handdator

Visa fullständig version : Gå upp i vikt!?


Stockberg
2012-11-27, 20:02
Det är såhär! Jag är en 16½ år, jag är runt 175-180cm lång och väger runt 57-60kg! Jag köpte ett gymkort idag och hade tänkt göra drastiska förändringar alltså i vikt, muskler som fett och har hört att gainer är det jag borde använda mig av för att nå maximal viktuppgång(?) Vad för slags gainer ska jag ända och vilket märke? Tacksam för svar!!
Mvh Stockberg!

Pepz
2012-11-27, 20:06
vilken gainer som helst egentligen kollla priset och gör inte nybörjarmisstaget att kolla kalorier per portion. kolla istället näringsvärdet per 100g

body science rekommenderar jag.

men framför allt så måste du äta mer mat.
jag tar det en gång till så du förstår hur viktigt det här är:
men framför allt så måste du äta mer mat.

Lillpajken94
2012-11-27, 20:22
Se över kosten före du köper gainers. Blir både billigare och oftast bättre om man rättar till felet i grund och botten.

mvh.

Jeml
2012-11-27, 20:34
gainer är imo det onödigaste man kan köpa..

lär dig äta ordentligt med mat.

mackor, pasta och glukos godis går ner lätt utan att mätta om det är problemet.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Otur
2012-11-27, 21:03
Håller med dom andra.

Gainer är imo onödigt.

Se till att få i dig dina kalorier genom mat. Det är godare.
Kort förklarat så är gainer, protein och kolhydrater (i de vanligaste fall heter det maltodextrin)

Många äter verkligen för lite. Sen får man höra, "jag äter hur mycket som helt, men jag går inte upp i vikt"

Det är enkelt, ät mer bara.

Ett enkelt tips kan vara att dricka några glas röd mjölk. 60kcal/dl. 5dl (det är inte mycket) är bara det 300 kcal. Sen som dom andra säger, mackor, pasta är lätt att få i sig.

Fyllot
2012-11-27, 21:17
Gainer är perfekt om man har svårt att gå upp i vikt. Vad dillar ni om? Inte så att han ska bygga sin föda på det. Alla har inte aptit nog till att slänga i sig fast föda 5 gånger per dag.

Jeml
2012-11-27, 21:28
Gainer är perfekt om man har svårt att gå upp i vikt. Vad dillar ni om? Inte så att han ska bygga sin föda på det. Alla har inte aptit nog till att slänga i sig fast föda 5 gånger per dag.

absolut , du har helt rätt.

frågan är bara om han har försökt ha lite koll på kosten för att se vad det innebär att äta 3000kcal per dag med bra mat tex. innan han bestämmer sig för att köpa gainer.

jag upplever att det händer att folk vill börja träna o bli stora, köper gainer o blir feta.
vissa gainer har väl typ 1300kcal/portion och rekommenderas 1-2 portioner/dag.

ganska lätt att räkna ut vad som troligen kommer hända om någon som inte har super koll häver i sig det + äter åtminstone 2000 kcal/ dag.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Fyllot
2012-11-27, 21:31
absolut , du har helt rätt.

frågan är bara om han har försökt ha lite koll på kosten för att se vad det innebär att äta 3000kcal per dag med bra mat tex. innan han bestämmer sig för att köpa gainer.

jag upplever att det händer att folk vill börja träna o bli stora, köper gainer o blir feta.
vissa gainer har väl typ 1300kcal/portion och rekommenderas 1-2 portioner/dag.

ganska lätt att räkna ut vad som troligen kommer hända om någon som inte har super koll häver i sig det + äter åtminstone 2000 kcal/ dag.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ja risken finns alltid att man blir fet när man som nybörjare får för sig att öka sitt intag. Jag förutsätter att TS inte doserar som ex Mega Mass 4000 på 337 GRAM per portion utan börjar långsamt och ser vad som händer veckovis. Om det skulle vara så illa att han blir fet så kan han alltid deffa ner sig och på så vis lär han känna sin kropp och får kunskapen som underlättar för framtiden. Man får även skilja på fet och fet....inte så att han ska bli fet som ett fyllo på plattan.

massakay
2012-11-28, 07:43
Gainer är perfekt om man har svårt att gå upp i vikt. Vad dillar ni om? Inte så att han ska bygga sin föda på det. Alla har inte aptit nog till att slänga i sig fast föda 5 gånger per dag.

+1*flex*

Och så är det ju bra om man intar den som det är tänkt också. Direkt efter träningspasset.

NNIF
2012-11-28, 08:21
+1*flex*

Och så är det ju bra om man intar den som det är tänkt också. Direkt efter träningspasset.

vilken gainer rekommenderar du

NNIF
2012-11-28, 08:23
kolla istället näringsvärdet per 100g


och pris per kilo

Morty
2012-11-28, 09:53
Fattar inte hur man kan klaga på gainer. Do you even expand 6000kcal/day?

Jeml
2012-11-28, 12:47
Fattar inte hur man kan klaga på gainer. Do you even expand 6000kcal/day?

do you?

nej men då är det en annan sak. skulle jag vara på balans på 6k kcal så skulle jag nog kunna tänka mig att dricka ~2k kcal i form av gainer eller liknande.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2