handdator

Visa fullständig version : Träning vid snusande


Blom
2012-11-29, 19:05
Jag har halvt som halvt snusat de senaste åren. En dosa i veckan för att överleva diverse själsdödande lektionstillfällen. Den senare tiden har jag dock ökat till ett par dosor i veckan.

När man deffar hårt brukar svetten lukta ammoniak men nu ligger jag på ett hyfsat kcal-överskott, + 3000 kcal alla gånger (jag ökar i vikt). Normalt vid nulägets träning luktar jag bara unket gammalt svett MEN om jag nu tar en snus i samband med träningen, under samma förutsättning, luktar jag starkt ammoniak efter bara ett par set. Någon som har erfarenhet av detta och vet varför?

Dvs träning utan snus = normal lukt
träning med snus = ammoniak lukt

blaaargh
2012-11-29, 19:07
Det kanske har att göra med vilken smak du har på snuset. Jag snusar hej vilt och har inte direkt märkt av någon särskild lukt från min trogna Kaliber :)

filmjölk
2012-11-29, 19:14
Jag luktade lite ammoniak när jag svettades och åt ryssfemmor. Jag anklagar inte nu, men det kan vara annat än snuset som får din svett att lukta fränt. Kosttillskott, mediciner, kost.

Blom
2012-11-29, 19:21
Jo, vi har diskuterat detta med. Har läst att snus påverkar hur kroppen reagerar på insulin. Är inte så insatt i detta men det skulle kanske kunna leda till att cellerna inte kan ta upp den energi de behöver, även om jag äter bra. Jag vet inte, därför jag frågar ;) Är säkert bara vek...

Filmjölk: Hehe nja det värsta jag intar är nog kreatin och vuxenvälling ;) De är klart, min moder har alltid trott att de där whey-protein påsarna är suspekt likt anabola steroider. Speciellt när jag en dag skrev de på förpackningen bara för att!!

JB12K
2012-11-29, 19:39
Troligtvis dålig snus med ammoniak i.

Tvätta träningskläderna kan du också prova.

blondyz
2012-11-29, 19:43
Snusar hejvilt och har inte märkt något. Rapar lite unken glöggsmak om jag dricker vatten med för mycket nordströmmens julesnus lös bara.