handdator

Visa fullständig version : Är denna gitarr bra? Fernandes Revival (electronic sound research group, full body)


Blaspis
2012-11-25, 17:29
Är denna gitarr bra?

Fernandes Revival (electronic sound research group, full body)

Är den duglig om man ska börja spela EL-gitarr? En kompis lämnade kvar en sån hos mig och funderar på att köpa den sen köpa till förstärkare, hörlurar och kabel och börja lira.. Men om jag ska investera i allt det där är den kanske för gammal och skrotig ? Kanske bör köpa en ny elgitarr också om jag ska köpa ny förstärkare osv..

Har lirat akustisk i nåt år nu och tyckte att det var hög tid att prova elgura.. Verkar skitkul :)

Vet ni hur mycket den är värd? (Den måste ha många år på nacken tror jag) men ska fungera

m-sundsvall
2012-11-25, 17:45
Fernandes är väl helt ok gitarrer.
Du säger ju inget om priset så det är ju svårt att föreslå något konkret angående just den gitarren.

Allmänt kan man väl säga att det är "dumt" att köpa nytt då du kan få väldigt mycket gitarr för relativt lite pengar om du forskar lite och köper begagnat.

Om gitarren du funderar på är i bra skick (rak hals, inte allt för slitna bandstavar och fungerande elektronik) så kan det vara ett bra alternativ förutsatt att du gillar den och den känns bra i dina händer. Det är ju viktigare att ha en gitarr man gillar och trivs med som kanske är lite sämre, än att ha en top of the line modell man inte alls gillar :)

Finns några Fernandes Revival på ebay, kolla och se om någon stämmer överens med "din" och bilda dej en uppfattning om vad den kan vara värd.

pbiddy
2012-11-25, 17:58
Om du ser dig om efter annat så brukar det finnas nybörjarpaket med gitarr, fodral, förstärkare, kablar, plektrum och stämapparat för 1500-2000.