handdator

Visa fullständig version : Behålla samma klädstorlek


Parliament
2012-11-28, 12:46
Hej allihop!

Jag har egentligen en ganska så vanlig fråga: jag vill få en fast/tight kropp utan att gå upp eller ner i klädstorlek. Vilken typ av träning ska man göra? Jag är inne på yoga, men är öppen för alla förslag.

Tack på förhand!

benaciii
2012-11-28, 12:50
anar att du är ett troll då du har ordet "fast/tight kropp" i samma mening som yoga.

Nebuchadnezzar
2012-11-28, 12:54
anar att du är ett troll då du har ordet "fast/tight kropp" i samma mening som yoga.

Tror att det är en rätt vanlig uppfattning bland unga kvinnor.

gratefuldead
2012-11-28, 12:55
Tror att det är en rätt vanlig uppfattning bland unga kvinnor.

Kan ju likväl vara en man som vill ha en tight kropp...

pwnyou
2012-11-28, 13:04
Såvida du inte är döttsshreddad borde kaloribalans och styrketräning göra att du behåller samma klädstorlek men får en tightare (läs: lägre fettprocent) och kurvigare (läs: smalare midja jämfört med resten av kroppen) kropp.

Pryce
2012-11-28, 15:42
Rekommenderar Leangains i kombination med tung styrketräning. Jag har samma klädstorlek (rippad) som jag hade när jag inte ens såg mina rutor.

www.leangains.com

spoon
2012-11-28, 15:49
Jag rekommenderar helt vanlig styrketräning. Du kommer inte bli biff på en dag och inte ens på ett år heller. Våga ta i när du tränar och ät vanlig husmanskost. Håll ett öga på vågen och går du upp för mycket i vikt så äter du mindre portioner.

Donkey Kong
2012-11-28, 16:04
Vad kul att du också skall börja träna!

Berätta lite mer om dig själv; kön, ålder, vikt, styrka idag och mål, vad du vill uppnå muskelmässigt (stor, stark, explosiv, uthållig - välj en) och smidighetsmässigt, så ska vi återkomma. Mycket styrs av generna, för muskelfästena. Men man kan åstadkomma "synvillor" genom att öka axlarnas bredd och minska midjans mått. :)

Yoga är bra smidighetsmässigt (och för kroppskontroll, balans), men ger inte så mycket styrkemässigt (det blir mycket statisk styrka, uthållighetsstyrka i vissa moment). Prova lite olika saker tills du hittar nåt eller en blandning som passar. :)

J.V
2012-11-28, 16:12
Jag rekommenderar helt vanlig styrketräning. Du kommer inte bli biff på en dag och inte ens på ett år heller. Våga ta i när du tränar och ät vanlig husmanskost. Håll ett öga på vågen och går du upp för mycket i vikt så äter du mindre portioner.This.

312
2012-11-28, 16:14
Jag rekommenderar helt vanlig styrketräning. Du kommer inte bli biff på en dag och inte ens på ett år heller. Våga ta i när du tränar och ät vanlig husmanskost. Håll ett öga på vågen och går du upp för mycket i vikt så äter du mindre portioner.

Inte ens någonsin om man bara ligger på balans, imo. Speciellt som tjej.