handdator

Visa fullständig version : Åsikter och tips om detta schema tack


NiQ
2004-02-11, 12:51
Hade tänkt köra såhär men funderar om de kanske blir lite mycket..? :confused:

Måndag
Bröst
Biceps

Tisdag
Ben
Vader
Rygg

Torsdag
Bröst
Biceps

Fredag
Triceps
Axlar
Mage

Prioriterar bröst och biceps mest just nå så vill helst sätta som 2 dagar per vecka.. sen tror jag att ja nästan är för ivrig att fort träna till dom.. :P En dag per vecka känns alldeles för lite.. känns inte alls som det tar nåt när jag vilar en vecka mellan gångerna..
Va tror ni..?
Kanske ska sätta bröst Måndag, Fredag istället?

Jax
2004-02-11, 13:01
Jag är inget proffs på det här, men borde du ändå inte köra lika mycket rygg som du kör bröst? Motstående muskler ska vara lika starka. Lika mycket triceps som biceps också då förövrigt. Sen tycker jag att du verkar köra lite för lite ben.

NiQ
2004-02-11, 13:08
ben kör jag minst eftersom jag inte anser att ja behöver träna det lika mycket :D
sen vet ja inte riktigt hur ja ska lägga upp och få ett bra schemna med lika mycket träning på alla muskler... vill juh helst sätta bröst lite mera än de övriga eftersom ja vill få upp dom snabbast... så tips är mer än välkommet

Jax
2004-02-11, 13:10
Originally posted by NiQ
ben kör jag minst eftersom jag inte anser att ja behöver träna det lika mycket :D

Disco :thumbup:


:notme:

Åse Columbus
2004-02-11, 13:12
Man har 3 stora grupper...

rygg
bröst
ben

som alla borde ha en egen dag.....de andra grupperna armar vader o axlar ..kan du lägga in o variera på olika dagar ..på de 3 dagarna som du har för de stora...om du förstår vad jag menar..

typ böst + biceps

rygg + triceps

osv

Åse Columbus
2004-02-11, 14:44
Originally posted by NiQ


Intresant.. tack..
Men jag är mycket sugen på köra bröst 2ggr per vecka.. helt biceps och triceps samma men blir det kanske för mycket..? :confused:

Varför????

Träna TUNGT o vila dig till ökningarna...:rolleyes:

NiQ
2004-02-11, 14:45
Originally posted by Åse Columbus
Man har 3 stora grupper...

rygg
bröst
ben

som alla borde ha en egen dag.....de andra grupperna armar vader o axlar ..kan du lägga in o variera på olika dagar ..på de 3 dagarna som du har för de stora...om du förstår vad jag menar..

typ böst + biceps

rygg + triceps

osv

Intresant.. tack..
Men jag är mycket sugen på köra bröst 2ggr per vecka.. helt biceps och triceps samma men blir det kanske för mycket..? :confused:

Shadow Warrior
2004-02-11, 15:17
Originally posted by Åse Columbus
Man har 3 stora grupper...

rygg
bröst
ben

osv

Själv skulle jag villja utttrycka det som så att man har tre muskelgrupper man bör prioritera, nämligen Rygg, ben och Axlar. Många fokuserar alldeles för mycket bröstet som är en ganska lätt muskel att bygga och som inte ger särskilt mycket funktionell styrka.

/Shadow Warrior

NiQ
2004-02-11, 15:33
målet med min träning är inte att bli överdrivet stark, eftersom jag tävlar inte eller nånting i den stilen.
Ja vill helt enkelt få till och hålla en snygg kropp.. med det blir man juh starkare men.. :P
Vissa tränar för styrka och vissa för utseende.. som t.ex. en farsa till en kompis till mig som brukar träna sa.. "Varför kör du biceps?? Det ger juh inget!"
hehe :P Ja vissa tänker tydligen så.. men inte jag :)

Pakke
2004-02-11, 16:07
*host* disco :furious:


Mån: Rygg(inkl. traps).
Tis: Axlar, Biceps.
Ons: Vila.
Tor: Bröst, Triceps, Mage.
Fre: Ben(ínkl vader jaaa..).
Lör: Vila.
Sön: Vila.

så jag kör och jag är helt nöjd med detta.
lycka till nu...och NO MORE DISCO :nono:

NiQ
2004-02-11, 23:36
vadå DISCO??!?!??!?! :insane:

jim
2004-02-12, 01:35
Originally posted by NiQ


Prioriterar bröst och biceps mest just nå så vill helst sätta som 2 dagar per vecka..


ben kör jag minst eftersom jag inte anser att ja behöver träna det lika mycket





Humm väldigt disco och väldigt dumt! träna hela kroppen eller inte alls! Stor överkropp och små ben är fan fulare än att vara liten överallt! kör din benpress som en duktig pojke!


Angående att "få upp bröst fort" så tror jag du ska tänka om.. eftersom du har den åsikten tror jag inte du har tränat särskilt mycket innan, och då är ett hårt bröstpass / vecka mer än tillräckligt! jag körde 3 x 10 bänkpress en gång per vecka första månaderna, och bara det gav mig skitbra resultat! Överträning kommer dock INTE ge dig bra resultat!

man ska inte försöka träna som eliten när man inte är elit! (tror allan sa det nånstans) träna hårt 4dagar/vecka ett tag å ät som en häst! så ska du se på bröst som växer!



:D

NiQ
2004-02-12, 01:46
jag vet att kroppen ska se proportionell ut men alla personer prioriterar såklart olika musklelgrupper mer eller mindre.

Sedan fattar ja int varför ni skriker ut ordet DISCO som nå 70tals freaks hela tiden? :confused: :confused: :confused: :insane:

Mega vet ja dock inte vilken dag ja ska klämma in den på... ska grubbla mer på det

Solle
2004-02-12, 11:22
Disco = Prioritering av "snygg"musklerna så som armar, bröst.

Glöm inte att det är när du vilar som du växer och med ditt schema får dina så kallade proriteringsmuskler mindre vila = mindre tillväxt.