Deffa med familj.. Tips!!


BÅGEN
2012-11-29, 21:36
Jo läget är så att jag har nu sedan Augusti kört min första bulk period ever.
Allt har gått bra och jag har ökat bra i massa.

Men det är ju förhållande viss lätt att bulka när man har familj med småbarn, det är ju bara att äta mycket av allt typ. :)
Jag har säker lagt på mig mer än nödvändigt men det är första gången för mig och jag tänkte att det är bättre med för mycket än för lite.. :)


Men jag tänkte nu i Januari börja med min första deff men jag känner att de kommer vara svårt när man har familj med småbarn.

Så jag letar efter tipp på hur jag kan kontrollera mitt intag på ett bra sätt.
Det blir ju svårt att få familjen att följa min kost och samtidigt så känns de väldigt omständligt att först laga familjens mat sedan min.

Så om någon med samma familje situation som har genomfört en bra deff får gärna komma med tips..
Självklart får ni andra också komma med kreativa tipps.. :)

Jag har sökt men hittar inte något om just detta.

Tack för mig..

nitz
2012-11-29, 21:44
Jo läget är så att jag har nu sedan Augusti kört min första bulk period ever.
Allt har gått bra och jag har ökat bra i massa.

Men det är ju förhållande viss lätt att bulka när man har familj med småbarn, det är ju bara att äta mycket av allt typ. :)
Jag har säker lagt på mig mer än nödvändigt men det är första gången för mig och jag tänkte att det är bättre med för mycket än för lite.. :)


Men jag tänkte nu i Januari börja med min första deff men jag känner att de kommer vara svårt när man har familj med småbarn.

Så jag letar efter tipp på hur jag kan kontrollera mitt intag på ett bra sätt.
Det blir ju svårt att få familjen att följa min kost och samtidigt så känns de väldigt omständligt att först laga familjens mat sedan min.

Så om någon med samma familje situation som har genomfört en bra deff får gärna komma med tips..
Självklart får ni andra också komma med kreativa tipps.. :)

Jag har sökt men hittar inte något om just detta.

Tack för mig..
Du kan ju äta deffmat resten av dagen och sedan äta middag med familjen?
Sedan äter ni väl någorlunda normal mat till middag gissar jag?
Då bör det inte vara någon fara?
När tränar du på dagarna?

madballz
2012-11-29, 23:34
Gör det lätt för dig, ställ dig på söndagseftermiddagen och laga matlådor till hela veckan, kyckling med ris t.ex, sedan variera med annan mat till nästa vecka eller blanda i veckorna :)

Nephelite
2012-11-29, 23:56
Leagains

Pretorian
2012-11-30, 07:22
Vad äter familjen som du inte kan äta?

AronP
2012-11-30, 08:15
Ät samma sak som familjen men i mindre mängd och fokus på rätt saker. Det räcker långt så länge du inte ska tävla.

Ironwoman
2012-11-30, 10:40
Jag skulle rekommendera att du äter samma mat som resten av familjen vid gemensamma måltider. Jag hade föräldrar som "bantade" till och från hela min uppväxt och tror att det påverkade att jag hade svårt med att äta på ett bra sätt med start i nedre tonåren.

Jag har även sett liknande i vuxen ålder med barn på dagis som inte äter saker för att pappa inte äter dem.

KravMagen
2012-11-30, 12:55
Kolhydrater och fett brukar inte vara någon svårighet att få i sig rätt mängd. Dock blir det svårare att få i sig rätt mängd proteiner.

Ändra på din tallriksmodell till en potatis och tre fläskkotletter e dyl. Smit undan och drick en proteindrink efteråt.

Akta dig för happy meal och snabbmakaroner. :)

Pretorian
2012-11-30, 12:58
Kolhydrater och fett brukar inte vara någon svårighet att få i sig rätt mängd. Dock blir det svårare att få i sig rätt mängd proteiner.

Ser inte varför det skulle vara ett problem. Barnen äter fem köttbullar och du (TS) äter femtio...

massakay
2012-11-30, 14:05
Är tvåbarns far och vet precis vad du pratar om. Men jag äter mestadels med familjen på helgerna bara. Och när barnen har mjölk i sinna glas så har jag ett ännu större glas med vassleprotein i mitt glas, men äter samma sak som dom med kanske lite mindre såser och så.

Men våra barn äter mer som vi själva vill äta, mera grönt och mycket kyckling, fisk och ris, Ibland äter dom till och med kycklingfilé till mellis och dom älskar det. Barnen är 2 och 4 år

Igår när jag kom hem från jobbet kl 18:30 frågade sonen som är 4 år om han kunde få lite laxfilé innan han skulle gå och lägga sig, jag bara garvade och stekte på lite lax åt honom, he he!

Jeml
2012-11-30, 14:19
ät 500g kvarg till frukost 1 protein shake efter träning och 250g kvarg till mellanmål då har du 130g protte på 700kcal och kan äta samma som dom andra sen.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

BÅGEN
2012-11-30, 20:03
Skönt med en massa input av er..

Jag vill så långt de går hålla mig till familjens kost då de både underlättar och känns psykiskt nyttigare för barnen som Ironwomen inflika med..

Jag söker inte någon tävlingsform utan de jag vill är att dom muskler jag har skaffat skall synas lite mer... :D

Jag jobbar natt 5 dagar i veckan varje vecka och tränar innan jobbet 22.00 till 23.00 sen så jobbar jag 23.00 till 06.00.

Tränar 3 dagar i veckan



De som känns problematiskt är Kolhydraterna.
Det känns svårt att uppskatta hur mycket man får i sen vid den gemensamma lunch/middagen utan att behöva mäta upp maten man äter vilket inte känns möjligt.

Men sen kanske jag är för noga med detta, det är ju första gången så jag vet inte hur stor fokus man skall ha på allt.
Jag vill ju "tappa" så lite muskler som möjligt.
2-2.5gram protein per kg/kroppsvikt tänkte jag ligga på sen kolhydraterna får jag räkna ut.
Är jag helt ute och cyklar?

Jag tar till mig allt ni har skrivit och kom gärna med mer input i ämnet om ni har. :)

Tack..

Jeml
2012-11-30, 20:32
kolhydraterna spelar ingen roll. se till att få 2g p /kg kv och ligg på underskott så är det lugnt :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

uf_74
2012-12-01, 15:31
Kolhydrater och fett brukar inte vara någon svårighet att få i sig rätt mängd. Dock blir det svårare att få i sig rätt mängd proteiner.

Ändra på din tallriksmodell till en potatis och tre fläskkotletter e dyl. Smit undan och drick en proteindrink efteråt.

Akta dig för happy meal och snabbmakaroner. :)

Precis så har jag gjort i min snart ett
år långa deff. Fokus på proteiner är nyckeln. Lägg dig lägre på carbs och se upp med tillbehör med dåliga makros. Det funkar kanon med familj!