handdator

Visa fullständig version : Jasmins första träningsjournal


JasminV
2012-11-26, 14:50
Halå där!


Har i några månader suttit och kikat runt lite på andras journaler och tänkte att det kanske var dags att starta en egen. Följer några andra tjejers journaler för att jag bara kan relatera till deras prestationer, dessvärre verkar alla tjejer vara superstarka eller ha tränat seriöst i några år och byggt grundstyrka, och jag känner mig superklen :(

Vem är jag då?

Tjej
21 år
163 lång
59 kg (tror jag?)

Min träningsbakgrund är:

Basket fr.o.m. 8 år t.o.m. 15 år
Löpning i 2 år (inte "seriöst", har inte ställt upp i något lopp)
Oseriös styrketräning sedan jag var 16 fram till 3 månader sedan ungefär när jag började läsa på lite och faktiskt förstod hur man skulle göra. Har haft lite grundläggande kunskap om hur man gör övningarna men inte förstått att det har betydelse i vilken ordning dom görs i. Har inte tränat tungt, inte förstått att det ska vara jobbigt på riktigt(haha). Har mest lyssnat på min kille som tror att jag är svag som en myra och typ rekommenderat 2 kg på bicepcurl.


Är idiotiskt nog en f.d. rökare men fimpade ciggen för gott för ca 3 månader sedan och vågar nu satsa på att försöka komma in på idrottslärarprogrammet till hösten 13.

Jag har aldrig maxat i någon övning så jag vet inte hur stark jag är men det här är iaf resultatet av senaste träningarna

marklyft: 40 kg x 6 x 4 (känner att jag kan ta mer, men tappar greppet)
benpress: 70 kg x 10 x 4
Bänkpress: 28 kg x 8 x 4
latsdrag: 35 kg x 10


Vet ej om jag har glömt något men då får ni säga till! :)

Greg
2012-11-26, 20:18
Suveränt att du fimpat. 3 månader är starkt :thumbup:

Jag tycker du inte alls borde skämmas över dina lyft. Du har utan tvekan en bättre grundstyrka än vad jag hade när jag började styrketräna. Håll bara fokus och stirra dig inte blind på vikterna så kommer det gå galant för dig :)

JasminV
2012-11-27, 10:55
Tack för motivationen Greg!

JasminV
2012-11-27, 10:56
Har dessvärre åkt på lite problem med mina axlar på senaste tiden. Får ont när jag gör övningar med diverse stänger. (ja, skitkonstigt jag vet..) Senaste gången jag gjorde latsdrag knakade det till ordentligt i axeln och nu i förrigår när jag körde bänkpress fick jag fruktansvärt ont igen. Som om inte det var tillräckligt har jag haft en förkylning i 2 veckor snart som gör att vilan mellan mina träningstillfällen blir typ 1 vecka...*gah!* Vaknade med ont i halsen imorse men det känns bättre så ska köra ett benpass idag. :)

Mickee
2012-11-27, 11:31
Ont i axeln är rätt klassiskt vid bänkpress. Oftast är problemet att man ligger för platt på bänken. Man bör dra ihop skulderbladen så mycket som möjligt och ha lite svank / "brygga" för att pressa ner skulderbladen i bänken. Då används axlarna mindre och bröstet mer i övningen :)

Kanske inte är så i ditt fall med tanke på att det gör ont i andra övningar också men kan vara något att tänka på till nästa gång iaf

JasminV
2012-11-27, 12:43
Tack för tipset Mickee ska absolut tänka på det nästa gång! Har du någon aning varför jag får mer ont i axeln när jag kör sne bänk?

DSBM
2012-11-27, 12:51
Tack för tipset Mickee ska absolut tänka på det nästa gång! Har du någon aning varför jag får mer ont i axeln när jag kör sne bänk?I sned bänk belastas axlarna mer än i rak. Dessutom är det svårare att "brösta upp" och trycka ihop skuldrorna. Man brukar behöva sänka vikten ganska rejält i lutande jämfört med plan bänkpress.

JasminV
2012-11-27, 14:34
DSBM, jasså där ser man. Jag brukar ha 25,5 kg i lutande och 28 kg i rak, kanske ska sänka lite mer nästa gång och öva på tekniken och vila axeln från för tunga påfrestningar. Tack för svaret.

DSBM
2012-11-27, 15:04
DSBM, jasså där ser man. Jag brukar ha 25,5 kg i lutande och 28 kg i rak, kanske ska sänka lite mer nästa gång och öva på tekniken och vila axeln från för tunga påfrestningar. Tack för svaret.Ja, tänk såhär; ju mer du lutar bänken desto mer närmar du dig militärpress :) Kan vara en tanke att sänka vikten lite och köra lite fler reps. Tills dess att tekniken sitter och det känns säkert.

zarnyhax
2012-11-27, 15:12
Intressant journal, även jag är en f.d basketlirare och f.d rökare som varit ren sedan augusti. Hur många dagar i veckan tränar du? =)

Greg
2012-11-27, 20:28
Tack för motivationen Greg!

Klart. Här på kolozzeum stöttar vi varandra, kör hårt och träna sunt!

Har dessvärre åkt på lite problem med mina axlar på senaste tiden. Får ont när jag gör övningar med diverse stänger. (ja, skitkonstigt jag vet..) Senaste gången jag gjorde latsdrag knakade det till ordentligt i axeln och nu i förrigår när jag körde bänkpress fick jag fruktansvärt ont igen. Som om inte det var tillräckligt har jag haft en förkylning i 2 veckor snart som gör att vilan mellan mina träningstillfällen blir typ 1 vecka...*gah!* Vaknade med ont i halsen imorse men det känns bättre så ska köra ett benpass idag. :)

Testa köra mycket mobilitet och stretch. Jag har länge fått kämpa mot ömmande axlar och rygg och, ja allt. Senaste tiden har jag kört mycket stretch och jag känner en klar förbättring i hur ont jag har.

JasminV
2012-11-27, 23:04
Ja, tänk såhär; ju mer du lutar bänken desto mer närmar du dig militärpress :) Kan vara en tanke att sänka vikten lite och köra lite fler reps. Tills dess att tekniken sitter och det känns säkert.

smart!

JasminV
2012-11-27, 23:06
Intressant journal, även jag är en f.d basketlirare och f.d rökare som varit ren sedan augusti. Hur många dagar i veckan tränar du? =)

Bra jobbat och grattis!! :)

Det varierar lite, mellan 3-5 ggr i veckan med undantag nu i november pga att jag varit sjuk. Kör 3 split, kondition och ibland core om jag har tid :)

JasminV
2012-11-27, 23:08
Klart. Här på kolozzeum stöttar vi varandra, kör hårt och träna sunt!



Testa köra mycket mobilitet och stretch. Jag har länge fått kämpa mot ömmande axlar och rygg och, ja allt. Senaste tiden har jag kört mycket stretch och jag känner en klar förbättring i hur ont jag har.

Det är faktiskt något jag är duktig på, att stretcha ordentligt efter mina pass. Har vuxit upp med basketcoacher som var väldigt hårda med det :)

JasminV
2012-11-27, 23:20
Såhär såg dagens träning ut:

Knäböj 10 * 20 kg, 8 * 40 kg, 8 * 40 kg, 8 * 40 kg, 8 * 40 kg
Marklyft 8 * 35 kg, 8 * 40 kg, 8 * 45 kg (PB)*flex*
Benspark 10 * 35 kg, 10 * 35 kg, 8 * 35 kg
Utfall 10 * 10 kg, 10 * 10 kg, 7 * 10 kg, 7 * 10 kg, 10 * kv, 10 * kv
Sittande vadpress 10 * 15 kg, 10 * 20 kg, 10 * 20 kg
Benlyft, hängande 10 * 3
fällkniven 27 st
Chins, med hjälp 5 st

Första gången jag kör böj på 3 år, har hållt mig borta från övningen då jag hade fel teknik och fick ont. Gick riktigt bra, fick bra kontakt. Hade kunnat köra 10 kg tyngre säkert men det får bli nästa gång. Filmade också får se om jag lägger upp den :)

Lårcurlen gick åt skogen så jag körde utfall ist.

Testade göra chins för första gången idag, fyfan va det var jobbigt men ska fortsätta kämpa så kanske jag kan göra en chins utan hjälp till sommaren!!

Annars flöt allt bra, testade ett nytt gym idag så det tog lite extra tid eftersom man inte visste vart allt låg.


Godnatt!

Greg
2012-11-28, 06:30
Bra och starkt pass där. Vad var det du filmade? Hade varit intressant att se utförandet på framförallt knäböj och marklyft.

JasminV
2012-11-28, 08:44
Det var just dom två övningarna jag filmade. Kanske kommer upp ikväll :)

JasminV
2012-11-29, 00:12
Har suttit och krånglat hela jävla kvällen med iphone o datorn. Förstår inte hur man lägger in bilderna/filmerna, så jag bjuder på två bilder med halvtaskig kvalité från min instagram.

Det börjar dyka upp muskler minsann!

http://i124.photobucket.com/albums/p10/busjasmin/bild2.jpg
http://i124.photobucket.com/albums/p10/busjasmin/bild5.jpg

Godnatt!

JasminV
2012-11-29, 00:46
Okej, fick maila den till mig själv, ladda ner program för att vrida den åt rätt håll och nu, finally!! Ge mig era synpunkter? Vad gör jag bra, vad gör jag fel?

http://youtu.be/tFyWLQ7ki-0

DSBM
2012-11-29, 08:16
Kul med film och bilder :) Angående filmen:

+Rörelsen är kontrollerad, ingen studs eller för hastig sänkning av vikten
+Knäna i linje med fötterna, de faller inte inåt
+Tyngpunkten verkar ligga långt bak på foten
+Stången rör sig i en fin lodrät linje
+Du fäller inte överkroppen utan ser stabil ut i bålen
+Du krummar varken kors- eller bröstrygg

Möjligheter till förbättringar:
-Stången ligger väldigt högt upp, vilket normalt funkar bra för många, men här är den nästan på nacken. Akta så att den inte vilar på skelettdelar. Stången ska bäras upp helt av musklerna. Ser även att stången vinglar lite, den ligger och balanserar. Försök hitta en position där stången ligger mer stabilt. Titta på lite instruktionsvideos på youtube angående stångens position, det kan hjälpa.
-Djupet. Det är den svåra biten tycker jag själv, att pressa sig ned i ett tillräckligt djup. Just nu är du inte riktigt där. Försök att varje pass gå så djup du kan utan att du tummar på formen. Gör du det korrekt och ordentligt kommer du över tid kunna böja under parallell.

Annars riktigt bra, bara att lägga på mer vikt!

Greg
2012-11-29, 08:17
Okej, fick maila den till mig själv, ladda ner program för att vrida den åt rätt håll och nu, finally!! Ge mig era synpunkter? Vad gör jag bra, vad gör jag fel?

http://youtu.be/tFyWLQ7ki-0

Svårt att se på dina bilder på marklyftet, men hade gärna sett ännu mer svank.

Knäböjen såg bra ut, men hur tycker du att stången känns? Blir det ett stort tryck mot axlarna? Jag har börjat köra lowbar på senaste tiden och det blir helt enkelt tightare och skönare vid utföranden.

http://vimeo.com/30763907

JasminV
2012-11-29, 12:00
Kul med film och bilder :) Angående filmen:

+Rörelsen är kontrollerad, ingen studs eller för hastig sänkning av vikten
+Knäna i linje med fötterna, de faller inte inåt
+Tyngpunkten verkar ligga långt bak på foten
+Stången rör sig i en fin lodrät linje
+Du fäller inte överkroppen utan ser stabil ut i bålen
+Du krummar varken kors- eller bröstrygg

Möjligheter till förbättringar:
-Stången ligger väldigt högt upp, vilket normalt funkar bra för många, men här är den nästan på nacken. Akta så att den inte vilar på skelettdelar. Stången ska bäras upp helt av musklerna. Ser även att stången vinglar lite, den ligger och balanserar. Försök hitta en position där stången ligger mer stabilt. Titta på lite instruktionsvideos på youtube angående stångens position, det kan hjälpa.
-Djupet. Det är den svåra biten tycker jag själv, att pressa sig ned i ett tillräckligt djup. Just nu är du inte riktigt där. Försök att varje pass gå så djup du kan utan att du tummar på formen. Gör du det korrekt och ordentligt kommer du över tid kunna böja under parallell.

Annars riktigt bra, bara att lägga på mer vikt!


Tack! Ska testa nästa vecka att lägga den längre bak, tycker inte att det kändes som att den tog i något skelett men jag kan tänka mig att det kanske känns när man lagt på mer vikt.

JasminV
2012-11-29, 12:03
Svårt att se på dina bilder på marklyftet, men hade gärna sett ännu mer svank.

Knäböjen såg bra ut, men hur tycker du att stången känns? Blir det ett stort tryck mot axlarna? Jag har börjat köra lowbar på senaste tiden och det blir helt enkelt tightare och skönare vid utföranden.

http://vimeo.com/30763907


Ok, jag ska filma när jag gör vanliga marklyft på fredag!


Nej jag tyckte det kändes bra inget jag tänkte på, det enda var att den vinglade lite. Med low bar menas att man har den så långt ner som det går utan att det faller ner om jag förstod videon rätt?

JasminV
2012-11-29, 12:08
Har fått en brutal träningsvärk i benen, är så öm att jag får ont bara av att nudda dom. Ska försöka jogga lite lätt/pw ikväll så är det förhoppningsvis borta tills imorgon.

Känner typ såhär varenda gång jag ser en trappa eller måste resa mig för att göra något

http://carina.mabra.com/images/resize/106/430/0/files/2011/09/aj.jpg

Trashblonde
2012-11-29, 12:18
Kul journal, jag gillar kämparjournaler oavsett vilka vikter som lyfts. Och du är starkare än mig när jag började, själv kunde jag inte ens lyfta stången i bänkpressen de första månaderna :d. Träna på!

JasminV
2012-11-30, 18:54
Kvällens pass såg ut såhär

Marklyft: 22,5 kgx8 42,5kgx6x3
Stångrodd:32kgx8x3
Negativa chins:9,6,3
Latsdrag:30kgx8x3
Ryggresning:23, 10(med 3 kg medicinboll), 12
Bicepcurl m. stång: 12kgx6x1
Hammercurl 6kgx4 3kgx4 4kgx8x2
Bicepcurl i kabelmaskin: 7,5kgx8x1 7.5kgx6x2


Var ovanligt stark i marklyften och stångrodden idag, ska lasta på mer vikt nästa vecka. Jag har haft problem med greppet men det gick ju strålande idag, tappade inte stången en enda gång! Blev så arg på mig själv att jag inte orkade göra fler chins i andra och tredje setet så jag satte mig vid latsdraget och kämpade ut de sista jag hade kvar. Jag var svagare än vanligt i ryggresningarna. Bicepcurlen med stång går inte så bra, det känns fel och gör ont och är sjukt jobbigt. Fick kämpa upp den 6e så jag gav upp och körde i kabelmaskinen ist så jag kunde sänka vikten lite.

Skulle egentligen filmat mina marklyft idag men min pojkvän som brukar agera kameraman var sjuk så det får bli en annan gång. :)

JasminV
2012-12-01, 23:47
Idag har jag joggat i 30 min. Har inte tränat konditionen sedan jag blev förkyld i slutet av okt och det kändes... Vet inte om det var psykiskt eller något för jag tycker det är så brutalt tråkigt att springa på löpband.

När jag var klar hade jag lite tid över för annat smått och gott bl.a. chins. Körde en jävla massa negativa chins och australienska pull ups. Märkte att jag fuskade lite och svingar mig från neutral position åt höger och drar mig upp med höger sida, blir helt sne i kroppen. Försökte tänka på det och gjorde om, det här tyckte jag såg ganska bra ut.

http://www.youtube.com/watch?v=GVj20Aqn30E&list=UUPw2ZfONueJ2jFw-t7EnnnQ&index=1&feature=plcp

Helt sjukt vilket framsteg jag har gjort, för 2 veckor sedan klarade jag knappt av att hålla i stången när jag körde marklyft på 40 kg, ännu mindre göra fler än 2 negativa chins.

Mitt mål är att klara en chins innan nyår, så nu jävlar ska jag ligga i!!

Greg
2012-12-01, 23:48
Haha, du kör hårdare pass än mig själv :D.

Hur positionerar du dig vid stångrodden? Vart är marklyftsvideon?

Ok, jag ska filma när jag gör vanliga marklyft på fredag!


Nej jag tyckte det kändes bra inget jag tänkte på, det enda var att den vinglade lite. Med low bar menas att man har den så långt ner som det går utan att det faller ner om jag förstod videon rätt?

Nja, inte riktigt men nästan. Du vill ha stången där den är som mest stabil och där vikten kan "absorberas" av kroppen. Så långt ner som den stabilt kan, mer eller mindre. Krävs lite övning för att få det att sitta :)

JasminV
2012-12-01, 23:56
Haha, du kör hårdare pass än mig själv :D.

Hur positionerar du dig vid stångrodden? Vart är marklyftsvideon?



Nja, inte riktigt men nästan. Du vill ha stången där den är som mest stabil och där vikten kan "absorberas" av kroppen. Så långt ner som den stabilt kan, mer eller mindre. Krävs lite övning för att få det att sitta :)


Tränade själv i fredags så jag hade ingen som kunde filma. :(

Vet inte riktigt hur jag ska förklara hur jag gör stångrodd, men.. ja står axelbrett med fötterna, lätt böjda ben, lutar mig frammåt och drar stången mot bröstet samtidigt som jag kniper åt mellan skuldrorna. En sjukgymnast jag hade för ett par år sedan sa alltid att jag skulle tänka att jag hade en penna som jag skulle försöka klämma ihop mellan skulderbladen, det brukar funka när jag tänker så. :P

Greg
2012-12-02, 00:04
Tränade själv i fredags så jag hade ingen som kunde filma. :(

Vet inte riktigt hur jag ska förklara hur jag gör stångrodd, men.. ja står axelbrett med fötterna, lätt böjda ben, lutar mig frammåt och drar stången mot bröstet samtidigt som jag kniper åt mellan skuldrorna. En sjukgymnast jag hade för ett par år sedan sa alltid att jag skulle tänka att jag hade en penna som jag skulle försöka klämma ihop mellan skulderbladen, det brukar funka när jag tänker så. :P

Kommer väl nästa gång :D

Låter som att du kör övningen exemplariskt. Strikt och med bra form. Jag själv använder stångrodd (nu var det längesen jag körde stångrodd) som en stretching-övning. Genom att "släppa" skuldrorna i botten så får man en trevlig stretch innan man höjer vikten igen.

Använder du dig av pronerat eller supinerat grepp?

Februari
2012-12-02, 00:20
Hittade nyss denna journalen och jag kommer absolut följa din träning!
Kör hårt! :)

846
2012-12-02, 10:20
Kommer även jag följa din journal, kul med en journal man kan relatera lite till. :)

JasminV
2012-12-02, 22:11
Dagens träning såg ut såhär


Bänkpress: 8 * 20 kg, 4 * 30 kg, 8 * 25 kg, 5 * 25 kg, 4 * 25 kg
Bänkpress, lutande:5 * 20 kg, 6 * 20 kg, 5 * 20 kg
Hantelpress, axlar:10 * 4 kg, 8 * 6 kg, 8 * 6 kg
Drag till hakan i kabelmaskin:6 * 7,5 kg, 4 * 7,5 kg, 5 * 7,5 kg
Drag till hakan m skivstång:8 * 18 kg, 8 * 18 kg, 8 * 18 kg
Flyes(omvända): 10 * 3 kg
Dips: 7 * kv(2 utan hjälp), 6 * kv (alla med hjälp)
bänkdips:10
Pushdown:10 * 5 kg, 7 * 10 kg, 5 * 10 kg
Rotationscuff utåt:15 * 2,5 kg, 15 * 2,5 kg, 15 * 2,5 kg ( 3 ggr på varje arm)
Rotationscuff inåt:15 * 5 kg, 15 * 5 kg(2 ggr på varje arm)
Australienska pullups:15 * kv på 14e staget i smithen, 8 * kv 11e staget, 5 * kv 11 staget


Första gången jag körde bänkpressen och sne bänkpress i fri bänk, brukar köra dom i smithmaskinen. Det gick ganska bra, var dock ganska vingligt. Tänkte mycket på tekniken nu, ihop med skuldrorna och lite svank och jag fick faktiskt ingen känning i axeln denna gång, tack för era tips!

Pojkvännen introucerade drag till hakan i kabelmaskinen, kändes inte alls bra. Körde ett par set sen gick jag och surade lite innan jag körde ett set omvända flyes. Kollade runt lite i appen jag har på mobilen med massa övningar och hittade drag till hakan med skivstång, det kändes bättre, fick dock ont i handlederna. Killen som körde bredvid mig rådde mig att köpa handledsstöd så jag inte förstör mina handleder. Får ju ont i dom när jag kör bänkpress också. Vad tycker ni om det, med handledsstöd eller utan?

Dipsen och pullupsen gick bra.

Har åkt på en muskelinflamation i vänster arm längst ner på bicepsen, gör ont som fan när jag sträcker ut, tur att armarna ska vila tills fredag nu!


Peace!

JasminV
2012-12-02, 22:12
Hittade nyss denna journalen och jag kommer absolut följa din träning!
Kör hårt! :)

Kommer även jag följa din journal, kul med en journal man kan relatera lite till. :)

Tack tjejer, följer er träning med! :)

JasminV
2012-12-04, 22:49
Knäböj:8 * 20 kg, 8 * 40 kg, 8 * 40 kg, 8 * 40 kg, 7 * 40 kg
Marklyft:10 * 40 kg, 8 * 40 kg, 10 * 40 kg
Benspark:10 * 35 kg, 7 * 40 kg, 9 * 40 kg
Lårcurl, sittande:10 * 25 kg, 10 * 30 kg, 10 * 30 kg
Sittande vadpress:10 * 70 kg, 10 * 70 kg, 10 * 70 kg
Benlyft, hängande:10, 10, 10
Chins, med hjälp:5, 5

Gick djupare denna gång på böjen, och ja, det var sjukt jobbigt. Hade en dålig dag kände jag efter 3e setet, kände mig svag. Visades även i marklyften, tappade greppet efter 7 rep. Sparken höjde jag och lårcurlen gick bra!

Vill skriva chins: ½, idag var kag på g, kände att jag kom högre upp än tidigare, så det går framåt!

JasminV
2012-12-04, 22:50
Kommer väl nästa gång :D

Låter som att du kör övningen exemplariskt. Strikt och med bra form. Jag själv använder stångrodd (nu var det längesen jag körde stångrodd) som en stretching-övning. Genom att "släppa" skuldrorna i botten så får man en trevlig stretch innan man höjer vikten igen.

Använder du dig av pronerat eller supinerat grepp?

Oj, såg nu att jag glömde svara, haha.

Vad menas med pronerat/supinerat?

Greg
2012-12-05, 08:02
Oj, såg nu att jag glömde svara, haha.

Vad menas med pronerat/supinerat?

Överhand/underhand.

Har du tummarna "emot" varandra eller "ifrån" varandra?

JasminV
2012-12-05, 16:43
Överhand/underhand.

Har du tummarna "emot" varandra eller "ifrån" varandra?

Mot varandra :)

JasminV
2012-12-06, 23:28
Här kommer dagens pass, BAM:


Marklyft:6 * 42,5 kg, 6 * 42,5 kg, 6 * 42,5 kg
Rodd, kabel:8 * 25 kg, 6 * 30 kg, 8 * 25 kg
Chins, med hjälp:10, 8, 8
Latsdrag till bröst:10 * 30 kg, 5 * 35 kg, 10 * 30 kg
Ryggresning:25, 20, 15
Skivstångscurl:10 * 10 kg, 10 * 10 kg, 10 * 10 kg
Hammercurl:8 * 6 kg, 8 * 6 kg, 8 * 6 kg
Omvänd stångcurl:10 * 10 kg, 10 * 10 kg, 10 * 10 kg


Nästa gång jag kör marklyft 3x6 blir det 45 kg, spik på den.

Märker att jag blivit starkare i latsen efter alla chins, 30 kg kändes väääldigt lätt, men 35 kändes för tungt. Ska nog köra 35 på latsdragen nästa gång, alla set.


Säger bara WOW till pumpen i mina armar idag. Hatar pump, tycker det känns så jävla obehagligt och blir illamående av att se alla blodådror (får rysningar när jag skriver om det) men kan inte sluta facineras över att jag har fått en bicepmuskel som sticker ut när jag spänner. :hbang:


Nu blir det återhämtning i 3 dagar och en terapeutisk massage på lör så alla mina fruktansvärda knutar i axlarna försvinner.

JasminV
2012-12-10, 11:22
Bänkpress:10 * 18 kg, 8 * 28 kg, 8 * 30,5 kg, 4 * 30,5 kg, 8 * 28 kg
Bänkpress, lutande:3 * 20 kg
Hantelpress lutande, bröst:10 * 6 kg, 10 * 8 kg, 10 * 8 kg
Hantelpress, axlar:8 * 8 kg, 8 * 6 kg, 8 * 6 kg
Drag till hakan m skivstång:10 * 10 kg, 10 * 10 kg, 10 * 10 kg
Dips, med hjälp:7, 7
bänkdips:4
Pushdown:8 * 10 kg, 6 * 10 kg, 5 * 10 kg
Rotationscuff utåt:15 * 2,5 kg, 15 * 2,5 kg, 15 * 2,5 kg
Rotationscuff inåt:15 * 2,5 kg, 15 * 2,5 kg
Några set australienska pullups


Jävla axel blir knäpp av att få ont i den hela jävla tiden. Vet inte om det är bättre att jag kör axelövningarna i maskin ist så att jag inte riskerar att skada mig? Jag faller in med höger handen när jag kör hantelpress och då får armen en skitkonstig onaturlig vinkel...


Massören jag var hos i lördags sa att jag var väldigt spänd i ländryggen och sätesmusklerna, vilket tydligen är en påföljd utav svaga inre magmuskler. Han rekomenderade mig att köra ett renodlat corepass så att jag stärker dom musklerna. Kommer lägga in det tillsammans med konditionsträningen så jag kör en riktig girlpower-dag på gymmet.

JasminV
2012-12-12, 11:38
Knäböj:10 * 20 kg, 8 * 40 kg, 8 * 42,5 kg, 7 * 42,5 kg, 6 * 42,5 kg
Marklyft:10 * 40 kg, 10 * 42,5 kg, 10 * 42,5 kg
Benspark:10 * 40 kg, 10 * 40 kg, 9 * 40 kg
[B]Lårcurl, sittande:10 * 25 kg, 10 * 25 kg, 10 * 25 kg
Liggande vadpress:10 * 70 kg, 18 * 80 kg, 15 * 80 kg
Benlyft, hängande:12, 15, 15


Planen var att jag skulle göra ett par till magövningar men så fick jag ett kraftigt blodsockerfall, tidigare när jag fått så har jag svimmat kort efter så jag la mig ner och la benen i högt läge. Så låg jag så i 20 min (som en geleklump på parkettgolvet) och kollade på min pojkvän när han körde klart.

Idag ska jag bara vila, dricka massa te och äta massa pepparkakor. På torsdag är det dags för le cardio och då ska jag kicka löpbandets ass!! :hbang:

JasminV
2012-12-15, 12:32
Gårdagens ryggpass:

Marklyft:10 * 20 kg, 8 * 40 kg
Hantelrodd:10 * 8 kg, 10 * 10 kg, 10 * 15 kg, 10 * 15 kg, 10 * 15 kg
Latsdrag till bröst:9 * 40 kg, 5 * 40 kg (drop till 30 och körde klart mina 10), 9 * 35 kg
Ryggresning:30 * 4 kg, 10 * 10 kg, 12 * kv
Skivstångscurl:10 * 10 kg, 10 * 15 kg, 8 * 15 kg
Hammercurl:7 * 7 kg, 5 * 7 kg, 6 * 7 kg
Chins, med hjälp:9


Så jävla arg att jag spricker. Kände mig stark igår, 40 kg i marklyft kändes som piece of cake. Ska lasta av pojkvännens vikter från skivstången, vrider mitt ben lite och POFF, högg till i utsida lår. Kul, kunde inte böja benet utan att det gjorde så in i helvetes ont. Hade tänkt att höja marken till 50 men ja, det får vänta! Höjde bicepcurlen och latsdragen iaf så lite framsteg blev det.

Aja, nya tag. Imorgon är det ett bröst och axelpass, har haft lite känningar i axlarna ett par dagar nu men jag hoppas det släpper, annars får jag vara försiktig imorgon.

JasminV
2012-12-17, 12:12
Bänkpress:10 * 20 kg, 10 * 20 kg, 10 * 25 kg, 5 * 30 kg, 5 * 27,5 kg, 3 * 27,5 kg, (drop till 8 * 20 kg)
Hantelpress, lutande:10 * 8 kg, 10 * 8 kg, 10 * 8 kg
Militärpress:8 * 12 kg, 8 * 12 kg, 6 * 12 kg
Drag till hakan m skivstång:10 * 10 kg, 10 * 15 kg, 10 * 15 kg
Dips, med hjälp:5
bänkdips:10, 10, 10

Sedan avslutades passet med lite rotationscuffövningar samt australienska pullups. Hade lite känningar i axeln men inte så att det gjorde ont, tjii fick jag när jag vaknade imorse. Vill hugga av min högeraxel just nu.... *gah!*

JasminV
2012-12-19, 11:03
Knäböj:10 * 20 kg, 10 * 20 kg, 7 * 40 kg, 6 * 40 kg, 6 * 40 kg, 6 * 40 kg
Marklyft:10 * 40 kg, 10 * 40 kg, 10 * 40 kg
Benspark:10 * 30 kg, 10 * 30 kg, 10 * 30 kg
Lårcurl, sittande:10 * 20 kg, 10 * 25 kg, 10 * 25 kg
Stående tåhävning:10 * 20 kg, 10 * 20 kg, 10 * 20 kg
Benlyft, hängande:10, 10, 10

Avslutade passet med att supersetta plankan 1 min, sidoplankan 30 sek och en övning jag inte vet vad den heter. Man använder samma bänk som vid ryggresningar fast man ligger åt sidan, sedan lyfter man kroppen upp och ned. Den körde jag 15 st på varje sida, sedan gjorde jag om detta 2 ggr till och avslutade hela baletten med crunches på pilatesboll.

Jag har aldrig varit så hungrig som jag var efter det här passet!! Blev lax med potatis och kvargsås och en FET sallad när jag kom hem och fan va fint de satt.

Böjen kändes tuuunga, vet ej om de beror på att jag körde två uppvärmningset eller om de va något annat. Marken kändes bra, fått in tekniken rätt så bra på raka mark. Ville inte höja den idag eftersom att jag skulle köra 3x10. Men nästa gång blir det kanske 42,5 på den? Vi får se :)

Bensparken vettefan alltså. Har bytt gym och maskinen känns konstig, 30 kg på denna känns som 40 kg på andra gymmet. Satte den på 40 kg i början och orkade bara pressa upp 2 st innan mina ben började krampa. Men ja, det viktigaste är inte vikterna, det viktiga är att jag får träning jag mår bra av!

JasminV
2012-12-21, 11:06
Det kändes att de var länge sen jag sprang!! Tror det var någon gång i början på november...? :O Ömmade som fan i framsida/utsida vaden när jag sprang, en krampaktig känsla. Usch, vet att jag fick så förut någon gång men det gick som tur var över av sig själv.

Har anmält mig till två olika lopp under 2013 (första på 5 km, andra 10 km). Så nu är det bara att ligga i med träningen och inte slarva. Kommer ha lite mer tid nu till våren då jag börjar plugga så jag ska försöka klämma in minst 2 konditionspass i veckan. Såg att polisen har som krav att man ska springa 2 km på under 10 min som tjej, igår sprang jag på 12:48 så mitt mål är att jag ska klara polishögskolans krav :)

Ikväll blir det veckans roligaste pass, RYGG!! Ska öka marken idag så jag har sett fram emot det här passet hela veckan!

En spännisbild får avsluta inlägget.

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/406595_10152326613620104_1810714298_n.jpg

JasminV
2012-12-21, 22:44
Marklyft:10 * 20 kg, 8 * 40 kg, 8 * 50 kg, 8 * 50 kg, 8 * 50 kg
Hantelrodd:10 * 15 kg, 10 * 15 kg, 10 * 17,5 kg, 10 * 17,5 kg, 10 * 17,5 kg, 10 * 17,5 kg
Latsdrag till bröst:10 * 35 kg, 10 * 35 kg, 5 * 35 kg, 10 * 20 kg
Ryggresning:15 * 5 kg, 15 * 5 kg, 10 * 5 kg
Skivstångscurl:10 * 15 kg, 10 * 15 kg, 10 * 15 kg
Hammercurl:8 * 7 kg, 8 * 7 kg, 8 * 7 kg

Fan va passet flöt på bra idag! PB i marklyft *flex* Kände min övermänsklig och provade på att att köra på 80 kg, gick mindre bra! Får vänta tills tiden är kommen helt enkelt. :)

Greg
2012-12-22, 21:00
Grattis till PB i marklyft!

JasminV
2012-12-24, 00:41
Grattis till PB i marklyft!

Tack! :)

JasminV
2012-12-24, 00:47
Dagens pass:

Armhävning:10
Bänkpress:10 * 20 kg, 8 * 22,5 kg, 8 * 25 kg, 6 * 30 kg
Hantelpress lutande, bröst:10 * 10 kg, 10 * 10 kg, 10 * 10 kg
Militärpress:10 * 11 kg, 10 * 11 kg, 10 * 11 kg
Drag till hakan m skivstång:10 * 12,5 kg, 10 * 12,5 kg, 10 * 12,5 kg
Dips:1, 1
Dips med hjälp:1
Bänkdips:12, 10, 10
Pushdown:8 * 7,5 kg, 5 * 10 kg, 6 * 5 kg


Fyfan vad skönt det här passet var! Allt gick så bra, hade inte alls ont i axeln, skippade rotatorcuffövningarna som jag brukar köra i slutet av passet. Ibland har smärtan smygit sig på på kvällskvisten men jag har fortfarande inte ont. GLAD TJEJ.

JasminV
2012-12-26, 21:57
Knäböj:10 * 20 kg, 10 * 20 kg, 8 * 40 kg, 2 * 45 kg, 7 * 45 kg, 6 * 45 kg, 6 * 45 kg
Marklyft:10 * 40 kg, 10 * 45 kg, 10 * 45 kg
Benspark:10 * 30 kg, 10 * 30 kg, 10 * 30 kg
Lårcurl, sittande:10 * 25 kg, 10 * 25 kg, 10 * 25 kg
Höftstöt:10 * 20 kg, 10 * 40 kg, 10 * 40 kg


4e settet med 2orna var pga att mitt träningssällskap fick för sig att han skulle korrigera skivstången när jag höll på att köra mina reps vilket resulterade i att stången började gunga hejvilt varpå jag blev sjukt förbannad och okoncentrerad. Meeen 45 kg är nytt PB!! :)

Första gången jag körde höftstöt, kände inte så mkt i rumpan men jag har tittat lite på videos nu så ska försöka en gång till nästa vecka.

Passet avslutades med lite olika vad och magövningar. Ska ge mig på ett konditionspass imorgon tänkte jag. (fett otaggad)

Ubåtskapten
2012-12-27, 01:19
Dagens pass:

Armhävning:10
Bänkpress:10 * 20 kg, 8 * 22,5 kg, 8 * 25 kg, 6 * 30 kg
Hantelpress lutande, bröst:10 * 10 kg, 10 * 10 kg, 10 * 10 kg
Militärpress:10 * 11 kg, 10 * 11 kg, 10 * 11 kg
Drag till hakan m skivstång:10 * 12,5 kg, 10 * 12,5 kg, 10 * 12,5 kg
Dips:1, 1
Dips med hjälp:1
Bänkdips:12, 10, 10
Pushdown:8 * 7,5 kg, 5 * 10 kg, 6 * 5 kg


Fyfan vad skönt det här passet var! Allt gick så bra, hade inte alls ont i axeln, skippade rotatorcuffövningarna som jag brukar köra i slutet av passet. Ibland har smärtan smygit sig på på kvällskvisten men jag har fortfarande inte ont. GLAD TJEJ.

Vad kör du för övningar för rotatorcuffarna, om man utför vissa sådana övningar fel så kan man ådra sig skador och smärtor! Rolig journal, kommer läsa då du uppdaterar! :)

Vad har du för mål med din träning?

JasminV
2012-12-27, 11:11
Vad kör du för övningar för rotatorcuffarna, om man utför vissa sådana övningar fel så kan man ådra sig skador och smärtor! Rolig journal, kommer läsa då du uppdaterar! :)

Vad har du för mål med din träning?


Jag brukar köra inåt och utåtrotation. Jag tror att problemet ligger i att jag är för svag i den muskeln som aktiveras vid utåtrotation att jag tar i med armen och då åker armbågen ut från kroppen. Jag brukar hålla koll på det så mkt jag kan själv men det är så svårt att se. Ser egentligen inte vitsen med att göra övningarna om jag bara får ont av dom.

Mitt mål är att jag vill bli stark! För det är jag verkligen inte i dagsläget.

JasminV
2012-12-28, 11:27
Gårdagens löpträning gick åt skooogen. Kändes tungt, segt, tråkigt. Tiden blev 11 sek långsammare än förra veckan. Var fel av mig att maxa redan efter en vecka, borde tagit det lugnare, satt upp ett långsiktigt mål, kanske kört lite intervaller för att få upp farten, lite långdistans hade inte heller skadat. Nu känns hela min kropp seg och utmattad, kommer inte köra mitt efterlängtade ryggpass idag, känner att jag behöver vila. Håller tummarna att jag vaknar upp och mår prima imorgon!!

JasminV
2012-12-29, 20:44
Vaknade upp imorse och mådde sådär, inte bra, men bättre. Lite ont i halsen, o seg, men tänkte att jag kunde ta det lite lungt.

Marklyft:10 * 20 kg, 8 * 40 kg, 9 * 50 kg, 8 * 50 kg, 8 * 50 kg
Hantelrodd:8 * 20 kg, 8 * 20 kg, 8 * 17,5 kg
Latsdrag till bröst:10 * 30 kg, 10 * 30 kg, 10 * 30 kg
Ryggresning:15, 15, 10
Stångcurl:10 * 15 kg, 10 * 15 kg, 6 * 15 kg
Hammercurl:6 * 6 kg, 6 * 6 kg, 6 * 6 kg

Myyycket teknikövning i marklyften idag då jag fått ont i typ rumpan/ländryggen efter att jag har kört marklyft. Har filmat, kollat, och jag fattar inte, jag tappar inte ryggen, den e rak, jag gör precis som jag läst och sett att man ska göra, men ändå får jag ont? Det kanske beror på att jag bara är svag i dom musklerna, ovig eller något. Någon som kanske vet vad det beror på? Vill bara veta så det inte är något farligt. Var helt slut efter marken, därför resten av passet blev halvdant.

JasminV
2012-12-31, 01:36
Vad lite vila kan göra! Sov alldeles fantastiskt inatt, och kände mig frisk och stark, drog förbi gymmet och körde bröst + triceps.


Bänkpress:12 * 20 kg, 10 * 30 kg, 8 * 30 kg, 8 * 30 kg, 6 * 30 kg (tror detta är min första 10a i fri bänk på 30 kg)
Hantelpress lutande, bröst:8 * 12,5 kg, 9 * 10 kg, 5 * 10 kg drop till 4 * 7 kg
Militärpress:10 * 11 kg, 9 * 15 kg, 6 * 15 kg
Drag till hakan m skivstång:10 * 15 kg, 10 * 15 kg
Bänkdips:10, 10, 10
Pushdown:8 * 10 kg, 6 * 10 kg drop till 2 * 7,5 kg

JasminV
2013-01-01, 23:38
Åh gud va dåligt jag sov inatt, och vilken dålig energi jag hade. Försökte kämpa mig igenom passet och det gick iaf hyffsat.


Knäböj:8 * 20 kg, 8 * 20 kg, 40 * 8 kg, 6 * 50 kg, 2 * 50 kg drop till 5 * 40 kg, 8 * 40 kg
Raka Marklyft:10 * 40 kg, 10 * 40 kg, 10 * 40 kg
Benspark:10 * 30 kg, 10 * 30 kg, 10 * 30 kg
Höftstöt:8 * 40 kg, 10 * 40 kg, 10 * 40 kg
Stående tåhävning:10 * 30 kg, 10 * 30 kg, 15 * 30 kg
Benlyft, hängande:15, 15, 15

Avslutades med superset sidolyft och crunches.

Helt OK pass med tanke på omständigheterna. Aldrig varit så tydligt som på senare tid hur viktigt sömn är för mig.

Gott nytt år alla som läser min journal!

JasminV
2013-01-01, 23:38
Mina träningsmål för 2013 är:
Ha mitt första helt rökfria år på 10 (!!!) år
Lära mig att lyssna på min kropp
Bli starkare (ganska självklart kanske)
Förbättra min kondis (förortsdubbeln here I come)

I mars kommer jag att ha min första deff som kommer att pågå i ca 12 veckor. Nu har jag två månader på mig att lägga på så mycket muskler jag bara kan!!

JasminV
2013-01-03, 12:18
Joggade i 60 min och 28 sek på löpbandet igår. Ger mig själv en fet high five för att jag kämpade mot min rastlöshet och faktiskt orkade stå där så pass länge. Det kalllar jag för psykisk träning mina vänner!!

Mickee
2013-01-03, 13:01
Joggade i 60 min och 28 sek på löpbandet igår. Ger mig själv en fet high five för att jag kämpade mot min rastlöshet och faktiskt orkade stå där så pass länge. Det kalllar jag för psykisk träning mina vänner!!

http://1.bp.blogspot.com/-e-GEfjN3QlM/TejOdJXubJI/AAAAAAAAA4M/wE73-AmOZiU/s1600/hive+five.bmp

JasminV
2013-01-03, 18:29
http://1.bp.blogspot.com/-e-GEfjN3QlM/TejOdJXubJI/AAAAAAAAA4M/wE73-AmOZiU/s1600/hive+five.bmp

hahaha skön du e!!

JasminV
2013-01-05, 00:53
Marklyft:20 * 20 kg, 8 * 40 kg, 8 * 50 kg, 8 * 50 kg, 8 * 50 kg, 6 * 60 kg PB
Hantelrodd:10 * 17,5 kg, 10 * 17,5 kg, 10 * 17,5 kg
Latsdrag till bröst:8 * 40 kg, 6 * 40 kg, 7 * 35 kg
Ryggresning:20, 10, 15
Skivstångscurl:10 * 15 kg, 10 * 15 kg, 10 * 15 kg
Hammercurl:6 * 7 kg, 6 * 7 kg, 6 * 7 kg

hehe jaa ni kan gissa hur jag känner mig just nu... *flex*

Om jag tar 60 kg 6 RM, vad borde då vara rimligt för 1 RM?

Mickee
2013-01-06, 12:32
Kan testa denna kalkylatorn:

http://www.muscles.se/rm/

Den funkade hyfsat för mig men självklart är ingenting exakt :)

Ditt maxlyft blir ungefär 70kg

JasminV
2013-01-06, 22:56
Bänkpress:10 * 20 kg, 8 * 30 kg, 6 * 35 kg, 6 * 35 kg, 1 * 40 kg, 1 * 40 kg PB
Hantelpress lutande, bröst:10 * 10 kg, 10 * 10 kg, 10 * 10 kg
Militärpress:10 * 17 kg, 8 * 17 kg, 10 * 17 kg(lite oklart om det är 17 kg den skivstången med vikterna väger, men jag tror det, och isf är det pb även här men jag återkommer :) )
Drag till hakan i cabelmaskin:(trög)8 * 15 kg, 8 * 15 kg, 8 * 15 kg
Pushdown:10 * 10 kg, 10 * 10 kg, 9 * 10 kg
Bänkdips:10, 10, 12


PB i bänken idag, kändes sååååå braaa!! Film kommer.

Här är ett annat klipp sålänge, förra passet marklyft 6x60 kg. Först är det pojkvännen som kör. Stäng av ljudet när ni kollar, haha.

http://www.youtube.com/watch?v=hlgXmHScNnU&feature=youtube_gdata

JasminV
2013-01-06, 23:31
http://www.youtube.com/watch?v=5KjCje9p0NQ

*flex**flex**flex*

JasminV
2013-01-08, 22:16
Idag stod ben på schemat, tränade själv idag så jag vågade inte köra tyngre i böjen.

Knäböj:10 * 20 kg, 8 * 30 kg, 8 * 40 kg, 5 * 50 kg, 5 * 50 kg, 5 * 50 kg
Raka marklyft:15 * 20 kg, 10 * 40 kg, 10 * 40 kg
Höftstöt:8 * 40 kg, 8 * 40 kg
Benspark:10 * 30 kg, 10 * 30 kg, 10 * 30 kg
Lårcurl, sittande:10 * 25 kg, 10 * 25 kg, 8 * 25 kg
Sittande vadpress:10 * 20 kg, 10 * 20 kg, 10 * 20 kg
Benlyft, hängande:10, 10, 10

http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/431223_10152389791980104_1848756200_n.jpg

VAR DET NÅGON SOM SA NÅGOT OM ÅDROR?

JasminV
2013-01-12, 16:08
Såg att jag glömde lägga in torsdagens träning.

Körde crosstrainer 20 min, joggade i lungt tempo 20 min och core 30 min. Skönt pass, hade suttit still hela dagen och haft lektioner (har inte haft klassrumsundervisning "på riktigt" sedan grundskolan) så det var fruktansvärt skönt att komma till gymmet och springa av all energi.

Igår körde jag rygg

Marklyft:10 * 20 kg, 8 * 40 kg, 8 * 50 kg, 8 * 60 kg, 3 * 60 kg
Hantelrodd:10 * 17,5 kg, 10 * 17,5 kg, 10 * 17,5 kg
Latsdrag till bröst:10 * 35 kg, 10 * 35 kg, 6 * 35 kg, 4 * 30 kg
Ryggresning:10, 10, 11
Skivstångscurl:10 * 15 kg, 10 * 15 kg, 8 * 15 kg
Hammercurl:6 * 6 kg, 6 * 6 kg, 6 * 6 kg, 6 * 6 kg, 6 * 6 kg, 6 * 6 kg

Reps PB i marklyft! Dessvärre dog jag efter det setet och orkade inte mer. Jag får så jävla ont i ländryggen/sätesmusklerna av marklyft, förstår verkligen inte varför?? Håller ju ryggjäveln rak, har filmat, frågat folk på forumet om jag gör rätt och alla säger ju att det ser bra ut, varför denna pain??? Smärtan sitter precis där rumpan börjar, väldigt långt ut på kanterna och strålar i hela ländyggen när jag böjer mig. Någon som vet, vore tacksam för svar??? Ska lägga upp filmen om ett par minuter när jag kör marken på 60 kg.

JasminV
2013-01-12, 16:53
http://www.youtube.com/watch?v=xO6PkfdOl74


60 marklyft x 8

JasminV
2013-01-13, 22:02
Bänkpress:10 * 20 kg, 8 * 30 kg, 8 * 30 kg, 8 * 30 kg, 5 * 35 kg, 4 * 35 kg
Hantelpress lutande, bröst:10 * 10 kg, 10 * 10 kg, 6 * 10 kg
Militärpress:6 * 17 kg, 6 * 17 kg, 6 * 17 kg
Drag till hakan:10 * 10 kg, 8 * 15 kg, 6 * 15 kg, 3 * 10 kg
Pushdown:10 * 7,5 kg, 7 * 7,5 kg, 7 * 7,5 kg superset med
Bänkdips:10, 7, 7


sista setet bänkpress var ju... ja... hehe orkade inte trycka upp den sista, låg där utan passare och så var det typ helt dött på gymmet. Låg där ett tag och fick ont i tuttarna men ja, det löste sig tillslut.

JasminV
2013-02-04, 01:56
Ville bara kika in och säga att jag lever och tränar på! dock tar plugget upp all min tid så det är därför jag inte har uppdaterat här på länge.

Har kommit fram till att jag måste sluta träna konditionen på crosstrainern, av någon märklig anledning är det den av alla grejer som är boven till min ländryggssmärta.

Mätte min bicep för skojs skull och den är numera 33,5 cm, helt sjukt med tanke på att jag inte ens hade armmuskler för 6 månader sedan.

A, de va allt kul jag hade att säga. Godnatt

JasminV
2013-02-12, 23:34
Kört fast lite i plugget just nu, kan lika gärna uppdatera här tänkte jag.

Min utveckling har verkligen satt fart känner jag, är starkare än någonsin! Återhämtningen går rekordsnabbt efter styrketräningspassen, däremot är det löppassen som är jobbiga.

Idag var det benens tur att mosas, körde 5 set 50 kg x 5-6. Gick över till bencurl (min hatövning som jag prioriterar för att få styrka i mina kleeeena hamstrings) och ökade 5 kg, körde raka marklyft. I väntan på att pojkvännen skulle bli klar ville jag testa dra en etta i marklyft på 70 kg. Den flög upp, 70 kg var LÄTT. Men jag sparar min energi, om jag hinner (jag ska se till att hinna) blir det sjukgymnastik imorgon på morgonen och ett marklyftspass på kvällen. Då jävlar!!!!!!

Ha de bäst så hörs vi

JasminV
2013-02-13, 18:57
85 kg x 1 i mark blev det idag!

JasminV
2013-02-14, 20:04
Klarade mina första pullups. 2 st

JasminV
2013-03-04, 19:10
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/526134_10152585928315104_768884356_n.jpg

6 månaders utveckling av armar och axlar.

matsson
2013-03-04, 19:13
Grym utveckling! Stark tjej vi har här :D

JasminV
2013-03-04, 21:25
Grym utveckling! Stark tjej vi har här :D

Tack! :)

JasminV
2013-03-10, 13:02
För 2 v sen kunde jag inte göra en chin, förra veckan gjorde jag min första och i fredags gjorde jag två st!!!

Har börjat med deffen och det går bra, första veckan avklarad och har gått från 66kg till 64,3 kg, midjemåttet har minskat med hela 5 cm!! Det gick lite snabbare än väntat men jag tänker att det kommer jämna ut sig så kommer fortsätta köra det här upplägget i 5 veckor till och utvärdera sen :)

JasminV
2013-03-16, 21:01
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/485901_10152643779885104_1693799695_n.jpg


*BOM*

JasminV
2013-04-16, 22:04
14/4
PB i marklyft 90x1

JasminV
2013-04-21, 17:54
Underverk sker alltid på söndagar. Ca 1 månad kvar till 5 km loppet, tänkte att det kanske är dags att ge sig ut och träna lite efter vinterns blygsamma löpträning. Sprang på löpband igår och jag trodde jag skulle dö efter 10 min på 10 km/h, som är den hastigheten jag måste hålla för att springa 5 km på under 30, som är mitt mål. Gav mig ut i spåret som äntligen är fri från snö och is och sprang 5 km på 28 min! Så brutalt stolt över mig själv och kände mig helt euforisk när jag kom i mål. Nu är det dags att lägga till lite mer löpträning och försöka hålla samma fart som dagens runda så kommer loppet gå skitbra, PEPP!!

Rabiat
2013-04-23, 21:18
Underverk sker alltid på söndagar. Ca 1 månad kvar till 5 km loppet, tänkte att det kanske är dags att ge sig ut och träna lite efter vinterns blygsamma löpträning. Sprang på löpband igår och jag trodde jag skulle dö efter 10 min på 10 km/h, som är den hastigheten jag måste hålla för att springa 5 km på under 30, som är mitt mål. Gav mig ut i spåret som äntligen är fri från snö och is och sprang 5 km på 28 min! Så brutalt stolt över mig själv och kände mig helt euforisk när jag kom i mål. Nu är det dags att lägga till lite mer löpträning och försöka hålla samma fart som dagens runda så kommer loppet gå skitbra, PEPP!!

Starkt som fan!

JasminV
2013-04-23, 21:22
Starkt som fan!

Tack som fan!

JasminV
2013-04-25, 19:31
Nytt PB i bänkpress: 45x1 och 40x3. Släppte rumpan från bänken på 45 kg men jag fick iaf upp stången ;p

baguette
2013-04-25, 20:07
Underverk sker alltid på söndagar. Ca 1 månad kvar till 5 km loppet, tänkte att det kanske är dags att ge sig ut och träna lite efter vinterns blygsamma löpträning. Sprang på löpband igår och jag trodde jag skulle dö efter 10 min på 10 km/h, som är den hastigheten jag måste hålla för att springa 5 km på under 30, som är mitt mål. Gav mig ut i spåret som äntligen är fri från snö och is och sprang 5 km på 28 min! Så brutalt stolt över mig själv och kände mig helt euforisk när jag kom i mål. Nu är det dags att lägga till lite mer löpträning och försöka hålla samma fart som dagens runda så kommer loppet gå skitbra, PEPP!!

Grymt! Springa på löpband är så himla tråkigt tycker jag så för mig är det totalt omöjligt att springa bra där. Kanske samma för dig? Har du nåt särskilt träningsprogram du följer? :)

JasminV
2013-04-25, 21:24
Grymt! Springa på löpband är så himla tråkigt tycker jag så för mig är det totalt omöjligt att springa bra där. Kanske samma för dig? Har du nåt särskilt träningsprogram du följer? :)


Ja det är fruktansvärt tråkigt!! Men jag känner likadant om jag springer i bostadsområden också, det är skogen som fungerar för mig :)

Tänkte du träningsprogram för löpning eller träningsprogram generellt?

jinx88
2013-04-25, 21:33
Nytt PB i bänkpress: 45x1 och 40x3. Släppte rumpan från bänken på 45 kg men jag fick iaf upp stången ;p

Grattis! Riktigt starkt jobbat, jag har precis börjat med bänkpress, testat två olika gånger nu och PB är fortf. lågt men bättre ska det bli. Keep up the good work :)

/Jinx

baguette
2013-04-26, 06:58
Ja det är fruktansvärt tråkigt!! Men jag känner likadant om jag springer i bostadsområden också, det är skogen som fungerar för mig :)

Tänkte du träningsprogram för löpning eller träningsprogram generellt?

Då vet du vad som funkar för dig, kanon!

För löpning tänkte jag :)

JasminV
2013-04-26, 10:33
Då vet du vad som funkar för dig, kanon!

För löpning tänkte jag :)

Nej inte egentligen, gör lite det jag känner för :p Vilket är idiotiskt för jag utvecklas inte i den takten jag kanske skulle gjort om ja följde ett schema. Men jag försöker springa en snabbrunda(intervall eller kort sträcka 2-4 snabbt), en långrunda(7-10 km) och en kortrunda(5km). Jag har precis tagit tag i löpningen och denna vecka har jag långrundan kvar som jag får se om jag kan springa i helgen, har nämligen fått en giiigantisk blåsa i hålfoten.

JasminV
2013-04-26, 10:35
Grattis! Riktigt starkt jobbat, jag har precis börjat med bänkpress, testat två olika gånger nu och PB är fortf. lågt men bättre ska det bli. Keep up the good work :)

/Jinx

Tack!

Bra inställning!

JasminV
2013-04-26, 20:57
Har äckligt ont i axeln efter gårdagens bröstpass sä fick hoppa över böjen idag, men det tog jag igen genom att cykla fram och tillbaka från gymmet (20 km) och körde benpress istället. Första gången jag använder en lutande benpress så jag visste inte hur mycket jag skulle köra på, började på 40 kg och ökade med 10 kg i taget upp till 120 kg som jag körde 5x5 på. Jag tycker jag är så himla svag i mina ben i förhållande till resten av min kropp så det ska jag försöka förbättra nu i ett par månader.

Gav mig på att göra pulled beef idag också, medan jag var på gymmet låg 800 gram högrev och gottade sig i ugnen och efter 9 h på 125 grader var det klart. Smakade helt fantastiskt så nu sitter jag här efter mitt fredagsfys och har fredagsmys. Deffen går bra, idag stod vågen på 61,6 kg och det är -5 kg sedan deffstart, nu ska ca 6 kg till försvinna. Idag myser jag dock med en påse olw cream cheese chips. Trevlig helg på er!

jinx88
2013-04-26, 21:02
Har äckligt ont i axeln efter gårdagens bröstpass sä fick hoppa över böjen idag, men det tog jag igen genom att cykla fram och tillbaka från gymmet (20 km) och körde benpress istället. Första gången jag använder en lutande benpress så jag visste inte hur mycket jag skulle köra på, började på 40 kg och ökade med 10 kg i taget upp till 120 kg som jag körde 5x5 på. Jag tycker jag är så himla svag i mina ben i förhållande till resten av min kropp så det ska jag försöka förbättra nu i ett par månader.

Gav mig på att göra pulled beef idag också, medan jag var på gymmet låg 800 gram högrev och gottade sig i ugnen och efter 9 h på 125 grader var det klart. Smakade helt fantastiskt så nu sitter jag här efter mitt fredagsfys och har fredagsmys. Deffen går bra, idag stod vågen på 61,6 kg och det är -5 kg sedan deffstart, nu ska ca 6 kg till försvinna. Idag myser jag dock med en påse olw cream cheese chips. Trevlig helg på er!

Usch, jag har också ont i axeln vilket inte blev bättre av gårdagens bänkpress, men idag känns det bra så hoppas på att det är bra imorgon när jag ska till gymmet.

Låter som att du kört ett riktigt grymt pass idag i alla fall trots att du fick hoppa över böjen och i mina ögon är 120 på benpressen riktigt bra. Starkt jobbat! Låter bra att du får fredagsmysa lite, hoppas att du får en fin helg.

- Jinx

Mazr
2013-04-26, 21:08
Grym form, styrka och utveckling! Riktigt skoj att se! :)

JasminV
2013-04-26, 21:08
Usch, jag har också ont i axeln vilket inte blev bättre av gårdagens bänkpress, men idag känns det bra så hoppas på att det är bra imorgon när jag ska till gymmet.

Låter som att du kört ett riktigt grymt pass idag i alla fall trots att du fick hoppa över böjen och i mina ögon är 120 på benpressen riktigt bra. Starkt jobbat! Låter bra att du får fredagsmysa lite, hoppas att du får en fin helg.

- Jinx

Tack snälla du! :)

jinx88
2013-04-26, 21:09
Tack snälla du! :)

:d självklart!

JasminV
2013-04-26, 21:10
Grym form, styrka och utveckling! Riktigt skoj att se! :)

Tack snälla!

JasminV
2013-04-26, 21:28
http://i124.photobucket.com/albums/p10/busjasmin/Untitled_zps9716de7f.png

http://i124.photobucket.com/albums/p10/busjasmin/bakinsta_zpsbee51548.png


Hon tror hon e bodybuilder och grejjer.....*flex*

jinx88
2013-04-26, 21:31
Så grymt snyggt Jasmin *drool*, du ser verkligen jättesnygg ut! Keep up the good work.

- Jinx

JasminV
2013-04-26, 21:42
Så grymt snyggt Jasmin *drool*, du ser verkligen jättesnygg ut! Keep up the good work.

- Jinx

:em: du skämmer bort mig med kommentarer ikväll!! Tack!

jinx88
2013-04-26, 21:46
It's my pleasure ;)

JasminV
2013-04-27, 14:12
Tränat 7 dagar i sträck och jag kanske borde ta en vilodag men äääh känner mig stark så vi kör idag igen.

Gårdagens benpass såg ut som följande

Benpress;
60kg 10x2
70kg 10x1
80kg 8x1
90kg 8x1
100kg 8x1
110kg 8x1
120kg 5x5
120kg 8x1

Benspark, ett ben i taget
27,5kg 8x3
Båda benen
55kg 6x3

Liggande lårcurl ett ben i taget
22,5 kg 8x3

Glutesövning i maskin
33kg 10x3

Raka mark med hantlar
15 kg hantlar 8x3

Avslutade med lite coreövningar i trx. Vaden har jag tyvärr en bristning i så dom går inte att träna för tillfället

Cykel 20 km


Hmm vad ska man köra idag då?

jinx88
2013-04-27, 14:15
Låter ju riktigt bra :d, du är grymt duktig Jasmin och jag ser fram emot när mina armar och axlar kan matcha dina ;) men jag har ju ett litet tag kvar...

Köra mage el. rygg idag?

Keep up the good work!
- Jinx

JasminV
2013-04-27, 14:18
Det kommer gå fortare än du tror!!!

JasminV
2013-04-28, 19:50
8e dagen i rad jag tränar, jag brukar ta 1-2 vilodagar i veckan men nu har jag kännt mig så fräsch i kroppen så jag har bara kört. Sprang 6,5 km idag på 37 min, 30 min tog det att springa 5,2 km och jag tog det ganska lungt idag. Tror mitt mål på 5 km loppet på sub 30 kommer gå bra. Avslutade med lite chins och dips och satte nytt pb på 4 strikta chins. Dipsen går tröööögt, körde 3 st som är lika många jag klarade för 2 mån sen.

Axeln känns bättre idag så om jag vaknar fräsch o utan känningar i den imorgon så blir det ett axel tricep och magpass imorgon.

Deffen går bra, har förvånansvärt mycket energi och det är inte ens jobbigt. Hoppas att vågen står på under 60 kg på fredag. Nu jävlar.

baguette
2013-04-28, 20:39
Nej inte egentligen, gör lite det jag känner för :p Vilket är idiotiskt för jag utvecklas inte i den takten jag kanske skulle gjort om ja följde ett schema. Men jag försöker springa en snabbrunda(intervall eller kort sträcka 2-4 snabbt), en långrunda(7-10 km) och en kortrunda(5km). Jag har precis tagit tag i löpningen och denna vecka har jag långrundan kvar som jag får se om jag kan springa i helgen, har nämligen fått en giiigantisk blåsa i hålfoten.

Ja jag tycker absolut att du ska kolla efter något program, kanske 5 km på 25 min. Men det är vettigt om du kör ett kvalitetspass med intervaller, ett snabbdistans och långdistans som du gör. Våga spring riktigt långsamt på det långa passet :)

JasminV
2013-04-28, 21:47
Ja jag tycker absolut att du ska kolla efter något program, kanske 5 km på 25 min. Men det är vettigt om du kör ett kvalitetspass med intervaller, ett snabbdistans och långdistans som du gör. Våga spring riktigt långsamt på det långa passet :)

Jag ska kolla runt lite och se vad jag hittar, 5 km på 25 känns lite overkill med tanke på att loppet är den 18 maj, springer ett 10 km lopp i augusti också och tänkte träna lite mer seriöst inför det loppet, tänkte försöka springa på 50 min. Har sprungit 10 km en gång tidigare och det tog 75 min, jag rökte dock om det är en ursäkt hahahha.

JasminV
2013-04-29, 17:14
Typ skadad i hela kroppen, men ja vafan. Skulle leka cirkusapa igår på utegymmet och slog i mitt högerknä hårt som tusan i en pelare, nu är den svullen och jag haltar. Axeln kändes bättre men ville inte köra militärpressar och sidolyft så jag körde ett ryggpass (typ mitt tredje på 1 vecka men ajaaa)

Hantelrodd;
17,5 kg 10,10,10
20 kg 10, 10

Chins
3, 2, 2

Latsdrag breda;
47,5 kg 7,6,6
V-grepp
34,5 kg 10, 10, 10

Rodd i kabel, en hand i taget
34,5 kg 7
27,5 kg 10, 10, 10

Bicepcurl i kabelmaskin
22,5 kg 10, 7
16,5 kg 10, 10

Koncentrationcurls
5 kg 10,10,10

Hammercurls
7,5 kg 7, 7, 5

Sedan lite benlyft och andra coreövningar i TRX. Intensivt och ostrukturerat men fan det gick rätt bra.

jinx88
2013-04-29, 17:20
Bra set! Men gumman :( tycker synd om ditt knä och din axel, hoppas verkligen att dina åkommor snart försvinner!

*hugs*
- Jinx

JasminV
2013-04-29, 18:51
Det hoppas jag med, men får hitta andra alternativ tills jag läker ihop haha :)

JasminV
2013-04-30, 20:31
Knät kändes en aning bättre idag, har tränat överkropp nu för många dagar i rad så bröt av det med ett mesigt benpass.

Benpress
80 kg 6,7,8,8,8

Marklyft
50 kg 8,8

Benspark
47,5 kg 8,8,7

Liggande lårcurl
42,5 kg 6,5,5

Glutes kickbacksmaskin
47,5 kg 8,8,8

Avslutade med gång på löpband 7 min på högsta lutningen och rulla på fötterna och trycka ifrån med vaderna, jobbigt värre.


Imorgon ska jag vila första gången på 9 dagar, ska bli skönt.

jinx88
2013-05-01, 06:16
Bra att du ska vila imorgon! Det låter smart enligt mig och jag måste säga att jag ändå tycker att ditt pass var bra gumman, inte vidare mesigt i mina ögon :em:

- Jinx

JasminV
2013-05-02, 19:59
Idag blev det cardio, började med 2,25 km jogg i 6 min tempo, sedan var det dags för intervallträning. Sprang i en 0,5 km lång backe, löpte så fort jag kunde upp och promenerade ner. Fyfan va jobbigt det var, ville kräkas genom hela passet. Fick intala mig själv hela tiden att tankarna om att jag ska ge upp och sluta springa berodde på en inprogramerad lathet i huvudet för att spara på energin och att jag inte alls var så trött som min kropp ville få mig att tro, det funkade iaf lite och jag sprang upp 10 ggr.

jinx88
2013-05-02, 20:02
Starkt jobbat Jasmin!!! :D

JasminV
2013-05-03, 09:27
MY GOD vilken träningsvärk jag har i mina glutes!!!!! Fan vad soft sätt att börja helgen.

Heddaway
2013-05-03, 09:29
Träningsvärk i röven är ju det bästa som finns :hbang:

JasminV
2013-05-03, 09:31
Ja, träningsvärk överallt (ok inte magen) är det bästa jag vet!!!

Heddaway
2013-05-03, 09:33
Ja!!

Nu vet du ju att glutarna fick stryk igår(eller när du än tränade):O

JasminV
2013-05-03, 09:34
Exakt!

Heddaway
2013-05-03, 09:43
Ser ut som att rumpträningen ger resultat ändå! Om du inte har sån bakdel på formpicsen i vanliga fall då (isf är jag avundsjuk som fan)

JasminV
2013-05-03, 10:06
Haha var inte avundsjuk, det är gener, min rumpa har nästan alltid sett ut så, det är där allt mitt fett fastnar. ;)

Heddaway
2013-05-03, 10:12
Ha-ha-ha, vadå inte avundsjuk? Det är ju optimala fettfördelningen om inte. Själv måste jag böja ihjäl mig för att på en sån röv/lägger mig och dör lite.

Skämt å sido så har du ju en grym fördel ;)

JasminV
2013-05-03, 10:15
Lugn nu, din rumpa ser ju fantastisk ut tjejen ;)

Heddaway
2013-05-03, 10:29
Tack hörredu(y)

Hur går det med styrkelyftningen? Såg i trådstarten att du kört en del och även nu på slutet.

JasminV
2013-05-03, 10:48
Det går bra, jag har kört i lite mer än 6 månader nu och ökar lite i taget. Kul att se hur kroppen utvecklas. Först var det armar o axlar, sen ryggen, sen benen och nu börjar bröstmusklerna titta fram. :) började med att träna 3 dagar i veckan men nu tränar jag varje dag och lägger in vilodagar när ja känner för det. Ska bli bättre på att uppdatera om mina pass här, har det ganska lungt på pluggfronten nu :)

Heddaway
2013-05-03, 10:54
Härligt:) Ja, från att ha varit slät(det var iaf jag) och se hur allt växer utan att man blir "tjockis" är awesome.

Låter ju jättebra. Kör också som du, har inga fasta vilodagar utan slänger in när jag behöver och blandar om passen så de passar formen.

Ja, vore kul att se hur det går för dig i SL då jag själv kör det :) Sjukt motiverande att lyfta och hela tiden sträva efter att öka.

JasminV
2013-05-03, 11:02
Jag kör inte SL utan jag kör en vanlig 3 dagars split :)

Jag ska kika lite i din journal ikväll när jag har min dator ;)

Heddaway
2013-05-03, 11:11
Jahaa, trodde du bakade in mark, bänk, och böj på de passen ;)

Låter bra det :)

JasminV
2013-05-03, 12:34
Ja markar typ var 3e vecka och böjer och bänkar 2 ggr i veckan, kommer dra ner på bänken pga min axel nu också. :)

JasminV
2013-05-03, 12:53
Vägning idag, -0,4 kg från förra veckan. Suger rejält då jag verkligen trodde jag skulle gå under 60 idag men fortfarande står på stadiga 61,2 kg.... Tycker dock att formen ser bättre ut.


http://i124.photobucket.com/albums/p10/busjasmin/dagsform_zpsdc107370.png

jinx88
2013-05-05, 12:27
Det ser riktigt bra ut Jasmin :)

JasminV
2013-05-05, 23:55
Körde ett lättare ryggpass igår och en lätt bröstpass idag. Mycket roddar för att känna efter vad jag gör för fel med min axel som gör så ont, insåg rätt snabbt att baksida axel på högersidan har släpat efter och kan vara boven till mina axelproblem. Har en lättare inåtrotation av min högeraxel som gör det extremt jobbigt att rodda och bänka. Körde lätta vikter både igår och idag och trots det känner jag en extrem träningsvärk, helt galet!

Bänkpressen idag var det bara teknikträning, måste sluta upp med att tippa fram armbågen i bottenläget, det vsr extremt utmattande att ligga där och koncentrera sig på att vinkla ut armbågen och hålla den utåtvinklad, men jag håller tummarna att den här träningen kommer resultera i ngt gott i slutändan och att jag kan köra tyngre i framtiden utan att få ont!

JasminV
2013-05-06, 14:29
Snacka om att min kropp behövde få utlopp efter ett par dagars mesträning. idag var det dags för ett benpass, vaden är läkt, axeln smärtar inte och träningsvärken i arslet efter intervallträningen var borta.

Knäböj
50 kg x 8
55 kg x 8, 6, 6
57,5 kg x 5, 5, 5, 5

Benspark
Ett ben i taget
27,5 kg x 5,5
Båda benen
130 ibs x 5, 5,
49,5 kg x 5, 5

Liggande lårcurl
32 kg x 8,8,8
42,5 kg x 5

Kickbacks i maskin
38 kg x 8,8,8
49 kg x 8

Sittande vadpress
30 kg x 12, 12, 12

Intensivt som fan, var klar på 45 min.

Jag kör typ periodisk fasta nu, gillar inte att äta på förmiddagen så jag har fått i mig 1 kopp kaffe, en espresso och aminorush innan passet. Mår mycket bättre att träna på helt tom mage, blir illamående om ja äter innan. Ska nog fortsätta såhär. :)

Silveta
2013-05-08, 12:22
Vägning idag, -0,4 kg från förra veckan. Suger rejält då jag verkligen trodde jag skulle gå under 60 idag men fortfarande står på stadiga 61,2 kg.... Tycker dock att formen ser bättre ut.


http://i124.photobucket.com/albums/p10/busjasmin/dagsform_zpsdc107370.png

Grym form och kropp.

Bra jäkla volym du kör på bendagar också ska jag tillägga. :hbang:

JasminV
2013-05-08, 14:42
Grym form och kropp.

Bra jäkla volym du kör på bendagar också ska jag tillägga. :hbang:

Tackar!

Ja inget är gratis här i livet, I need to work for them legs to happen. :laugh:

Silveta
2013-05-08, 14:47
Tackar!

Ja inget är gratis här i livet, I need to work for them legs to happen. :laugh:

skulle kanske lagt till no homo :P

Men ja det kostar att ligga på topp men samtidigt finns det få grejer som är roligare än Knäböj ;)

JasminV
2013-05-08, 23:51
Axelmos idag, fast det blev egentligen inte så mycket mosande.

Militärpress
20 kg x 10, 10
25 kg x 8, 6, 6

Sidolyft i kabel
4,5 kg x 10, 10, 10, 10, 10

Kryssdrag för baksida axlar
4,5 kg x 10, 8, 8, 8

Sedan kände jag mig helt tom, visste inte vad jag skulle göra.. Helt seg i huvudet. Körde lite benlyft, plankan, sidoplankan, liggande benlyft. Sen latjade jag runt och lekte lite, lite pullups och så.

Tips på bättre upplägg av axelpass tas gärna emot.

baguette
2013-05-09, 07:20
Jag gillar mitt axelpass jättemycket, vet inte om det är "opti" men jag har fått bra resultat av det. Brukar köra såhär:

Chins
Latsdrag
Rodd (kabelmaskin/hantlar/skivstång, vad man gillar mest)
Militärpress
(Hantelpress på lutande bänk)
(Dips)
Sidolyft med hantlar superset m. frontlyft
Superset biceps/triceps x2-3

Dom inom parantes kör jag om jag har mycket tid över eller beroende på hur kroppen känns i övrigt. Ibland slänger jag in någon mer övning för utsida axlar. Jag avslutar med 2 olika superset biceps/triceps men det beror ju på hur din split ser ut.

Heddaway
2013-05-09, 08:07
Snygga böjar!;)

Personligen kör jag axlar på bänkpassen, alltså triceps/bröst/axlar.

Dessa övningar gillar jag.

-Sittande axelpress
-Pushpress
-Militärer
-Facepulls
-Stötar/cleans
-Enarms-sidolyft

Dock brukar jag enbart köra pushpress och militärer på pushpassen, för de tar jäkligt bra på mig=)

JasminV
2013-05-09, 11:11
Jag gillar mitt axelpass jättemycket, vet inte om det är "opti" men jag har fått bra resultat av det. Brukar köra såhär:

Chins
Latsdrag
Rodd (kabelmaskin/hantlar/skivstång, vad man gillar mest)
Militärpress
(Hantelpress på lutande bänk)
(Dips)
Sidolyft med hantlar superset m. frontlyft
Superset biceps/triceps x2-3

Dom inom parantes kör jag om jag har mycket tid över eller beroende på hur kroppen känns i övrigt. Ibland slänger jag in någon mer övning för utsida axlar. Jag avslutar med 2 olika superset biceps/triceps men det beror ju på hur din split ser ut.

Chins, latsdrag och rodd kör jag på ryggdagar tsm med bicep
Hantelpress kör jag på bröstdagar
Dips kör jag med resten av tricep på bröstdagar

Jag ska pröva superseta sidolyft med frontlyft. Gör du frontlyften med viktskiva eller hantel?

JasminV
2013-05-09, 11:16
Snygga böjar!;)

Personligen kör jag axlar på bänkpassen, alltså triceps/bröst/axlar.

Dessa övningar gillar jag.

-Sittande axelpress
-Pushpress
-Militärer
-Facepulls
-Stötar/cleans
-Enarms-sidolyft

Dock brukar jag enbart köra pushpress och militärer på pushpassen, för de tar jäkligt bra på mig=)


Tack hörredu, kändes i benen kan jag tala om haha.


Jag hade också den splitten förut men jag har ökat volymen rejält på bröstpassen och det blir aldelles för långdraget om jag ska köra axlar då också. Min split ser ut såhär:

Axlar+mage
Hela ben
Bröst+tricep
Rygg+bicep

Jag ska kika lite på övningarna, tack! vad menar du med "pushdagar"? :p

Heddaway
2013-05-09, 11:26
Tack hörredu, kändes i benen kan jag tala om haha.


Jag hade också den splitten förut men jag har ökat volymen rejält på bröstpassen och det blir aldelles för långdraget om jag ska köra axlar då också. Min split ser ut såhär:

Axlar+mage
Hela ben
Bröst+tricep
Rygg+bicep

Jag ska kika lite på övningarna, tack! vad menar du med "pushdagar"? :p


Ja det blir väldigt långa pass, men eftersom jag har den tiden så funkar det bättre för mig. Aa men den spliten ser bra ut. Jag slänger ju in axlar o mage ibland när jag inte kan köra någon av de "3 stora".

Push-pass är alltså bröst/tricep/axlar, pull-pass är bicep/rygg och leg är ju då ben, ibland mage också.

Alltså push-pull-leg-split/3-split=)

JasminV
2013-05-09, 13:19
Ja det blir väldigt långa pass, men eftersom jag har den tiden så funkar det bättre för mig. Aa men den spliten ser bra ut. Jag slänger ju in axlar o mage ibland när jag inte kan köra någon av de "3 stora".

Push-pass är alltså bröst/tricep/axlar, pull-pass är bicep/rygg och leg är ju då ben, ibland mage också.

Alltså push-pull-leg-split/3-split=)

Då hänger jag med :)

JasminV
2013-05-09, 13:25
Var ut och körde en runda längs mälaren, så jävla fint. 5,2 km på 30:04, är nöjd med tiden måste jag säga. Tog det rätt lungt utan runkeeper i lurarna som bara stressar mig och njöt av utsikten. Dock höll jag på att dö av värme, hade korta tights och en dri-fit tshirt och det bara rann från mig. Klev upp vid 10 och drack en kopp kaffe och ett glas vatten och gick ut vid 13, så magen var helt tom, och lite för lite vätska i kroppen, läpparna började klibba och salivet var helt kletigt. Ska komma ihåg att fylla på med lite mer vätska innan nästa pass.


Nu ska jag ut och njuta av det här fantastisks vädret och grilla lite shishkebab, muuums. Hoppas ni får en fin dag!

baguette
2013-05-09, 14:29
Chins, latsdrag och rodd kör jag på ryggdagar tsm med bicep
Hantelpress kör jag på bröstdagar
Dips kör jag med resten av tricep på bröstdagar

Jag ska pröva superseta sidolyft med frontlyft. Gör du frontlyften med viktskiva eller hantel?

Det var ju typiskt ;) Jag gör frontlyften med hantel just nu då jag ligger mittemellan vikterna på skivorna, annars gillar jag viktskiva bäst. Några andra axelfavoriter:

Hantelpressar där man har handflatorna in mot varandra istället för framåt (stående eller på bänk med lite lutning)
Drag till hakan (kabelmaskin eller skivstång)
Den här (http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/401) eller den här (http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/489)
En kombiövning med hantlar, du börjar med sidolyft med 90 graders vinkel i armbågen (såhär (http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/496)), sen vinklar du upp hanteln mot taket och pressar upp den som i en hantelpress.

JasminV
2013-05-10, 10:17
Det var ju typiskt ;) Jag gör frontlyften med hantel just nu då jag ligger mittemellan vikterna på skivorna, annars gillar jag viktskiva bäst. Några andra axelfavoriter:

Hantelpressar där man har handflatorna in mot varandra istället för framåt (stående eller på bänk med lite lutning)
Drag till hakan (kabelmaskin eller skivstång)
Den här (http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/401) eller den här (http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/489)
En kombiövning med hantlar, du börjar med sidolyft med 90 graders vinkel i armbågen (såhär (http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/496)), sen vinklar du upp hanteln mot taket och pressar upp den som i en hantelpress.



Ska kika på dom! Drag till hakan kör jag ibland men tycker den e rätt värdelös för den tar ingenstans på mig :p men ska kolla på dom andra, tack!!

JasminV
2013-05-10, 10:19
Jag har åkt på halsontet från helvetet. Gör så ont att jag vill skjuta mig själv i huvudet för att få smärtan att försvinna. Jag är helt knallröd i halsen. Fan!

PatJack
2013-05-10, 12:11
Fin form! Bra ben där du =) Mycket böj!! Det gillas! =))

Krya på dig!!

JasminV
2013-05-10, 12:18
Fin form! Bra ben där du =) Mycket böj!! Det gillas! =))

Krya på dig!!

Tack :)

jflycore
2013-05-10, 12:48
Grym form och kropp.

Bra jäkla volym du kör på bendagar också ska jag tillägga. :hbang:

+123456789 :)

Grym form, och riktigt bra pass!!! Big up!

zozofu93
2013-05-10, 13:03
Snygg och harmonisk form :) :)

JasminV
2013-05-10, 16:06
+123456789 :)

Grym form, och riktigt bra pass!!! Big up!

Snygg och harmonisk form :) :)

*love*

JasminV
2013-05-12, 13:23
Jävla halsfluss, kunde inte komma mer olägligt. Skärholmsloppet är på lördag och natten till söndag åker jag till paris och kommer inte kunna träna på ett par dagar...fan. Kan jag bara bli frisk?!?

zozofu93
2013-05-12, 14:02
Tråkigt att höra :/ va inte längesen jag hade halsfluss, suger..

JasminV
2013-05-12, 20:24
Känns mycket bättre ikväll. Har dock massa slemm så jag hostar hela tiden. Fuskar massa med maten, gjorde tacopizza igår ( hur svensk får man vara ) och åt en bit idag med, dagen innan det åt jag glass ( för att jag hade så ont i halsen, hehe) och så slank det ner en halv påse lantchips... plus att jag inte tränat på 3 dagar nu... Fan, nu måste det bli skärpning!

jflycore
2013-05-12, 20:31
Känns mycket bättre ikväll. Har dock massa slemm så jag hostar hela tiden. Fuskar massa med maten, gjorde tacopizza igår ( hur svensk får man vara ) och åt en bit idag med, dagen innan det åt jag glass ( för att jag hade så ont i halsen, hehe) och så slank det ner en halv påse lantchips... plus att jag inte tränat på 3 dagar nu... Fan, nu måste det bli skärpning!

Det låter ju hur gott som helst iaf!

Krya! *hug*

JasminV
2013-05-14, 17:58
Nu har jag vilat fredag, lördag, söndag, måndag och idag. Börjar bli knäpp. Det känns som att mina förkylningssymptom blir värre för varje dag som går, jag är jättetäppt i näsan och hostar slemm, USCH!!

Var ute och gick idag, efter 1 h började jag bli helt dåsig i huvudet och det kändes i kroppen hur energilös jag var. Jag inbillar mig att jag har tappat asmycket muskler. Måste få bort alla negotankar, att stressa upp mig gör inte att jag blir frisk tidigare...

JasminV
2013-05-17, 12:50
Wow, trotts förra helgens monsterätning ( pizza, chips, daim, glass , vilket ger rätt mycket extra kcal för en i min storlek, och denna veckas frånvaro från träningen (har gått långpromenader, lekt med hunden och fiskat, igår körde jag lite chins, militärpress, australienska pullups och benlyft på utegymmet) så har jag gått ner 0,5 kg! Vågen stod på 60,3 kg!

Imorgon är det dags för skärholmsloppet, synd att jag springer mitt första lopp i regn och att jag är krasslig.. Vill inte riskera att bli sjukare då jag ska flyga natten till söndag(sitta förkyld på ett plan är hemskt).

JasminV
2013-05-26, 23:23
Det pirrar lite i min mage, som att jag ska på en dejt jag sett fram emot väldigt länge. Imorgon ska jag till gymmet efter 19 dagars frånvaro. Nu är jag frisk, och axeln smärtar inte, däremot gör hela min kropp ont för att jag inte har tränat på så länge. Jag ska köra rygg, det har jag längtat efter.

dannnee
2013-06-08, 17:43
Snygg form :) Bra ben!

JasminV
2013-07-19, 21:50
2 veckors slöträning på playitas, 1 1/2 vecka vila och idag var det dags för första bröstpasset på skitlänge.

Bänkpress

30 kg x 8
35 kg x 8
37,5 kg x 8, 8
40 kg x 5, 5, 4 (reps PB, helt sjukt med tanke på hur tungt 40 kg kändes för inte så länge sen!!!)

JasminV
2013-08-19, 20:34
Jag är sämst på att uppdatera här känner jag... Har ökat i både knäböj(60x5x5) och chins vilket känns helt amazing. Fortfarande pinsamt svag i triceps och därför ändrat mitt schema. Har börjat med Arne Perssons tricepsprogram och det känns lovande.

Vad mer har jag att berätta.... Jo jag kom in på idrottslärarprogrammet på GIH och börjar plugget om en vecka.

Det var nog allt

Pussohej

JasminV
2014-01-28, 23:12
Comeback i basketen igår och äntligen har hammarbybacken öppnat upp sina liftar så det blev ett par åk idag ����.

Gymträningen dog ut i.o.m. all träning i skolan, jag är alldeles för dålig på att äta för att orka med 1 gymnastikpass, 1 bollspelspass och 1 danspass och sen ha energi att köra i gymmet, vilket resulterade i att jag blev tvungen att sänka samtliga vikter och därmed dog även min motivation... Har helt klart tappat rejält med styrka och rasat ner i vikt, men jag är glad ändå!!

Kommer kötta på med basket ca 3-4 h i veckan och sen köra ett rullande tvåsplit schema som komplettering. Snart börjar vi med simning i plugget och då får jag se om jag kan fortsätta med detta upplägg.

Tvåspliten jag tänker mig:

Överkropp:
Latsdrag/chins
T-bar rodd
Bänkpress
Axelpress
Hantellyft
Dips


Underkropp:
Marklyft
Knäböj
Utfall
Lårcurl
Benspark
Vader
Mage

Tanken är att bli starkare i latsarna och hamstringsen. Kommer säkert dö dom första veckorna eftersom jag aldrig kört så många "tunga" övningar tillsammans förut men jag ska testa och se hur detta blir.

Återkommer!

JasminV
2014-01-29, 20:13
Sådärja nu va första gympasset avklarat, gick hyffsat bra måste jag säga. Gade rätt mycket styrka kvar i musklerna faktiskt men däremot 0 uthållighet.

Passet såg ut som följande

Latsdrag
30 kg x 10
45 kg x 5
40 kg x 8
40 kg x 6

T-bar rodd
20 kg x 10
25 kg x 8
20 kg x 8
20 kg x 8

Hantelpress
10 kg x 10

Bänkpress
20 kg x 10
30 kg x 8
30 kg x 8
30 kg x 6

Hantelpress (axlar) superset med hantellyft (3 kg x 10 x 3)
7 kg x 10 x 3

Pushdowns superset med bänkdips (10 x 3)
12,5 kg x 10
10 kg x 8
10 kg x 6
7 kg x 6

Hammercurls
7 kg x 20
7 kg x 12
6 kg x 12

Japp sen dog jag... Vill inte ens veta hur underkroppspasset kommer gå...

JasminV
2014-02-02, 19:21
Mosade mig igenom veckans andra pass, gick förvånansvärt bra!

Marklyft
40 kg x 10
50 kg x 8, 8
60 kg x 6
50 kg x 8, 10

Raka marklyft
20 kg x 10, 10
30 kg x 10, 10, 10, 10, 10

Knäböj
20 kg x 15
40 kg x 8, 8, 8, 8, 8

Utfallsgång, vader och lite core fick avsluta passet.

JasminV
2014-02-03, 12:06
Det är galet hur allt bara kan ändras över ett år, förra året kunde jag kötta på med tunga gympass varje dag i 20 dagar och sen vila en till två dagar o sen kötta på igen, men nu blir jag så jäkla sliten i hela kroppen.

Vaknade upp med en helt sinnessjuk träningsvärk i inprincip hela kroppen vilket betyder att morgondagens träningsvärk kommer vara brutal. Känner i hamstringsen att dom är helt uttömda vilket betyder att raka mark funkar för mig trotts att ja inte känner att ja får någon kontakt. Testade attt lägga viktskivor under tårna för att verkligen trycka från hälen, kanske det som gjorde susen?

Ikväll är det dags för basket igen, ska träna bort min träningsvärk ;)

JasminV
2014-02-03, 23:12
En liten notis; kör aldrig, ALDRIG, ben dagen innan basket.

JasminV
2014-03-20, 22:40
Träningen flyter på, styrketräningen har aldrig varit så viktig som nu. Min kropp slits ut något så fruktansvärt av basketen men vill inte sluta spela igen, så jag köttar på i gymmet för att orka spela. Märker skillnad nu när jag har grundstyrka i hela kroppen kontra när jag var yngre och saknade muskler i hela överkroppen, jag är stabilare, explosivare och har fått bra spänst!