handdator

Visa fullständig version : Hur har era SL 5x5 ökningar sett ut?


flowster
2012-11-27, 07:48
En fråga till er som börjat med (eller egentligen kört det några månader) SL 5x5.

- Hur länge har ni kört enligt modellen?
- Hur ser era ökningar ut i basövningarna?
- Hur mycket större har ni blivit? (Subjektiv och diffus fråga, jag vet)

Anledningen till att jag frågar är att jag tränade stenhårt i 3 månader, fick bra ökningar sedan uteblev träningen ett tag pga olika omständigheter. Försöker få tillbaka motivationen nu och fungerar på om jag ska köra enligt SL 5x5 för att få tillbaka min styrka, men samtidigt vill jag växa. Målet är att bli större snarare än starkare men tänkte ändå att SL kan vara bra att köra en sådär 3 månader eller liknande. Därför är jag intresserad av svar på fråga 3, nämligen hur mycket ni växt.

En annan anledning till att SL 5x5 är tilltalande just nu är att jag inte har lika mycket fritid och kan inte träna 4-5ggr i veckan.

jokem
2012-11-27, 08:42
-Ett excelark, 9 veckor tror jag det var
-Kommer inte ihåg men jag ökade litegrann i allt
-Omöjligt att säga, men jag har fått bra komplimanger både för mina bröst och min rumpa

Det finns inget gyllene program som helt enkelt kommer göra någon till världsbäst. Visst finns det smartare och mindre smarta upplägg men man måste hitta något som passar sig själv. Det är mycket på sidan av träningen som styr för vad som händer i gymmet. Ens egen ambition är nog det mest viktiga. Tränar man BARA för att det "är kul" så kommer man nog inte ta sig jättelångt, även om vissa påstår det och såklart finns det undantag.

Kör du programmet och sköt kosten på sidan om, ökningar kommer att komma och du kommer bli större allt eftersom du blir starkare.

Kalliban
2012-11-27, 08:46
-Jag körde 6 månader
-Började med bara stången i allt, ökade till: Böj: 1*5*120kg, Press: 3*5*57,5kg, Mark: 1*5*155kg, Bänk: 5*5*80kg, Rodd: Oklart då jag deloadade pga teknik, men som högst: 3*5*70kg.
-Inte mycket, men tillräckligt för att vänner och bekanta skulle påpeka det gång på gång.