handdator

Visa fullständig version : Styrke träning och återhämtning!


maxmalm
2012-11-27, 21:12
Hej! har ett par frågor jag gärna vill ha svar på *gah!*

1.har tränat ett tag gång på gång(uppehåll ett tag). men har bestämt mig för att köra lite mer seriöst med ca 3-4 pass i veckan. Men tänkte höra lite om hur mycket jag ska träna en viss kropps del per vecka... om jag skulle köra armar,bröst och axlar 2-3 gånger i veckan, och mage,rygg och ben 1 gång eller något liknande (har redan en vältränad underkropp från gammal aktivitet) för att få ett bra reslutat ! :)
jag tror att jag kanske skulle bryta ner musklerna för mycket om jag tränade en viss del för mycket eftersom musklerna bryts ner och inte hinner återhämta sig...
så lite tips skulle jag vara oerhört tacksam för :)

2. Lite tips om några gainer/ åtrhämtnings drycker + något jag kan ta innan tränings passet så jag får mer energi och ork!
just nu använder jag en gainer/återhämtning som heter muscle juice revolution
(http://www.muscle-fitness.se/produkt/Muscle-Juice-Revolution) som jag blev rekommenderad att börja med. men ge gärna några länkar på andra bra produkter från denna sida då det är ända stället jag köper ifrån. skulle som sagt vilja ha något att ta innan tränings passet (en prestationshöjare).

3. kanske också någon liten rutin med måltider just nu äter jag 07:00,12:00,17:00 och 21:00 med kanske en banan eller ett äpple då och då... min kost är bra så bara tiderna som jag är lite förvirrad med, för återhämtningen är lika viktig som om inte viktigare än tiden på gymet.

hoppas på att få svar så fort som möjligt! tack på förhand :).