handdator

Visa fullständig version : Få bort hullet!


komintepånågot
2012-11-27, 13:30
Jag tränar idag (vad jag anser) någorlunda intensivt med tanke på tiden jag har. Måndag, onsdag, fredag och lördag kör jag styrkepass. Styrkepassen körs oftast under lunch före mat.

Måndag = bröst, axlar
Onsdag = biceps, triceps
Fredag = Mage, rygg
Lördag alt. söndag = Ben

Måndag och fredag har jag även lagt in ett MM2k-pass för bänkpress som varar i 7 veckor.

Jag försöker att variera övningarna.

Jag kör även konditionspass tisdag och torsdag. Jag brukade spela innebandy men pga problem med foten kör jag cykling 45-50 minuter istället.

Kosten är väl inte så mkt att säga om, jag äter vanligtvis husmanskost till både lunch och middag. Proteindrink efter träning. Jag körde en kur kreatin fram tills förra veckan då jag kört kuren drygt två månader.

Åsikter om upplägget?

Jag har enligt min våg gått ner i vikt men ökat i muskelmassa och minskat i fett. Jag ser resultat på armar, axlar och bröst. Jag vill dock ha bort hullet från magen och kanske en vacker dag (förslagsvis 1 mars då jag har andra mål satta) se tecken på rutor. Vad bör jag lägga till i mitt upplägg för att uppnå detta?

Fyllot
2012-11-27, 13:36
Spännande våg, vart köper man en sådan?

Vill du få bort kaggen är det viktnedgång eller fettsugning som gäller. Alternativ 1 är billigare men tar längre tid. Tränat hårt och långsam nedgång så kommer magen ikapp så småningom.

komintepånågot
2012-11-27, 13:48
Vågen är köpt på ett erbjudande via någon "deal-sida". Vågar inte göra reklam här!

Jag är ju inte fet för tillfället. Handlar bara om att det är något som skymmer den musklerna. :)

komintepånågot
2012-11-27, 14:20
"Skymmer musklerna" ska det givetvis stå! :)

Nebuchadnezzar
2012-11-27, 14:23
Gissa vad det är för något.

andeem
2012-11-27, 14:28
Gissa vad det är för något.Andra muskler.

312
2012-11-27, 14:34
Vågen är köpt på ett erbjudande via någon "deal-sida". Vågar inte göra reklam här!

Jag är ju inte fet för tillfället. Handlar bara om att det är något som skymmer den musklerna. :)

Den där vågen kommer inte visa hur mycket muskelmassa/fett du tappar/lägger på dig. Hur ska den veta det? Den känner bara av vikten, inte vad vikten består av. Testa att lägga på något annat på vågen, typ en stol. Det kommer stå hur mycket fettprocent/muskelmassa den har, vilket den inte har något av.

Läs deffguiden, sen ställer du frågor. :)

komintepånågot
2012-11-27, 14:41
Den där vågen kommer inte visa hur mycket muskelmassa/fett du tappar/lägger på dig. Hur ska den veta det? Den känner bara av vikten, inte vad vikten består av. Testa att lägga på något annat på vågen, typ en stol. Det kommer stå hur mycket fettprocent/muskelmassa den har, vilket den inte har något av.

Läs deffguiden, sen ställer du frågor. :)

Så du menar alltså att det bara är buffel och båg. Finns ju en uppsjö av dessa vågar.

Kalliban
2012-11-27, 14:43
De mäter resistans (eller vad fan det nu var) osv, vilket exempelvis kan påverkas av hur mycket vatten du druckit under dagen.

312
2012-11-27, 14:55
Så du menar alltså att det bara är buffel och båg. Finns ju en uppsjö av dessa vågar.

Ja, i stort sett. Den chansar nog bara på ett ungefär, det är knappast någon sanning i siffrorna.

Om du vill veta fettprocent så får du ta till lite seriösare metoder.

maxmalkom
2012-11-27, 17:08
Vågen kallas för impedansvåg och är ingen slumptalsgenerator, däremot känslig för vatten i kroppen, dvs tenderar till felvärden om man dricker vätska för mätning. Bäst att mäta direkt på morgonen innan frukost.

Tiefenmesser
2012-11-27, 17:25
Dessutom mäter de i huvudsak fetthalt och muskelhalt i benen. Det är därigenom strömmen går.

andeem
2012-11-27, 17:48
Vågen kallas för impedansvåg och är ingen slumptalsgenerator, däremot känslig för vatten i kroppen, dvs tenderar till felvärden om man dricker vätska för mätning. Bäst att mäta direkt på morgonen innan frukost.Då är du å andra sidan uttorkad. Dessutom fördelas vattnet i kroppen om när du ligger ner, vilket också blir en felkälla med en våg som skickar ström genom benen.

komintepånågot
2012-11-27, 18:43
Har alltid mätt på morgonen det första jag gör. Mäter varje torsdag morgon för att se om det skett någon förändring.

Men jag antar att eftersom tråden började handla om vågen istället för frågan så är jag inte helt ute och cyklar.

En annan fråga då, dricka proteindrink efter cykling 45-60 min, bra eller anus?

Fyllot
2012-11-27, 18:49
En annan fråga då, dricka proteindrink efter cykling 45-60 min, bra eller anus?

Kommer inte göra kaggen mindre men näring är alltid bra efter aktivitet min son.

komintepånågot
2012-11-27, 19:31
Kommer inte göra kaggen mindre men näring är alltid bra efter aktivitet min son.

Det förstår jag. Men kommer det göra den större? :)

SteelPulse
2012-11-27, 20:01
Det förstår jag. Men kommer det göra den större? :)Ja om du äter mer än du förbränner spelar det ingen roll om det är semlor eller proteinshake.

Fyllot
2012-11-27, 20:01
Det förstår jag. Men kommer det göra den större? :)

Proteindrinken gör magen större? Nej du behöver ligga på överskott av energi för att få magen att växa.

312
2012-11-27, 20:39
Det förstår jag. Men kommer det göra den större? :)

Som jag sa, läs deffguiden..

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

JoKarN
2012-11-27, 22:13
Ät direkt du vaknar för att få igång ämnesomsättningen, antar att du är kille och vi killar har lättare att lägga på oss i nedre del av magen, välj mat minska underhudsfett så ska du se att du ser dom ganska snart, magrutor är en av dom enklare saker att få alla har dom bara att dom är täckta med mer lr mindre fett 6st går fort 8st jobbigare :)

Hebbe84
2012-11-27, 22:50
Dessutom mäter de i huvudsak fetthalt och muskelhalt i benen. Det är därigenom strömmen går.

Det beror på vad det är för våg. Det finns impedansvågar där du håller i ett handtag och samtidigt står på vågen och därmed mäts resistansen genom i stort sett hela kroppen. En sådan impedansvåg är enligt egen erfarenhet dessutom hyfsat tillförlitlig, dock känslig för hur mycket vätska man har i kroppen.

komintepånågot
2012-12-03, 14:03
Ingen som har något att anmärka på träningsupplägget. Idag var det axlar/bröst på schemat. Jag känner att jag fort blir trött i axlarna. Kan bröstövningarna påverka axlarna? Bör jag kombinera på annat sätt?

mikaelj
2012-12-03, 14:18
Höj proteinintaget rejält, lägg huvuddelen av dina kolhydrater efter träning, upprepa.

Dra tillbaka skulderbladen när du gör dina bröstövningar. Be någon kolla på din bänkteknik.

Ät direkt du vaknar för att få igång ämnesomsättningen

Nej.

komintepånågot
2012-12-03, 14:27
Jo, har kommit underfund med att jag måste öka proiteinintaget. Tänker försöka lägga en del på frukosten som just nu består av nästan 0g protein. Oftast filtallrik + flingor och en macka med ost. Tänker faktiskt försöka räkna fram någorlunda så man hamnar på ca 120g per dag.

Gällande bröstövningarna så gör jag just detta. Har fått ganska goda instruktioner av ägaren på gymmet jag tränar. Tänker alltid att jag ska klämma in ett ihoprullat papper mellan skuldrorna. Försöker dock ha någon som kollar till så man gör rätt då och då.

Höj proteinintaget rejält, lägg huvuddelen av dina kolhydrater efter träning, upprepa.

Dra tillbaka skulderbladen när du gör dina bröstövningar. Be någon kolla på din bänkteknik.



Nej.

Avtrubbad
2012-12-03, 21:00
Käka 500g kvarg från lidl så har en 60g protein redan där.

Sent from my TITAN X310e using Board Express

Mackan58
2012-12-03, 21:10
Jag tränar idag (vad jag anser) någorlunda intensivt med tanke på tiden jag har. Måndag, onsdag, fredag och lördag kör jag styrkepass. Styrkepassen körs oftast under lunch före mat.

Måndag = bröst, axlar
Onsdag = biceps, triceps
Fredag = Mage, rygg
Lördag alt. söndag = Ben

Måndag och fredag har jag även lagt in ett MM2k-pass för bänkpress som varar i 7 veckor.

Jag försöker att variera övningarna.

Jag kör även konditionspass tisdag och torsdag. Jag brukade spela innebandy men pga problem med foten kör jag cykling 45-50 minuter istället.

Kosten är väl inte så mkt att säga om, jag äter vanligtvis husmanskost till både lunch och middag. Proteindrink efter träning. Jag körde en kur kreatin fram tills förra veckan då jag kört kuren drygt två månader.

Åsikter om upplägget?

Jag har enligt min våg gått ner i vikt men ökat i muskelmassa och minskat i fett. Jag ser resultat på armar, axlar och bröst. Jag vill dock ha bort hullet från magen och kanske en vacker dag (förslagsvis 1 mars då jag har andra mål satta) se tecken på rutor. Vad bör jag lägga till i mitt upplägg för att uppnå detta?

Skit i konditionspassen och byt ut biceps/triceps-passet mot någonting annat.

komintepånågot
2012-12-03, 21:32
Varför ska jag byta ut biceps/triceps? Jag vill ha snygga armar. Tränas dom redan nog? Tyvärr tycker jag ju att armar är roligt att träna. Varför skita i konditionen? Jag vill ju ha bra flås?

komintepånågot
2012-12-05, 13:13
Bumpar då jag fortfarande söker svar. :)