handdator

Visa fullständig version : Hjälp med fettminskning!


Champan
2012-11-25, 14:40
Hej! Jag är en 17 årig tjej på 73.5 kg och är 169cm lång. Jag har nyligen gått ner från 77kg på två veckor och äter en proteinbaserad diet, relativt normal mängd fett och knappt några kolisar (endast ifall jag känner mig trött). Nu är det så att jag verkligen vill sätta igång seriöst med styrketräning och bryr mig inte ifall siffrorna på vågen ökar.

Problemet är nu att jag verkligen ogillar konditionsträning i alla dess former. Ifall jag ligger på ett kaloriunderskott och äter tillräckligt med protein, kommer jag då lyckas att minska fett men öka muskelmassan?

strikt
2012-11-25, 14:49
Ett kaloriunderskott resulterar i viktminskning, för stort och du tappar muskler.

Skit i att räkna kolhydrater osv, Räkna kalorier och protein, försök ligga 1.3-5 gram per kroppskg. Med andra ord runt 90-100 gram protein per dag.

Träna och vila som gäller. Ät runt 1700 kcal per dag. Testa periodiskt fasta, ät två gånger per dag typ. En lätt lunch på 400 kcal, och sedan en middag på 1300 kcal.

strikt
2012-11-25, 14:52
Med ovanstående upplägg så går du ner i vikt sakta samt har energi och protein att bygga muskler.

Men upplägget är en deff, vill du inte deffa så kör samma upplägg men ät runt 2100 kcal per dag och protein runt 110 gram. Och försök äta lunch och middag endast där du pressar in det mesta av ditt innehåll till middagen.

Champan
2012-11-25, 14:53
Ett kaloriunderskott resulterar i viktminskning, för stort och du tappar muskler.

Skit i att räkna kolhydrater osv, Räkna kalorier och protein, försök ligga 1.3-5 gram per kroppskg. Med andra ord runt 90-100 gram protein per dag.

Träna och vila som gäller. Ät runt 1700 kcal per dag. Testa periodiskt fasta, ät två gånger per dag typ. En lätt lunch på 400 kcal, och sedan en middag på 1300 kcal.

Tack! Skulle du kunna utveckla det med periodisk fasta?

nitz
2012-11-25, 15:02
Periodisk fasta bygger på att du helt enkelt fastar i perioder.
Finns många olika varianter på det men den som är vanligast är att man äter på 8 av dygnets timmar och fastar 16.
Så t.ex så äter man 12 - 20 sedan fastar man till 12 nästa dag och äter 12-20 igen.
En del tycker det är ett lättare sätt att dieta på.

Champan
2012-11-25, 15:04
Periodisk fasta bygger på att du helt enkelt fastar i perioder.
Finns många olika varianter på det men den som är vanligast är att man äter på 8 av dygnets timmar och fastar 16.
Så t.ex så äter man 12 - 20 sedan fastar man till 12 nästa dag och äter 12-20 igen.
En del tycker det är ett lättare sätt att dieta på.

Tackar! Får testa o se hur de går då! :D