handdator

Visa fullständig version : VArför aldrig pigg?


Speedy
2004-02-11, 09:50
Hejsan jag undrar varför jag aldrig känner mig rikigt utvilad innan ett pass?

jag äter iaf hyfsat tycker jag själv brkar se ut så här.:

frukost: 2dl gröt med mjölk och två ägg
mellanmål: 2-3 mackor ( pågen med tonfisk fettfri majo, gurka och västan ost in i micro)

lunch: makaroner,potatis och biff eller likande

mellanmål: yoggi eller några mackor till

middag: som lunch oftast

kvällsmål någon macka eller nåt enkelt ibland även gröt.

jag tar proteinshake efter träningen och någon gång under dagen oftast frukost äter skumgodis efter tränngen.

jag tränar fyra dagar i veckan
måndag: styrka basövningar för rygg och ben
tisdag:boxnig
onsdag:vila
Torsdag:boxning
Fredag: styrka basövnigar för övriga överkroppen.

det kan bli några promendader på detta med.

kan det vara så att jag är arbetslös och därmed ganska slö om dagarna som gör att jag känner mig så "slut" i kroppen jämt eler äter jag för lite??

Glenner_84
2004-02-11, 12:05
Lite mer bör du nog äta, men det kan nog också vara årstiden antar jag...har varit slö varje morgon sen i november, knappast att man orkar gå upp KL: 4 å träna som Grub iaf :rolleyes:

King Grub
2004-02-11, 12:14
Är man alltid trött trots att man äter hyggligt, inte gör något extremt ansträngande eller sover dåligt, bör man nog ta och kolla upp att man inte har en infektion eller något liggande latent i kroppen. Jag tror inte det beror på kosten: man skall inte behöva trycka i sig 4000+ kcal för att känna sig utvilad.

RealElwood
2004-02-11, 12:51
Jag känner mig tröttare nu på vinter/vår, antar att det är omställningarna hela tiden, en dagen över nollan andra under, ena mörkt andra solsken.

Märker av det på många i min närhet oxå. Det blir lättare för mig när solen å värmen kommer.

Det behöver ju inte vara så i ditt fall iof men...

Glenner_84
2004-02-11, 13:56
Håller med om det RealElwood, nu när solen var uppe i morsen så studsade jag upp ur sängen pigg och utvilad. Mörkret och kylan måste ju påverka humör på något sätt Grubben?!?!:confused:

King Grub
2004-02-11, 15:27
Originally posted by Glenner_84
Håller med om det RealElwood, nu när solen var uppe i morsen så studsade jag upp ur sängen pigg och utvilad. Mörkret och kylan måste ju påverka humör på något sätt Grubben?!?!:confused:

Om man vet med sig att man alltid brukar känna sig trött och slö under de mörka årstiderna så behöver man knappast vara orolig.

Sverker
2004-02-11, 15:47
Pröva med att ta en kort promenad varje lunch.

Det är viktigare än man tror att komma ut en liten stund i solen.

Kimo
2004-02-11, 19:10
Jag kände mig ofta trött i 15-årsåldern så jag bokade tid för blodprov för att kolla mina värden. Kan vara ett tips. Nu såg allt bra ut för min del och nu i efterhand antar jag att det var en ganska inaktiv fritid som skapade tröttheten.

Edit: Äh...

Speedy
2004-02-12, 10:02
Ok tack för alla svar antar att det väl är vädret som gör mig seg då!...vad tycker ni förresten om matintaget? räcker det eller ska man utöka ytterliggare?

gärna tips:D


hur många kcl är det ungefär? har inte en anning nån som vet??

Zlin
2004-02-13, 11:55
Originally posted by Kimo
Jag kände mig ofta trött i 15-årsåldern så jag bokade tid för blodprov för att kolla mina värden. Kan vara ett tips. Nu såg allt bra ut för min del och nu i efterhand antar jag att det var en ganska inaktiv fritid som skapade tröttheten.

Edit: Äh...

Vem kontaktar man för att kolla sina värden? Skolsköterska, vårdcentral, sjukhus?
Jag vill vara helt säker på att jag får i mig alla vitaminer och grejer.

King Grub
2004-02-13, 11:56
Originally posted by Zlin


Vem kontaktar man för att kolla sina värden? Skolsköterska, vårdcentral, sjukhus?
Jag vill vara helt säker på att jag får i mig alla vitaminer och grejer.

Varför inte ringa din husläkare och fråga?

Zlin
2004-02-13, 11:58
Originally posted by King Grub


Varför inte ringa din husläkare och fråga?

Will do!

mini2
2004-02-13, 13:10
vad e husläkare, borde jag ha nån sådan eller

King Grub
2004-02-13, 13:12
Originally posted by mini2
vad e husläkare, borde jag ha nån sådan eller

Det är den läkare som du går till. Om man har valt sin husläkare träffar man alltid samme läkare, vilket kan kännas tryggt och vara en fördel i och med att denne då känner till vad som gäller just dig och slipper sitta och blädda i journalen på samma sätt som om du träffade en ny läkare varje gång.

stinan
2004-02-13, 13:38
husläkare = vårdcentralen (konstigt namn dom använder här nere i sthlm bara :) )

AcidSleeper
2004-02-14, 11:19
Originally posted by King Grub


Om man vet med sig att man alltid brukar känna sig trött och slö under de mörka årstiderna så behöver man knappast vara orolig.

nja, det är ju då depresionerna är som högst i antal samt julen....
då kanske man ska kontakta en psykolog så man inte tar självmord en mörk dag.... :nono: